Cordy, Xander och Willow, spoilers S3-S4 (från Feedback)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Mr Chase » tor maj 06, 2004 20:12

CC kan aldrig vara fel heller. Sade jag aldrig? Jag menar aldrig! Så det så!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav adolvsson » tor maj 06, 2004 21:13

Mr Chase: Cordelia är nästan aldrig fel. Hon är väl i stort sett bara fel, när hon är i vägen för Willow. För Willow är aldrig fel. Men det har jag nämnt förr, va? :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Mr Chase » tor maj 06, 2004 21:17

adolvsson skrev:Mr Chase: Cordelia är nästan aldrig fel. Hon är väl i stort sett bara fel, när hon är i vägen för Willow. För Willow är aldrig fel. Men det har jag nämnt förr, va? :)

Skulle månne kunna säga detsamma, fast omvänt, hehe!

Spoiler Buffy s3
För Willow var i vägen för Cordy när den lilla slampan ;) förförde Xander så att Buffyverses mest perfekta par bröt upp!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav adolvsson » lör maj 08, 2004 0:19

Mr Chase skrev:
adolvsson skrev:Mr Chase: Cordelia är nästan aldrig fel. Hon är väl i stort sett bara fel, när hon är i vägen för Willow. För Willow är aldrig fel. Men det har jag nämnt förr, va? :)

Skulle månne kunna säga detsamma, fast omvänt, hehe!

Det skulle du kunna göra, men så länge du inser att du har fel och jag har rätt så tror jag alla blir mycket lyckligare 8)

Spoiler Buffy s3
För Willow var i vägen för Cordy när den lilla slampan ;) förförde Xander så att Buffyverses mest perfekta par bröt upp!

Spoiler Buffy s3 & 4
Jo pyttsan. Med tanke på att Xander är man och svag vill jag lägga skulden på honom, framför allt för att Willow faktiskt är lesbisk, även om hon inte visste om det då, och därigenom jätteoskyldig faktiskt! :P
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » lör maj 08, 2004 8:47

adolvsson skrev:
Mr Chase skrev:
adolvsson skrev:Mr Chase: Cordelia är nästan aldrig fel. Hon är väl i stort sett bara fel, när hon är i vägen för Willow. För Willow är aldrig fel. Men det har jag nämnt förr, va? :)

Skulle månne kunna säga detsamma, fast omvänt, hehe!

Det skulle du kunna göra, men så länge du inser att du har fel och jag har rätt så tror jag alla blir mycket lyckligare 8)

Spoiler Buffy s3
För Willow var i vägen för Cordy när den lilla slampan ;) förförde Xander så att Buffyverses mest perfekta par bröt upp!


Spoiler Buffy s3måste säga tvärtom, att cordy har honom först för xander är inte intresserad av Willow då (s2) och att det är willow som är den "lilla slampan" och kommer och förstör xander & cordys relation.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » lör maj 08, 2004 16:44

Sus@n: (spoiler Buffy -S3 och Angel -S4) Willow? Slampa? Du, det är inte hon som har gjort en handfull aborter och som figurerar i vartendaste parningsprofetia.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » lör maj 08, 2004 16:49

vad har cordy gjort det? jag sa det bara för att jag inte tycker man ska trycka ner cordy o kalla henne slampa inte för att jag tycker hon är det!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » lör maj 08, 2004 17:16

Sus@n: jag förstår och det trodde jag inte heller. Det är bara det att "lilla slampan"-biten får det hela att verka negativt. Själv tycker jag allt som förstör för karaktärerna och tvingar in serier på nya vägar är bra -- vad som än händer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mr Chase » lör maj 08, 2004 17:44

Bara för att man gillar när det händer saker som förändrar förutsättningarna i tv-serier och driver dem framåt så behöver det inte betyda att man behöver gilla *alla* förändringar.

Jag förbehåller mig faktiskt rätten att klanka ned på sloppy work också från våra mest dyrkade manusförfattare. Ingen är perfekt och som branschen är beskaffad så vore det underligt annars.

Spoiler Buffy s3
Jag vidhåller det jag skrivit i ett antal av mina recensioner att sättet som Xanders och Cordys relation bröts upp på var konstlat, inte ledde någon vart och bara var ägnat att i förtid (mycket återstod av säsongen) göra det möjligt för CC att så småningom flytta till "Angel".
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav adolvsson » lör maj 08, 2004 18:20

sus@n skrev:vad har cordy gjort det? jag sa det bara för att jag inte tycker man ska trycka ner cordy o kalla henne slampa inte för att jag tycker hon är det!


Men det var okej för Mr Chase att kalla Willow för slampa? Det var ju bara det jag besvarade och gav igen på :) Nothing too serious, either.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Mr Chase » lör maj 08, 2004 18:34

Jag var väl inte heller all too serious när jag kallade Willow för slampa ;) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav adolvsson » lör maj 08, 2004 22:22

Mr Chase: I know you weren't, 'cause otherwise I would have to get yo' ass on a stick an' burn it on an open fire. You dig, mistah? :twisted:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör maj 08, 2004 22:24

Mr Chase: Jag håller faktiskt -- hör och häpna -- med dig angående X/C-avslutningen. X/W var fel speciellt två säsonger. Däremot tycker jag att det var bra att de bröt upp, för det hände inte så mycket med de personerna så länge de var tillsammans. Allra minst med Xander.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » lör maj 08, 2004 23:45

noike: du har förmodligen helt rätt i det... de skulle kört fast ganska rejält där annars!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Mr Chase » mån maj 10, 2004 11:15

Är det inte så att det intresanta ur dramaturgisk synpunkt är att skildra är hur två personer blir ihop, alltså processen dit. När de väl har gängat sig så finns det inte så mycket kul att göra för dem (missförstå mig rätt nu ;) ).
Även om jag är en sucker för romantik så måste jag erkänna att t ex Buffy och Angel blev ganska stentrista förvånansvärt fort. Det enda sättet för dem att utvecklas var att gå skilda vägar. Kanske är det samma sak med X/C även om jag fann det paret bra mycket intressantare än B/A. Och Anya har ju bara blivit någon sorts Cordy-ersättning (missförstå mig inte nu, jag gillar Anya skarpt) men hur kul kan de ha med henne och Xander sedan de gängat sig?

PS Borde inte delar av denna tråd flyttas någon annanstans?
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » mån maj 10, 2004 16:47

Spoiler från s4 upp till s7Anya och Xander enligt mig är ett perfekt par, och har hela tiden haft en intressant utveckling. De skulle ju t.om. gifta sig tills Xander bangade ur - men de älskade varandra ända in i slutet.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » mån maj 10, 2004 17:19

Tänk då vad man kunnat göra med X/C om man bara hade lagt manken till och försökt. Men Cordy var ju LA-bound så då var sagan all. Och om någon hade kunnat ersätta Cordy som Xanders partner så var det Anya. Kom inte ens dragandes med Willow :rolleyes: !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » mån maj 10, 2004 17:24

Jag tyckte ändå det blev okej som det blev trots att jag inte ville ha W/X biten, något annat hade fått bryta upp X/C
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 17:27

sus@n skrev:Jag tyckte ändå det blev okej som det blev trots att jag inte ville ha W/X biten, något annat hade fått bryta upp X/C


Klart intressant att om Faith hade gjort det...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Mr Chase » mån maj 10, 2004 17:29

Spoiler Buffy s3:
Jag är en sucker for romance så jag hade föredragit att de försonats om man nu köper vad som hände i Lovers Walk. Sedan hade de kunnat skiljas åt iaf eftersom Cordy av flera andra anledningar kände sig tvungen att lämna Sunnydale.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » fre jun 18, 2004 17:37

Diskussion: Xander & Cordy kan inte ha haft sex eftersom Faith tog Xanders oskuld men... SPOILER AS1 Cordy låg med han killen i Expecting, varför skulle hon då inte gjort det med Xander som hon var tillsammans med, det var ju klart antydningar på det i avsnittet "Bad eggs", så blev då Cordy av med sin i "Expecting" eller hade hon gjort det med andra killar innan Xander och bara "hoppar" över honom?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » fre jun 18, 2004 18:01

Spoiler Buffy s3 och Angel s1:

Jag har alltid haft lite svårt att "köpa" att Xander och Cordy aldrig gjorde det. Jag menar de var ju så heta på gröten i städskrubbarna och sedan var de ihop i ett helt år :rolleyes: !
Och känner jag min Cordelia rätt så skulle hon *inte* ha gjort det med någon annan innan. Hon var ju mån om sitt rykte och ville säkerligen inte bli stämplad som "madrass". Alltså var hon nog oskuld fram till Expecting och efter den horrören så kan man ju undra hur villig hon var att göra om det.
Cordy hade ju faktiskt djup och känslor redan i "Buffy" och som jag skrev i en recension så om hon skulle förlorat oskulden till någon så skulle det ha varit en "true love", alltså Xander.
Det är tur att det finns fanfics ;) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » fre jun 18, 2004 18:50

Jag köper helt & hållet din förklarning även om jag är lite besviken över att hon valde en annan istället för Xander.

AS1 Speciellt honom :eek: (även om han verkade ok till början), stackars Cordy "sex is bad"
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » fre jun 18, 2004 18:53

Jag brukar "låtsas" som om X/c trots allt gjorde det. Jag vet inte men det får mig på bättre humör. Och X kan ju ha gjort det med Faith ändå...
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav -Emelie- » fre jun 18, 2004 19:00

Mr Chase skrev:Jag brukar "låtsas" som om X/c trots allt gjorde det. Jag vet inte men det får mig på bättre humör.



Hahaha, sorry men det lät roligt
Wesley: I've been accused of a great many things in my time, but *paranoid* has never been one of them. Unless people been saying it behind my back.
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion
 
Inlägg: 466
Blev medlem: 31 mar 2004
Ort: Malmö

Inläggav Mr Chase » fre jun 18, 2004 19:06

Ja, jag erkänner att jag är en patetisk sucker för X/C :oops: !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav -Emelie- » fre jun 18, 2004 19:16

Du behöver inte skämmas, alla har sina svaga punkter inom Buffyverse..
Wesley: I've been accused of a great many things in my time, but *paranoid* has never been one of them. Unless people been saying it behind my back.
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion
 
Inlägg: 466
Blev medlem: 31 mar 2004
Ort: Malmö

Inläggav Mr Chase » fre jun 18, 2004 19:25

Låter betryggande. Vilka är dina svaga punkter inom Buffyverse? Hm, kanske ämne för en ny tråd?
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav -Emelie- » fre jun 18, 2004 19:27

SPIKE! Spike.. utan tröja...!!!!!
Wesley: I've been accused of a great many things in my time, but *paranoid* has never been one of them. Unless people been saying it behind my back.
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion
 
Inlägg: 466
Blev medlem: 31 mar 2004
Ort: Malmö

Inläggav Mr Chase » fre jun 18, 2004 19:31

-Emelie- skrev:SPIKE! Spike.. utan tröja...!!!!!

I should've known...
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron