7x20 Touched

Här pratar vi mest om Säsong 7

que?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
4
9%
8
7
16%
9
15
33%
10
17
38%
 
Antal röster : 45

7x20 Touched

Inläggav Off » mån feb 02, 2004 16:54

Just nu börjar det kännas väldigt svårt att prata om enskilda avsnitt då det sista avsnitten borde spelas rakt av som en mastodontrulle. Men mitt hyllningståg får väl fortsätta med det här avsnittet då.

Stör mig inte på SITarna en sekund. The Mayor kommer in och dominerar lite och skrämmer upp Faith men det tar Woods hand om....

Sen så har vi scenen mellan Spike och Buffy. Vad kan man säga om den här scenen förutom WOW. Fastän det visas 3 heta scener medan man ser de två tillsammans känns Spike och Buffy så mycket närmare varandra än någon av de andra gör.

Buffys fight med Caleb är riktigt bra gjord. Kanske dumt att kalla det fight då Buffy mest aktar sig men det är ändå bra gjort. Sen har vi cliffhangern med Faith och SITarna som får en att slänga på nästa avsnitt direkt utan att tveka.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav malavel » ons apr 28, 2004 16:01

Inget vidare avsnitt det här. Betyg 6.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav kaos » ons apr 28, 2004 16:46

fan va bra avsnitt, slutet va lite för spännande måste se de nu
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav Sparvid » ons apr 28, 2004 21:21

Dumma dumma cliffhanger. "Ska bara se ett avsnitt till", tänkte jag, men efter detta slut så blev man ju helt enkelt tvungen att see följande direkt efter...
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Re: 7x20 - Touched

Inläggav sharatec » ons apr 28, 2004 22:10

Off skrev:Sen så har vi scenen mellan Spike och Buffy. Vad kan man säga om den här scenen förutom WOW. Fastän det visas 3 heta scener medan man ser de två tillsammans känns Spike och Buffy så mycket närmare varandra än någon av de andra gör.


Så sant, så sant... Tycker att Touched är bra över huvud taget, men den där "inramningen" av sexscenerna är något extra.

Spoiler resten av serien
I övrigt tycker jag att sexscenerna i sig blir bra i att alla får sin speciella laddning/betydelse: Willow vågar ge sig hän och har väl med sig det när hon kanaliserar ren magi på slutet, Faith börjar knyta an mer till någon människa, och Xander och Anya får ett sista intimt ögonblick innan det för alltid är för sent för dem... Ganska gripande, egentligen.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav sus@n » tor apr 29, 2004 19:29

Spikes tal är underbart! Kan man göra något annat än att älska den karaktären?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Langtry » tor apr 29, 2004 19:31

Nej det kan man inte :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » tor apr 29, 2004 21:15

sus@n skrev:Spikes tal är underbart! Kan man göra något annat än att älska den karaktären?


Det är onekligen ett utav hans störst ögonblick och en av de bättre scenerna i serien... och naturligtvis i sanna Buffy anda också otroligt rolig när Buffy halvt snyftar halvt skrattar åt Spikes svar på hennes "-I don´t wanna be the one" så vet jag inte vad jag skall göra man sitter där alldeles rörd och så vänder de på en femöring... otroligt!
Senast redigerad av VelocityBoy fre aug 20, 2004 12:02, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Matt » tor apr 29, 2004 22:12

Går att lyssna på hur många gånger som helst.

http://www.buffyforum.se/upload/b-slove.wav
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Langtry » tor apr 29, 2004 22:15

Åh, helt underbart :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav sus@n » fre apr 30, 2004 16:27

*tårar i ögonen*
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Sweeper » fre aug 20, 2004 11:26

sus@n skrev:Spikes tal är underbart! Kan man göra något annat än att älska den karaktären?


Om du menar det i köket?

Håller med...här tycker jag det riktigt kommer fram vem som verkligen håller henne om ryggen...SPIKE....hon har ju Spike och Angel och kommer alltid att ha :)

och föresten hur hade dom tänkt klara av det där utan henne och Spike
dom har 1 slayer (Faith) och en häxa och sen då? the wannaslay brigade hehe thats a laugh

dom har absolut ingenting att erbjuda innan Buffy kommer på iden med yxan...Dawn skulle nästan kunna spöa dom

Jag har sagt det förut och säger det igen......hatade verkligen Xander,Willow,Giles,Dawn,Anya i förra avsnittet
Wesley: You can't turn your back on the Council.
Buffy: They're in England. I don't think they can tell which way my back is facing.
Sweeper
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 mar 2004

Inläggav caffeineaddict » fre aug 20, 2004 11:30

Sweeper: Tror sus@n menar "You're a hell of a woman"-talet till Buffy i sovrummet. Antar jag, men jag vet inte. Det i köket är inte heller så tokigt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre aug 20, 2004 12:17

Sweeper: Det stora problemet är att Buffy inte heller hade något att komma med innan yxa. Hade Spike varit där i rummet så tror jag inte att han hade ställt sig 100% på Buffys sida
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Sweeper » fre aug 20, 2004 12:24

av nån anledning så tror jag det
Wesley: You can't turn your back on the Council.
Buffy: They're in England. I don't think they can tell which way my back is facing.
Sweeper
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 mar 2004

Inläggav Zaxx » fre aug 20, 2004 13:09

Tror också Spike skulle försvarat Buffy.. inte för ämnets skull utan mer för att försvara Buffy :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » fre aug 20, 2004 14:01

caffeineaddict skrev:Sweeper: Tror sus@n menar "You're a hell of a woman"-talet till Buffy i sovrummet. Antar jag, men jag vet inte. Det i köket är inte heller så tokigt.


You know me :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » fre aug 20, 2004 14:09

sus@n skrev:You know me :D


Och det gör mig så väldigt, väldigt glad. You're a hell of a woman. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » fre aug 20, 2004 14:46

caffeineaddict skrev:
sus@n skrev:You know me :D


Och det gör mig så väldigt, väldigt glad. You're a hell of a woman. :)


Bra citerat! Och jag vet att Riley har sagt samma sak till Buffy i säsong 6 någon annan som kommer i håg det?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Ai » fre aug 20, 2004 14:57

sus@n skrev:
caffeineaddict skrev:
sus@n skrev:You know me :D


Och det gör mig så väldigt, väldigt glad. You're a hell of a woman. :)


Bra citerat! Och jag vet att Riley har sagt samma sak till Buffy i säsong 6 någon annan som kommer i håg det?


Det har faktist gnagt i mig från och till det där, så igår så lyckades jag av en ren händelse klicka igång As You Were! Och där var det!

Det Riley säger är i princip det Spike säger också.

Riley: [...]You're up, you're down ... it doesn't change what you are. And you are a hell of a woman.

Spike: [...]I love what you are, what you do, how you try. I’ve seen your kindness and your strength. I’ve seen the best and the worst of you and I understand with perfect clarity exactly what you are. You are a hell of a woman.[...]

Iiiiiih va skönt det är att komma på kopplingar!

Joss är Gud!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Zaxx » fre aug 20, 2004 15:08

Spike's är 1000ggr bättre
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Ai » fre aug 20, 2004 15:14

Självklart. Hur ska Riley kunna göra nåt som ens är en tiondel så bra som Spike kan? 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Zaxx » fre aug 20, 2004 15:21

Ai: Nice shot! :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » fre aug 20, 2004 16:02

Faktiskt så stör jag mig på det. Spike har har all rätt att säga det men Riley?! Nej det är faktiskt inte det som stör mig utan mer själva faktumet att de båda gör det.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav karykh » lör aug 28, 2004 1:34

Bra avsnitt, som alla andra i en lång rad nu. DOCK! Otroligt mycket solljusmissar, t.e.x när Spike kommer hem från roadtripen, då skiner solen in genom köksfönstret under talet...men när han går ut är det nattsvart.

Det värsta kommer dock senare, när Buffy vaknar på morgonen så lyser solen rakt in på henne och Spike. Brukar aldrig se sånt här annars, men detta var otroligt uppenbart.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav jonas. » sön aug 29, 2004 22:07

Spikes snack med buffy i sovrummet är bland det 5 bästa spike ögonblicken i hela serien för mej. (tro inte att jag e bög nu med det ända jag kan säga efter den scenen med mina rörda ögon e :Tusse.)
Will this be Buffys final hour, or her finest hour?
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav Eisa » tor sep 16, 2004 12:05

mmm...och buffys gulliga försök att vifta bort spikes storslagna ord...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Koala » ons nov 17, 2004 18:58

Fanns väl nåra godbitar. Jobbig Cliffhanger. 7a.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Tinwiel » ons nov 17, 2004 19:15

Gud vad jag gillar det här avsnittet. Spikes och Buffy scen, både när dom pratar och när de tittar på varann i sängen och när de sover, ja det är en av de allra finaste scener de har haft ihop. Helt underbart Spike, vilket tal... (ok, jag kanske fick några tårar i ögonen jag med..även fast jag har sett avsnittet flera gånger.. varje gång snyft) Den scenen räcker för hela avsnittet tycker jag. Sen bryr jag mig inte så mycket om, om Riley har sagt det, eller solljusmissar (sånt som jag kanske annars skulle störa mig på..) utan bara den scenen...

Annars tyckte jag att det var skönt att Buffy börjar komma till insikt om orsaken till att dom slängde ut henne från huset, och att hon visar lite självinsikt. Hennes "fight" med Caleb var dessutom hur cool som helst, att bara ducka och springa undan, smart taktik, se hur bra det kan bli när nån tror på en.. My faith in Buffy is restored, kanske främst för att hon har blivit mera ödmjuk, samtidigt som hon tror på sig själv-nåt som faktiskt inte behöver vara motsägelsefullt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Re: 7x20 Touched

Inläggav Nyx » ons nov 17, 2004 19:20

Kan fortfarande nästan inte prata, ska se om jag kan skriva...jorå:
Weeeeeee!! Vilket avsnitt - helt underbart! (*finns det ingen smiley med ett stort lyckligt men samtidigt lite sorgligt leende?) Igår kände jag mig lite frustrerad att så stor del av avsnittet fylldes av personer som man inte gillar (Caleb...Wood...SIT:ar...) när det är så få avsnitt kvar men idag var fokus precis där det skulle vara. The heart of the matter.

Off skrev:Sen så har vi scenen mellan Spike och Buffy. Vad kan man säga om den här scenen förutom WOW. Fastän det visas 3 heta scener medan man ser de två tillsammans känns Spike och Buffy så mycket närmare varandra än någon av de andra gör.

Visste att Spike skulle följa Buffy vad som än skedde, men att han hade insikt nog att trösta henne med sina ord och sin omsorg tog fullkomligt andan ur mig! Att han gjorde det på ett sådant mänskligt sätt. Hans kärlek har förändrat honom mer än någonting annat. Hela scenen kändes helt rätt och var något av det vackraste jag sett i BtVS.
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron