Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Andra serier...

Inläggav Whistler » ons dec 03, 2003 22:25

Får man skriva om de här utan att man hädar allt för mycket? :rolleyes:
Chansar väl och frågar vad ni gillar för andra serier förutom Buffy och Angel?
Twin Peaks den enda serie som kommer upp i Buffy klass ingen mening att tipsa om den dock då alla har sett den ett par gånger (4 gånger själv). Stargate SG1 är annars ett hett tips på en mycket bra serie! Har sett dom första 5 säsongerna och gillar den skarpt! Säsong 7 sänds i USA nu och 8:an kommer bli den sista sägs de. Säsong 8 kommer sändas samtidigt som en spinoff serie, så att de kommer bli lite krossovers som i Buffy och Angel ryktas de om där. Så gillar man den så finns de många avsnitt att avnjuta! Alias är också en ok serie, sett första säsongen där, kanske inte någon jätte höjdare men helt klart sevärd.
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav Peak » ons dec 03, 2003 22:48

Carnivale - Helt underbar HBO-serie... Påminner en del om Twin Peaks, kanske mest för att de har en skådis gemensamt.

Dead Like Me - Absolut den "nya Buffy". Helhysteriskt kul serie angående livet efter döden... På sätt och vis.

Enterprise - Star Trek rular fortfarande, trots att den mottas rätt svalt nu för tiden.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Off » ons dec 03, 2003 23:19

Är ett enormt seriefrek men för att nämna de som jag just nu inte kan klara mig utan.

Ed - Feel good serie som alltid får en att må bra.

Gilmore Girls - Precis som Ed kan man inte titta på ett avsnitt utan att må lite bättre än innan.

Scrubs - Bästa komediserien just nu

South Park - Behövs inte motiveras, genialt

The O.C. - Det "nya" Dawsons Creek men 10 ggr bättre

That 70s show - Underbar komediserie som är inne på sin 6e säsong i USA
Har för mig att den misshandlats lite av Tv4 (som så många andra serier ;) )

Detta är några av de serier jag följer veckovis men det finns många andra. Finns också vissa som jag tittar på men som kanske ses säsongvis och vissa som har avslutats men som man kan se om och om igen tex farscape och Red Dwarf.

Får väl ta å titta på Carnivale å Dead like me om de nu ska vara så bra. SG1 å Alias har jag tittat lite grand på men inte riktigt fastnat.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » ons dec 03, 2003 23:51

Det finns bara en tv-serie som förtjänar att nämnas i samma andetag som Buffy och Angel...


RED DWARF!!

Älskar den inte lika mycket nu (tycker att BtVS och AtS är bättre), men har man sett alla avsnitt (S1-S6 alltså, sen är den inte så bra under S7 och S8) typ 30 gånger så har väl nyhetens behag lagt sig något... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Whistler » tor dec 04, 2003 2:28

Glömde ju en serie Roswell den gillar jag också! Nu var de ett tag sen man såg den dock, men för er som inte sett den så är de en serie på 3 säsonger om, ja just de utomjordingar! Ganska mycket kärlekstema över den men det är många riktigt spännande avsnitt också vad jag minns. Har inte sett alla säsonger då jag bara sett de som visats i tv, men ska komma på DVD snart också var tydligen den mest önskade tv-serien till dvd! Så man får väl köpa den då, bara annonserad till reg1 än dock vad jag vet.
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav Off » sön dec 07, 2003 22:12

Har idag sett igenom de hittils gjorda avsnitten av en serie som heter Arrested Development. En riktigt rolig och udda komediserie. Passar kanske inte alla men jag tycker den är fantastisk :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » sön dec 07, 2003 22:56

De serier jag verkligen, verkligen gillar (årets underdrift) förutom Whedonesqua saker är Spaced, Dead Zone, Farscape och League of Gentlemen. [edit] Jag glömde Six Feet Under och CSI! Hur kunde jag?![slut edit]

Saker som jag gillar är Red Dwarf, Scrubs och Gilmore Girls, oftast South Park och Futurama, och ibland Alias.

Carnivale, the OC och Dead Like Me skulle jag verkligen vilja se.
Senast redigerad av noike mån dec 08, 2003 0:49, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » sön dec 07, 2003 23:36

har alltid undrat det här med X-Files... kan någon i korta drag dra höjdpunkterna i serien.. såg väl de 3 första säsongerna.. sen balla det ur typ.. hmmm :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Peak » sön dec 07, 2003 23:49

He. Jag tycker att X-Files inte blev riktigt intressant förrän i säsong 3... ;)... Alldeles för mycket MOTW i början (som med Buffy, ärligt talat).

Lågpunkten i X-Files var väl säsong 7, men jag tycker serien fick nytt liv i och med säsong 8 och 9...
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav dizzy » mån dec 08, 2003 0:37

X-files var länge en av mina favoritserier och jag följde den, i stort sett, från början till slut. Håller med Peak om att det tog ett par säsonger innan den blev som bäst. Men är lite tveksam till S8 och S9. Visst det var riktigt bra då och då men ibland kändes det som lite konstgjord andning och de kanske skulle gjort en riktig spin-off med Doggett och Reyes istället.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav fredrik! » mån dec 08, 2003 14:10

Simpsons och B5 är minst lika bra som Buffy och Angel.
Användarvisningsbild
fredrik!
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 03 okt 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån dec 08, 2003 14:24

Hädare!!!! :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav lois » mån dec 08, 2003 18:02

Jag gillar Lois & Clark, Felicity och Dawson's Creek (de tre första säsongerna) men dom sänds ju inte längre.

Just nu finns det ingen serie på tv som jag följer, och när jag försöker följa en serie missar jag alltid en massa avsnitt eftersom jag ganska ofta jobbar på kvällen. Det här med serier på DVD passar mig ortoligt bra.
Användarvisningsbild
lois
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2003

Inläggav caffeineaddict » mån dec 08, 2003 22:07

Mina favoritserier förutom Buffy/Angel är väl:

Homicide: Life on the Street - slut sedan länge, men alldeles fantastisk! Min absoluta favorit bland polisserier. Fånga den på DVD!
Twin Peaks - kommentarer överflödiga?
The Simpsons - kommentarer överflödiga?
Six Feet Under - HBO kan ju det här med dramaserier. Det här är min personliga favorit...
The Sopranos - ...men den här är ju onekligen jävligt bra den med...
OZ - ...och den här med (slut sedan i våras).
The West Wing - lyckas på något sätt få politik engagerande, roligt och spännande, så jag har överseende med det obligatoriska flaggviftandet (som ändå inte är så överväldigande som man kanske kan tro). Alldeles fantastisk ensemble!
The Shield - Lovande, även om det bara finns två korta säsonger än så länge. Grym ensemble, alltid skönt med serier vars huvudkaraktärer är mindre änglalika.

Tittar också på:
Alias - mycket underhållande, schysst tempo, men jag har inte samma kärlek för karaktärerna som i serierna ovanför vilket gör den mindre fängslande.
24 - ofta spännande och actionfyllt, men närapå noll karaktärsvärde och lite väl repetetiv och tjatig ibland.
South Park - ibland alldeles lysande, ibland mer urvattnat. Alltid ett skratt eller femton.
Friends - mer av gammal vana vid det här laget... finns ju alltid ett skratt eller två att hämta, men nästan äckligt förutsägbart och urvattnat vid det här laget.
CSI - har bara sett första säsongen, kanske fortsätter nån gång... men bara standalones och inga riktigt intressanta karaktärer gjorde att jag inte fastnade... jag behöver mer "arc" i mina deckare.
The X-Files - "See the above"... har sett hela säsong ett och två, mer sporadiskt därefter. Alltid bäst när det är "conspiracy"-storyline, men mer än lovligt tjatigt ibland och åt helvete för mycket standalones. Dessutom kändes det alltid som att även "conspiracy"-storylinen blev så tillrörad att den aldrig skulle kunna sluta vettigt, även om vissa av de avsnitten var grymt bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Whistler » tor dec 11, 2003 13:47

Funderar om man ska köpa Babylon 5 men är den så bra... Special effekterna är ju av de jag sett hel sunk men handlingen kanske är super så... Ni som har sett den hur bra är den?
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav dizzy » fre dec 12, 2003 16:28

Whistler:
Babylon 5 tycker jag var/är riktigt bra. Håller med om att CGI-effekterna i rymdscenerna i de tidiga säsongerna var rätt dåliga men de blev i alla fall klart bättre efterhand. Seriens storhet ligger snarare i karaktärerna och den sammanhängande storyn som växer fram efter ett tag, men precis som i Buffy är det i början en hel del stand-alone avsnitt.

Som jag ser det så i en jämförelse med Star trek så har B5 en mer pessimistisk syn på människans utforskning av rymden, på så sätt att "vi" här är klart tekniskt underlägsna de flest andra alien-raserna. Och någon fin galaktiskt federation är det inte tal om utan den här rymdstationen är ett nästan desperat försök att medla fred. Även internt är mänskligheten splittrad med självständighetsrevolter på Mars och de ansvariga på B5 får ofta problem med att följa vad politikerna på Jorden vill.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » lör dec 20, 2003 17:39

Jag har just sett de tre första avsnitten av David Greenwalts nya serie, Jake 2.0

Och den är väl.. inte så bra :)
Huvudrollen spelas av Christopher Gorham, kanske mest känd som Harrison John i Popular eller kanske från Felicity, men vi känner honom som James Stanley ur I Only have Eyes for You.

Jake är en datortekniker på NSA, men vill helst vara riktig agent.. Tyvärr duger han inte. Efter en olycka i ett lab får han lite nanoider i blodet, och det är visst bra, för då blir man superstark och sånt. Inte så värst påhittigt, ganska standardgrå karaktärer.. Men jag ska kolla några avsnitt till ändå..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav poser » sön dec 21, 2003 1:34

Även jag har sett några jake 2.0 avsnitt, runt 7 st tror jag det var. Fastnade dock aldrig riktigt för serien.
Det bästa var väll när Carly Pope (Sam i popular) var med i ett avsnitt, she is very pretty lady.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Veidit » sön dec 21, 2003 4:04

Serier som jag samlar på:

Babylon 5 är 5 säsonger totalt och är en underbar historia
Stargate SG 1 - S8 körs för fullt just nu på amerikanskt TV
Neon Genesis Evangelion - Hur psyket på små fjortonåring förändras när dom kontrollerar stora mördarmaskiner
X - En trevlig serie, svår att förklara
RahXephon - Stora mördarmaskiner som sjunger

Som ni märker gillar jag Sci-Fi och Anime :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Whistler » sön dec 21, 2003 17:35

Ja Anime är kul. Har sett hela Dragonball (493 avsnitt och en massa filmer) även fast de inte var de bästa men helt klart se värd. Sen har man en 50+ DVD skivor utbrännt med Anime, frågan är bara när fasen man ska få tid och se allt. :cry:
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav Whistler » mån dec 22, 2003 1:33

http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=3&articleId=6101
Kanske något för dig AKS? :D

Köpte dom 2 första säsongerna nyligen har bara sett några avsnitt av Red Dwarf tidigare så måste ju ge den en ny chans, de jag såg var ju faktiskt rätt bra fast sen missade man ett några och blev aldrig av att man fortsatte se riktigt.
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav AKS » tis dec 23, 2003 0:52

Hade det varit för fyra år sen... Visst. Då hade jag skickat in och med tanke på de kontakter jag hade på den tiden hade det kanske funnits en chans... :) Men inget av avsnitten återfinns min topp 10-lista så jag tror inte jag klarat gallringen. Hade antagligen suttit och snackat om varför dessa avsnitt *inte* är de bästa RD-avsnitten. :D Men herregud, det är en underbar idé!!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Veidit » tis dec 23, 2003 12:13

Får väl lägga till Visions of Escaflowne: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3373338103&category=617&rd=1

Ebay är kul :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Whistler » tis dec 23, 2003 12:27

Sett Dead like me piloten nu och var riktigt bra! Blir några till avsnitt idag säkert :)
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav Whistler » tis dec 23, 2003 12:30

Men ebay länken du postade, URSH! Borde vara spöstraff på att skriva som han/hon. Typsnitts storlek 20 eller vad de är i fet stil över hela skärmen centrerad och utan radbrytningar. Fy fan går ju inte att läsa!
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav Veidit » tis dec 23, 2003 23:35

Precis sen så fick jag inte med boxen så ja det sket jag i
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » lör dec 27, 2003 3:37

Sett 4 Avsnitt av vardera Jake 2.0 och Dead Like Me nu...
Jake 2.0 är verkligen dålig ibland, kommer nog inte se klart den säsongen.. Nu ska jag dock se avsnittet med ovan nämnda Carly Pope, och det börjar ju bra, tydligen kör Jake en Volvo P1800 :cool:

Dead Like Me är definitivt bättre, men ändå inte nåt att vara särskilt upphetsad över.. :) Jag tänker ge den några avsnitt till iaf.

Edit: nu har jag sett det femte avsnittet av Jake 2.0, och det var nog det bästa avsnittet hittills åtminstone.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav andiegirl » ons jan 07, 2004 0:50

Jag är ett stort fan av Dawson's Creek säsong 1 och 2, de andra säsongerna vill jag inte ens kännas vid. *ryser* Gillar också Felicity väldigt mycket.

Av serier som går just nu så älskar jag verkligen Scrubs och The O.C. Tittar också på Everwood, Joan of Arcadia, Tru Calling och One Tree Hill. Tittade också på Dead Like Me och Carnivale när de gick...

"Hej, jag heter Andie, och jag är beroende av TV-serier..."
Användarvisningsbild
andiegirl
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 03 okt 2003
Ort: Halmstad

Inläggav poser » ons jan 07, 2004 0:55

Felicity var bra men slutade kass, Dawson's Creek som du säger tappade efter ett par säsonger. Everwood har jag bara sett några ströavsnitt av men det verkar helt ok.

Älskar Scrubs och The O.C.

o.c. har blivit som en drog för mig, jag mår dåligt när jag väntar på nya avsnitt och lämnas med ett glädjerus efter jag sett det.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav andiegirl » ons jan 07, 2004 1:03

poser: Precis så känner jag också för The O.C.! Just nu näst intill skakar jag för att jag vet att det nya avsnittet finns att få tag på, men jag håller mig alltid till efter onsdagen eftersom då finns HD-TV versionen ute, och för att uppnå maximal njutning så vill jag se alla avsnitt i widescreen... Argh! Tror jag ska lägga mig nu så att tiden går fortare. :( :D
Användarvisningsbild
andiegirl
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 03 okt 2003
Ort: Halmstad

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare