The Sopranos

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » mån feb 23, 2004 0:26

Jag blev glatt överaskad när jag såg att sopranos börjar snart igen. Mys!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » mån feb 23, 2004 0:27

Wiiie sopranos!

Dags att sätta igång Nas - Got ur self a gun.

edit: ghettostavning
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » sön nov 14, 2004 23:55

Hur briljant var inte slutet på Sopranos 5x10 då? Tony Soprano i love you, you bastard! :D

Vet någon vad det är för låt som spelas i slutet förresten?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån nov 15, 2004 0:02

Off: Vilket slut var det? (spoiler 5.10) När han retar syrran till bristningsgränsen?

Isf var det Kinks "I'm Not Like Everybody Else".
Senast redigerad av caffeineaddict fre dec 21, 2007 22:20, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån nov 15, 2004 0:14

kaffe: Precis. Totalt jävla bäst.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån nov 15, 2004 0:19

Off: Mmm. Kommer ihåg att jag såg den scenen med en slags skräckfylld fascination. Alldeles briljant.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis nov 16, 2004 19:46

Sopranos 5x11

Känner att jag följt serien för dålig för att riktigt uppskatta det här avsnittet. Jag har inte sett alla säsonger/avsnitt så jag kan inte tyda drömmarna till något speciellt. Ni som är mer inne i Sopranos kanske kan ge mig ett omdöme om man hade varit en riktigt inbiten sopranos-fan. Jag tittar på dig caffeine :)

Sopranos är en av de serier jag mest ser fram emot att se från början men det kommer inte ske förrän s06 har visats.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis nov 16, 2004 21:42

Oj. Det var ett halvår sedan jag såg det avsnittet, så jag minns inte tillräckligt många detaljer för att riktigt kunna bedöma det. (Spoiler 5.11):Å andra sidan är jag ju fortfarande den kända världens största drömavsnitts-sucker, så jag älskar avsnittet likväl.

Helt klart är dock att serien är mycket väl värd att se från början.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » sön jun 12, 2005 9:23

Usch, tar bort den här. Pinsamt.
Senast redigerad av RalfiParpa fre dec 21, 2007 23:54, redigerad totalt 2 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » sön sep 25, 2005 17:56

Med risk för att få än mer skit för att vara en HBO junkie (vilket jag ju är) så har jag börjat en omtitt av The Sopranos. Dangnabbit, det är fortfarande en riktig höjdarserie. Nancy Marchand är så mycket guld värd att det är alldeles ofattbart i de här tidiga avsnitten... snacka om morsan från helvetet utan att det känns överdrivet. Varenda detalj i hennes scener är perfekt, hennes handrörelser, hur minsta lilla ord verkar vara uttänkt för att såra hennes son så mycket som möjligt (och huruvida det är det får vi aldrig veta).

Annars känns vissa bitar i pilotavsnittet lite överdrivna idag och som om de försökte få fram Sopranos dubbelliv lite för hårt och lite för parodiskt (som när Carmela tar fram världens största vapen ur garderoben) vilket inte stämmer överens med tonen som serien sedan fick.

Nej, 1.06 nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » sön sep 25, 2005 18:05

Ååååh, jag har planerat en omtitt av Sopranos hur länge som helst nu men annat (läs andra serier) har kommit emellan. Men nu gjorde du mig så himla sugen caffine att jag verkligen MÅSTE ta och se om det snart. Jag menar DVD boxarna är ju inte till för att stå i min hylla och skräpa. Har egentligen inte tänkt på det där med att pilotavsnittet kanske är lite överdrivet, ska bli kul att se om det och se ifall jag håller med.

Du fick mig också att tänka på hur mycket jag saknade Livia när hon dog. Hon var så en så fantastisk karaktär.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » tis jan 31, 2006 19:32

The Sopranos 3.06: University cementerar Ralphie Cifaretto som en av de mest skrämmande karaktärerna i TV-historien och är också ett av de avsnitt som lyckas bäst med att visa de obehagligaste sidorna hos de här karaktärerna som man annars ofta "luras" att tycka om. Lysande!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

The Sopranos

Inläggav adolvsson » mån mar 13, 2006 15:29

Finns det verkligen inte sopranotråd? Då gör jag än. Och har jag fel får väl någon klippa och klistra. Sånt är alltid kul.

Var var jag?

Då har S6 dragit igång och jag är kanske inte tidernas största fan av serien, men det här var otrevligt trevligt. Lovar gott inför resten av säsongen, och det var inte utan att slutscenen - eller slutscenerna - fick mig att gapa en aning.
Skjuten Tony i all ära, men hängningscenen måste vara något av det mest obehagliga och realistiska i självmordsväg som visats på TV.
Sopranos har lite för många karaktärer för att det ska vara enkelt för mig att lära mig alla, och hänga med i svängarna, men det gör inte speciellt mycket när man ändå dras in så lätt.

This shit is fuckin' good.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån mar 13, 2006 15:57

Så det finns alltså en riktig rip ute nu? Den jag laddade ner i morse visade sig vara "Gayniggers From Outer Space"... iofs har jag velat se den ett tag, men det var inte riktigt samma grej.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » mån mar 13, 2006 16:27

A bear skrev:Så det finns alltså en riktig rip ute nu? Den jag laddade ner i morse visade sig vara "Gayniggers From Outer Space"... iofs har jag velat se den ett tag, men det var inte riktigt samma grej.

:D

Det hade varit så värt det, även om jag redan har "Gayniggers" nere. Nej, jag la till Sopranos på min RSS-lista i uTorrent och det var den som låg där när jag vaknade i morse.

Eller i förmiddags.

Same diff.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » mån mar 13, 2006 16:34

A bear skrev:Så det finns alltså en riktig rip ute nu? Den jag laddade ner i morse visade sig vara "Gayniggers From Outer Space"... iofs har jag velat se den ett tag, men det var inte riktigt samma grej.


Spaaaaaara. Skiiiiiiicka. Yaaaaaaaay!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Off » mån mar 13, 2006 19:48

Wiiie äntligen. Hur länge sedan var det s05avslutningen sändes? Känns som 2 år iaf.

6x01

Känns som att mina tankar om att många skulle dö den här säsongen kan stämma. Som adolvsson säger är hängningsscenen bland det mest realistiska, antar jag, som visats på tv. Det känns på något sätt rätt att något sånt visas på sopranos.

Många som verkar vilja hoppa av, antingen genom att flytta eller att ge FBI info. Kan vi förvänta oss en rejäl utrensning bland fotfolket eller är det dags för toppenmännen att åka dit nu?


Bra skit.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav A bear » mån mar 13, 2006 21:29

6x01 And we open with a bang. Bra avsnitt, även om jag vart rejält förvånad när han underhuggarn whatshisface hängde sig (oj, vilken scen); trodde det var uppsättning inför någon arc.

Tony skjuten? Han lär ju klara sig, men frågan är ju hur illa skadad han är? Galen tanke, men vi hade ju mycket Carmela i det här avsnittet; är det tänkbart att Tony kommer att vara ute ur leken ett tag? Junior lär väl hursomhelst skeppas någonstans.

Jamie Lynn Siegler dansar i underkläder. Men det är inte enda skälet till att jag gillar första fem minuterna av avsnittet. De vet mycket väl om att det var ett tag sen sist - det är väl 2 år sen? - senaste avsnittet, och passar på att låta oss bekanta oss med alla igen. Jävligt snyggt montage. Vart rejält förbryllad när Ade dök upp - är det något vi får se mer av? (Och spöken av döda väninnor... har Sopranosfolket glott på Veronica Mars?)

John från New York är inte ute ur leken heller, trots att han sitter i häktet.

Och som Off sa, mycket snack om angiveri och FBI. Nu förlorar de alltså två av sina bästa källor inom ett par dagar... vem går de på nu?

Bra skit.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Buffster » mån mar 13, 2006 22:17

6.01 Sopranos är tillbaka. Jag känner mig helt lycklig. Det var ett tag sen, och jävlar vad jag har saknat alla dessa karaktärer. Tony, Silvio, Christopher, hur har jag egentligen kunnat klara mig så länge utan dom? Bra avsnitt. Men och andra sidan så har jag nog aldrig någonsin tyckt att ett Sopranos avsnitt var dåligt.

Hängningsscenen var obehaglig som redan nämnts. Jävligt obehaglig. Och rätt oväntad, precis som A bear så trodde jag att det skulle vara början på en större arc. Väldigt oväntat var det också när Junior sköt Tony. Men det kändes inte alls lika mycket då man vet att han kommer att klara sig.

Ont gjorde det förresten när man fick se Adriana i början. Jävlar vad jag saknar henne.

Väldigt kul tyckte jag också att det var när Tony sa "it's a nursning home".

Jag är barnsligt glad över att Sopranos är tillbaka. Nästa avsnitt kan inte komma snart nog.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » tis mar 14, 2006 1:12

Off skrev:Wiiie äntligen. Hur länge sedan var det s05avslutningen sändes? Känns som 2 år iaf.


Så gott som. Skulle tro att det är rätt exakt två år sedan S5 började, så typ, ett år och nio månader?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån mar 20, 2006 15:59

6x02:
När jag ser tillbaka på Sopranos, när serien sedan länge är slut, då är chansen stor att just det här avsnittet hamnar högt på listan över favoriter. Ett enkelt, lugnt, avsnitt, men åh så väldigt intensivt.

Och mer Meadow-y goodness är alltid trevligt. Sexig och, inte desto mindre, det måste ha gjort caffes vecka.

8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » mån mar 20, 2006 21:51

6.02 I serier som Sopranos där jag verkligen ÄLSKAR karaktärerna så fungerar såna här avsnitt väldigt bra. Händer egentligen inget så värst dramatiskt men det gör absolut ingenting. Carm är som alltid fantastisk och hon var så fin när hon pratade med Tony. AJ var väldigt bra också. Fan alltså vad jag älskar det här, Sopranos kan känna sig väldigt ohotat på min topp 5 favorit serier någonsin lista.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav A bear » mån mar 20, 2006 22:49

6.02

Yes yes gäss, detta är så bra!
Hoppades efter förra avsnittet på mer eller mindre exakt detta: Tony är nere för räkning, möjligen permanent (även om han inte dör verkar ju både läkare och hans egna komadrömmar antyda att han blivit svårt skadad) och fokus hamnar därmed på dem runtomkring.

Och jag säger bara Edie Falco, shalalalala! Som hon får spela ut. Scenen där hon sitter och pratar med Tony och lyssnar på Tom Petty och böjer sig fram och griper tag i hans huvud... jisses. Intimare och mer fysiskt än 99% av alla sexscener serien haft.

Tonys drömscener är kusliga eftersom de inte är gjorda som drömscener brukar vara, utan väldigt realistiska. Ändå finns där ledtrådar: enstaka repliker då och då - "You're in your own world", "You could be dead" - ljus vid horisonten, förlust av identitet och allt... om Tony kommer ut ur koman, vem kommer han att vara, och vem kommer han att VILJA vara? Har det betydelse att Tony INTE är mafioso i sin dröm, och att hans barn är 10 år yngre än de egentligen är?

Och apropå dem: BÅDE Meadow och AJ får lite mer av en funktion. De har (vad jag kan minnas) varit ganska bortkastade karaktärer ett tag nu, men AJs sista scen med Tony här kan vara början på något stort. Och kom och tänka på en sak nu när vi fick se en bra bild på Meadows pojkvän - var det verkligen honom hon dansade för i förra avsnittet?

Och med Tony i koma och kanske döende börjar alla underbossarna leta position på bortre lång. Vito verkar få en större roll den här säsongen. Och FBI börjar naturligtvis leta common ground med Christopher, som ju inte är känd för sitt goda omdöme.

Det här kan gå precis vart som helst. Det har ju ryktats att detta blir den sista Sopranossäsongen - kommer Tony att överleva den? Kommer han ens att vara huvudpersonen i den?


*dansar glada Sopranos-dansen*
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Off » tis mar 21, 2006 0:34

För trött för att skriva något längre men 6x02 var riktigt bra.

Aj har varit sorligt underanvänd så när han får sådana här scener som han fick i avsnittet där man får se lite mer av honom blir jag glad ohh så glad. Undra om han verkligen kommer försöka döda Junior för då kan det bli en jäkla uppståndelse.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav A bear » mån mar 27, 2006 21:17

6x03: bra, men inte riktigt samma tjohokänsla som förra. Visst, här finns jävligt bra grejor - scenen med STEVE FUCKING BUSCEMI t ex - men det kändes lite som ett mellanavsnitt. För min del hade Tony gärna fått ligga i koma ett tag till - jag gillade hans drömscener, och att se kaptenerna börja få panik och slåss om plats är jävligt intressant. Nu kändes det väl stressat. Men ett par intressanta utvecklingar ändå.

- Christopher vill in i filmbranschen igen. Måste säga att hans rekryteringsmetod känns lite kontraproduktiv, men det kanske är så det går till i Hollywood. Men den där manusförfattaren känns minst sagt som en säkerhetsrisk.

- Vitos drömmar krossade, och han sätter sig och mumsar chips igen. Och vad är det med honom och Meadows pojkvän? Har något vagt minne från förra säsongen, nån som kan påminna mig?

- Mer med Silvio, som inte verkar hålla som chefsmaterial.

- Carmela och Dr Melfi kommer varann närmare.

- AJ fortsätter bli intressantare. Hans farbröder kommer på hans planer direkt och avfärdar honom som en lillgrabb som inte förstår bättre, hans mor kommer så nära att förskjuta honom som hon kan (och vi ser henne inte be om ursäkt heller)... och på hans tröja står "Most likely to succeed". Hmmmm.

- Exakt hur bra mår Tony egentligen? Hans första kommentar är "Am I dead" - hmmm, "Is this hell?" någon? Är han tillbaka, eller kommer maktstriden att ökas på medan Tony imiterar Twin Peaks-Leo? Scenen mellan Tony och Tony B vid villan ute i skogen är mångtydig; visst, det är livet efter detta han står på tröskeln till, men han blir också tillsagd att återförena sig med sin familj och lämna affärerna utanför.

Så vem tar ratten? Tony? Möjligen för sjuk, möjligen vill han inte heller. Silvio? Uppenbarligen inte. Vito? Möjligt, men han känns instabil - plus att han är i säng med New York-gänget. Paulie? Herregud.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav poser » mån mar 27, 2006 22:45

Som svar på din undran a bear
Var det inte så att Finn eller vad pojkvännen heter såg Vito ge någon annan gubbe lite oral pleasure?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav The Buffster » mån mar 27, 2006 22:46

6.03 Surprise, surprise ännu ett bra Sopranos avsnitt. Har alltid varit ett STORT Silvio fan så varje avsnitt där han ägans lite mer tid är ett bra avsnitt. Älskar Steven Van Zandt som skådis och jag älskar verkligen karaktären. Han känns som den som har stått vid Tonys sida hela tiden. Han känns också som en av dom få vettiga karaktärerna, inte så extremt hetsig och oberäknelig som vissa av dom andra. Hade väldigt gärna sett honom som boss ett tag, men nu antar jag att det inte blir så. Hans snack med sin fru om att han egentligen aldrig hade velat bli boss var så fint tycke jag på något sätt, fick mig att gilla honom ännu mer.

Jag hoppas nästan att Tony inte blir sig själv riktigt ännu, för jag tycker verkligen att hela handlingen kring vem som ska ta över är intressant.

När det gäller vad som hade hänt mellan Vito och Meadows pojkvän så minns jag inte riktigt heller. Men jag tror Tony fixade honom ett jobb på en byggarbetsplast eller någonting liknande. Där jobbade även Vito och någonting hände, men jag minns inte alls vad.

Kul också såklart att återse Steve Buscemi.


EDIT: poser, nu när du säger det så minns jag bättre och det var nog exakt vad som hände.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav A bear » mån mar 27, 2006 22:50

poser skrev:Som svar på din undran a bear
Var det inte så att Finn eller vad pojkvännen heter såg Vito ge någon annan gubbe lite oral pleasure?

Aaaaah, så var det ja. Tack! Efter den här halva säsongen tror jag det blir att se om hela serien från start...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Off » mån mar 27, 2006 23:57

6x03
Maktkampen är intressant som bara den men nog blev jag lite glad över att Tony vaknade upp. Hans sätt att köra över människor är så obetalbart så jag hoppas han tar något avsnitt till på sig att komma igång medan bråket om makten och pengarna fortsätter. Efter det ska han bara in och rensa upp lite.

Tror inte det var världens smartaste ide av Christopher att säga till Tony att han var skyldig honom en tjänst...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav RalfiParpa » mån apr 03, 2006 9:01

6x04 var ett oerhört fint avsnitt. Så mycket nytt att absorbera, så mycket symbolik och så mycket bra skådespel att jag inte ens vet var jag ska börja.

Men scenen då
Tony kommer ut ur sjukhuset och ser det där vackra utanför, sådant som man bara kan se efter att ha tillbringat månader i steril sjukhösmiljö bland förtvivlan och död,
var bara för bra för att inte nämna.

Bästa serien på TV? Med råge.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare