Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Supernatural

Inläggav HeY » tis aug 23, 2005 22:43

Känns som om det börjar bli dags för att starta en tråd om The WB:s nya övernaturliga serie nu.

Piloten var riktigt bra tycker jag och om det (förhoppningsvis) försätter i denna stilen kommer jag helt klart att fortsätta se. Detta var en serie i min smak.
Huvudrollerna spelas av Jensen Ackles (Smallville, Dark Angel) och Jared Padalecki (Gilmore Girls).

För mer info om serien tryck här!
Senast redigerad av HeY tis apr 10, 2007 21:00, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis aug 23, 2005 22:48

Jensen. Ackles.

Så där. Allt som behöver sägas.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav qarlsson » tis aug 23, 2005 22:50

Två gånger har jag i naiv optimism under pressat tidsschema försökt se hela piloten av SN. Och givetvis blivit tvungen att avbryta tittandet. Jag gillar det jag hittills sett, även om det bara är en kvart. Lite selfspanking och jag tar nya tag. Den ser lovande ut.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis aug 23, 2005 22:52

Selfspanking. Nya tag.

Ja jag kopplar ihop saker på ett konstigt sätt ibland.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav HeY » tis aug 23, 2005 22:53

qarlsson skrev:Två gånger har jag i naiv optimism under pressat tidsschema försökt se hela piloten av SN. Och givetvis blivit tvungen att avbryta tittandet. Jag gillar det jag hittills sett, även om det bara är en kvart. Lite selfspanking och jag tar nya tag. Den ser lovande ut.


Ja det tycker jag också den verkar, fast jag såg den iofs mitt i natten så det kanske bara var tröttheten som fick den att verka bra. Skulle kanske ta en omtitt ngn gång ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Re: Supernatural

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 23:03

HeY skrev:Huvudrollerna spelas av Jensen Ackles (Smallville, Dark Angel) och Jared Padalecki (Gilmore Girls).

Jared kommer och förstör allting. Bort med honom.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Re: Supernatural

Inläggav HeY » tis aug 23, 2005 23:05

Illyria skrev:
HeY skrev:Huvudrollerna spelas av Jensen Ackles (Smallville, Dark Angel) och Jared Padalecki (Gilmore Girls).

Jared kommer och förstör allting. Bort med honom.


Jag tycker han var lite tråkig i serien, Jensen var den roliga och favoriten av dem. Men han var ju inte så dålig att han förstörde hela serien iaf, så jag tror att iaf jag kan leva med honom. Vem vet, han kanske dör en mystisk död ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Re: Supernatural

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 23:08

HeY skrev:Vem vet, han kanske dör en mystisk död ;)

Låter inte troligt, men det kommer jag hoppas på i varje avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav qarlsson » tis aug 23, 2005 23:16

Off skrev:Ja jag kopplar ihop saker på ett konstigt sätt ibland.

Kvällens nyckelord: Synapser och Smörjmedel 8)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Re: Supernatural

Inläggav HeY » ons aug 24, 2005 21:42

Illyria skrev:
HeY skrev:Vem vet, han kanske dör en mystisk död ;)

Låter inte troligt, men det kommer jag hoppas på i varje avsnitt.


Jag håller tummarna för dig ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor aug 25, 2005 11:38

Det finns en trailer (eller snarare en osammanhängande sammanfattning av 80 procent av piloten) på tv.com, om någon är intresserad. Jag tycker att den gör piloten rättvisa.

F ö vete tusan om avsnittet var bra, men det berodde nog mycket på pilotproblemen. Däremot var den allmänt trevlig/mysig och underhållande, så jag har ganska höga förväntningar på fortsättningen. (Guilty pleasure, om något.) Dessutom, som sagt: Jensen. Ackles.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav HeY » fre aug 26, 2005 6:54

CheeseGuy skrev:Det finns en trailer (eller snarare en osammanhängande sammanfattning av 80 procent av piloten) på tv.com, om någon är intresserad. Jag tycker att den gör piloten rättvisa.

F ö vete tusan om avsnittet var bra, men det berodde nog mycket på pilotproblemen. Däremot var den allmänt trevlig/mysig och underhållande, så jag har ganska höga förväntningar på fortsättningen. (Guilty pleasure, om något.) Dessutom, som sagt: Jensen. Ackles.


Jag har ocskå ganska stora förväntningar om fortsättningen, så jag hoppas att man inte blir besviken. Det har hänt för och med denn serien med sitt potensial så hoppas jag verkligen de håller samma nivå som på piloten. Om inte bättre.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » fre aug 26, 2005 10:03

En fråga bara: Är det unaired pilot som ni har tittat på, för det är den enda som jag hittar? Jag tänker på att unaired pilots ibland bara är ett första utkast till hur serien och den rätta piloten ska bli, men med den här verkar det ju vara den "rätta", den har bara inte visats på tv än.

Jag gillar också Jensen Ackles, han var den enda som det var lite drag i, i s2 av Dark Angel. 8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » fre aug 26, 2005 12:12

Unaired pilot eller pilot screener är det vi sett och är det inga större fel på avsnittet så brukar det inte göras om.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör aug 27, 2005 18:10

Tinwiel skrev:En fråga bara: Är det unaired pilot som ni har tittat på, för det är den enda som jag hittar? Jag tänker på att unaired pilots ibland bara är ett första utkast till hur serien och den rätta piloten ska bli, men med den här verkar det ju vara den "rätta", den har bara inte visats på tv än.

Jag gillar också Jensen Ackles, han var den enda som det var lite drag i, i s2 av Dark Angel. 8)


Jag tror att den är den riktiga piloten och eftersom att avsnittet inte sänts ännu så kallas den "Unaired Pilot" eftersom den inte har blivigt "aired" ännu. Eller vad tror ni?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör aug 27, 2005 21:27

En sak som jag fortfarande inte kommit över ens med är att det bara är två karaktärer. Dom måste väl lägga till någon mer?
Antingen från avsnitt 2 eller lite längre in i säsongen. Pappan kanske?
Hur kul är det med två karaktärer? Jag tycker att fem är minimum. 7 är lagom och 9 är heeeelt okeeeej.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån aug 29, 2005 15:49

LWes skrev:En sak som jag fortfarande inte kommit över ens med är att det bara är två karaktärer. Dom måste väl lägga till någon mer?
Antingen från avsnitt 2 eller lite längre in i säsongen. Pappan kanske?
Hur kul är det med två karaktärer? Jag tycker att fem är minimum. 7 är lagom och 9 är heeeelt okeeeej.

Jag tror två fungerar alldeles utmärkt. Resten fylls av gästskådisar, och återkommande karaktärer, men jag tycker det känns som en trevlig omväxling om vi får en serie utan stor ensemble och bara de två killarna är fasta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » mån aug 29, 2005 16:31

adolvsson skrev:
LWes skrev:En sak som jag fortfarande inte kommit över ens med är att det bara är två karaktärer. Dom måste väl lägga till någon mer?
Antingen från avsnitt 2 eller lite längre in i säsongen. Pappan kanske?
Hur kul är det med två karaktärer? Jag tycker att fem är minimum. 7 är lagom och 9 är heeeelt okeeeej.

Jag tror två fungerar alldeles utmärkt. Resten fylls av gästskådisar, och återkommande karaktärer, men jag tycker det känns som en trevlig omväxling om vi får en serie utan stor ensemble och bara de två killarna är fasta.


Det är sant. Så länge det finns återkommande karaktärer så.
Jag gillar verkligen grabbarna också.
och det kan ju inte bli mer opersonliga-fristående avsnitt än CSI, och CSI gillar jag, men den här serien har övernaturliga fall istället vilket jag gillar mycket mer.

Det som vore perfekt är om deras pappa spelas av Keith Szarabajka. Det hade helt klart gjort min lycka komplett.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre sep 02, 2005 23:36

LWes skrev:
adolvsson skrev:
LWes skrev:En sak som jag fortfarande inte kommit över ens med är att det bara är två karaktärer. Dom måste väl lägga till någon mer?
Antingen från avsnitt 2 eller lite längre in i säsongen. Pappan kanske?
Hur kul är det med två karaktärer? Jag tycker att fem är minimum. 7 är lagom och 9 är heeeelt okeeeej.

Jag tror två fungerar alldeles utmärkt. Resten fylls av gästskådisar, och återkommande karaktärer, men jag tycker det känns som en trevlig omväxling om vi får en serie utan stor ensemble och bara de två killarna är fasta.


Det är sant. Så länge det finns återkommande karaktärer så.
Jag gillar verkligen grabbarna också.
och det kan ju inte bli mer opersonliga-fristående avsnitt än CSI, och CSI gillar jag, men den här serien har övernaturliga fall istället vilket jag gillar mycket mer.

Det som vore perfekt är om deras pappa spelas av Keith Szarabajka. Det hade helt klart gjort min lycka komplett.


Jo det skulle ju vara lite kul. Men jag tänker mig inte han ("Holtz") som ngn bra pappafigur heller, men det kanske passar eftersom att han verkar inte vara en så bra pappa i serien heller. Men tror ni inte han kanske spelas av samma som i början av piloten, fast de har åldrat honom? Fast de kanske inte går igenom så mycket för en karaktär ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tis sep 13, 2005 14:40

Första avsnittet på TV i USA idag. Vet ni om det är precis samma som den läckta piloten? Man vill ju inte ladda ner det i onödan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » tis sep 13, 2005 15:52

CG: Precis vad jag gick in hit för att fråga. Har det inte skett några förändringar så skippar jag dagens avsnitt och hoppar på serien nästa vecka.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 15:55

Jag tänker inte se om piloten, om inte någon säger att det skett större förändringar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tis sep 13, 2005 17:51

Jag vill verkligen se om den för jag har bara sett den en gång och det var ju månader sen!
Jag ser om alla piloter när dom sänds.
Jag längtar efter att få se den igen, man kanske får se ett intro!!!!
Jag kan säga till om jag märker någon förändring från piloten, men att jag skulle märka det är nog inte så stor chans.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis sep 13, 2005 18:11

LWes skrev:Jag vill verkligen se om den för jag har bara sett den en gång och det var ju månader sen!
Jag ser om alla piloter när dom sänds.
Jag längtar efter att få se den igen, man kanske får se ett intro!!!!
Jag kan säga till om jag märker någon förändring från piloten, men att jag skulle märka det är nog inte så stor chans.


Tack så mycket :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 18:29

LWes skrev:man kanske får se ett intro!!!!

Det skulle iofs vara kul att få se, men det går också att vänta tills nästa avsnitt...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » tis sep 13, 2005 23:57

Illyria skrev:
LWes skrev:man kanske får se ett intro!!!!

Det skulle iofs vara kul att få se, men det går också att vänta tills nästa avsnitt...


Det skulle vara kul men jag tror inte det blir så, det är ju inte jätteofta intro är med på piloterna.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons sep 14, 2005 20:03

Jag tyckte första avsnittet var lika bra igen när jag såg den.
Något som är helt fantastiskt är nästa avsnitt. Man kan i alla fall tänka sig det eftersom avsnittet heter: Wedigo!!!
Det kan bli riktigt coolt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons sep 14, 2005 20:11

Och var det exakt samma avsnitt som piloten vi redan sett en gång?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons sep 14, 2005 20:14

Illyria skrev:Och var det exakt samma avsnitt som piloten vi redan sett en gång?

Ja det tror jag nog.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons sep 21, 2005 12:08

1x02: Jälvigt coolt avsnitt! Ren underhållning igenom hela avsnittet. Hade säkert varit läskigare om jag sett det på natten istället för till frukosten.
Jag längtar tills nästa avsnitt. jag vill bara se mer och mer! :o :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare