Gissa FOX-nerläggning 2005

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vilken läggs ner tidigast?

Bones
4
24%
Free Birds
2
12%
The gate
2
12%
Head Cases
1
6%
Kitchen Confidential
7
41%
The Loop
0
Inga röster
Prison Break
0
Inga röster
Reunion
1
6%
The War at Home
0
Inga röster
 
Antal röster : 17

Gissa FOX-nerläggning 2005

Inläggav noike » tor maj 19, 2005 21:33

Nya FOX-tvserier i höst, vilken av dem kommer att träffas av deras nerläggnings-yxa först? Nej, det handlar inte om vilken du vill ska läggas ner, utan vilken kommer FOX missförstå och itne ge en ärlig chans. Det kan tyckas cyniskt och otrevligt, men å andra sidan varför ska man itne få vara det ibland?

Gissa och vinn en kaka av poser.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 19, 2005 21:35

Har inte hört talas om en enda av de serierna...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » tor maj 19, 2005 21:41

Verkligen? LWes har vurmat sig varm i mameluckerna om minst två-tre stycken här tidigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » tor maj 19, 2005 21:43

Kitchen Confidential. Den låter lovande.. och därför, ja ni vet, FOX...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Illyria » tor maj 19, 2005 21:43

Svårt att säga efter bara ha läst lite om vissa av serierna, vet ju inte hur de är egentligen, om de ens är värda att kolla på. Men jag får väl gissa på något: Bones och Kitchen Confidential, bara för det finns Buffyverse-kopplingar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 21:43

Bones... Tror inte på den trots David Boreanaz.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor maj 19, 2005 21:48

Själv tror jag Reunion kommer yxas först, eller Kitchen Confidential. De verkar bryta lite för mycket mot normerna och den första låter som om att den har en arc.

Bones handlar om poliser och de brukar överleva oavsett om serien fungerar eller inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 21:58

noike skrev:De verkar bryta lite för mycket mot normerna och den första låter som om att den har en arc.


:D Fast även: too true, om så är fallet så är den rejält knullad.

Bones handlar om poliser och de brukar överleva oavsett om serien fungerar eller inte.


Ja, jag vet... men jag kunde inte tänka till riktigt eftersom ja, ni vet. Jag har ju min aversion mot dylika procedurals som den ju verkar vara. Jag kommer antagligen att se ett avsnitt pga DB, men tror knappast jag kommer fortsätta om den är den serie jag tror den är. Bara för det: succé! Fan, jag skulle inte ha röstat på den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » tor maj 19, 2005 22:33

noike skrev:Bones handlar om poliser och de brukar överleva oavsett om serien fungerar eller inte.


Visserligen, men är inte marknaden lite mättad på CSI-typ serier snart? Vad jag fattar så är det en till kriminalteknisk serie.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav poser » tor maj 19, 2005 22:45

Ai skrev:
noike skrev:Bones handlar om poliser och de brukar överleva oavsett om serien fungerar eller inte.


Visserligen, men är inte marknaden lite mättad på CSI-typ serier snart? Vad jag fattar så är det en till kriminalteknisk serie.


Tror inte Amerikanare kan bli mättade på det, tre CSI, so far. Sen har vi Without a trace också. Finns säkert fler.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor maj 19, 2005 23:08

Bones har American Idol som lead-in fr.o.m. januari, så den verkar de satsa på.

I övrigt är det omöjligt att gissa. Det känns lite dumt att rösta nu, eftersom jag knappt vet något om serierna. Men jag säger väl Kitchen Confidential, eftersom den verkar riktigt lovande.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » tor maj 19, 2005 23:39

CheeseGuy skrev:Det känns lite dumt att rösta nu, eftersom jag knappt vet något om serierna.


Tvärt om tycker jag, det är ungefär som vadslagningen om bockbränningen i vintras.

(Det känns konstigt med inget nytt dokusåpeskäp på FOX. Faktiskt. Riktigt underligt till och med.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » fre maj 20, 2005 0:03

noike skrev:
CheeseGuy skrev:Det känns lite dumt att rösta nu, eftersom jag knappt vet något om serierna.


Tvärt om tycker jag, det är ungefär som vadslagningen om bockbränningen i vintras.


...som också var dumt. Och jag kan ju inte ens vara cynisk och gissa på någon bra serie, eftersom jag inte vet vilka som är bra. (Men jag tar det förstås på för stort allvar. Jag ska sluta tjata nu.)

Men är egentligen Fox lika onda nu? Det har väl ändrats lite bland de högre chefspositionerna, och de har ju gett AD en säsong till...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » fre maj 20, 2005 0:14

Cheese: ja, givetvis har du rätt. Det här kan kanske vara vår sista chans att häckla dem. Kan vi då låta bli? Sedan vet vi inte att de har bättrat sig egentligen. Samma personer som gav AD dess andra säsong la även ner Wonderfalls.

(Och ibland vill man bara göra dumma saker. För att, du vet, det är kul.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Gissa FOX-nerläggning 2005

Inläggav caffeineaddict » fre maj 20, 2005 9:46

noike skrev:Nya FOX-tvserier i höst, vilken av dem kommer att träffas av deras nerläggnings-yxa först? Nej, det handlar inte om vilken du vill ska läggas ner, utan vilken kommer FOX missförstå och itne ge en ärlig chans. Det kan tyckas cyniskt och otrevligt, men å andra sidan varför ska man itne få vara det ibland?

Gissa och vinn en kaka av poser.


Du vågade inte ens ta med The Inside på listan for fear it would be true. Chicken.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre maj 20, 2005 11:11

caffe: the Inside är en sommarserie. Den finns inte med i deras hösttablå. Lär dig läsa innantil ditt våp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre maj 20, 2005 11:38

noike skrev:caffe: the Inside är en sommarserie. Den finns inte med i deras hösttablå. Lär dig läsa innantil ditt våp.

Du vågade inte ens ta med sommarserier på listan och lägga till The Inside for fear it would be true. Chicken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre maj 20, 2005 11:45

adolvsson skrev:
noike skrev:caffe: the Inside är en sommarserie. Den finns inte med i deras hösttablå. Lär dig läsa innantil ditt våp.

Du vågade inte ens ta med sommarserier på listan och lägga till The Inside for fear it would be true. Chicken.

Nej, jag ignorerade dem eftersom jag itne har en aning om vilka andra serier som de börjar med i sommar. Jag googlade och där vet i fasen om någon kommer att yxas. The Inside är en polisserie och resten av det nya är tre reality-saker. (Knew it was too good to be true.) Så om något yxas där är det nog en serie som hållip på lite som FG eller AmD.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre maj 20, 2005 12:42

tanker inte halla pa o hymmla. Alla sager namnet pa en serie nar ni har svaret i hand. Det ar saklart den baste serien som blir nerlagd, ingen annan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » fre maj 20, 2005 17:35

Jag tror att det blir Kitchen Confidential eller Bones eftersom att serier jag gillar alltid läggs ner och jag lär älska dem eftersom det är ju DAVID och Bradley!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav monkeyboy » fre maj 20, 2005 21:52

Free Birds, den hade fulast titel...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Tooms » tis aug 02, 2005 19:39

tror inte Amerikanare kan bli mättade på det, tre CSI, so far. Sen har vi Without a trace också.
Well, nya Law & Order-serien försvann i höstas. (Även britterna gillar krimserier - och svenskar, se bara på alla Wallanders, Becks och Van Veeterens). Inside, Eyes och NYPD Blue försvann också.

FOX är egentligen en ganska bra kanal som gillar att satsa på nytt och fräscht. (X-Files, MillenniuM, Firefly, Harsh Realm m.fl). Eller ja, rättare sagt är väl avdelningen som ansvarar för nya satsningar relativt kompetent ;)
Tooms
Demon Fodder
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 21 jun 2005

Inläggav adolvsson » tis aug 02, 2005 20:45

Tooms skrev:
tror inte Amerikanare kan bli mättade på det, tre CSI, so far. Sen har vi Without a trace också.
Well, nya Law & Order-serien försvann i höstas. (Även britterna gillar krimserier - och svenskar, se bara på alla Wallanders, Becks och Van Veeterens). Inside, Eyes och NYPD Blue försvann också.

Fast NYPD Blue har ändå hållit på i vad, runt ett årtionde, och The Inside var överjävligt bra och frångick standarden för kriminaltekniska serier (till den grad att det knappt ens är den typen av serie), så det är inte riktigt samma sak.

FOX är egentligen en ganska bra kanal som gillar att satsa på nytt och fräscht. (X-Files, MillenniuM, Firefly, Harsh Realm m.fl). Eller ja, rättare sagt är väl avdelningen som ansvarar för nya satsningar relativt kompetent ;)

Satsa på nytt? Kanske. Behålla det, å andra sidan...
Senast redigerad av adolvsson tis aug 02, 2005 23:15, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » tis aug 02, 2005 21:50

The Loop låter inte som ngn storsuccé
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tooms » ons aug 03, 2005 19:18

The Inside var överjävligt bra och frångick standarden för kriminaltekniska serier (till den grad att det knappt ens är den typen av serie), så det är inte riktigt samma sak.
So? Majoriteten av senare årens krimserier kör med sin egen lilla "tvist" på genremallen. Se t ex på Medium (som iofs kör med extremtvisten 50% familj och 50% CotW), och läs beskrivningarna på många av höstens nya krimserier. Många ansåg säkert att nya L&O-serien gav genren en välkommen styrkeinjektion. Det jag såg av The Inside var för övrigt inget jag höjde ögonbrynen åt ;)
Tooms
Demon Fodder
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 21 jun 2005

Inläggav Glorificus » ons aug 03, 2005 19:24

Tooms skrev:Det jag såg av The Inside var för övrigt inget jag höjde ögonbrynen åt ;)


Varför finns det ingen arg, frustrerad smiley när man behöver en...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » ons aug 03, 2005 19:26

Tooms skrev:Det jag såg av The Inside var för övrigt inget jag höjde ögonbrynen åt ;)

adolvsson, put him up on The List.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons aug 03, 2005 19:30

Tooms: Vad har du gett dig in på?! Hoppas testamentet är skrivet och bevittnat och signerat... Heh.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons aug 03, 2005 22:07

Tooms skrev:Det jag såg av The Inside var för övrigt inget jag höjde ögonbrynen åt

You are on The List.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tooms » tor aug 04, 2005 16:04

Vänta här? Vilken lista? :p Jag hade förhoppningar på något i stil med Silence of the Lambs (tv-spottarna lovade gott ;)), vilka Rachel Nichols grusade relativt snabbt. Nu har jag iofs inte sett mer än första avsnittet - och det var hyfsat längesedan nu. Ge mig gärna några argument för hur The Inside skiljer sig från mängden.
Tooms
Demon Fodder
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 21 jun 2005

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron