Vilka ser på BtVS?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Vilka ser på BtVS?

Inläggav rust » ons sep 01, 2004 18:07

Tänkte starta en tråd om vilka ni tror utgör de största grupperna som sitter bänkade framför Buffy varje veckodag eller som till och med äger en eller flera säsonger på DVD/VHS? Är det pre-pubertala flickor eller nostalgiska studenter som fortfarande bor tillsammans med sina föräldrar (jag, med andra ord) Särskilt könsaspekten på det hela vore intressant att ta upp. Kvinnliga karaktärer dominerar serien men är det verkligen tjejer som utgör den största målgruppen?
rust
Demon Fodder
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 aug 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons sep 01, 2004 18:22

Jag är kille, student och inte särskilt nostalgisk :)

Jag tror det är en ganska stor spridning då Buffy tilltalar många på flera olika sätt. Vissa ser serien för humorn, andra för spänningen och en del för hela hopkoket. Jag är en av dem som älskar alla aspekter av Buffy och finner inget konstigt med det. En bra serie kan älskas av alla oavsett ålder och kön.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » ons sep 01, 2004 18:25

Off skrev:Jag är kille, student och inte särskilt nostalgisk :)


Den beskrivningen får passa in på mig med.

Det som jag tror bryter mest mot folks förväntningar vad det gäller Buffys tittarskara, är att många (de flesta?) av de mer "seriösa" (m.a.o. som följer serien, inte bara strötittar) tittarna är 20+ trots att många verkar ha fått för sig att det är en s.k. "tonårsserie".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.