hjälp!

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

hjälp!

Inläggav LadySlayer » tis jul 27, 2004 16:26

Jag ska köpa mig både Buffy och Angel serierna snart... Vill ha lite hjälp vet inte vad jag ska välja har inte så stor koll på r1 r2 osv vad det nu heter ...

Det jag skule vilja ha hjälp med är tips på vart jag köper, billigast, jag behöver inte de snyggaste boxarna men med svensk stext och gärna så stort bildformat som möjligt.

Såg att ANgel boxarna hade skivorna i bokformat ller vad man säger.. det var snyggt..

Min dvdspelar är regionsfri så ja... regionen spelar nog ingen roll

Har hört olika.. det kommer nya boxarn nu när de gamla utgått, menhar även hört att de inte kommer några ny?

Och om de kommer är det hela boxar eller delade.. vad tror ni om priser?

Kankse kommer det ut i en megabox?

Mycket och många dumma frågor :oops: men någon gån ska jag väll ställa dem så jag vet... :)
Willow: I'll give Xander a call. What's his number? Oh, yeah, 1-800-I'm-Dating-A-Skanky-Ho.
Buffy: Meow!
Willow: Really? Thanks. I've never gotten a "meow" before.


Xander: I'm trying to see your point here Buff, but I guess it's a little to my left, 'cause I can't see it.
Användarvisningsbild
LadySlayer
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 10 jul 2004
Ort: Uppsala

Inläggav VelocityBoy » tis jul 27, 2004 16:39

Jag vet inte om du får svar på alla dina frågor men i den här tråden

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php? ... highlight=

så har det diskuterats vilka boxar som innehåller vad m m (själv har jag R2uk boxarna och är väldigt nöjd).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » tis jul 27, 2004 16:57

Svensk text.. då ska man ha SWE-boxarna men å andra sidan är de rätt så dyra...

Jag kan tänka mig att sälja, men då måste jag känna mig säker på att allt fungerar perfekt med säljningen (pris ca 2100:- för säsong 2-6 på SWE-utgåvor.) Medella mig då så kan vi diskutera för jag tänker köpa R1 om i fall så priset måste täcka det.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav LadySlayer » ons jul 28, 2004 14:11

sus@n skrev:Jag kan tänka mig att sälja, men då måste jag känna mig säker på att allt fungerar perfekt med säljningen (pris ca 2100:- för säsong 2-6 på SWE-utgåvor.) Medella mig då så kan vi diskutera för jag tänker köpa R1 om i fall så priset måste täcka det.



Har du inte s1 swe? när vill du sälja dem isåfall? Jag köper gärna... isåfall nästa månad. och ifall mina pengar räcker till hyran i första hand..jag har bara alfa kassa och jobbar just nu extra som timvik...

nu tro jag inte att jag hängde med i priset.. säljer då för så mycket att det täcker r1:orna? 2100:- för 5 boxar det blir 420 styck. är inte det lika mycket som när man köper nytt?

Hur gammla är dina boxar? är säsongerna delade eller completta?

har du nån bild så jag se lite hur det ser ut?
Willow: I'll give Xander a call. What's his number? Oh, yeah, 1-800-I'm-Dating-A-Skanky-Ho.
Buffy: Meow!
Willow: Really? Thanks. I've never gotten a "meow" before.


Xander: I'm trying to see your point here Buff, but I guess it's a little to my left, 'cause I can't see it.
Användarvisningsbild
LadySlayer
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 10 jul 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tob » ons jul 28, 2004 14:30

Ladyslayer: I F.A.Q avdelningen finns en tråd med bilder på de olika boxarna. Är nästan övertygad om att det finns en del bilder på den svenska utgåvorna.

Är du totalt beroende av svensk text? Eller är det bara rädsla inför att inte förstå? Jag har svårigheter med det Engelska språket, och jag känner inga problem med att hänga med med Engelsk text. I så fall skulle jag nog rekommendera att köpa R1orna. Dels för att dem är riktigt snygga, och dessutom kan köpas ganska billigt på de flesta ställena. Man måste ju inte köpa allt på en gång om man har en pressad ekonomi. Iom att jag började titta på Buffy på Dvd så köpte jag efterhand.

Svenska boxarna är uppsplittrade, två boxar per säsong. Vet inte hur det kommer blir med den tänkta nyrelesen i höst.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LadySlayer » ons jul 28, 2004 14:40

Tobbe_E
ja jag är beronde utav swe text, visst jag kan engelska skapligt men hinneer inte med när de pratar....

jag känner mig totalt förvirrad läser runt lite blir mera förvirrad.
funderar just nu på R2UK, det eär bokformat? har alla säsonger på R2UK swe text. blir lixom ännu mer förvirrad och vet inget när jag letar efter dvderna på internet..
Willow: I'll give Xander a call. What's his number? Oh, yeah, 1-800-I'm-Dating-A-Skanky-Ho.
Buffy: Meow!
Willow: Really? Thanks. I've never gotten a "meow" before.


Xander: I'm trying to see your point here Buff, but I guess it's a little to my left, 'cause I can't see it.
Användarvisningsbild
LadySlayer
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 10 jul 2004
Ort: Uppsala

Inläggav LadySlayer » ons jul 28, 2004 14:41

VelocityBoy:'
dina R2UK boxar är det bokformat? med swe text.. vad brukar priset ligga på?
Willow: I'll give Xander a call. What's his number? Oh, yeah, 1-800-I'm-Dating-A-Skanky-Ho.
Buffy: Meow!
Willow: Really? Thanks. I've never gotten a "meow" before.


Xander: I'm trying to see your point here Buff, but I guess it's a little to my left, 'cause I can't see it.
Användarvisningsbild
LadySlayer
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 10 jul 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tob » ons jul 28, 2004 14:48

LadySlayer skrev:ja jag är beronde utav swe text, visst jag kan engelska skapligt men hinneer inte med när de pratar....


Men hinner du med att läsa Engelsk text? Engelsk text finns vad jag vet på alla utgåvor oavsett region eller land.

Enligt http://www.dvdcompare.net så innehåller s4-s6 svensk text.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » ons jul 28, 2004 14:54

LadySlayer skrev:VelocityBoy:'
dina R2UK boxar är det bokformat? med swe text.. vad brukar priset ligga på?


R2UK boxarna är bokformat (muy beautiful) men det är som Tobbe sa inte svensk text på de tre första säsongerna, det är däremot engelsk text vilket jag kan rekommendera om du tror att du pallar med det (skämten blir bättre översatta m m). Priset ligger väl mellan 600 till 800 sek tror jag om du handlar på rätt ställe (tex http://www.play.com ).

Om jag vore du skulle jag kanske vänta tills de nya svenska boxarna kommer ut och kika på om de ser bra ut då är du ju garanterad svensk text.
Senast redigerad av VelocityBoy ons jul 28, 2004 15:06, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav LadySlayer » ons jul 28, 2004 15:03

Tobbe_E:
Jo jag hinner läsa men min syster gillar oxå BtvS dock ej lika mycket som mig men hon vill se iaf...
Willow: I'll give Xander a call. What's his number? Oh, yeah, 1-800-I'm-Dating-A-Skanky-Ho.
Buffy: Meow!
Willow: Really? Thanks. I've never gotten a "meow" before.


Xander: I'm trying to see your point here Buff, but I guess it's a little to my left, 'cause I can't see it.
Användarvisningsbild
LadySlayer
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 10 jul 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tob » ons jul 28, 2004 15:10

Problemet är ju också att de svenska boxarna börjar utgå, och är nog svåra att få tag på nu. Finns nog en del kvar i handeln men då blir det dyrare än vad det kan vara värt.

Sus@ns boxar eller att invänta nyrelesen är nog de enda alternativen. Kom också ihåg om din syster verkligen vill se dem och kräver Svensk text så kan hon gott betala en del av det också.

Edit: Var inne och kollade på cdon, och de har fortfarande kvar alla säsonger. 598 kr/säsong.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LadySlayer » ons jul 28, 2004 15:50

VelocityBoy skrev:
LadySlayer skrev:VelocityBoy:'
dina R2UK boxar är det bokformat? med swe text.. vad brukar priset ligga på?


R2UK boxarna är bokformat (muy beautiful) men det är som Tobbe sa inte svensk text på de tre första säsongerna, det är däremot engelsk text vilket jag kan rekommendera om du tror att du pallar med det (skämten blir bättre översatta m m). Priset ligger väl mellan 600 till 800 sek tror jag om du handlar på rätt ställe (tex http://www.play.com ).

Om jag vore du skulle jag kanske vänta tills de nya svenska boxarna kommer ut och kika på om de ser bra ut då är du ju garanterad svensk text.




Så det är säkert att det kommer nya boxar.. har hört lite olika.. senast att det inte skulle komma
Willow: I'll give Xander a call. What's his number? Oh, yeah, 1-800-I'm-Dating-A-Skanky-Ho.
Buffy: Meow!
Willow: Really? Thanks. I've never gotten a "meow" before.


Xander: I'm trying to see your point here Buff, but I guess it's a little to my left, 'cause I can't see it.
Användarvisningsbild
LadySlayer
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 10 jul 2004
Ort: Uppsala

Inläggav LadySlayer » ons jul 28, 2004 15:52

Tobbe_E skrev:Sus@ns boxar eller att invänta nyrelesen är nog de enda alternativen. Kom också ihåg om din syster verkligen vill se dem och kräver Svensk text så kan hon gott betala en del av det också.

Edit: Var inne och kollade på cdon, och de har fortfarande kvar alla säsonger. 598 kr/säsong.


men 598:- är inte det lite väl mycket för en box, har sett där de utgått så har det kostas 299:- har även hört att det fanns nånstans för 399:-
Willow: I'll give Xander a call. What's his number? Oh, yeah, 1-800-I'm-Dating-A-Skanky-Ho.
Buffy: Meow!
Willow: Really? Thanks. I've never gotten a "meow" before.


Xander: I'm trying to see your point here Buff, but I guess it's a little to my left, 'cause I can't see it.
Användarvisningsbild
LadySlayer
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 10 jul 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tob » ons jul 28, 2004 16:04

299 kr/halv säsong. De svenska är uppdelade på 2 boxar, 598 kr/säsong.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » ons jul 28, 2004 17:18

Tobbe_E skrev:299 kr/halv säsong. De svenska är uppdelade på 2 boxar, 598 kr/säsong.


Precis. Tyvärr är ju inte mina boxar tillgängliga och såg sedan att de inte fanns på http://www.dvd.se längre. Svenska boxar har länge varit dyrare men är tyvärr det enda alternativet för att få svensk text på alla säsonger.

Det billigaste stället jag kan hitta är http://www.cdon.com där en halv säsong kostar 299:- inklusive frakt. Eller så får du vänta eller kolla på ställen som har auktioner eller köpa utländskt tyvärr.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige


Återgå till Shopping



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron