Okej jag överdrev väl mycket då! Här kommer min lista s 1-5 men det har varit svårt (speciellt rangordningen)
*1* The Body Ett klart mästerverk! Blev verkligen fast i det här avsnittet och grät nästan hela igenom. Höjdpunkterna är Anyas "why" och när Buffy inser att hon har sagt "we are not supposed to move
the body!"
*2* Once More, With Feeling Ja jag vet att det avsnittet är från säsong sex.. men det är faktiskt det enda avsnittet jag har sett från den säsongen (hittils). Kan bara säga
älskar avsnittet, älskar soundtracket, älskar storyn o spike
*3* Hush Ett bra avsnitt som verkligen kan få oss att förstå hur viktigt det är att kommunicera utan rösten och ett bevis på att Buffy klarar sig utan vitsiga repliker
*4* The Gift Underbar säsongsavslutning och underbart avskedstal: så sorligt!!
*5* Becoming pt 1 and 2 Kan inte skilja mellan de här avsnitten heller

men efter att ha sett de några gånger kan jag säga att båda är mästerverk även om säsong 2 avslutning inte är min favorit utan säsong 5 "the gift" som jag har nämnt innan. Becoming är rörande avsnitt om hur kärlek verkligen kan såra.
*6* Earshot Många kanske inte håller med mig om att det avsnittet borde finnas med på denna lista men jag älskar det. Jag gillar att se hur personerna tänker (speciellt xander!!) tyvärr så blir avsnittet sämre i slutet då tankeläsningen tar slut!
*7* Chrush Av en enkel anledning: Detta är ett av de många (och säkert fler) underbara avsnitt med Spike.
*8* Who Are You Gillar verkligen idén med Faith i Buffys kropp vice versa.. speciellt
You can´t do that it´s wrong.. im gonna kick your ass
*9* Something Blue Vad kan jag säga?
Buffy: Look at my poor neck — all bare, and tender, and exposed. All that blood, just pumping away.
Spike: Giles, make her stop!
Giles (to Willow): If those two don't kill each other, I might lend a hand.
En av de tusen många quotes som finns i detta avsnitt...
*10* Intervention Ja ja.. den får sista platsen på denna lista för det är så roligt avsnitt men det finns ett flertal andra avsnitt som borde in på denna lista:
Passion, Bewitched, botherd and bevildred, Suprise/Innocence, Superstar, Restless...Yoko Factor... The Zeppo.. The Prom... Graduaton Day pt 1 & 2 Ja ni förstår
Så det var min topp 10-lista