5x14 - Smile Time

Här pratas det om Angel Säsong 5

Poll

1
2
4%
2
1
2%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
4%
7
6
13%
8
10
22%
9
11
24%
10
13
29%
 
Antal röster : 45

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 15, 2004 18:11

noike skrev:Horatio Hornblower är genial, men resten av avsnittet är lite överskattat. Ja det är kul och det är bra, men personligen tycker jag att det är ett steg ner om man jämför med de tidigare Damage och You're Welcome.

Jag tycker inte att det direkt är jämförbart... det är som att jämföra Fool for Love med OMWF i Buffy, ungefär. Kan man säga att Smile Time är Angels motsvarighet till OMWF?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » ons dec 15, 2004 19:42

Mönsterstudenten Thomas skrev:Kan man säga att Smile Time är Angels motsvarighet till OMWF?


Nej? OMWF är ren briljans på alla nivåer, och ett betydligt bättre avsnitt än t.ex. FFL (oavsett vad SpeedLad säger) trots att vissa kanske tolkar en musikal som oseriös. Smile Time är ett bra och skojigt avsnitt som likväl inte når upp till många av de avsnitt som ligger kring det i dramatiskt värde. Vilket OMWF gör.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav carre » ons dec 15, 2004 20:05

Smile Time är ett bra avsnitt, men VARFÖR kom den etta i top 25 listan??
http://buffy.nu/article.php3?id_article=7650&img=angel-top-25-episodes-xpose-number-26-special-02.jpg
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » ons dec 15, 2004 20:06

ey: Because they are very silly, and we shall listen to them no more!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » ons dec 15, 2004 20:40

Mönsterstudenten Thomas skrev:Kan man säga att Smile Time är Angels motsvarighet till OMWF?


Jo det kan man tycker jag.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tob » ons dec 15, 2004 20:49

VelocityBoy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Kan man säga att Smile Time är Angels motsvarighet till OMWF?


Jo det kan man tycker jag.


Även om OMWF är aningen överskattat i min mening, så tycker jag ju att det är ett bra mycket allvarligare och har betydligt mer tyngd i sig än Smile Time. Visst, både avsnitten kan ses som lite expriment-avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav latarmig » ons dec 15, 2004 21:25

Jag håller med Tob. Båda avsnitten är en lek med genren och däri ligger den stora likheten. De är dessutom båda två väldigt lyckade experiment. Men när det kommer till hur viktiga de är för säsongen, eller vilket djup de har, så skiljer de sig markant.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 24, 2004 0:56

Dagens triviafråga: Var i avsnittet ser man en pryl från IKEA? :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Joamna » mån jan 31, 2005 15:39

Jag tyckte det här var bra, hade tyvärr hört talas om att Angel skulle bli docka i detta avsnitt då jag kan tänka mig att överraskningseffekten annars skulle gjort det ännu bättre. Saknade också som någon nämnde tidigare i tråden Angels speciella ansiktsuttryck vilket jag tycker gör en stor del av karaktären men som såklart inte går att göra med dockan, men jag tar det onda med det goda och tycker nog att det var värt det iaf eftersom det var riktigt roligt!

Gillar speciellt: fighten med Spike, då Angel kramar Fred efter att hon sagt att han kommer bli sig själv igen och dockvampyransiktet!
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Minsc_and_Boo » lör feb 12, 2005 17:31

AY AY AY!

Helt hysteriskt roligt!
Jag blev lite besviken när jag såg Nina stövla in på W&H.
Jag tycker tyvärr(?) inte om henne.

Vad jag tyckte om däremot var hela Wes tal om signaler och liknande, speciellt som han själv inte märkte de signaler han fick själv.

Dockorna var helt underbart söta, speciellt Angel. Både som tjurig Burtkopia och som Count Countula. Jag kommer aldrig att lita på mupparna igen.

Gunn har sålt sin själ helt nu, stackaren. Och Knox är ute ur bilden (YEAH!) för Fred. Äntligen, ÄNTLIGEN får Wes sin chans. Det kändes skönt.

GO FURY GOOOOOO! :D
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav AKS » lör feb 12, 2005 19:49

Minsc_and_Boo skrev:Jag blev lite besviken när jag såg Nina stövla in på W&H.
Jag tycker tyvärr(?) inte om henne.


Well, har du läst mina inlägg så vet du precis vad jag tycker. Och jag tycker *inte* om henne. Hatar väl henne inte heller, men vissa saker gör att jag finner hennes närvaro enormt irriterande. Men det är nog "tyvärr" ändå... det bästa skulle vara att tycka om alla karaktärer eller i alla fall kunna se dem utan att vilja att de försvann. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör feb 12, 2005 20:37

Yog-Sothoth skrev:Dagens triviafråga: Var i avsnittet ser man en pryl från IKEA? :)

Det ska jag hålla utkik efter imorgon när avsnittet visas på danska Tv2!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » mån feb 14, 2005 0:45

Jag såg ingen Ikea-pryl, vad är det för något?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Pazuzu » tis feb 15, 2005 22:54

Hysteriskt kul avsnitt! :) Jag var ospoilrad inför detta som tur är, men jag har funderat lite över monkeyboys avatar, men nu har det fått sin förklaring. ;) Puppets (svenskt ord?) tycker jag är lite småläskiga ;) , så de onda Smile Time-dockorna förbättrade det inte precis, men Angel som wee, litle puppy-man! är oslagbar. Man har verkligen lyckats med att fånga Angels karaktär i dockan. Självklara höjdpunkter är Angel-puppet vs Spike, powerwalken med dito puppet och slutfighten med växlingen till game face.

Övrigt intressant och roligt (?) i avsnittet var Fred och Wes, med Wes som är oförmögen att lägga märke till Freds signaler.

Jag måste lägga till att det nästan är häpnandsväckande att man inte berört Cordys död någonting än så länge, men det kommer väl.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Yog-Sothoth » ons feb 16, 2005 0:38

Pazuzu skrev:Hysteriskt kul avsnitt! :) Jag var ospoilrad inför detta som tur är, men jag har funderat lite över monkeyboys avatar, men nu har det fått sin förklaring. ;)

Jag var också totalt ospoilad när jag såg detta; när jag såg öppningsscenen med pojken i soffan trodde jag att det skulle vara något tråkigt veckans monster-avsnitt, men det visade ju sig vara helt genialiskt. :) Om man ändå bara kunde ha varit lika ospoilad inför OMWF.

Puppets (svenskt ord?)

Marionettdockor?

F.ö. var det väldigt kul att kolla igenom hela Angel säsong 4 och 5 efter att man hade blivit medlem här. Det blev ett springande till datorn efter varje avsnitt för att se diverse diskussioner osv.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tob » ons feb 16, 2005 0:58

Smile Time är verkligen hellyckat. Det funkar på dem flesta planen och det känns verkligen genuint rakt igenom.

Yog-Sothoth skrev:F.ö. var det väldigt kul att kolla igenom hela Angel säsong 4 och 5 efter att man hade blivit medlem här. Det blev ett springande till datorn efter varje avsnitt för att se diverse diskussioner osv.


Blir glatt påminn om att jag i princip har sett hela Buffyversa sen jag blev medlem här. Ett jäkla springande, ja, men det har det varit värt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav latarmig » fre mar 04, 2005 6:17

Nu har jag gått med låtarna från det här avsnittet i huvudet i två dagar. Det är fullständigt omöjligt att bli kvitt dem. Jag nynnar på om selfesteem och one, two three four... mest hela tiden. Jag skulle gärna ha sett ett helt program av serien Smile Time.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön mar 06, 2005 12:10

Alla som läst mina inlägg i denna tråd anar nog att jag inför detta återseende närmade mig Smile Time med viss... nervositet. Skulle det hjälpa att jag nu visste vad som komma skall eller skulle det kännas lika illa...?

Först och främst: min initiala kritik mot avsnittet kvarstår, men eftersom jag redan skrivit ca 5 inlägg om det i denna tråd så tänker jag inte ta upp det igen. Däremot så hjälpte det definitivt att jag nu visste vad som skulle ske. I stället för att irritera mig på Nina-scenerna så kunde jag njuta av galenskaperna i detta avsnitt i övrigt. Jag tycker inte att avsnittet är bättre än förra gången jag såg det, men jag kunde slappna av och njuta av det mer. Och jag gillar det fortfarande... riktigt galet är det. Spikescenen är oerhört rolig och då Angel-puppet i hissen ropar: "Stupid limey piece of crap!" till Spike så kan man ju inte hjälpa att det blir mycket smile time. :)

Så, avsnittet är inte bättre, men min upplevelse av avsnittet var oerhört mycket bättre än förra gången. Smile Time tillhör naturligtvis den övre halvan av Angelavsnitt, men knappast topp 20.

Synd att inte dessa Smile Time-låtar finns på Angel-CD:n (för det gör de väl inte?). Self Esteem är ju riktigt catchy. Hehe. Gillar då den spelas över Freds och Wes' kyss på slutet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » mån mar 07, 2005 23:52

:D :D :D :D :D
ANGEL: I'm made of felt. Add by dose cobes off.


OK, så den plötsliga helomvändningen i Wes/Fred-förhållandet känns väldigt plötslig. Inte bara Freds känslor för Wes, utan också Wes plötsliga ointresse för Fred och det hon säger till honom... herregud, exakt hur blind kan karln vara?

Och jag gillar inte varulvstjejen, även om hon är löjligt lik gudinnan Naomi Watts... AKS förklarade det rätt bra, jag håller med henne tror jag.

...men va fan. Angel som mupp. Angel goes Meet The Feebles. Not your average, ordinary episode.

ANGEL: I'm made of felt. Add by dose cobes off.


Spike känns bortkastad i avsnittet. Men kul att PuppetAngel har betydligt lättare för att klå Spike än vanlige Angel. (Till Spikes försvar får man ju säga att det inte är helt lätt att slåss medan man är dubbelvikt av skratt. Ungefär som jag.)

Kul med pungsparkarna mot TV-chefer också.
GROOFUS PUPPET: Cool. 'Cause I've been workin' on this great new song about the difference between analogy and metaphor?
POLO PUPPET: Are you out of your mind?!
GROOFUS PUPPET: Well, we want it to be good, don't we?
POLO PUPPET: We eat babies' lives!
GROOFUS PUPPET: AND uphold a certain standard of quality edu-tainment.
POLO PUPPET: Screw edu-tainment!


Gunn gör något intressant. Se på fan. Månntro han faktiskt kommer att spela en roll till slut?

Knox? Vem fan bryr sig? Hade han hetat Holden, så OK. Men Knox roll hittills har bara varit att stå i bakgrunden, hämta kaffe och fånle mot Fred. För att det ska bli en character twist krävs att det finns en character att twista.

Men ändå.
ANGEL: I'm made of felt. Add by dose cobes off.

Smile time, indeed.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tis mar 08, 2005 0:01

A bear skrev:AKS förklarade det rätt bra, jag håller med henne tror jag.


Åh, min cuddly bear! Jag har känt mig så ensam, så ensam. Fram tills nu. :)

(Lägg märke till hur jag låtsas som att A bear inte skrev "tror jag" där på slutet.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » fre apr 01, 2005 11:48

Jag gillar humorn i avsnittet heltklart men det känns som ännu en stand-alone och det börjar blir tjatigt nu.

Nina störde jag mig inte på som karaktär längre men att Angel verkar ha glömt Cordy som gick bort för en kort stund sen *ajbaja*
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav CheeseGuy » fre apr 01, 2005 14:57

sus@n skrev:Nina störde jag mig inte på som karaktär längre men att Angel verkar ha glömt Cordy som gick bort för en kort stund sen *ajbaja*


Vi vet väl inte hur lång tid som har gått sedan hon dog? Det kan ju vara flera månader. Däremot är det synd att de inte ens nämner hennes namn på ett par avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav sus@n » fre apr 01, 2005 15:09

Jo men hon dog ju i Your'e welcome som bara var för två avsnitt sen..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tam » fre apr 22, 2005 20:28

Wii! Den är min! Jag kommer inte att ha tråkigt på flera timmar! Och jag låter den posera med min spikklubba.

Bild
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sus@n » lör apr 23, 2005 17:54

Tam skrev:Wii! Den är min! Jag kommer inte att ha tråkigt på flera timmar! Och jag låter den posera med min spikklubba.

Bild


coolt! en docka :D hur mycket betalade du? ;)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tam » tis apr 26, 2005 1:54

sus@n skrev:coolt! en docka :D hur mycket betalade du? ;)

Typ 600 spänn eller så gick den på.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » lör apr 30, 2005 21:43

Nu presenterar vi för första gången någonsin det alldeles speciella berusade kommentarspåret till Smile Time: haqr, caffeineaddict, noike och adolvsson har skapat ett konstverk. Både i NTSC och PAL-version, så att det fungerar både för de som har R1 och R2-DVD:erna.

http://gaspode.no-ip.info/upload/Bilder ... 20Time.MP3

http://gaspode.no-ip.info/upload/Bilder ... me-PAL.mp3

Filen ska inte startas exakt samtidigt som avsnittet, utan en nedräkning av oss alla indikerar precis när ni ska trycka på "Play". Starta m.a.o. filen först.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Gordo » mån maj 02, 2005 18:34

Första scenen där man får se den lilla pojken stelna till i leendet var ruskig. Jag tänkte att det skulle bli ett avsnitt med en armé av onda barn eller något sådant. Tur att det inte blev så för det finns inget jag är så rädd för som onda barn på film.

Scenen mellan Wesely och Angel när Angel precis förstått att Nina är intresserad av honom tyckte jag var riktigt bra.
Angel: She asked me to breakfast.
Wesley: Breakfast? Right. How did you respond?
Angel: Well, of course, I ignored it completely, changed the subject, and locked her in a cage.
Wesley: Sorry. What?
---
Angel: Why are you yelling at me?
WESLEY: Because! Angel, if there's a woman out there who you find truly attractive, who you think about, let's say, most of the time, who represents even part of what you think makes the world worth fighting for and who doesn't view you as an entirely sexless shoulder to lean on you have to do something about it.
Stackars Wesley! Blev så glad på slutet när Fred och han fick i hop det. I och för sig ville jag att Gunn och Fred skulle bli tillsammans igen men efter han blev ett juridiskt geni har han förlorat lite av sin charm.

Angel som docka var bara för rolig att se och inte blev det sämre när han blev en liten vampyrdocka. Gillade hans utrop när varulvs-Nina höll på att äta upp honom.
No Nina, Bad Nina!

Powerwalk-scenen med Angel som docka var också otroligt rolig!

Men jag är lite orolig för Gunn. Vad har han slutit för avtal med kirurgen och vad kommer det att ha för konsekvenser. Hoppas att han inte blir ond nu!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tis jun 07, 2005 0:53

Ett fan har gjort en riktigt bra Smile Time comic.

Värt att kolla!

http://www.livejournal.com/users/astridv/28055.html

Smakprov:
Bild

:D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » tis jun 07, 2005 18:52

Haha! :D

The nose!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron