Deadwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis okt 26, 2004 11:54

Deadwood verkar, i typisk HBO-stil, vara en sann kvalitetsserie. Nu har jag iofs bara sett första avsnittet, men det verkar badass to the bone. Grym skådespelarlista, snygg som satan, brutal utav helvete. Och så många användningar och varianter på ordet "cocksucker" att det skulle få Chris Rock att rodna. Tror det kan vara en Deadwood-dag idag.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis okt 26, 2004 12:09

Har länge funderat på deadwood men har ingen aning om hur jag ska hinna med. Just nu är det alldeles för många serier :eek:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis okt 26, 2004 12:46

Off: Jag är i samma sits, men HBO-dramaserier bär jämt lite extra vikt hos mig med tanke på att de jämt äger.

Jag menar: Six Feet Under, The Sopranos, The Wire, OZ, Carnivale... kvalitet rätt igenom.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tis okt 26, 2004 13:03

Jag är lite sugen på Deadwood med, såg att Kristen Bell varit med i 3 avsnitt.

Angående HBO så brukar de alltid ha en väldigt hög standard på deras serier men jag får sällan det där lilla extra ur dem.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön okt 31, 2004 18:54

Deadwood, ladies and gentleman! Watch it!

Brutalt, snyggt, välspelat. Al Swearengen är en utomordentlig TV-karaktär, alldeles oerhört bra skriven och spelad.
Senast redigerad av caffeineaddict sön okt 31, 2004 19:38, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön okt 31, 2004 18:58

Fast precis som mycket annat från HBO så är Deadwood överjävligt bra, men saknar det där extra som får en att vibrera av exalterad lycka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön okt 31, 2004 19:42

noike: Hm, du och poser talade om det här på förra sidan också. Jag håller inte med riktigt. Visst finns det en särskild "HBO-känsla" som jag också tänker på, och jag tror det är den ni hänger upp er på. Det kan vara något med tempot, HBO-serier är ofta rätt mycket långsammare och mer grundläggande än andra serier. Det kan ta rätt lång tid innan "något händer". Men det är inget jag ser som en nackdel, även om det också är en typisk smaksak. Själv är jag rätt förtjust i det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön okt 31, 2004 20:51

caffeineaddict skrev:Visst finns det en särskild "HBO-känsla" som jag också tänker på, och jag tror det är den ni hänger upp er på. Det kan vara något med tempot, HBO-serier är ofta rätt mycket långsammare och mer grundläggande än andra serier.


Nej. Det har inget med hastigheten att göra. Jag menar, min HBO-favorit är Carnivále och den rör sig verkligen inte snabbt. En snigel springer om den.

Det kan mycket väl vara att de är lite för överarbetade. De är inte alls så spontana och jag har sällan blivit överraskad av en HBO-serie. Mer hjärna än hjärta. Det rä något i varje fall som än så länge har hållit dem borta från att jag ska bli helt "gosh! wow! Kan inte nästa vecka vara nu?! Jag kommer att äta ett foster eller två råa om jag inte får se nästa avsnitt, sak samma om de tillhör släkten!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » fre feb 11, 2005 2:34

Nu har jag sett halva första säsongen av Deadwood och det är en rätt bra serie, ingen större favorit kanske men det är trevligt att tillbringa ett avsnitt i Deadwood.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » fre feb 18, 2005 18:36

Nu har jag sett klart hela första säsongen av Deadwood och jag gillar serien även om de pratar väldigt mycket och ofta fort och det kan vara svårt att uppfatta allt. Det hade verkligen inte skadat med textning tillgänglig. Ser fram emot säsong 2 som börjar i mars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » sön feb 27, 2005 12:46

Jag trodde inte det skulle starta innan Carnivale S2 hade avslutats, men nu ser jag bestämt att Deadwood S2 börjar redan om en vecka! :D Yee-haw!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor mar 31, 2005 0:33

Deadwood får en tredje säsong redan. Den här snabba beslutet gör faktiskt så att jag blir lite cynisk över Carniváles överlevnad. Damnation. Fast om de satsar på 2007 på den serien så är det möjligt att de tycker att det är för snart att offentliggöra det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » tor mar 31, 2005 0:50

noike skrev:Deadwood får en tredje säsong redan. Den här snabba beslutet gör faktiskt så att jag blir lite cynisk över Carniváles överlevnad. Damnation. Fast om de satsar på 2007 på den serien så är det möjligt att de tycker att det är för snart att offentliggöra det.


Är Deadwood verkligen så bra? För jag såg första avsnittet när det var nytt och tyckte att det var tråkigt, och sen tog jag mig aldrig tid att se resten.
Är det ungefär som Carnivale, eller har den coola karaktärer också?
För coola karaktärer kan mycket väl rädda en seire som annars är tråkig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor mar 31, 2005 1:05

LWes skrev:Är Deadwood verkligen så bra? För jag såg första avsnittet när det var nytt och tyckte att det var tråkigt, och sen tog jag mig aldrig tid att se resten.
Är det ungefär som Carnivale, eller har den coola karaktärer också?
För coola karaktärer kan mycket väl rädda en seire som annars är tråkig.

Coola karaktärer? Beror på vad man menar med det, men nej, jag tror inte att den har vad du tycker är coola karaktärer. Men ge gärna exempel från andra serier, för jag är osäker på vad du vill ha.

Deadwood är en riktigt bra westernserie som krälar i smuts och som inspirerats en hel del av Leones Once Upon a time in the West.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor mar 31, 2005 1:07

noike skrev:Deadwood får en tredje säsong redan.

Oj, redan? Jag klagar såklart inte men det hade varit trevligt om de kunde säga det om Carnivàle också.

Varken Carnivàle eller Deadwood är tråkiga serier, men det beror ju på vad du är ute efter också. Det är kvalitetsserier som känns äkta uppbackat med bra karaktärer. Carnivàle har mer av en arc, något Deadwood inte direkt har dock, men båda serierna är jäkligt bra.

noike: har du en länk till något som skriver om/bekräftar den tredje säsonger för Deadwood?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor mar 31, 2005 1:22

Illyria skrev:
noike skrev:Deadwood får en tredje säsong redan.

Oj, redan? Jag klagar såklart inte men det hade varit trevligt om de kunde säga det om Carnivàle också.


Just nu känns en tredje säsong av Carnivále mer angeläget än Deadwoods -- även om jag tycker om den serien en hel massa också. Men Carnivále. Efter det slutet... Arr, matey! Det är tortyr redan två dagar efteråt.

Men samtidigt tror jag att det är mer krävande att få ihop alla skådespelare till Carnivále än Deadwood eftersom det är mer filmskådespelare i den förra och om de redan har bundit upp sig på projekt under det kommande året så blir det tidigast ny säsong 2007. Och att då göra det offentligt över ett år i förväg kan kännas lite som ett förlorat PR-tillfälle eftersom alla lär glömma bort det. Om man rationaliserar det hela då. Jag kräver dock att de ska skicka ut statusrapporter varje månad om seriens fortlevnad.

Deadwood-nyheten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » tor mar 31, 2005 1:32

noike skrev:
LWes skrev:Är Deadwood verkligen så bra? För jag såg första avsnittet när det var nytt och tyckte att det var tråkigt, och sen tog jag mig aldrig tid att se resten.
Är det ungefär som Carnivale, eller har den coola karaktärer också?
För coola karaktärer kan mycket väl rädda en seire som annars är tråkig.

Men ge gärna exempel från andra serier.


Coola karaktärer:

Spoiler Angel säsong 4:
Wesley med shotgun.
Zoro i One Piece
Spike i Buffy
Weevil i Veronica Mars
Blade
Luke Perry i Beverly Hills 90210
Johnny i Dead Zone
Punisher
Jack och Tony i 24
Bosco i Third Watch
Wolverine
Slater i Saved by the Bell
Boba Fett i Star Wars

fast även karaktärer som är roliga, för vad man än säger om att karaktärerna i Carnivale är bra eller intressanta så kan man inte påstå att det finns någon rolig. Någon som Xander t.ex.

Det jag tror om Deadwood är att precis som i Carnivale är det någon karaktär jag skulle gilla och massvis av karaktärer som bara är gråa och dammiga.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor mar 31, 2005 1:43

LWes skrev:
noike skrev:Men ge gärna exempel från andra serier.

Coola karaktärer:

Nej, några sådana finns inte. Du kanske skulle tycka att Bullock är sådan men det finns inga goda/onda utan alla rör sig verkligen i gråzoner. Det finns inga one-liners, inga hjältar eller sådant. Alla är skitiga rövhål mer eller mindre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor mar 31, 2005 1:50

LWes skrev:Coola karaktärer:
Luke Perry i Beverly Hills 90210

Nej, du kommer definitivt inte hitta någon sådan cool karaktär! :D

Gråa och dammiga karaktärer som inte är så roliga som Xander. Mitt tips: titta inte på Deadwood och sluta genast titta på Carnivàle.

noike: inte förrän 2007? :eek: Ser poängen med att skådespelarna är upptagna och det låter väldigt troligt men att både behöva oroa sig och vänta så länge... ick.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor mar 31, 2005 2:00

Illyria skrev:noike: inte förrän 2007? :eek: Ser poängen med att skådespelarna är upptagna och det låter väldigt troligt men att både behöva oroa sig och vänta så länge... ick.


Ja. Fast så var det för s1, så... ett år innan man får veta kanske. Hoppas inte, för jag lär inte kunna sova ordentligt förrän det är klart.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 0:00

Deadwood 2x12 säsongsfinal: Alma gifter så (såklart) med Ellsworth och tråkiga Martha verkar stanna. EB säljer hotellet till Hearst. Tolliver blir knivskuren och Wolcott hänger sig! Gillar Trixie och Star som vanligt. Slutet med bröllopet, morden och allt som utspelade sig samtidigt var riktigt snyggt gjort. Ett väldigt bra avsnitt, tur att vissa serier åtminstone vet hur säsongsfinaler ska hanteras.
Ser fram emot nästa säsong, men det lär väl dröja ganska länge innan HBO börjar visa den?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Matt » lör jul 23, 2005 14:56

Är deadwood något att se?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Illyria » lör jul 23, 2005 15:01

Matt skrev:Är deadwood något att se?

Absolut. Och långt bättre än Rescue Me...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » lör jul 23, 2005 15:09

Jag orkade inte se klart s01 av deadwood. Rescue Me kommer hamna på min lista över toppserier när s02 visats klart.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Matt » lör aug 13, 2005 15:42

Jag gillar Deadwood.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav The Buffster » lör aug 13, 2005 15:48

Matt skrev:Jag gillar Deadwood.

Det gör jag också!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Matt » mån aug 22, 2005 10:30

Deadwood säsong 3 kommer inte förräns 2006 :(
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Matt » mån aug 22, 2005 11:29

Illyria skrev:
Matt skrev:Deadwood säsong 3 kommer inte förräns 2006 :(

Det är väl ingen nyhet, eller?


Nyhet för mig. Och lika surt för det.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Illyria » mån aug 22, 2005 11:31

That's HBO. Och jag har för mig att det meddelades redan i våras nångång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Buffster » mån aug 22, 2005 12:47

Matt skrev:Deadwood säsong 3 kommer inte förräns 2006 :(


För min del kommer det sannerligen att handla om svår Al-abstinens fram till dess.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron