Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis jan 18, 2005 1:20

AKS skrev:Läste det där nyss jag också och det verkar lovande... Så länge det inte bara blir "procedural drama" av det hela. Usch, jag hatar tv-serier som CSI och Brottskod försvunnen och allt vad det är.

Vad tycker du om the Wire då? Ett fall/säsong typ.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 1:28

Har inte sett den ännu. Har aldrig haft lust eftersom jag bara tänkt på den som en "vanlig" polisserie. Men det låter som en bra "grund" för mig. Skulle nog gilla den. Nåt att ladda ner till sommaren då det inte är så mycket serier som visas kanske?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis jan 18, 2005 1:31

AKS skrev:Har inte sett den ännu. Har aldrig haft lust eftersom jag bara tänkt på den som en "vanlig" polisserie. Men det låter som en bra "grund" för mig. Skulle nog gilla den. Nåt att ladda ner till sommaren då det inte är så mycket serier som visas kanske?

Den och Shield är alla polisserier man behöver.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 1:43

The Shield försökte jag se, men jag blev alltid på dåligt humör eftersom jag hatade huvudkaraktären nåt så infernaliskt. Kunde inte se serien längre pga att det. Inte så att den var dålig -- absolut inte, men jag tänkte bara "dö, din jävel!" så fort huvudrollsinnehavaren dök upp i en scen (vilket var ofta). Tror jag såg fyra avsnitt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis jan 18, 2005 1:46

AKS skrev:The Shield försökte jag se, men jag blev alltid på dåligt humör eftersom jag hatade huvudkaraktären nåt så infernaliskt. Kunde inte se serien längre pga att det. Inte så att den var dålig -- absolut inte, men jag tänkte bara "dö, din jävel!" så fort huvudrollsinnehavaren dök upp i en scen (vilket var ofta). Tror jag såg fyra avsnitt.

Hatade du the Vic? På senaste tiden har det inte varit mycket vi varit ense om AKS :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 1:49

Um, visst pratar vi om samma serie. Den korrupte snuten som, om jag inte missminner mig, tar död på nån polis som skulle kunna vittna mot honom? Fy f*n, blev för jobbigt att känna hatet varenda gång jag såg honom. Förstår inte hur man kan gilla honom.

EDIT:Alltså, jag förstår hur man kan gilla honom som ambiguös karaktär, men det kunde inte uppväga det faktum att jag alltid blev på dåligt humör då jag såg honom. Det var riktigt jobbigt ett tag och en lättnad då jag slutade se serien.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis jan 18, 2005 1:53

AKS skrev:Um, visst pratar vi om samma serie. Den korrupte snuten som, om jag inte missminner mig, tar död på nån polis som skulle kunna vittna mot honom? Fy f*n, blev för jobbigt att känna hatet varenda gång jag såg honom. Förstår inte hur man kan gilla honom.

Jag gillar karaktären ja. Tycker man kan finna karaktärer som är "svin" långt mer intressanta än straight up good guys.

edit: Hade inte läst din edit när jag postade.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 1:56

Ja, som du ser på min edit så förstår jag dig på det planet. Precis som jag ex gillade nassesvinet i Oz. Det är inte så att jag bara tycker om good guys (min favoritkaraktär i de flesta serier jag ser är ju inte den gode endimensionelle killen, bara några exempel från olika sorters serier: Logan i VM, Rimmer i RD, Spike i BtVS) så det är inte så att jag vill ha det enkelt för mig. Absolut inte. Men Vic...alltså, det ambiguösa i karaktären kunde inte uppväga det absoluta hatet. Ville bara att han skulle åka dit, men insåg att antingen så åker han aldrig dit eller så tar det fyra-fem säsonger. Och under tiden att behöva bli på dåligt humör varje gång... fy 17.

EDIT: Hade heller inte läst din edit att du läst min edit då jag postade. Hrm...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor mar 03, 2005 0:44

Trots -- eller kanske tack vare -- inblandning av Timmy, Janey och the Adam så har serien fått en tid på FOX. Klockan 8. På fredagar. Om man ska gå efter tidigare erfarenheter så betyder det att serien sparkar rumpa och att den klarar sig runt 5 avsnitt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor mar 03, 2005 2:12

För att citera mig själv och min reaktion när noike över icq gav mig informationen om The Insides sändningstid:

Oh my FUDGE!

DAMN!

FUCK FUCK FUCK FUUUUUCK.

Vet du, bara för det kommer den rocka sablans också? Ingen PP-besvikelse här inte, oh nej.

Fuck Fox.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tor mar 03, 2005 11:16

Underligt att få en sådan kombinerad blessing och dödsdom. Men känns det inte som att Insides lite mindre quirky grundhandling kommer leda till att den håller något längre än Firefly och Wonderfalls?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor mar 03, 2005 15:30

caffeineaddict skrev:Underligt att få en sådan kombinerad blessing och dödsdom. Men känns det inte som att Insides lite mindre quirky grundhandling kommer leda till att den håller något längre än Firefly och Wonderfalls?

Jo, men på FOX får de ju nästan bara på tittarsiffrorna. Tiden för serien skvalrar att det inte är någon storfavorit bland tv-bossarna som till exempel AD.

Det ligger farligt nära the FOX Friday Death Slot.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor mar 10, 2005 0:22

Varför har jag missat denna tråden? Verkar ju rätt intressant, när börjar serien? (tvtome vägrar sammarbeta just nu)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor mar 10, 2005 0:24

Illyria skrev:Varför har jag missat denna tråden? Verkar ju rätt intressant, när börjar serien? (tvtome vägrar sammarbeta just nu)

Någon gång i mars var det tänkt, men den kan ha blivit framflyttad.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tis mar 22, 2005 20:46

I den här artikeln står det

Jane Espenson, a TV writer and producer, has worked on "Buffy the Vampire Slayer," "Gilmore Girls" and many other shows. She is co-executive producer of "The Inside," a Fox TV show scheduled for the fall.

Kan de ha skrivit fel? Den är ju uppenbarligen framflyttad i alla fall, eftersom det bara är drygt en vecka kvar av mars. Men ända till hösten? Fan! :evil: i så fall.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons mar 30, 2005 20:10

Janey! Janey Jane Jane Jane!

Visst är det synd att den inte kommer snarare, men å andra sidan har jag så jäkla mycket serier att se just nu och det känns som att antalet bra serier i höst kommer vara rätt tunnt så det är skönt att Inside stärker line-upen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons mar 30, 2005 20:40

De var ju bland annat tvugna att skaffa en ny skådespelarksa då någon hoppade av. Timmy boy hade den goda smaken att skaffa Katie Finneran.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » ons apr 06, 2005 12:08

David Fury sällar sig till Inside-roostern! Keeps getting sexigare. Såvida... inte hercules pratar i natmössan.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav CheeseGuy » ons apr 06, 2005 15:19

Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons apr 06, 2005 16:34

Vilket gör mig riktigt glad, för Fury är för bra för att slösas bort på Lost.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tis apr 26, 2005 17:55

Fox har lagt upp en officiell "coming soon"-sida för serien: http://www.fox.com/theinside/

Ser fint ut.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor maj 12, 2005 13:43

The Futon Critics "Previewing FOX's 2005-06 Season Pilots", som någon länkade till i annan tråd, har uppdaterats med bilder från The Inside.

The Inside!

Baby.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » tor maj 12, 2005 23:18

Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tor maj 12, 2005 23:22

TIMMY! Bästa nyheterna på väldigt länge. Jag är extatisk och all thingly här borta.

Tim Minear skrev:Oh, and Ben Edlund is writing episode 11. Cozy.

*Bliss*

Hell, I just filled a whole cow-creamer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre maj 13, 2005 2:22

Dito on the creamer.

Ett par smärre spoilers för Angel, han nämner t ex vad som händer i fjärde säsongens sista avsnitt, men annars är det lugnt. Härlig läsning. Det finns ingen gräns för hur hård rumpa The Inside kan sparka. Jag vill dansa.
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=20210

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre maj 13, 2005 2:44

Tack och lov är det inte så långt bort -- för jag lär inte kunna sova förrän jag sett hur serien blir. (Hoppas verkligen att den blir bättre än Point Pleasant)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tis maj 17, 2005 11:20

Amber Benson ska gästspela, enligt den nya (och enda?) fansidan TheInside.org.

Riktigt kul. (Hoppas att det stämmer.) Listan på gammalt ME-folk börjar bli lång nu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tis maj 17, 2005 12:42

Cheese: det stämmer. Timmys egen sida skriver om det också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis maj 17, 2005 12:44

CheeseGuy skrev:Amber Benson ska gästspela

Ytterligare en anledning att kolla in serien, jag hoppas den lever upp till förväntningarna nu bara... vill inte se något platt fall i stil med Point Pleasant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis maj 17, 2005 12:56

Inte för att jag vill dra upp mina egna förväntingar i högvarv (oops, too late), men jag är övertygad om att vi inte behöver oroa oss för felsteg av Point Pleasant-mått. Marti Noxon var ju trots allt, vad jag vet, helt grön med att göra något på egen hand och hur mycket jag än älskar henne i Mutant Enemy-sammanhang (det är en hel del), kanske hon behöver en Joss för att få till det eller så var hon helt enkelt inte redo. Kanske hennes nästa serie, om hon får en chans till, blir vad PP borde ha blivit.

Med The Inside är det en helt annan sak, eftersom Timmy redan visat hur sablans überjäkligt bra han kan leda en serie.

The Inside = Point Pleasant = obefogad oro. Snoogans.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film