2x14 The Thin Dead Line

Diskutera Säsong 2

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
4
29%
7
4
29%
8
4
29%
9
2
14%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 14

2x14 The Thin Dead Line

Inläggav sus@n » mån jun 07, 2004 20:34

Kort bara för att starta tråden (längre recension kommer sen):

Wesley! Jag blev så chokad, stackars wes att bli skjuten.
Storyn funkar ganska bra. Anne och Kate fungerar bra i avsnittet.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Teo » mån sep 06, 2004 23:16

Recensionen kommer bli väldigt lång eller med tanke på hur länge du har kunnat jobba med den :?
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Koala » ons sep 08, 2004 23:09

Jodå, detta avsnitt flöt på rätt bra. Kul med lite amatörpolitik i Angel =) älskar att Cordy tar ett järngrepp om Angels bollar i slutet..

7a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Noggster » fre sep 10, 2004 0:20

Bara jag som märkte att
Spoiler Buffy Season 7
Hon som spelar Kennedy (en av Potentials) hade en liten biroll i detta avsnitt som en av ungdomarna som bodde på hemmet.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre sep 10, 2004 1:25

Dessutom bör man notera att en av manusförfattarna är Shawn Ryan som sedan gick vidare och skapade världens bästa polisserie. Och visst finns det liknande filosofier (om än inte utförande) mellan polischefen i det här avsnittet och en viss bufflig polis.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Pazuzu » lör okt 02, 2004 12:11

Det jag inte riktigt fattar med det här avsnittet, är avsikterna hos mannen som styr zombierna. Om han ville göra samhället säkrare och minska brottsligheten kommer väl inte zombierna att göra någon nytta, då de bara har ihjäl folk? ;) I och försig lär det väl inte bli så många dyra rättegångar...
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Off » lör okt 02, 2004 13:47

Poliserna slog/dödade bara dem som bröt mot lagen. Sen blev det ju så att det gjorde samma sak mot folk som gjorde mindre förseelser som mot de riktiga brottslingarna. Det är nog faktiskt ett ganska bra alternativ om man bara vill ha bort brottsligheten men det är ingen plats man vill bo på direkt :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör okt 02, 2004 14:11

Precis. Det kändes mer som att de var intresserade att få ner brottsstatistiken än att ha mer långtgående planer att få fason på området.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Pazuzu » mån okt 04, 2004 11:08

Var det någon som såg om de hade kommit ihåg Annes tatuering? :?: Vad jag såg fanns den inte där.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav latarmig » mån okt 04, 2004 12:05

Good thinking Pazuzu, där har nog ME gjort en miss. Det var i och för sig länge sen jag såg några avsnitt med Anne, men hennes tatuering hade man nog lagt märke till om den varit kvar.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » mån okt 04, 2004 12:34

Tagit bort den kanske? Nu vet jag inte hur stora tatueringar man i regel kan ta bort eller vad det kostar (hon tycks ju inte ha det så gott ställt innan Blood Money direkt) men det är väl inte så långsökt att hon skulle vilja ta bort en enorm, väldigt synlig tatuering som säger "Ricki".
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 12:53

JRT: Nej, det verkar rätt smart, eftersom Ricki har varit död i 2½ år. Hade man en sådan övertydlig påminnelse på armen om någon som man hade loved and lost så är det nog ingen större överdrift att påstå att man skulle vilja ha bort den. I många fall iaf.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » mån okt 04, 2004 19:36

caffeineaddict skrev:JRT: Nej, det verkar rätt smart, eftersom Ricki har varit död i 2½ år. Hade man en sådan övertydlig påminnelse på armen om någon som man hade loved and lost så är det nog ingen större överdrift att påstå att man skulle vilja ha bort den. I många fall iaf.


Helt klart.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Joamna » tor nov 11, 2004 22:48

Yeah this was good! När Wesley blev skjuten hoppade jag till ordentligt och satt rätt mycket på spänn sen. Som tur är så är jag inte alls lika spoilad om Angel som om Buffy så jag vet verkligen inte vad som ska hända i sådana här situationer vilket gör det hela betydligt mer spännande.

Gillade Gunns blick när han såg Wes bli skjuten och då han såg honom vakna upp.

Tycker att Cordelias avhyvling av Angel var på sin plats, även fast jag hoppas att den inte drar honom till botten av fördärvet.

Denna serie är verkligen riktigt bra nu. Den har verkligen slagit mig med häpnad, och förtjänar verkligen sin plats på hyllan (en fikitiv sådan eftersom jag inte äger några Buffy/Angel DVD:r) bredvid Buffy.

EDIT: Åh jag glömde ju:
Is this morphine. Well, it's bloody lovely.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tor nov 11, 2004 23:37

noike skrev:Dessutom bör man notera att en av manusförfattarna är Shawn Ryan som sedan gick vidare och skapade världens bästa polisserie.


Interesting indeed.
Har dock lite svårt att acceptera att mannen som gav oss Vic Mackey är förtfattaren till sömnpillret "Blood Money".
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Binchy » ons mar 09, 2005 16:47

Poliszombies, hm...

Stackars Wesley blir skjuten, så bara. Jag hade först en liten idé att de var präglade på färgade människor, men han sköt ju Wes utan att fråga, så min idé stämde inte alls.

Wesley: Right, let's get down there and save him from himself.
Cordelia: It's not like that third eye's really going anywhere.

Cordelia: Where do you want me to start?
Anne: How are your laundry folding skills? (Hands her a heap of laundry.)
Cordelia: I'm an actress, I can fake it.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Buffybot Wannabe » tor mar 10, 2005 2:31

Ajaj, stackars Wesley! Lite lipstund när han och Gunn var på sjukan. Suck. Lille killen.

Kul att se att Angel och Kate funkar så bra ihop! Det brukar ju bara vara trasigt mellan dem när de träffas och jag brukar bli skitirriterad på Kate, men här visar hon sin starka sida. Men man märker att hennes pappas död tog hårt på henne. På ett sätt kan jag väl förstå varför hon varit som hon varit mot Angel, men vi vet ju att Angel är snäll och söt och jättego. Förutom när han var Angelus och slaktade folk till höger och vänster. Men annars är han ju jättesnäll!


Var är Lindsey, var är Lindsey...???
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 9:54

Buffybot Wannabe skrev:Var är Lindsey, var är Lindsey...???


Vänta bara, i Dead End får du massor av Lindsey...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Buffybot Wannabe » tor mar 10, 2005 16:18

Naken Lindsey?
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 16:47

Buffybot Wannabe skrev:Naken Lindsey?


Tänker jag inte berätta, you just wait...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » sön apr 03, 2005 11:54

Sisådär. Jag gillar fortfarande Anne och idén med zombiepoliser är kul - passningar till Night of the Living Dead är alltid positiva. Stackars Wesley (det kan nästan vara en alternativ titel på hela serien).

Men är det bara jag som inte alls fattar varför man tar en dödligt sårad man till ett ungdomshärbärge? De är i ambulansen, de har farten uppe, varför inte köra till sjukhuset direkt - kanske släppa av Gunn vid härbärget, om han inte kan säga åt dem på telefon att det kommer ett gäng zombiepoliser? Men nä, de måste släpa in Wesley från en ambulans full med nödutrustning och försöka vårda honom på en soffa i 10 minuter innan de inser att kanske borde han till ett sjukhus. Duh.

Kate används relativt sparsamt, så jag kan leva med henne också. Snygg kontinuitet med Cordys blus också.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav dansdansdans » lör apr 16, 2005 20:22

Flisa skrev:Yeah this was good! När Wesley blev skjuten hoppade jag till ordentligt och satt rätt mycket på spänn sen. Som tur är så är jag inte alls lika spoilad om Angel som om Buffy så jag vet verkligen inte vad som ska hända i sådana här situationer vilket gör det hela betydligt mer spännande.

Gillade Gunns blick när han såg Wes bli skjuten och då han såg honom vakna upp.

Tycker att Cordelias avhyvling av Angel var på sin plats, även fast jag hoppas att den inte drar honom till botten av fördärvet.

Denna serie är verkligen riktigt bra nu. Den har verkligen slagit mig med häpnad, och förtjänar verkligen sin plats på hyllan (en fikitiv sådan eftersom jag inte äger några Buffy/Angel DVD:r) bredvid Buffy.

EDIT: Åh jag glömde ju:
Is this morphine. Well, it's bloody lovely.



attans! jag har en kopierad box som kommer från kina en snäll kompis köpte till mig där. tyvärr så är slutet inte med på vissa avsnitt, bland annat detta. så Angel kom till Wes på sjukhuset i slutet??
datorn crashade o jag hade en bra dialog-sida men den hittar jag inte längre. nån som vet nån bra sida där man kan ta igen saker som inte är med? :P :P :P :P
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Gordo » ons apr 20, 2005 14:48

Ett spännande avsnitt. Polisstoryn var läskig, när karaktärer som "ska" vara "goda" inte är det blir det på något sätt så mycket läskigare än när tex en demon är ond.

Jag blev riktigt förvånad när Wesley blev skjuten och varför åkte det inte till sjukhuset på en gång? Ambulansen gjorde ju att de hittade härbärget och på det viset hamnade ju alla i fara.

Tyckte om slutet, Go Cordy! Om Angel nu vill återförena gänget behövs det faktiskt lite mer än bara att komma till sjukhuset.

Och hur gick det för den stackars flickan med ögat i nacken? Det såg riktigt ruskigt ut!

Edit: dansdansdans: buffyworld har avsnitten både sammanfattade och transkripterade.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » ons apr 20, 2005 15:30

jag hittade min förlorade sida. den är jättebra:

http://vrya.net/bdb/ep.php
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav xAMNESIAx » tis maj 24, 2005 17:24

Utomordentligt bra avsnitt! Jag blev lite tvär när jag såg att det var ett till "filler" avsnitt, men efter att ha sett "The Thin Dead Line"så kan jag inte klaga. Wes/Gunn/Cordy och Angel storyn avanceras lite, och den är bara så välskriven. Speciellt på sättet som den vävts samman med Darla/Dark storyn.

För ett tag sedan (i slutet av S1) så sa jag att jag älskade att hata Kate. Men att hennes scener (främst med Angel) alltid var så jävla bra. Jag står fast vid det utalandet. Kate var något jobbigare i S1, och betydligt mer tyångsynt. Men hennes personkemi med Angel är fortfarande på topp. Dom har en så komplicerad relation, med hennes far som blev dödad av vamyprer framför näsan på Angel. Och faktumet att hon är polis och han är en odöd dektektiv utan licens.
Hon hatar honom, men, på något plan så litar hon på Angel och vet att han försöker (försökte?) hjälpa folk. Dessutom så vet båda att en arbetsmässig relation är nästan ett måste för att kunna hantera allt skit som försegår i LA. Det är helt enkelt bra skrivet, och lika bra agerat.

Och...jag är något förvånad att det dog så många som det gjorde. Man skulle tro att dom är rädda för att få alla fundamentalistiska familje föreningar efter sig. Tänker speciellt på när (poliserna!) dödade ambulans föraren. Respect.

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » sön jul 03, 2005 1:39

Korrupta poliser är alltid intressant. Eller för att vidga det lite, kontraster funkar för det mesta, det blir ofta intressant. Nu är det visserligen polis zombies som får symbolisera det hela, men det funkar väl, och Anne är ett bra tillskott. Att Wesley blir skjuten var oväntat med bra. Det genererar om inte annat en väldigt fin och på ett visst sätt tragisk slutscen, med Angel som står utanför och möter Cordelia.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » ons maj 24, 2006 15:15

gillar detta slutet skarpt...
Cordelia har blivit vuxen på väldigt kort tid och det klär henne ( så länge hon inte slutar vara kvick och snobbig bara... )

Buffybot Wannabe, tycker oxå bättre om Lindsay :D dock av andra anledningar än mej verkar det som.. men iaf...

avsnittet i sej= bättre än genomsnittet...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » ons jul 18, 2007 22:58

Jag gillar detta avsnitt. Iofs så är ju nästan vad som helst ett steg upp i kvalitet efter Happy Anniversary, men även avsnittet innan HA är ju lite meh (Blood Money) så detta är... det bästa på ett tag.

Det är alltid lika chockerande att se Wes bli skjuten. Hans min, stackaren. Annars gillar jag i avsnittet att Kate och Angel arbetar ihop. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Kate är en jävligt bra karaktär i serien. Som person gillar jag henne inte, men hennes misstänksamhet och småjävlighet är uppfriskande i en sådan här serie. Att inte alla tjejer bara snubblar på sig själva för att få tafsa på Angel eller vara tacksamma över att han räddat dem.

Slutet är jävligt starkt. Bra jobbat, Cordy. (spoiler S3) Två starka sjukhusscener finns i denna serie och de är *lite* lika. I detta avsnitt är det Cordy som skäller ut Angel och ber honom dra i princip. I Forgiving(?) är det Wesley som blir utskälld och lämnad. Och båda gångerna är det Wesley som är svårt skadad. S3-scenen är hundra gånger starkare, men det säger inte så mycket om scenen i detta avsnitt, utan mer om hur fruktansvärt bra S3-scenen är.

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön dec 20, 2009 21:30

Jag gillar det här avsnittet, men det är inget speciellt med det. Storyn är helt okej, Kate är bra igen och så är slutscenen med Angel och Cordy på sjukhuset stark.

Stackars Wesley. :(

Favoritcitat:
Cordy: What are you doing here?
Angel: I heard about Wesley.
Cordy: Well, that's great. Too bad it takes a gunshot wound to make you give a crap. Wesley doesn't need you right now. *We* don't need you. You walked away. Do us a favor and just stay away.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tis jun 08, 2010 1:10

Bra avsnitt, det mesta har blivit sagt så jag ska kortfatta mig, som vanligt.
Gunn va bra i avsnittet, gillar Cordys, vad säger man, konfrontation mot Angel där i slutet. Vill dock att de alla ska återförenas snart.(:
Betyg: En 8a.
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare