5x14 - Smile Time

Här pratas det om Angel Säsong 5

Poll

1
2
4%
2
1
2%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
4%
7
6
13%
8
10
22%
9
11
24%
10
13
29%
 
Antal röster : 45

5x14 - Smile Time

Inläggav Veidit » lör feb 14, 2004 16:11

Bild

Jo den är charmig :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis feb 17, 2004 21:53

Cool bild! Hoppas avsnittet blir bra, men jag läste detta i en artikel om Angels nedläggning:

Att avsnittet bland annat behandlar " whether Angel is ever going to enter another romantic relationship, "

Jag blir tokig om Angel går och blir kär i någon då Cordy nyss dött!! Jag skulle bli jävligt besviken. Nåväl, jag kom att tänka på det där varulvsavsnittet i början av säsongen och visst verkade hon lite intresserad? Kommer hon tillbaks och Angel blir intresserad... well, colour me fucking mad på måndag då jag sett avsnittet. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tor feb 19, 2004 0:37

Ok nu ska vi lägga korten på bordet. Det här avsnittet är egentligen alldeles underbart bisarrt MEN Angel ska läggas ner och det är inte vad vi behöver se just nu. Om 5 år när bedrövelsen lagt sig så kan jag tänka mig att det här avsnittet kommer ses som ännu ett underbart experiment av Team ME men just nu vill man se den storslagna arcen.

Btw. Fred & Wes! Gunn!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav metrocard » tor feb 19, 2004 1:19

Kan inte sluta skratta. Trodde att avsnittet skulle suga när jag såg the previews men ack så fel jag hade. När Angel blir vampified som puppet, snyggare än snyggast.

Hatade Angel & Cordy grejen så jag ser fram emot att han börjar dejta varulvstjejen.

Visst Angel kommer att läggas ner men detta avsnittet var precis vad jag behövde för att få bort tankarna från det en stund.

Hihi, när Fred säger till Angel att han är...cute :D :D


Btw, fotot däruppe kommer att bli mitt nya tryck på en t-shirt.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav Off » tor feb 19, 2004 1:26

Bilden är helt underbar ja. Håret på dockan ojojoj va bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » tor feb 19, 2004 1:38

Jag vill ha den inramad det hade ägt

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » tor feb 19, 2004 3:33

Underbart avsnitt! Till och med som docka är Angel bad-ass. Älskade att det fanns både humor, action och drama, och framför allt att dom istället för att enbart skämta bort dockgrejen faktiskt tog det på allvar. Precis som exempelvis Once More, With Feeling kan man vara säker på att det bara är Mutant Enemy som kan sköta sådana här grejer snyggt och seriöst.

Andra saker att noter:
*Gunn, förstås. The deals he makes...
*Nina. Kul att se henne igen. Söt flicka. Jag har ingenting emot om hon blir nytt kärleksintresse för Angel. Inte för att jag hade något emot Cordy+Angel, men det har ju trots allt gått ett tag sedan det fanns någon romantisk grej där, av naturliga anledningar. Hur härligt det än var att se henne igen för ett par avsnitt sedan (och pojke, vad härligt det var!), så tycker jag inte det kändes som om romantiken var aktuell. Den biten var över för länge sedan, i #100 handlade det om att säga adjö. Angel förtjänar och, tror jag, behöver lite ny romantik i sitt liv.
*Spike vs Puppet-Angel. Hysteriskt, helt enkelt.
*Fred & Wes. Fred & Wes. FRED OCH WES! Go, Fred! Fantastiskt initiativ, tjejen.

Huh. Fred och Wes, Freds ex Gunns nuvarande problem. Undrar om inte det kan orsaka lite skön kalabalik.

Ett stand-alone avsnitt, men med ovanligt mycket utveckling. Bed Endlund, och Joss för han var ju trots allt krediterad, härskar.

Oh, och David Fury som dockmakaren, klockrent!

Och så framför allt innehöll avnittet något av det ruggigaste jag sett i serien hittils... Inzoomningen på det förvridna barnets grymma leende. Riktigt otäckt. Jag utropade "fuck me" högt flera ggr.

Humor, men på ett seriöst sätt. Angel sparkar rumpa som docka. Bizarr humor/fighting med demondockorna. Kan inte bli annat än ett av säsongens bästa avsnitt.

Jag håller med metrocard, det här var precis vad som behövdes för att distrahera tankarna från nerläggningen en liten stund.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » tor feb 19, 2004 5:41

Först och främst, Ben Edlund är helt tokigt bra. Jag tyckte Life of The Party hade en enorm charm, och alla karaktärerna lyste, och nu detta. Jag vill bara krama dem hela bunten!

Nina tycker jag är jättemysig, jag tyckte hon och Angel var gulliga ihop redan i avsnittet hon introducerades, och tycker det är en utmärkt romans för honom.

"You're a wee little puppet man!"

Vid det laget sparkade jag typ med benen under bordet av glädje och upphetsning, och jag kan nämna ett flertal tillfällen då jag nästan tjöt av njutning. När Angel byter till game face som docka, helt oslagbart!

Att avsnittet skulle handla om självförtroende förstod jag ovanligt snabbt, men det blev ju bara ännu mer självklart av de dära dockornas glada sång. Jag blev faktiskt betydligt mer övertygad om Angels nyfunna tro på sig själv i detta avsnittet än i You're Welcome (nu kommer jag säkert få verbalt stryk), och scenen där han och Nina i slutet går iväg hand i hand var bara riktigt riktigt skönt att se.

Jag börjar faktiskt mer och mer tro på en avslutning som kan vara värdig sista säsongen av Angel.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav metrocard » tor feb 19, 2004 11:31

Annan rolig grej, när Lorn hittar Angel med sina inälvor i handen (eller något) efter att han nästan blivit uppäten av Nina.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav poser » tor feb 19, 2004 11:45

Många roliga scener i detta avsnittet fast det känns ändå aldrig som dock grejjen blir löjlig.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » tor feb 19, 2004 19:16

Lite quotes från olika forum:

And then, the writer controlled by pupptets? This ep's partly about the tragic ship that is JossWB. Controlled by the evil things that haunt the studio. Then, a more general metaphor about Tv sucking the life out of kids and creators alike. Satire on a stick. Or on strings.


Ok, this is a personal hobby horse but...Smile Time seems to be screaming it from the rooftops IMO. TV STUDIOS ARE EVIL!!! THEY CONTROL THE WRITERS AND PRODUCERS AND MAKE THEM WANT TO DIE!!!



Håller med dig adolvsson om att Furys gästspel rockade.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » tor feb 19, 2004 21:36

http://forum.buffyworld.com/showthread.php?s=279dd8f096a4f62eab6e060c98aaf08e&threadid=14850

En mycket bra tråd om "meningen" med avsnittet.

it was interesting that even if we didn't pick up on the metaphor, the dog had to spell it out for us when he wanted to a song on metaphors and analogies before he was silenced by the head puppet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Veidit » tor feb 19, 2004 23:53

Jag gillar mest att Angel kan plocka av sin näsa :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » tor feb 19, 2004 23:58

gillar att david fury är med :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre feb 20, 2004 0:09

I'm made of felt. My nose comes off

DB leverar sina repliker så klockrent. Det känns nästan som han inte gjort annat än kört voice over.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » fre feb 20, 2004 0:40

Hmmm jag kanske lyssnade lite dåligt men var tog gubben som satt under bollen vägen egentligen?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » fre feb 20, 2004 1:10

Det undrar jag med, han var scary.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Simon » fre feb 20, 2004 1:56

Funderade såhär i efterhand på en sak...

När Wesley brottas med den lila trattpingvinen så drar så småningom Fred sin pistol och skjuter den, och efter det är det som ett litet utbyte av blickar mellan de båda.

Är detta en medveten grej från författarnas sida? Jag tänker på Lineage när Wes inte ger Fred ett vapen och sedan låter som att det var hans uppgift att skydda henne.

När temat i övrigt verkar vara självförtroende tycker jag nästan det skulle vara rimligt att anta att det är vad som händer. Typ en nick åt att hon fixar biffen själv. I detta fallet en stor lila biff med tratt till mun.

Edit: Ett utbyte av blickar mellan Wes och Fred alltså, inte henne och trattpingvinen.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » fre feb 20, 2004 2:03

Hmm jag såg mer det som en att hon gjorde samma sak som Wesley gjorde för henne i Lineage men du har poänger i det du säger också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » fre feb 20, 2004 2:18

Hehe... trattpingvinen. Bra namn. Underbar karaktär. Hehehee...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav metrocard » fre feb 20, 2004 2:38

Haha, my nose comes off. Håller med om att DB var väldigt bra på att leverera replikerna. Irriterande, skrattar till varje gång jag tänker på avsnittet. Lättroad kanske.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav Simon » fre feb 20, 2004 2:46

Killen med handduken var nog David Fury-killen, förresten. Han hade samma ryck i armarna.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » fre feb 20, 2004 2:51

Ahhhh just det. Så var det nog. Sweet Mirkan nu slipper jag tänka på det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Veidit » fre feb 20, 2004 11:30

Jag diggar att dom också har döpt rummt till "The don't room"
Sen så när en av dockorna häller upp sprit i den söta smiltime muggen :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre feb 20, 2004 20:01

Kanske var mitt avslagna bakfylle-humör, så jag måste nog se om det här snart och se om jag skrattar ännu mer... grymt bra var det ändå iaf! Äntligen Wes & Fred, Nina är grymt söt (men jag kan redan nu förutspå AKS förbannade reaktion på det här avsnittet, eftersom det bara är två avsnitt sedan You're Welcome...) och Horatio Hornblower (trattpingvinen) är nog det bästa påhittet sedan... typ... bröd eller nåt.

Skrattade allra, allra mest under sista fighten. Alldeles underbart!

För övrigt var de smajlande barnen precis hur jävla otäcka som helst. Det läskigaste på Angel sedan killen hugger en kniv i ögat på sig själv i början på Dead End...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre feb 20, 2004 20:34

Glömde lägga till att David Fury nu har spelat tre olika roller i Buffyverse: Wolfram & Hart-minion i Reprise, The Mustard Man i OMWF och rollen i det här avsnittet...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Horrabin » lör feb 21, 2004 1:12

Jaha, bara jag som inte är speciellt imponerad av det här avsnittet då? Eller imponerad och imponerad - jag är imponerad över hur de fick till dockorna (och särskilt Angel) så pass bra, men avsnittet i sig självt var rätt trist och dåligt framfört. Så många saker som bara kändes fel:
- Angels "förhållande" med varulvsflickan Nina
- Wes & Freds samtal
- Freds plötsliga vändning till att gilla Wes
- Knox förvandling till Bad Guy
- Gunn som säljer sig medvetet
- Lorne som vandrar omkring som en vanlig man (hey, var det inte Mr Walker som gjorde det?) bland folk
- Alla demoner som vandrar omkring på W&H; så var det väl aldrig när Lilah och Lindsey jobbade där?
- David Boreanaz usla voice-over. Så många suckar och stön och flämtande har jag aldrig hört honom yttra under de tidigare säsongerna tillsammans.

Några bra saker (förutom själv framförandet av dockorna):
- Doktorn som gjorde ingreppet på Gunn. Grymt cool kille. Varför har vi inte fått se mer av honom? Stenhård!
- Trattpingvinen som tutar sina repliker
- Angeldockan som blöder ludd
- Angeldockan som kan ta av sig näsan

Nej, det kändes inte "äkta" Angel. Det kan bero på att jag uppenbarligen har svårt att gilla Ben Edlunds avsnitt. Jag har inte gillat Sacrifice eller Life of the Party heller, även om Just Rewards var rätt okej om jag minns rätt. Det är lite trist, för baserat på previewn förra veckan och bilden som finns postad här så hade mina förhoppningar byggts upp en del.

Tror dock att Joss kommer ta ner huset med nästa veckas avsnitt. Ser fram emot det i stället för att minnas det här.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Off » lör feb 21, 2004 1:38

Angels förhållande till varulvsflickan har jag inget direkt emot. Man får ändå tänka på att Cordy var borta väldigt länge för att göra ett kort gästspel och sedan försvinna igen. Bara för att hon kommer tillbaka 1 dag i hans liv så behöver väl det inte betyda att allt som hänt under tiden är borta? Freds "plötsliga" gillande av Wes tycker jag inte är så plötsligt. Blickarna hon gav honom under 5x12 när de gjorde sina magic-tricks fick mig att tro att det fanns något mellan dem iaf. Know har väl ännu inte förvandlats till Bad Guy, just nu ville de väl mer framställa honom som en svartsjuk kille och visste såg man tendenser att detta skulle leda till något mer men det var ju inte som att han stod för sig själv och skrattade något evil laugh.

Varför känns det fel att Gunn säljer sig? Innan har han sålt sin själv för en bil och med den nya kraften han har så verkar han känna sig viktigare och mer behövs än någonsin.

Det där med demoner som går runt inne i W&Hs kontor har jag också funderat över. Så som jag ser det så är Angels del av W&H ganska liten. Hissen de tar upp är väl antagligen från det enorma komplexet vi såg i 4x22. Där nere fanns väl inga demoner (fast det var väldigt länge sen jag såg så jag vet inte). De som jobbar på "&H vet ju om att det finns demoner/vampyrer etc. så det är nog inget större problem för dem.

Själv tyckte jag Boreanaz voice-over var riktigt bra. Får väl se avsnittet en gång till för att bedömma men det kändes väldigt bra och jag har sett en hel del positiva kommentarer om det.

Jag hoppas också att Gud Whedon visar var skåpet ska stå nästa vecka. Trailern lovade ju en hel del iaf. Det är inte ofta man får se att det görs reklam för vem som skriver avsnittet i trailersen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » lör feb 21, 2004 5:46

ja jävlar

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » mån feb 23, 2004 0:30

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=3313

Väldigt lång och väldigt bra recension
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron