Hur bra är säsong 3, på en skala?

Säsong 3-debatter

Hur bra är säsong 3 på en skala?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
6%
5
0
Inga röster
6
3
19%
7
0
Inga röster
8
2
13%
9
6
38%
10
4
25%
 
Antal röster : 16

Hur bra är säsong 3, på en skala?

Inläggav HeY » lör mar 05, 2005 1:15

Jag har precis beställt säsong 3 och undrar hur bra den är på en skala. Jag vill inte ha några spoilers, vill bara veta hur bra säsongen är. Bättre eller sämre än säsong 2?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » lör mar 05, 2005 1:24

Eh.

Five. (?)

Båda säsongerna har ganska stora för- och nackdelar, vilket gör att de är svåra att jämföra. Jag tycker i alla fall att de är ungefär lika bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » lör mar 05, 2005 1:30

Helt klart 10/10. Det är ju trots allt den bästa serien som gjorts.
Bättre än säsong 2 är den.
Keith Szarabajka kan du se fram emot. han är verkligen spektakulär.
Och Daniel Dae Kim är med (åt vilket min kompis påpekade: "Han har varit med i alla mina favoritserier: Angel, Lost och 24")
Fantastisk säsong är det. Helt fantastisk.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör mar 05, 2005 1:45

Åhh, nu längtar jag ännu mer! :P
Jag vill så gärna se Angel reaktion på Buffys död!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » lör mar 05, 2005 1:54

LWes skrev:Och Daniel Dae Kim är med (åt vilket min kompis påpekade: "Han har varit med i alla mina favoritserier: Angel, Lost och 24")


Det är verkligen roligt (jag älskar de tre serierna också). Gavin är en skön karaktär, men han är tyvärr ganska blek jämfört med Lindsey.

Och för att förtydliga mitt tidigare inlägg: Jag tycker att båda säsongerna är helt fantastiska. Om du tyckte om säsong 2 så kommer du inte bli besviken.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » lör mar 05, 2005 1:59

Jag tycker mindre om säsong 3 än säsong 2, men då är jag extremt förtjust i S2 (särskilt den första halvan) också. S3 är onekligen bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » lör mar 05, 2005 7:34

Säsong 3 är snäppet bättre än säsong 2 men saknar dem där riktga monstruösa topparna som dyker upp lite då och då i säsong 2. Jämnar och bättre överlag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » lör mar 05, 2005 10:55

Jag tycker att S3 är mycket bättre än S2. Den tredje bästa säsongen av alla Angelsäsonger (strax efter S5). Då jag sett klart S2 var jag inte jättesugen på mer. Kunde avhålla mig från att köpa VHS-boxarna för S3 i ett halvår efter att jag sett klart S2. Men då jag en gång börjat se S3 kunde jag inte sluta. Tror jag såg tio avsnitt en dag. Mycket trevlig säsong.

(Kanske bör tillägga att jag anser S2 vara den sämsta Angelsäsongen. Men fortfarande fantastiskt bra TV överlägset nästan allt annat, naturligtvis.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » lör mar 05, 2005 11:11

Håller med AKS, som vanligt. S2 är sämst. S3 är ruggigt bra. Men jag placerar nog S3 på andra plats efter S5.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav t0meC » tis mar 08, 2005 14:04

jag håller me alla ...
ja tycker att sissta avsnittet av angel säsong 3 är lite konstigt , man ligger o funderar om det hela dan när man har sätt det :S
(Spoiler S3:)liksom angel bara försvinner ner i vattnet och cordilia upp i himlen
o om man inte har fixat nästa säsong som ja då inte hade så blir man sur :p

Fixade spoilertaggar. /caffeineaddict
t0meC
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 mar 2005
Ort: stockholm

Inläggav t0meC » tis mar 08, 2005 14:08

asså jag bara älskar angel :p
man villl fixa alla säsong
t0meC
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 mar 2005
Ort: stockholm

Inläggav Djehuti » tis mar 08, 2005 21:59

Jag har nästan sett klart säsong IV nu, och även om jag är osäker så tror jag nog att säsong III är den överlag starkaste säsongen hitils. Och som sagt, en väldigt jämn säsong, precis som Buffys trejde. Inga direkt dåliga avsnitt vad jag kan minnas.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav HeY » mån mar 14, 2005 13:22

Jag har sett klart säsong 3 och den var ju hur bra som helst. Jag längtar jättemycket efter säsong 4, men det kommer nog att ta ett tag innan jag har råd :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån mar 14, 2005 16:04

Men inga kommentarer efter i alla fall några avsnitt? :( Eller har jag missat det?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AngelsGirl » ons mar 16, 2005 7:57

Jag hatar säsong 3 och gav den en vag fyra, för den har ju sina fördelar i alla fall ;) Jag tycker att säsong 4 är mycket bättre om jag ska vara ärlig... *gömmer mig*
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav HeY » ons mar 16, 2005 19:40

Själv tyckte jag att den var bra. Men jag gillade inte riktigt sättet de hanterade Buffys död på. Det skulle ha hänt mer!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » ons mar 16, 2005 19:45

AngelsGirl skrev:Jag hatar säsong 3 och gav den en vag fyra, för den har ju sina fördelar i alla fall ;) Jag tycker att säsong 4 är mycket bättre om jag ska vara ärlig... *gömmer mig*


Menar du allvar?

Hey skrev:Själv tyckte jag att den var bra. Men jag gillade inte riktigt sättet de hanterade Buffys död på. Det skulle ha hänt mer!


Som vad? Det gick ju ett par månader innan säsongen började, och Angel reste ju till och med iväg. När han kom tillbaka pratade de om det. Vad skulle de ha gjort annorlunda?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » ons mar 16, 2005 20:01

Hey skrev:Själv tyckte jag att den var bra. Men jag gillade inte riktigt sättet de hanterade Buffys död på. Det skulle ha hänt mer!


Dom kunnde inte göra mer för dom ville att Angel skulle vara en egen fristående serie.
Om säsongen hade börjat med att med fokus på Buffy hade det varit helt fel.
Och förutom det: Serierna gick på olika kanaler! och vi vet att sammarbete mellan olika kanaler inte händer allt för ofta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » ons mar 16, 2005 20:29

LWes skrev:Och förutom det: Serierna gick på olika kanaler! och vi vet att sammarbete mellan olika kanaler inte händer allt för ofta.


Tror till och med att WB sa till dem att inte prata för mycket om den där serien. De fick behandla det eftersom det skulle vara väldigt orealistiskt om Buffys död inte ens nämndes, men inte mer.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » ons mar 16, 2005 21:10

Säsong 3 är ju säsongen som börjar ta avstånd från Buffy på ett riktigt sätt, säsong 1 var ju mycket Buffy till största delen med crossovers och så.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AngelsGirl » tor mar 17, 2005 7:42

CheeseGuy skrev:Menar du allvar?


Yupp, helt allvarigt, jag kunde bara inte klara av alla Angel/Cordy vibes i säsongen så det blev en av mina mindre favoriter :)
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav Isabella » fre jun 09, 2006 18:46

Jag tycker det är den bästa säsongen hittills. Säsong 1 är ju helt klart den sämsta och jag tror faktiskt att säsong 4 & 5 är bättre än dem. Annars blir jag väldigt besviken. 9/10
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Glorificus » fre jun 09, 2006 23:20

Isabella skrev:Jag tycker det är den bästa säsongen hittills. Säsong 1 är ju helt klart den sämsta och jag tror faktiskt att säsong 4 & 5 är bättre än dem. Annars blir jag väldigt besviken. 9/10

Du lär inte bli besviken! ;) Och det är förresten jättekul att läsa att du fastnat så mycket, Isabella. Ska bli spännande att se vad du tycker om s4-5 också! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Mr.Tweed » fre mar 13, 2009 10:23

Säsong tre tycker jag är väldigt ojämn. Första två tredjedelarna är riktigt bra och Darla tråden fantastisk. Karaktärsuppsättningen är nog den bästa oxå. Vi har hela gänget med Angel, Wes, Gunn, Cordy och Fred samtidigt. JAg kan tillochmed leva med Holtz.

Sedan kommer sista tredjedelen och allt kraschar fullständigt. Ack ack. Så att bedöma kvaliteen på säsongen är en smula svårt.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav noike » fre mar 13, 2009 17:16

Verkligen? Jag försöker komma på något rejält plaskfall i säsong tre och jag kommer inte på något, inte i slutet i varje fall. Några medelmåttiga iofs som the Price.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mr.Tweed » ons mar 18, 2009 9:48

Tja, eftersom jag inte klarar av Connor över huvud taget så är detta början till tragiken som är säsong 4. För att inte tala om Cordelias kommande plot-line. Troligen fokuserar jag min avision mot avsnitten då allt sådant börjar. Jag måste dock ge Vincent Karteisier en eloge för skådespeleri. Den avsky jag känner för Connor finns inte alls när man ser honom i andra sammanhang. Bra jobbat med andra ord.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala


Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare