Älskar Buffy Spike? (Spoilers hela serien)

Här pratar vi mest om Säsong 7

Inläggav Ai » fre dec 10, 2004 23:33

Hmm... två nya användare med likadana åsikter och nästan exakt identiska signaturer!! :D

Här har ni lite presentationslänkartjejer!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav ttias » tis dec 14, 2004 21:58

In love/love brukar översättas med att vara förälskad (eller mer vardagligt kär) och att man älskar (jag blir i alla fall förvirrad av språkdistinktioner på andra språk i svensk text som verkar finnas redan på svenska, men det kanske bara är jag ;) så ni får ursäkta om ni tycker jag är tråkigt petig).

Det senare varesig på engelska eller svenska utesluter romantisk kärlek... :)

Förövrigt tycker jag VBs tre anledningar till att spike förnekar att buffy älskar honom inte är helt uttömmande (även om hans diskussion i övrigt är fin, go boy!).
Kan man inte tänka sig (vilket jag lutar åt) att i spikes ögon så älskar buffy inte honom "tillräckligt", eller helt på "rätt" sätt (att hon är kakdeg och inte kakor). Och att han förnekar att hon älskar honom på samma sätt som han älskar henne.

Det där lät tråkigt diplomatiskt, så jag hoppas verkligen alla säger att jag har helt fel :D
Det gör ont...
Användarvisningsbild
ttias
Minion
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 15 okt 2004
Ort: gbg

Inläggav VelocityBoy » ons dec 15, 2004 0:13

ttias: Jag är numera i Jane Espensons ringhörna dvs Spike kunde inte tro det han trodde att hon bara var snäll med honom... men vi vet bättre :P
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Sara » ons dec 15, 2004 22:52

spike älskar buffy buffy älskar spike that's it! :evil:
Stop Touching My Magic Bone
Sara
Minion
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 10 dec 2004

Inläggav caffeineaddict » ons dec 15, 2004 22:55

Sara: Nej? Det är inte det. Det är mycket roligare att debattera om det. :) Spike älskar Buffy, Buffy tycker om/älskar Spike som vän och hade kanske kunna utveckla starkare romantiska känslor för honom om han inte hade "dött". Så ser jag på det. Men jag är helt lugn med att folk tror andra saker. Det finns inga bestämda svar i den frågan. Joss gjorde den där sista natten medvetet tvetydig (men även om de hade sex, so what? Som att de inte har haft sex utan att det betytt något för Buffy tidigare?).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons dec 15, 2004 23:25

Sara skrev:spike älskar buffy buffy älskar spike that's it! :evil:

Nej. Hur kam Buffy älska Spike när hon ännu inte har kommit över Riley ordentligt?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons dec 15, 2004 23:28

noike skrev:Nej. Hur kam Buffy älska Spike när hon ännu inte har kommit över Riley ordentligt?


LOL! Underbart. Men har du inte hört Joss Chosen-kommentarspår? Enligt Joss själv var Parker den enda rätta och den som borde ha återvänt och räddat dagen i sista avsnittet, men t.o.m. Guden själv blev sorgligt nog nedröstad på denna punkt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » ons dec 15, 2004 23:28

noike skrev:
Sara skrev:spike älskar buffy buffy älskar spike that's it! :evil:

Nej. Hur kam Buffy älska Spike när hon ännu inte har kommit över Riley ordentligt?


*LOL* :D
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Joamna » ons dec 15, 2004 23:55

caffeineaddict skrev:
noike skrev:Nej. Hur kam Buffy älska Spike när hon ännu inte har kommit över Riley ordentligt?


LOL! Underbart. Men har du inte hört Joss Chosen-kommentarspår? Enligt Joss själv var Parker den enda rätta och den som borde ha återvänt och räddat dagen i sista avsnittet, men t.o.m. Guden själv blev sorgligt nog nedröstad på denna punkt.


Haha, shit snacka om surprise-ending..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » tor dec 16, 2004 13:32

det verkar i alla fall som om spike är den person buffy helst spenderar sin sista tid med...det är honom hon går till i sista avsnittet istället för att umgås med sina vänner som befinner sig en trappa upp.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav spobi » tis mar 01, 2005 16:22

Joel Schumaacher sa det här om Fantomen , Christines och Raouls förhållande.

"Christine`s realtionship with Raoul is really her romantic awakening as a teenager. But I think that her pull towards the phantom is very sexual,very deep,soulful union."

Vilket passar rätt bra in på Spike och Buffy så ja jag tror att liksom Christins känslor för Erik så hade Buffy en djupare mera vuxnare kärlek av säsong 7 och vågar jag säga en mera sannare kärlek än till Angel vilket värkade mest var baserad på en tonårings drömbild om den mörka mystiska främlimgen som popar upp då och då.
""Wait a minute! How did this happen?? We're smarter than this!" ~ Obi Wan Kenobi
spobi
Demon Fodder
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 15 sep 2004

Inläggav noike » tis mar 01, 2005 16:29

spobi skrev:Joel Schumaacher sa det här om Fantomen , Christines och Raouls förhållande.

Ta inte detta på fel sätt, men Joel Schumaacher är en hemsk man som inte kan göra film eller fårstår sig på något om dem. Dessutom satte han bröstvårtor på batman-kostymerna. Bröstvårtor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis mar 01, 2005 16:58

Och att han misslyckades med att ge Fantomen de blå trikåer som alla vet att han egentligen ska ha!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » tis mar 01, 2005 17:06

caffeineaddict skrev:Och att han misslyckades med att ge Fantomen de blå trikåer som alla vet att han egentligen ska ha!


Bara en SÅN sak!! Självklart har Fantis blå trikåer - bara för att tidningarna i USA alltid har haft honom i lila betyder ju absolut inte att det är rätt. Det ser ju inte klokt ut.... :evil:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » tis mar 01, 2005 17:23

Ai skrev:
caffeineaddict skrev:Och att han misslyckades med att ge Fantomen de blå trikåer som alla vet att han egentligen ska ha!


Bara en SÅN sak!! Självklart har Fantis blå trikåer - bara för att tidningarna i USA alltid har haft honom i lila betyder ju absolut inte att det är rätt. Det ser ju inte klokt ut.... :evil:


Lila är ju fjolligt ju! :rolleyes: Han har ju alltid haft blå trikåer (och trikåer är inte ett dugg fjolligt, så det så!)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tis mar 01, 2005 17:29

Vill minnas att tanken från allra första början var att han skulle vara grön för att smälta in i djungeln. Upphovsmannen, vars namn jag verkligen borde minnas (Lee nånting?) vart rätt förbannad när han upptäckte att någon hade gjort honom lila.

Trazan och Banarne skrev:Ingen har sett Fantomen utan kläder
klädd i pyjamas och stövlar av läder
Han drar nog bort en rand där fram
när han kissar bakom trädets stam

O, vandrande vålnad, kliar inte sviden
när du knegar i djungeln hela tiden?
Gör som Guran, skaffa dig en kjol,
det är bättre under Afrikas sol.

Ingen har sett honom kavla upp ärmen
ljusblå lekdräkt i fukten och värmen
Men han blev nog frusen om sin häck
om han satt i grottan alldeles näck

O, vandrande vålnad, kliar inte sviden
när du knegar i djungeln hela tiden?
Gör som Guran, skaffa dig en kjol,
det är bättre under Afrikas sol.

Fantomen lättar inte på kalsongen
nej, han håller värmen stången
Ibland tar han på sig ännu mer
när Mr Walker sig till staden beger

O, vandrande vålnad, kliar inte sviden
när du knegar i djungeln hela tiden?
Gör som Guran, skaffa dig en kjol,
det är bättre under Afrikas sol.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tis mar 01, 2005 17:37

Lee Falk

Från fantomenfansida (http://www.fantomen.com/default.asp?ID=3):

Varför är dräkten blå? Slumpen är märkligare än man kan tro. När Fantomen först publicerades i färg i söndagsupplagan av amerikanska dagstidningar 1939 råkade han bli purpur trots att Lee Falk, Fantomens skapare, tänkte sig honom som grå eller gråbrun. Fram till dess hade olika serie och veckotidningar inte haft något att gå på så han blev allt från röd med orange byxor i Italien till grön i Australien.
När Fantomen kom till Sverige 1944 råkade den blå färgen ta överhanden vid tryckningen. Sedan kom den färgen att bli standard i Sverige och övriga Skandinavien.
Senast redigerad av Binchy tis mar 01, 2005 17:40, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav spobi » tis mar 01, 2005 17:39

noike ingen fara du har rätt attt tycka vad du vill, är urussel på att se de små rekvisita detaljerna , så vilken batman film hade han bröst vårta på batman filmen. Var det den senast Med George clone :?:
""Wait a minute! How did this happen?? We're smarter than this!" ~ Obi Wan Kenobi
spobi
Demon Fodder
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 15 sep 2004

Inläggav Ai » tis mar 01, 2005 17:41

Den som söker skall finna ett stort ljus... eller åtminstone http://www.fantomen.com

Varför är dräkten blå? Slumpen är märkligare än man kan tro. När Fantomen först publicerades i färg i söndagsupplagan av amerikanska dagstidningar 1939 råkade han bli purpur trots att Lee Falk, Fantomens skapare, tänkte sig honom som grå eller gråbrun. Fram till dess hade olika serie och veckotidningar inte haft något att gå på så han blev allt från röd med orange byxor i Italien till grön i Australien.
När Fantomen kom till Sverige 1944 råkade den blå färgen ta överhanden vid tryckningen. Sedan kom den färgen att bli standard i Sverige och övriga Skandinavien.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Ai » tis mar 01, 2005 17:42

Binchy skrev:Lee Falk

Från fantomenfansida (http://www.fantomen.com/default.asp?ID=3):

Varför är dräkten blå? Slumpen är märkligare än man kan tro. När Fantomen först publicerades i färg i söndagsupplagan av amerikanska dagstidningar 1939 råkade han bli purpur trots att Lee Falk, Fantomens skapare, tänkte sig honom som grå eller gråbrun. Fram till dess hade olika serie och veckotidningar inte haft något att gå på så han blev allt från röd med orange byxor i Italien till grön i Australien.
När Fantomen kom till Sverige 1944 råkade den blå färgen ta överhanden vid tryckningen. Sedan kom den färgen att bli standard i Sverige och övriga Skandinavien.


Binchy!! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » tis mar 01, 2005 17:43

Jag hann först! :D

Och hade inte spobi varit i mellan, hade vi fått dit den texten i tre inlägg i rad!
Senast redigerad av Binchy tis mar 01, 2005 17:44, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tis mar 01, 2005 17:44

Lee Falk. Givetvis. Med alla fantomentidningar jag plöjde i min ungdom borde jag kommit ihåg det. Skyller på... eh...

*Mandrake gör en hypnotisk gest*
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tis mar 01, 2005 17:46

A bear skrev:Lee Falk. Givetvis. Med alla fantomentidningar jag plöjde i min ungdom borde jag kommit ihåg det. Skyller på... eh...

*Mandrake gör en hypnotisk gest*


Gör som jag och Ai, skyll på åldern. :P
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » tis mar 01, 2005 17:48

He, min tanke var bara att göra ett fånigt litet skämt, så som jag ibland gör, kring det faktum att den Fantom spobi talar om är Fantomen På Stora Operan och inte mannen som aldrig kan dö (om inte det är en allmän Fantom-kunskap. Vilket det kanske borde vara, med tanke på namnet...). Men det var ju en lite rolig reaktion att få igång den gamla "vilken färg har Fantomens dräkt egentligen"-diskussionen. I Italien är den röd.

EDIT: Och den bästa berömda Nippleman-filmen är iaf den med Val Kilmer. Forever, eller hur?
Senast redigerad av caffeineaddict tis mar 01, 2005 17:51, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tis mar 01, 2005 17:50

Ska vi fortsätta diskussionen med frågan "Hur kommer det sig att rutorna på Mr Walkers trenchcoat alltid är perfekta kvadrater, oavsett hur skrynklig den är"?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tis mar 01, 2005 17:52

Tänkte nästan det.

spobi skrev:Christine`s realtionship with Raoul is really her romantic awakening as a teenager.


Det låter inte direkt som vandrande vålnaden i blå (eller grön, eller röd, eller lila, eller...) klädsel, utan snarare som den maskerade skygga mannen i huset där de sjunger så högt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » tis mar 01, 2005 18:36

Binchy skrev:
A bear skrev:Lee Falk. Givetvis. Med alla fantomentidningar jag plöjde i min ungdom borde jag kommit ihåg det. Skyller på... eh...

*Mandrake gör en hypnotisk gest*


Gör som jag och Ai, skyll på åldern. :P


Neeej! Jag skyller aldrig på åldern! Jag skyller på andras ålder - att dom är för unga!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Betty Boop » tis mar 01, 2005 20:27

Spike älskade Buffy i säsong 7.
Buffy älskade Spike i slutet av säsong 7- fast det var inte Angel kärlek. Spike och hon förstod varandra bra, de kom bra överens, jag tror det var mer vänskaplig vänskap med attraktion :P

Buffy älskar Angel, hon sa det själv och Spike vet det också. Det är en av anledningarna varför Spike "tälvar" med Angel hela tiden.

Lovers walk-
Buffy till Angel:
"We'll never be friends. I can fool my mom, and I can fool my friends, but I can't fool myself....or Spike for some reason."


Chosen:
Angel: Aha! (points) Boyfriend!
Buffy: He's not. But...he is in my heart.
Angel: That'll end well. (walks away, leans on a tombstone)
Buffy: What was the highlight of our relationship? When you broke up with me or when I killed you? I'm well aware of my stellar history with guys... (sighs, leans beside Angel) And, no, I don't see fat grandchildren in the offing with Spike, but I don't think that really matters right now. (chuckles) You know, in the midst of all this insanity, a couple things are actually starting to make sense. And the guy thing— (sighs) I always feared there was something wrong with me, you know, because I couldn't make it work. But maybe I'm not supposed to.
Angel: Because you're the slayer?
Buffy: Because -- OK, I'm cookie dough. I'm not done baking. I'm not finished becoming whoever the hell it is I'm gonna turn out to be. I make it through this, and the next thing, and the next thing, and maybe one day I turn around and realize I'm ready. I'm cookies. And then, you know, if I want someone to eat— (eyes go wide as she catches herself) or enjoy warm, delicious cookie me, then...that's fine. That'll be then. When I'm done.
Angel: Any thoughts on who might enjoy— (sighs, irritated) Do I have to go with the cookie analogy?
Buffy: I'm not really thinking that far ahead. That's kind of the point.
Angel: (hands the amulet to Buffy) I'll go start working on the second front. Make sure I don't have to use it. (walks away)
Buffy: (calls after him)
Angel:. (he turns to look at her) I do... sometimes think that far ahead.
Angel: Sometimes is something. (smiles, walks away)
Buffy: Be a long time coming. Years, if ever.
Angel: (shrugs) I ain't getting any older. (walks away)

Tyckte slutet var fint. Hon säger själv, Spike är inte "den".
Betty Boop
Demon Fodder
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 28 feb 2005

Inläggav Binchy » tis mar 01, 2005 20:53

Ai skrev:
Binchy skrev:
A bear skrev:Lee Falk. Givetvis. Med alla fantomentidningar jag plöjde i min ungdom borde jag kommit ihåg det. Skyller på... eh...

*Mandrake gör en hypnotisk gest*


Gör som jag och Ai, skyll på åldern. :P


Neeej! Jag skyller aldrig på åldern! Jag skyller på andras ålder - att dom är för unga!


Jag sa inget om vems ålder, eller på vilket sätt. Hur som helst är åldern inget man kan göra något åt, alltså är det inte mitt fel. Det beror på omständigheter över vilka jag inte råder, med andra ord.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tam » tis mar 01, 2005 23:09

caffeineaddict skrev: "vilken färg har Fantomens dräkt egentligen"-diskussionen. I Italien är den röd.

Say what?! Helt ärligt helt chockad.

Och klart Buffy älskar Spike. Kanske inte så starkt som hon älskade Angel dock.

Angel säsong 5
Och definitivt inte lika starkt som Angel och Spike älskar varandra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare