Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tor feb 24, 2005 18:44

1.17: Japp, bra avsnitt. Har inte så mycket att säga som inte LWes har sagt redan (bortsett från att jag inte är lika enormt uppspelt, men jag gillade det som sagt ordentligt). Idéen med CD-spelaren som till slut får slut på batterierna på slutet var fin dock. Precis när jag satt och tänkte på att, "hmm, borde inte de där batterierna vara slut vid det här laget?". Walt-twisten misstänkte jag faktiskt inte heller (jag är dum, vet ni ju). Vet inte om jag tycker det är så där enormt logiskt, men det duger.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eynosh » tor feb 24, 2005 21:17

1x17
Väldigt bra avsnitt. Tyckte om att det var en flashback på Jin den här gången, kändes som om vi behövde få honom lite mer förklarad.
Finns väl inte mkt mer och säga, nu börjar nedräkningen till nästa vecka.

LWes: Jag synar dina 98% och höjer till 100%. Satt och lekte med den bilden i olika program och det är garanterat, utan några tvivel Hurley
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Off » tor feb 24, 2005 23:11

caffeineaddict skrev:1.17: Japp, bra avsnitt. Har inte så mycket att säga som inte LWes har sagt redan (bortsett från att jag inte är lika enormt uppspelt, men jag gillade det som sagt ordentligt). Idéen med CD-spelaren som till slut får slut på batterierna på slutet var fin dock. Precis när jag satt och tänkte på att, "hmm, borde inte de där batterierna vara slut vid det här laget?". Walt-twisten misstänkte jag faktiskt inte heller (jag är dum, vet ni ju). Vet inte om jag tycker det är så där enormt logiskt, men det duger.

Ja den twisten var väl ändå inte den svåraste att se. Stupid like animal! :P
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav bumbi » tor feb 24, 2005 23:22

1.17 mmm det där med hurley på tv'n gjorde mig upphetsad :D längtar tills nästa avsnitt!!!!!!!
ett av dom bästa
bumbi
Demon Fodder

Inläggav caffeineaddict » tor feb 24, 2005 23:33

Off skrev:
caffeineaddict skrev:1.17: Japp, bra avsnitt. Har inte så mycket att säga som inte LWes har sagt redan (bortsett från att jag inte är lika enormt uppspelt, men jag gillade det som sagt ordentligt). Idéen med CD-spelaren som till slut får slut på batterierna på slutet var fin dock. Precis när jag satt och tänkte på att, "hmm, borde inte de där batterierna vara slut vid det här laget?". Walt-twisten misstänkte jag faktiskt inte heller (jag är dum, vet ni ju). Vet inte om jag tycker det är så där enormt logiskt, men det duger.

Ja den twisten var väl ändå inte den svåraste att se. Stupid like animal! :P

Har jag påmint om hur mycket jag inte kommer sakna dig än idag? ;)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor feb 24, 2005 23:50

1.17 Bra avsnitt.

Ja, ett av de bättre faktiskt. Daniel Dae Kim och hans fru har faktiskt den intressantaste bakgrundshistorien hittills. Man fick ju se badrumsscenen i hustruns avsnitt tidigare i säsongen och tyckte då att Jin(?) var fruktansvärd. Nu får man se det från hans synvinkel och se hur han kämpat för att fortsätta vara den gode man han är. Höll på att vilja slå honom då han sa att det var för sent för dem att försöka på nytt. Annars så såg han ganska bra ut i lite blåmärken där på slutet. ;) Damn, jag börjar verkligen bli desperat!

Sayid är ju annars min favoritkaraktär, men tyvärr delar nu alltför ofta rutan med den blonda bruden. Ja, ja...

Återigen ett avsnitt med lite Jack och den mörkhåriga tjejen. Trevligt. Nån av dem kan gärna få trilla av pinn inom kort. Oh, how I will rejoice!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » fre feb 25, 2005 1:20

1.17
Vad jag är arg på mig själv för att jag inte såg Hurley i rutan innan jag läste här på forumet. :)
Bra att det kommer att handla om Hurley i nästa avsnitt. Jag gillar inte riktigt mönstret som Lost har hamnat i - upprepande flashbacks för att skjuta fram handlingen.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » fre feb 25, 2005 2:31

1x17: Bra avsnitt, mycket om och på ön och det handlade inte bara om Jin och Sun utan även andra.
Locke säger till Shannon att alla får en chans till ett nytt liv på ön, vilket ju verkligen är sant men många där verkar inte se det så.
När båten brann var min första misstänkta Walt och så var det ju också. Gillade hur Locke påpekade hur de faktiskt inte är ensamma på ön, det kanske händer mer på den fronten snart också då, att lägret måste göra något mer.
Sun tvingas avslöja att hon kan prata engelska och jag tror det är bra om Sun och Jin spenderar lite tid ifrån varandra. Sun verkade väldigt fri där på slutet och Jin mer sig själv, som han var med sin pappa.
När Hurley kom gående med sin cdwalkman undrade jag hur batterierna fortfarande fungerade efter mer än en månad på ön och sen dog dem. Yep, bra avsnitt :)

Jag missade såklart att se att Hurley var med på tvn, intressant...! Det gäller verkligen att notera alla små detaljer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » fre feb 25, 2005 4:14

1x17

Bra avsnitt, engagerande flashback, Sun är en fröjd för ögat, nuff said!

Eynosh skrev:LWes: Jag synar dina 98% och höjer till 100%. Satt och lekte med den bilden i olika program och det är garanterat, utan några tvivel Hurley

Utan tvekan. Inte för att jag satt med bildbehandling men HR.HDTV-releaserna ljuger aldrig ;)

Jag fick intrycket av att det rörde sig om en dokumentär Hurley deltog i, att döma utifrån kamerarörelserna plus att det såg ut som om han pratade in i kameran.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » fre feb 25, 2005 13:48

Qarlsson skrev:Jag fick intrycket av att det rörde sig om en dokumentär Hurley deltog i, att döma utifrån kamerarörelserna plus att det såg ut som om han pratade in i kameran.

Det var dessutom koreansk textning, så det kan ha varit något som spelades in i Korea.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » fre feb 25, 2005 13:55

Yog-Sothoth skrev:
Qarlsson skrev:Jag fick intrycket av att det rörde sig om en dokumentär Hurley deltog i, att döma utifrån kamerarörelserna plus att det såg ut som om han pratade in i kameran.

Det var dessutom koreansk textning, så det kan ha varit något som spelades in i Korea.

Nja, det tror jag inte. Dokumentär är mycket möjligt, men jag tror inte att det var i Korea.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » lör feb 26, 2005 16:14

Spoiler 1x17
Jag missade totalt att det var Hurley på tvn men det ska verkligen bli intressant att se hans historia, jag har väntat på den. Annars tyckte jag att avsnittet var ok, inte ett av dom bästa men ändå ok. Det var bra att man fick förstå Jin lite mer, varför han har gått omkring och varit sur och bitter hela tiden. Dock tyckte jag att det var bra att det tog slut mellan honom och Sun, jag irriterade mig på deras förhållande på ön. Jag tyckte att det gick på tomgång, han körde med henne och hon sa inte ifrån. Nä, bra med förändring på den fronten, jag vill gärna att dom ska ta större plats i gruppen, som separata individer och inte som ett par. Walt och Locke, deras förhållande däremot är intressant. Varför vet Locke alltid vad han ska säga i alla situationer, han är som nån slags vis man. Förra veckan, när han berättade den lilla historien om hunden för Sawyer, så var det ju också "rätt" sak att säga i sammanhanget. Hmm, mystiskt...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Matt » sön feb 27, 2005 23:06

Har börjat se Lost nu. 6 avsnitt idag. Man lär ju se vidare.
Fan vad "Kate" är snygg. ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav CheeseGuy » ons mar 02, 2005 12:36

1x15:

Jag tycker att det var riktigt bra. Tillbakablickarna var nog de mest utfyllnadsmässiga hittils, men ändå ganska engagerande. Som vanligt var allt på ön mycket bra. Att de plockar fram pistoler och ger sig efter Ethan a la en insatsstyrka var suveränt.

Jag kan inte heller påstå att jag blev särskilt sur för att Ethan dog. Visst hade jag gärna fått en massa frågor besvarade, men den här lösningen är ändå bättre ur ett "föra handlingen framåt"-perspektiv än om han bara hade flytt innan vi hade fått reda på något. Vad hade de tänkt göra egentligen, låsa in honom i en bur för att förhöra honom? Vi vet ju hur det alltid går. Det som är synd är att han var en riktigt läskig skurk, och jag hade velat se mer av honom. Hans slagsmål med Jack var som sagt (och precis som det i ett par avsnitt tidigare) helt fantastiskt. Det är sånt jag saknar i Buffy ibland.

Vad är det förresten för fel på Kate i det här avsnittet? Hon hade ju typ två repliker!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons mar 02, 2005 12:54

CheeseGuy skrev:1x15:
Vad är det förresten för fel på Kate i det här avsnittet? Hon hade ju typ två repliker!

Alla karaktärer tar inte lika mycket plats i alla avsnitt. Ibland syns de bara lite och ibland mer.
Senast redigerad av Illyria ons mar 02, 2005 13:34, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons mar 02, 2005 13:31

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:1x15:
Vad är det förresten för fel på Kate i det här avsnittet? Hon hade ju typ två repliker![/spoiler]

Alla karaktärer tar inte lika mycket plats i alla avsnitt. Ibland syns de bara lite och ibland mer.

Det var några som klagade på att Kate var tråkig när de kommenterade det här avsnittet. Men hur kan en karaktär som knappt är med vara tråkig? Det var det jag menade.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons mar 02, 2005 13:33

Ah, det förklarar bättre. Och jag håller med.
Blev visst lite fel på min spoilermarkering där också, måste ändra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons mar 02, 2005 16:28

1x16:

Mycket bra! För en gångs skull så var tillbakablickarna bättre än bitarna på ön, som ändå var ganska bra. Dessutom var det riktigt roligt. Jag hoppas att Drew Goddard får skriva fler avsnitt.

Tillbakablickarna lämnade ju också en del frågor. Varför skickade Hibbs Sawyer efter fel man? Var Sawyer inblandad i Jacks pappas död? Det kan ju delvis förklara varför han inte sade något till Jack.

Det krävs nog ytterliggare en Sawyercentrerat avsnitt för att lösa det. Inte mig emot om det blir lika bra som det här, men jag vill också veta mer om Hurley, och det vore trevligt med ett avsnitt, helst med väldigt lite tillbakablickar eller inte alls, som det händer mycket i på ön och verkligen för handlingen framåt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » ons mar 02, 2005 16:34

CheeseGuy skrev:Varför skickade Hibbs Sawyer efter fel man?

För att han var skylldig mannen pengar som han skulle slippa betala om Sawyer dödade honom. Eller säger inte mannen det i slutet innan han dör? Jag har för mig det i alla fall...

CheeseGuy skrev:Var Sawyer inblandad i Jacks pappas död?

Jag tror inte det. Hans pappa dog väl av en hjärtattack eller nåt? och varför skulle Sawyer döda honom, helt ologiskt. Men man vet ju aldrig...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons mar 02, 2005 17:01

Jag behöver verkligen se avsnittet igen. :D

LWes skrev:
CheeseGuy skrev:Var Sawyer inblandad i Jacks pappas död?

Jag tror inte det. Hans pappa dog väl av en hjärtattack eller nåt? och varför skulle Sawyer döda honom, helt ologiskt. Men man vet ju aldrig...

Man vet ju aldrig... det var det jag tänkte. Det kanske finns någon annan anledning att han inte sade något till Jack. Han dödade förstås honom inte, men jag tänkte att han kanske var där eller nåt. Han blev väl också tagen till polisstationen i ett avsnitt?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » ons mar 02, 2005 17:03

Teori om vad som kommer hända mot slutet av säsongen:
Jag tror att Locke kommer dö.
Jag känner mig ganska säker på det.
och han kommer dö p.g.a. att Boone kommer svika honom.
Bara en idé jag fick....
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons mar 02, 2005 17:07

CheeseGuy skrev:Han blev väl också tagen till polisstationen i ett avsnitt?

Ja, just det! Det ska bli spännande att se vad det handlade om...
Det kan ju inte ha varit något allvarligt dock, eftersom han uppenbarligen släpptes och kom på planet
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Matt » ons mar 02, 2005 23:33

Spoiler 1x17
Tycker det är rätt taskigt att slå nån oskyldig på käften flera ggr och det inför sin 10 åriga son. Jag hoppades på att Michael skulle prata med Walt om det och förklara hur fel det var. Men nej inte ens ett I'm sorry fick han ur sig när Jin kom och skulle hjälpa till med båten. Hoppas han sa det utanför bild.
AKS: Den mörkhåriga tjejen heter Kate och är min kärlek på den här ön ;)
Missade också Hurley. Ska genast spola tillbaka.

Btw Spelar inte Matthew Fox en väldigt likadan roll som han gjorde i Party of five? En ofrivillig ledare som gör det mesta rätt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Matt » tor mar 03, 2005 11:34

Ha ser ut som jag är först med att se avsnitt 18. Så är det när man är hemma och sjuk.
Spoiler 1x18
Så nu har vi fått ett till mysterium i mixen. Magiska nummer. Känns som det aldrig kan komma närmare en förklaring. Om 10 säsonger öppnar de luckan och då kanske vi får reda på vem som förde bort Mulders syster ;) Ganska frustrerande tycker jag det börjar bli.
Annars var det kul att det äntligen blev ett Hurley avsnitt. Kul att se honom tappa humöret för en gång skull.
Lustigt att han ägde företaget som Locke arbetade på. Jag börjar tro att alla de strandsatta har någon tidigare koppling. Vi har ju sett Sawyer/boone, Sawyer/Jack, Hurley/Jin, Hurley/Locke. En annan gemensam nämnare för flera är att de har på ett eller annat sätt problem med sin far. Walt, Jack, Sawyer och Locke.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav LWes » tor mar 03, 2005 13:51

1x18
Helt fantastiskt avsnitt! Helt fantastiskt!
Och det känndes så långt också! Sammtidigt som det var så bra!
Det var helt fantastiskt!
Jag vet inte vad jag ska säga... Det var fantastiskt att den franska tanten var med igen, för det känndes som om hon inte skulle det när Jack och Sayid hittade hennes ställe.
Det var as bra flashbacks, och det var helt fantastiskt.
Allt var så bra! Helt klart bästa scripted series på tv! Jag tycker fortfarande att Survivor är den bästa.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » tor mar 03, 2005 15:53

1x18
Jodå, ett helt ok avsnitt. Vi fick inte se scenen med hurley från tv, men fick hans bakgrund väl förklarat.
Nu kan man säga att kraschen berodde på Hurleys förbannelse, men även michaels son (walt ?) och hans förmåga...
Förresten, någon som vet vart numrena var skriva i slutet av avsnittet, såg ut som metall, men vad för metall?
Om det nu var flotten betyder det väl att den kommer brinna ner igen :P
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Matt » tor mar 03, 2005 16:14

Eynosh: 1x18

Jag trodde numrena stod på luckan.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Yog-Sothoth » tor mar 03, 2005 16:26

Matt skrev:Lustigt att han ägde företaget som Locke arbetade på.

Det missade jag... var det lådföretaget?
De frågor som uppstår för mig efter det här avsnittet är följande:

Rosseaus medarbetare har tydligen dött allihop. Betyder det att Ethan var en av de som fanns på ön innan henne? Och var ansvarig för signalen med siffrorna?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav OPIOO » tor mar 03, 2005 17:53

1x18
Jävlar, vad det här var bra. Nog det bästa avsnittet hittills. Kändes extra skönt eftersom de senaste varit ganska sega. Någon som vet om de där siffrorna har någon betydelse, jag menar, om det är någon särskild talföljd eller så?
Tänkte aldrig på det där med att det var Lockes lådföretag han ägde heller, det är ju onekligen ganska intressant. ^^
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav eynosh » tor mar 03, 2005 21:35

Matt ohh intressant, såg inte den delen speciellt väl, borde kanske kolla närmare. Jag la inte heller märke till lådföretagssambandet (puh) men det låter också intressant =)
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film