Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » ons feb 16, 2005 15:58

LWes skrev:1x14
Jag tror att Duncan dödade Lily och sen hade han en blackout.

Jag funderade också på det där, eftersom jag skrev det med minnesförlust och aggressiva utbrott, men det är ju svårt att säga. Det känns hemskt att tänka så också, att Duncan gjorde det, men det är en intressant tanke. Hur ska Veronica göra då, om hon lyckas ta reda på att det är Duncan? Ska hon sätta dit honom ändå, och är det bättre att Duncan förblir ovetande om vad han gjort, för tanken på att ha dödat sin egen syster kanske blir för mycket för honom. Eller är det bättre att veta det och därefter bearbeta det (och vara noggrann med att ta sina mediciner). Aaaaah, blir tokig (are)! Eller så lurar manusförfattarna bara oss genom att leda in oss på ett sidospår... :eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 17:28

Gah! Vad ni alla kollat på VM nu då! It's mine, all mine! Hehe.

gaspode: Jo, jag har ftp, men har bara använt det en enda gången och då höll poser mig i handen hela tiden. :) Jag kommer inte ihåg hur man gör. Hm, försökte nu med poser i bokmärkena, men får errormeddelande. Ah well...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 17:35

Enligt Ausiello (TV Guide) är det nu bekräftat att AH ska vara med i minst ett avsnitt till denna säsong:

Alyson Hannigan, who debuts Tuesday as Logan's spoiled half sister, has signed on to do a second episode, airing April 26. And Aly tells me she'll "hopefully have a big arc next season," too!

Mer att läsa här.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons feb 16, 2005 17:44

And Aly tells me she'll "hopefully have a big arc next season," too!

Hur fantastiskt är det inte att det är hon som hoppas på det?!
Det betyder väl nästan att om serien går en till säsong så kommer hon vara med i den.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons feb 16, 2005 18:15

LWes skrev:Det betyder väl nästan att om serien går en till säsong så kommer hon vara med i den.

Det är så pratet har gått väl, större chans för en andra säsong om Aly kommer vara med så vi får väl hålla tummarna. Även om vi inte ens sett något av hennes karaktär ännu...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons feb 16, 2005 18:36

1x14:

Mycket bra! CotW var ovanligt engagerande, och allt annat var som vanligt jättebra.

Logans mammas försvinnande verkar bli en större arc nu, så det vore väldigt snopet om hon verkligen är död.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 20:21

Mycket bra avsnitt! Topp 5 helt klart, antagligen topp 3.

1.14
CotW var verkligen mer intressant än vanligt. Det var engagerande och det slutade inte som jag trodde (jag trodde att läraren var en slimey, men jag trodde att den mörkhåriga tjejen var den han haft en affär med).

Logan-delarna var fantastiska!! Blicken då han inser att hans mamma är död... Ja, sen vet vi ju ändå inte om hon är det, men, men... Skulle ju vara lite underligt dock, om hon inte var det, med tanke på filmen. Gillade också Logans utbrott mot white trash-damen: "And with spam prices being so high these days...!" Hehe.

Jag tror också att Duncan dödade Lily. Jag tror att Abel av nån anledning behöver pengar (kanske har barn) och att han tar på sig skulden och får betalt av Kane-familjen. Det är min teori för tillfället i alla fall.

Jag *tror* också att Logans mamma är död, kanske nån snodde kreditkortet ur bilen? Jag vet inte, men att Logans mamma liksom skulle ha knuffat ner nån från bron eller så... lite otroligt. För nån annan förklaring kan det väl inte finnas till att nån hoppade/knuffades från bron samma tid som Lynn Echolls försvann?

Gillade också Weevil i avsnittet: "His last movie will be a snuff movie... and he'll star in it!" :)

Mycket bra. Och jag har en känsla av att Russkie Business också kan bli mycket bra. Sen är det tyvärr paus igen. Muargh!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons feb 16, 2005 20:29

AKS skrev:1.14
Jag *tror* också att Logans mamma är död, kanske nån snodde kreditkortet ur bilen? Jag vet inte, men att Logans mamma liksom skulle ha knuffat ner nån från bron eller så... lite otroligt. För nån annan förklaring kan det väl inte finnas till att nån hoppade/knuffades från bron samma tid som Lynn Echolls försvann?
Jag tyckte det var alldeles för dålig upplösning på filmen (den i serien då) för att se ifall det verkligen var en människa eller något som bara såg ut som det på håll. Om man ska spela dör så är det bra att man har vittnen som säger att man verkligen dog.

Annars, riktigt bra avsnitt. Om mer var så häs så skulle jag mycket väl börja misstänka att det ligger något i hypen runt serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 20:36

noikes spoiler: Mm, tänkte inte riktigt så långt då jag skrev. Vet att jag tänkte det i förbigående då jag såg avsnittet.

noikes andra kommentar: Jag har en känsla av att du kommer att få en krypande misstanke redan nästa vecka... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons feb 16, 2005 20:56

AKS skrev:noikes spoiler: Mm, tänkte inte riktigt så långt då jag skrev. Vet att jag tänkte det i förbigående då jag såg avsnittet.

noikes andra kommentar: Jag har en känsla av att du kommer att få en krypande misstanke redan nästa vecka... :)

Jo, men det är inte serien i sig utan då är det med Kristen och Aly-faktorn. Alla avsnitt har i stort varit välskrivna, välagerade och tja, bra och charmiga. Men det räcker inte. Det saknas något som får det att bli Must-see-TV.

(Jag ska inte ens börja gå in på hur lite skillnad det är på rika/fattiga i serien trots att det verkar spela stor i samhället. Eller att "ligisterna" är lika hemska och skrämmande som huvudpersonerna i BH 90210. Eller hur alla tråkiga CotW drar ner på allt.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 20:59

Nej, gå inte in på det. I wouldn't care anyway. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » ons feb 16, 2005 21:36

Some bragging...
Abels döende har jag haft som tanke från "första början", all hail me...
Sen var CotW ohyggeligt förutsägbart igen, väldigt synd, lite csi-feeling på det här nu.

Och Veronica på sjukhuset, so cute! If she were my patient i would have that fetish too....
Btw serien är jättebra, jag bara beskriver felen.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav LWes » ons feb 16, 2005 23:55

monkeyboy skrev:lite csi-feeling på det här nu.

Jag tänkte det också. Precis något som skulle hänt i CSI.
Jag blir missnöjd av sånt. Kan dom aldrig låta någon som verkar snäll, vara snäll? När det gäller huvudpersoner är det alltid roligt med spännande twists och 'någon är inte vad dom verkar' o.s.v., men när det bara är en engångskaraktär så kan dom väl få vara oskylldiga ibland.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » tor feb 17, 2005 0:18

Mycket bra avsnitt som sagt!

CotW var bra, men lite förutsägbart, även om det var en snygg twist att det var en annan tjej egentligen. Det gjorde att man slapp irritera sig på att de spelade tjejen med anklagelserna som att hon inte var riktigt trovärdig.
Det där med morsan är lite konstigt dock..
Inte troligt att hon skulle gå dit o kasta ner något för att det fanns en chans att nån på långt håll såg något falla, när det trots allt borde vara tio ggr större chans att nån körde förbi eller var närmare och såg henne dumpa "dockan".. Dessutom vore det ju förvånansvärt klantigt av någon som fejkar sin egen död att använda sitt kreditkort...
Sen vet jag inte vad jag tyckte om Abel Koontz reaktion när VM var där.
Vad skulle hon få ut av att visa honom att hon visste att han var döende?
Jag tror nog att han visste att han var döende, men varför såg han då så skrämd ut?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav poser » tor feb 17, 2005 3:06

gaspode: Han kanske får pengra för att han tar på sig skulden som går till hans barn eller något liknande. Om sanningen kommer ut att det inte var han så kanske det inte blir några pengar. Något i den stilen. :p

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » tor feb 17, 2005 3:13

1x14, väldigt bra avsnitt! CotW var okej, tyckte det var rätt tydligt att läraren faktiskt var skyldig, ända från början, men ändå ett bra fall och se hur Veronica löser det. Plus scenen med kassaskåpet, jag trodde inte det skulle vara en färgpatron utan mer en lapp typ "busted!" med färgen var klart bättre/roligare/mer överraskande :)

Veronica och Logan, de sammarbetar bra plus att de är väldigt intressanta ihop... Är Lynn död eller inte? Just nu tror jag att hon inte är det, och att det kommer vara ytterligare en sån story som pågår ett tag som måste undersökas osv (även om det där med kreditkortet är underligt). Och det kommer innebära mer Veronica och Logan ihop, nästa vecka kommer bli ytterst intressant. Ingen har väl missat vad/vem som kommer då...

Ju mer vi vet om Duncan desto mer kan han vara skyldig, det kan ha varit någon slags olycka iom medicinen/sjukdomen... Och att Abel Koontz inte var skyldig har jag trott hela tiden, nu vet vi det som fakta också!

Kan det bli onsdag igen fort?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 17, 2005 9:28

noike skrev:(Jag ska inte ens börja gå in på hur lite skillnad det är på rika/fattiga i serien trots att det verkar spela stor i samhället. Eller att "ligisterna" är lika hemska och skrämmande som huvudpersonerna i BH 90210. Eller hur alla tråkiga CotW drar ner på allt.)

Sa inte Veronica redan i piloten att i Neptune finns det bara överklass och högre medelklass? Neptune High är uppenbarligen ingen privatskola, ändå går det massa stenrika ungar där, vilket förvisso är lite ologiskt. Men eftersom området är såpass rikt har väl skolan en hög standard, antar jag. Eftersom man ser det ur Veronicas synvinkel handlar det ju mest om de personer hon umgås med, vilka alla kommer från mer eller mindre välbärgade familjer.

Vad menar du med skillnaden mellan fattiga och rika, det finns ju knappt några fattiga i serien (förutom Weevil och Mac)?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav gaspode » tor feb 17, 2005 10:46

Sa inte Veronica redan i piloten att i Neptune finns det bara överklass och högre medelklass?

Jag har för mig att hon sa att det var överklass och deras anställda typ...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav CheeseGuy » tor feb 17, 2005 11:14

Här är trailern för avsnitt 15: http://www.upn.com/video/promo_veronica_mars.shtml
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor feb 17, 2005 12:31

gaspode har rätt. De rika "and those who work for them" eller nåt åt det hållet.

CG: Blir lite sugen, men jag tror jag håller mig till capsen... :) Fast att se och höra AH som Trina är ju lockande. Hm. Nej, ska försöka hålla mig borta.

Om du har sett trailern: verkar det bra?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tor feb 17, 2005 13:40

AKS skrev:CG: Blir lite sugen, men jag tror jag håller mig till capsen... :) Fast att se och höra AH som Trina är ju lockande. Hm. Nej, ska försöka hålla mig borta.

Om du har sett trailern: verkar det bra?

Det ser okej ut, mer går inte att säga (avsnittet kan säkert bli hur bra som helst).

I det första klippet är hon precis som Willow, i det andra... vet jag inte riktigt. Det går så snabbt, och det är besvärligt att kolla på streamade Real Player-filer. Men det stämmer i alla fall inte riktigt med intrycket jag fick från bilderna som kom tidigare (men det är ju bara en kort trailer förstås). Hur som helst, det ser bra ut, och det är alldeles för lång tid till nästa onsdag.

EDIT: Just det, här är en intervju med AH: http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_main/1,1002,271|93624|1|,00.html

Spoilers kring Trinas personlighet, och vilket avsnitt (namn och datum) som hon dyker upp i nästa gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor feb 17, 2005 17:16

1.14 ägde, bortsett från två småsaker:Väldigt, väldigt uppenbar twist att läraren faktiskt var "skyldig" (om man nu vill kalla det för det) och att det var en annan tjej han hade varit med kändes mest som en ursäkt för att komma ifrån klysch-träsket, men det funkade inte riktigt. Ändå väldigt trevligt CotW.

Så till det stora problemet: hur i helvete tror Rob Thomas (eller vem som nu skrev avsnittet) att man skulle kunna få någon i säng år 2005 med hjälp av "Tattoo You"? Man skulle fan ha större chans med Culture Clubs samlade verk!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » fre feb 18, 2005 14:52

caffeineaddict skrev: Så till det stora problemet: hur i helvete tror Rob Thomas (eller vem som nu skrev avsnittet) att man skulle kunna få någon i säng år 2005 med hjälp av "Tattoo You"? Man skulle fan ha större chans med Culture Clubs samlade verk!

Ha ha. Så det är därför.

Avsnitt 14 var definitivt ett av dom bästa. Uppfriskande att Veronica hade åtminståne lite fel för en gångs skull.

Och så lite klagomål: tillbakablickarna. Med tanke på riches-to-rags historien förstår jag, och gillar, tanken. Men dom är ju väldigt sällan särskilt bra. Mest ogillar jag när dom går ut ur flashbacken till present Veronica som står där med ett minnandes ansiktsuttryck. Det finns en tid och plats för såna klipp och den är She´s all that.

Och Weevil, han är ju inge intressant ju. Outnyttjad potential. Men det ändras väl förhoppningsvis.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » fre feb 18, 2005 18:01

På TwoP postades detta meddelande (postaren har kontakt med en publicist på The WB som producerar VM):

Agonizing news: After next week, we won't see a new episode until MARCH 29TH!!! She said UPN is doing this so they can show the remaining 7 episodes in a row, without any interruptions.

29 mars!! En månads väntan igen! Över en månad! Snyft! Fast sju avsnitt på raken kompenserar nästan det hela...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre feb 18, 2005 18:16

VA! AKS du skojar! Äh men vafan... en månad är för lång tid... :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » fre feb 18, 2005 18:24

AKS skrev:29 mars!! En månads väntan igen! Över en månad! Snyft! Fast sju avsnitt på raken kompenserar nästan det hela...

All denna väntan... men det är ju också många serier som tar upphåll i mars och ända in i april så det känns ju inte helt oväntat. 7 avsnitt på raken sedan tror jag kan bli bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre feb 18, 2005 18:33

Det är vid sånna tillfällen det är skönt med 24 och Alias som började sina säsonger nu i januari för att hålla på oavbrutet hela säsongen, för det är verkligen frustrerane ibland när någon serie man räknar med eller verkligen ser fram emot har lite uppbehåll då och då.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre feb 18, 2005 18:41

Fast FX kör igång the Shield i mars -- också på tisdagen -- så man har annat att titta på under tiden.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » mån feb 21, 2005 3:04

s01e08 - Like a Virgin

Underbart avsnitt i helhet men whoa! Fucking revelation i slutet. Det slog mig aldrig ens sen föregående avsnitt då det kom fram i ljuset att Kane och Veronicas morsa haft ihop det under High School-tiden - att Kane skulle vara far till Vonkan. Detta rör onekligen om i grytan mellan Keith och Veronica men också mellan Veronica och Duncan. Rena incest-twisten! Det får bli ett avsnitt till innan jag går och lägger mig :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Illyria » mån feb 21, 2005 3:17

Qarlsson: 1x07-08 Uppfattade du inte det i förra avsnittet? När Keith säger (ungefär) att det verkligen är kärlek att älska någon annans barn... lätt att han syftade på hans och Veronicas relation, samma som det var med grannarnas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film