5x21 - Power Play

Här pratas det om Angel Säsong 5

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
5%
7
2
9%
8
8
36%
9
7
32%
10
4
18%
 
Antal röster : 22

Inläggav Off » fre maj 14, 2004 12:26

Hmmm får nog se om avsnittet men det kändes som en uppoffring han var tvungen att göra för att komma med in i den inre cirkeln. Hade det inte varit Drogyn hade det varit någon annan. Håller med om att det känns grymt och i viss mån out of character men som sagt jag ska se om avsnittet ikväll.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » fre maj 14, 2004 12:26

Mirkan skrev:Om nu inte "thank you" betydde "tack för att du mumsar i dig mig", men det kändes som att "tack för att du kommer och räddar mig" *å nej, han käkar honom!".


haha :)
Skönt med lite skratt så här innan man går hem från jobbet.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav gaspode » fre maj 14, 2004 14:29

Jag har också svårt att acceptera sånt där "gå över lik"-beteende..
Drogyn hade ju ingen aning om Angels verkliga agenda, så Angel mördade honom för "the greater good" helt enkelt. Lite väl magstarkt för att gå förbi utan notis.
Men vi får väl se vad som händer i nästa avsnitt innan vi dömer Angel helt och hållet. :)

Illyria måste ju ha dött, men man vet ju aldrig, en rätt trist död för en så spännande karaktär isåfall. Schysst parallell mellan spelet och hennes liv i den här världen.

Mycket bra avsnitt, men det känns ju tyvärr som att man vill ha åtminstone 5 avsnitt av med och motgångar i den slutgiltiga fighten med den där cirkeln.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Horrabin » fre maj 14, 2004 23:58

I och för sig är väl avsnittet rätt okej, men jag sitter mest och känner mig lite småupprörd när jag ser det. Först och främst så känns hela plotten med den inre cirkeln - The Black Thorn är ett urtöntigt namn btw - som en grym efterhandskonstruktion. Nu anklagar jag inte författarna (David Fury i detta fall) för detta, utan jag antar att det är något som de fick slänga ihop på några dagar när de fick veta att serien skulle slut, så felet ligger väl hos WB. Men oavsett vem man ska anklaga (The WB!) så känns det krystat och alldeles för långsökt. Dessutom har det ju inneburit att man försöker få ihop en arc på två och en tiondels avsnitt (Power Play,, Not Fade Away (nästa veckas avsnitt) och de sista fyra minuterna på Time Bomb) som egenligen borde ha fått pågå i minst sex-sju avsnitt, något som inte hjälper. Sen retar jag mig på att gänget är så dumma att de återigen tror att Angel är ond. Åtminstone Wes & Gunn var ju med under säsong två när samma sak hände, så man kan ju tycka att de borde ha lite bättre koll på Angel nuförtiden. Jag menar, herregud, till och med jag listade ju ut att Angel hade skickat lönnmördarna på träd/brunn-vakten för att det skulle se ut som att han var ond igen, och jag umgås ju inte med Angel dagligen som de gör. Dålig stil grabbar! Fattade jag dessutom rätt att Cordy gav Angel "förmågan" till visioner, men bara som en one-off? Det stinker riktigt rejält av deus ex machina. Hoppas jag fattade fel där.

I övrigt tyckte jag DB var osedvanligt träig i det här avsnittet. Spike var bra, Ilyria var (som alltid) bra, Wes var bra, Gunn var en mespropp, Lorne var (för en gångs skull) bra och Harmony var mest i vägen. Jag utgår från att Ilyria inte är död, för vad ska Amy Acker göra i sista avsnittet då? Leka flashback-woman? Blir dock intressant att se hur Angel & Co dels ska kunna planera sin strategi om de är övervakade hela tiden och dels hur de har tänkt att de ska kunna ta död på alla ondingar. Jag antar att det blir svårt att få död på en sån som Hamilton, men han kanske har en svaghet som är allmän kunskap på Wolfram & Hart. Vi får se.

Och nu, sett i backspegeln, så är förra veckans avsnitt (om än roligt) ännu värre än tidigare. Att de inte strök det och gjorde ett avsnitt som hängde ihop med det innan och det efteråt (Time Bomb & Power Play) är nästan åtalsskyldigt.

Nåja, det blir i alla fall väldigt spännande att se hur allting kommer att sluta. Man har ju lite teorier och jag hoppas att ME kan ställa dem på huvudet och överraska, precis som de brukar kunna göra.

Edit: Yay, över 100 inlägg, då är det dags att byta avatar. :)
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Off » lör maj 15, 2004 0:03

Jag tror att circle of the black thorns skulle vara en rejäl bad guy i den nu inte kommande s06. Detta pga att det finns tecken på att de fanns i avsnitt som gjordes innan de fick veta att serien skulle läggas ner (t ex Lineage) Jag kan hålla med om att det känns lite stressat men jag tycker ändå att de gjorde ett bra jobb med avsnittet. Blir bara sista avsnittet riktigt bra så kommer jag ha svårt att inte räkna den här säsongen som en av de bättre Angelsäsongerna.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Helt klart bästa avsnittet

Inläggav darkstar » lör maj 15, 2004 0:41

sedan 5x18, har tyckt de senaste två har kännts lite lagom mediokra och trodde att det var något genial idé för att folk inte skulle sakna serien när den försvinner... Även om jag märkt att flera faktiskt gillade de förra avsnitten.
Tvivlade faktiskt på att Joss Whedon hade tappat känslan för att avsluta serier, men han verkar ha kvar den ändå, även om slutet inte kommer bli lika maffigt som Angel S4, som tillhör min favorit men det vann mycket på att det utvecklades samtidigt som Buffy...
Tyvärr kändes den här storyn alltför framstressad och jäktad. Det kändes som om det hade förflutit väldigt mycket tid mellan avsnitt 20 och 21. Eller ska Angel bara över en natt ha blivit korrumperad av makten och alla tycker att det verkar logiskt.
Sedan stör jag mig på Illyria och tycker inte alls hon är särskillt cool, min defination på vad cool är ligger rätt långt ifrån att stappla omkring som om att ha fått en mental skada av alltför mycket droganvändning och med inverterad henna-färg kvar i hårbotten...
Hennes replik om varför hon spelade TV-spelet som en parallell till hennes egen existen var däremot lysande.
Om dessa trådar som börjat nu hade kopplats på direkt efter avsnitt 18 där Wes får tillbaks minnet, och man hade utvecklat det parallellt med vad som händer i de avsnitten så hade den här finalen kunnat bli super...
Nu känns det som om det aldrig kan bli mer än bra.
Hm... Ska man våga gissa på att det blir en cliffhanger med ett slut som kommer följas upp i den där TV-filmen som kommer till hösten?
darkstar
Demon Fodder
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 jan 2004

Inläggav Simon » lör maj 15, 2004 3:37

Det här med att det skulle anses tvivelaktigt att Angel blivit korrumperad på ett avsnitt är väl egentligen inte ett problem eftersom han ju faktiskt, till synes, inte blivit det.

Om man menar ur Wes och gängets synpunkt så var de heller inte med och åkte vespa i italien, och Spike sa ju faktiskt att han inte trodde Angel blivit "ond".

Att arcen känns framstressad håller jag däremot med om. Att Cordy skulle gett Angel förnimmelsegåvan anser jag förstör scenen när man återblickar. Skulle Cordy på vägen ut kommit på att "visst ja, jag ger honom min gåva!" *springa tillbaka och gnugga läppar*? Var det förutbestämt av PTB? I så fall skulle det väl inte låta på Cordy som att de gjorde henne en tjänst när de lät henne komma tillbaka.

Och att vi skulle sett denna cirkeln innan kanske stämmer. Jag blev av med mina äldre Angel-avsnitt i en formatering av hårddisken, så jag kan inte bekräfta det, men var det inte så att cyborgarna var "goda"? I så fall skulle de väl knappast vara kopplade till dessa kultsnubbarna.

Men men. Jag är villig att svälja allt med ett enda.. svälj...ljud.. Om bara sista avsnittet blir bra, och det tror jag det blir.

Och en sak till, jag tyckte förra avsnittet var bland det bästa i hela säsongen, och ett där vi verkligen fick se Spike och Angel lysa tillsammans. Jag skulle verkligen inte byta det mot ett till avsnitt som fokuserade på detta rätt så krystade Black Thorneriet.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Smaken är olika

Inläggav darkstar » mån maj 17, 2004 3:26

Jag tyckte inte om förra avsnittet.
Det fick en 3:a av mig i betyg. Jag vet inte varför jag inte gillade det, kanske för at jag hade problem med hela det pasta-barilla liknande Italien, samt att det bara kändes jäkla B att blanda in Buffy och inte ha råd att casta Sarah Michelle Geller. Men vi såg en blond tjej dansa, det var säkert Buffy...
Men vi uppskattar säkert olika saker i Angel, t.ex. så tycker jag att det bästa avsnittet under den här serien har varit de när först Cordelia kommer tillbaks och sedan Connor. Även avsnittet som skildrades ur Harmonys perspektiv gillade jag.
Jag gillar när trådar kommer tillbaks och återknyts och tycker att det är så många fristående avsnitt är en nackdel för säsong 5 enligt mig.
Däremot håller jag med dig angående Cordelia, jag har hela tiden tolkat hennes kyss som hennes farväl eftersom hon vet att hon inte kommer få stanna kvar och det är hennes farväl. Det känns som en efterkonstruktion att hon skulle ge Angel hennes förmåga.
Att han bara får en sådan flashback är ju för att vi har ju i tidigare säsong sett vad som skulle hända ifall han hade övertagit gåvan istället för Cordelia.
Nej, utan att ha sett det sista avsnittet så håller jag nog säsong 4 som den bästa säsongen av Angel, men det har varit kul att äntligen ha varit ikapp till den här säsongen.
Innan hösten 2002 hade jag inte sett mer än något enstaka avsnitt av Buffy och nu har jag sett så gott som allt, blev riktigt hooked och därför känns det trist att det nu är slut...
darkstar
Demon Fodder
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 jan 2004

Inläggav gaspode » mån maj 17, 2004 9:32

Det känns som en efterkonstruktion att hon skulle ge Angel hennes förmåga.
Att han bara får en sådan flashback är ju för att vi har ju i tidigare säsong sett vad som skulle hända ifall han hade övertagit gåvan istället för Cordelia.

Jag håller med om att det är en efterkonstruktion, men inte om att flashbacken är något bevis på det. Vi fick flashbacks även när Doyle gav gåvan till Cordy, och då var det ju inte nån efterkonstruktion.

Det här känns, som någon skrev, deus ex machina. Varför inte lägga lite tid på att komma på en trovärdigare förklaring? Angående SMG så är det ju andra gången i säsongen de använder en blond tjej med långt hår som Buffy-substitut, och visst känns det billigt, men SMG var inte tillgänglig vid tiden för inspelning och då är det ju inte så mycket att göra... Sånt man får leva med i TV-seriernas värld.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Simon » mån maj 17, 2004 9:54

Det var ju dessutom B E T Y D L I G T bättre gjort i The Girl in Question än i Soul Purpose. Ljudklippen i sistnämda var nästan allra mest pinsamt.

Det skall också tilläggas att det aldrig var meningen att SMG skulle varit med i TGIQ.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav gaspode » mån maj 17, 2004 10:05

Meningen? OM hon hade varit ledig och velat ställa upp, tror du inte att hon hade varit det då? Joss har väl sagt att de ville ha med henne i något av de "nästsista" avsnitten, men att hon inte kunde. När då ett avsnitt kretsar kring Angel/Spike/Buffy-triangeln känns det inte avlägset att anta att de ville haft med henne.

Sen att avsnittet fungerade lika bra eller bättre utan henne är en annan sak...

voiceoversarna i Soul Purpose var inte bra, men de gick nästan att köpa iom att det var en dröm och bara saker som Buffy sagt till Angel i S2/S3 av Buffy.
Snyggt gjort för att vara så fult gjort om man säger så.. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Simon » mån maj 17, 2004 11:00

Ja, alltså, vad jag menar är att de inte skrev avsnittet med avsikten att Buffy skulle figurera mer än hon gjorde. De började skriva det först efter de visste att SMG inte skulle vara med. I vilket fall som helst visste de att de ville adressera Buffy/Spike/Angel-relationerna i ett avsnitt, och ja, som du säger, om SMG kunde varit med hade hon säkert varit det. Men om man ska tro författarna hade det sett väldigt annorlunda ut.

Och ja, ljudpålägget var bra gjort om man är ett inbitet Angel-fan som oss som hittar en anledning till att det inte är jättefult. :D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav AKS » tis maj 18, 2004 12:24

Bara så att ni vet: jag har inte läst era kommentarer ännu… Eventuella upprepningar bla-bla-bla.

Innan de sista fem minuterna hade jag verkligen mycket att diskutera. Bl a det faktum att jag var övertygad om att Angel var ute efter att lura the Senior Partners och the Black Thorn. Men nu blev ju det avslöjat redan i detta avsnitt så det finns ju inte så mycket mer att säga om det. :)

Nina… Eftersom det denna gång kändes mer rätt vad gäller Angelkaraktären (Cordy har ju varit död i två-tre månader) så hade jag absolut inget emot att Angel har en flickvän. Absolut inte. Men jag tycker fortfarande inte om karaktären och inte heller skådespelerskan. Som sagt, hade det varit en karaktär som jag verkligen gillade (typ Gwen) så hade jag tyckt att det var jättekul att han fick en flickvän, men som det är nu… mest en axelryckning. Tycker dessutom att skådespelerskan är lite väl lik Kate, men, men… kanske säger nåt det också. :)

I alla fall så ser det ut att bli en hejdundrande avslutning på tv-serien! Men nog hade de kunnat ta upp the Black Thorn tidigare i serien så att man visste att *de*, och inte the Senior Partners (om jag fattat det hela rätt), är det primära målet. Skulle tro att planen var att de tar sig an BT i denna säsong och kanske hade the Senior Partners störtats i slutet av S6 (om det blivit en sådan).

Power Play var ett mycket bra avsnitt och jag ser verkligen fram emot Not Fade Away. Vilken säsong det blev trots allt!! Och jag är verkligen glad över att mina initiala farhågor var överdrivna (fast de första sex avsnitten är *svaga*, som sagt).

Och denna serie blir nedlagd?!?! Ja, ja… Vi får väl trösta oss med att en kvalitetsserie som Charmed lever vidare…

Höll på att glömma… Illyria som spelar Crash Bandicoot… Too funny!! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Simon » tis maj 18, 2004 14:24

Min största oro när det kommer till säsongsfinalen var faktiskt, förut när jag trodde det skulle bli en säsong 6 alltså, att de faktiskt SKULLE störta SP.

På något sätt tycker jag SP representerar allt både Angel och Buffy slåss mot, som någon slags evig ondska inte bara i "helvetet" eller nåt, men även i människor. Jag har alltid sett dem som det man aldrig riktigt kommer att komma åt, mycket på grund av scenen där Angel åker hiss till "huvudkontoret" och hamnar på "jorden" när han är framme.

Därmed inte sagt att jag inte blev upphetsad över tanken att de skulle ta sig an "the senior partners" eller kanske till och med tre demoner i skepnaderna varg, bock och hjort.

I slutändan är jag ändå glad att de tar sig an deras "närvaro" på jorden istället för att stöka till det med något som nog mår bäst av att vara ansiktslöst. Trots det vill jag tillägga att jag tycker det är något utav en besvikelse att The Black Thorn är typ nåt slags "All Stars"-lag av folk vi redan sett innan i säsongen.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav VelocityBoy » fre maj 21, 2004 0:41

Jag tyckte att det kändes lite trött att de körde Angel-är-ond grejen igen... det var ju en helt okej plan iofs men för att variera det hela lite hade de ju kunnat låta oss tittare vara med ifrån början och ge det hela en liten annorlunda tvist.

Om jag tyckte att s22 hade lite högt tempo så gällde det dubbelt för det här avsnittet här kändes det verkligen att serien tog slut i förtid.

Jag tyckte att det var otäckt när Hamilton mosade Illyria... usch det får mig att tänka på misshandel scenen i "True romance" som alltid får mig att må illa.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » fre maj 21, 2004 10:35

Var Joss med i det här avsnittet. På IMDB står:

"Angel" (1999/I) playing "Mike Conley" (uncredited) in episode: "Power Play" (episode # 5.21) 12 May 2004
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » fre maj 21, 2004 11:08

Hm, det där måste jag kika på.
Om han var med så missade jag det helt.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Langtry » fre maj 21, 2004 11:41

Mike Conley är politikern som skulle bli pedofilanklagad men tycker inte det ser ut som Joss...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Zaxx » mån aug 16, 2004 2:32

Det ser inte ut som Joss nej... det kanske iofs inte är Joss som visas i filmklippet. Men att "Mike's" åsikter är Joss åsikter? eller motsatta åsikter?

PS.. Återkommer med mer kommentarer till detta avsnitt imorgon
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre aug 27, 2004 13:12

Joss kanske gör speakern?

Black Thorn har hintats om lite då och då under säsongens gång så jag tycker inte att det är någonting de drar ur arslet helt utan förvarning. För mig har det hela tiden varit att big bad har varit w&Hs jordsliga avdelningar, medan den aldrig påbörjade säsong 6 skulle handlat om att verkligen skada the senior partners. Det känns mycket mer som om det var tänkt med en stor handling som löpte över två säsonger än bara en -- precis så som Angel egentligen ska göra.

Att Angel mumsade på Drogyn kändes mer som ett offer han var tvingad att göra och att han säkert intalade sig att Drogyn skulle förstå om han kunde förklara det. Han behövde komma med i the Black Thorn. Angel må ha en själ och allt det där, men han är beredd att göra offer -- it's the mission that matters.

Illyria och Drogyn som spelar tv-spel var riktigt kul "It's a test." Att Hamilton är stor och stark visste vi, så jag förstår inte varför någon blir upprörd. Och hans kommentarer tillIllyria pekar mot atthon inte har något att sätta emot efter hennes nergradering -- fullt logiskt i efterhand. W&H var oroliga för henne fram till dess att hon blev svagare, då slutade de bry sig. Jag skulle inte bli förvånad om Illyria och Hamilton ryker ihop i nästa avsnitt. (Det här är Buffyverse, folk dör av svärd och kvävning och pistoler, inte av gammal hederligt storprygel.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre aug 27, 2004 13:27

Det här har gått undan noike. Ska bli trevligt med en hel säsongskommentar efteråt. Du verkar smått positiv iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » fre aug 27, 2004 13:32

Med tanke på att varje episod är på över fyrtio minuter och kommentarerna oftast kommer med tio minuters mellanrum så misstänker jag starkt att han sitter med snabbspolningen på hela tiden. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre aug 27, 2004 13:37

Nej, jag har anteckningar eftersom jag inte hade tillgång till datorn igår under maratontittandet av förklarliga skäl.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Minsc_and_Boo » tor feb 17, 2005 3:50

Nu är det ju bara ett avsnitt kvar :(

Jag ska vara ärlig och erkänna att jag började tro att dom hade tänkt sig Angel som Big Bad i sista avsnittet.

Blev jättebesviken när jag såg Nina i början av avsnittet, men det gick över när han skickade bort henne. Men vi såg henne aldrig resa, så hom kommer säkert och lägger sig i sista striden, räddar Angel eller nåt annat fånigt.

Scenen där Angel spealr squash med djävulen var lite lustig. Men jag hade hoppats bättre om mr. memorywarlock än att vara med i en sådan grupp. Fast senatorn var den största besvikelsen. Hon var ju boooring! Hade hellre sett italienskan!

Stackars Illyria. Undra hur det måste ha känts att för första, nej vänta det måste vara andra, gången gå förlorande ur en strid. Hon måste ju ha dött en gång för att likak i kistan. Fast den här gångenvar det en ynklig människa som spöade henne. Måste kännas.
Så länge inga klara besked om hennes död kommer så utgår jag från att hon lever.

Det är ju ganska logiskt att Angel fick visionerna av Cordy. Powers That Screw You Over flyttade dom ju senast den som hade dem dog. Sen så fick ju både Doyle och Cordy bara visioner när PTB skickade dom. Angel behövde väl bara den om Black Thorn, eftersom dom ligger bakom så mycket shit.

Jag är både förväntansfull och rädd inför sista avsnittet...
Jag vill inte att det ska ta slut :(
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Ai » tor feb 17, 2005 8:07

Minsc_and_Boo skrev:Nu är det ju bara ett avsnitt kvar :(


Jag ska erkänna att jag sitter här och känner likadant! Efter att ha följt dina, Pazuzu's och A bear's kommentarer så börjar det ta slut nu... jag vill inte det! Det har varit jättekul att få följa med er på 'resan'. Tack!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Minsc_and_Boo » tor feb 17, 2005 16:05

Ai skrev:
Minsc_and_Boo skrev:Nu är det ju bara ett avsnitt kvar :(


Jag ska erkänna att jag sitter här och känner likadant! Efter att ha följt dina, Pazuzu's och A bear's kommentarer så börjar det ta slut nu... jag vill inte det! Det har varit jättekul att få följa med er på 'resan'. Tack!


Det har varit mycket trevligt med resesällskap :)

"There's nothing we can't face except for :lovebunny: :lovebunny: "
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » lör feb 19, 2005 19:05

Angel fortsätter att vara lysande, avsnitt för avsnitt, och Power play är inget undantag. Kul att man tar upp lite lösa trådar, som Angel och Nina, samt Drogyn. Illyria fick också lite tid i bild, scenen där hon och Drogyn spelar tv-spel är underhållande både på ett komiskt och tragiskt sätt.

Avslutningen måste bara fortsätta i samma underbara stil! :)

darkstar skrev:Det kändes som om det hade förflutit väldigt mycket tid mellan avsnitt 20 och 21.


Detta måste jag dock hålla med om, helt plötsligt är Angel helt förändrad, men jag "köper" det ändå.

Ai skrev:Jag ska erkänna att jag sitter här och känner likadant! Efter att ha följt dina, Pazuzu's och A bear's kommentarer så börjar det ta slut nu... jag vill inte det! Det har varit jättekul att få följa med er på 'resan'. Tack!


Tack själv! :) Det känns lite deprimerande när man vet att det endast återstår ett avsnitt, men jag har många omtittningar kvar, som tur är.

Nu ger jag mig genast på Not fade away...
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tob » lör feb 19, 2005 19:20

Pazuzu skrev:
darkstar skrev:Det kändes som om det hade förflutit väldigt mycket tid mellan avsnitt 20 och 21.


Detta måste jag dock hålla med om, helt plötsligt är Angel helt förändrad, men jag "köper" det ändå.


Vet inte om jag kan hålla med om det riktigt. Kanske att det har förlutit en del tid däremellan. Sen visar man ju tydligt i slutet av Time Bomb att Angel har andra planer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav A bear » tor mar 10, 2005 22:38

Nina är fånig.

Arcen är stressad.

Groo... förlåt Drogyn dyker upp som kaninen ur hatten mitt ute på ett nöjesfält? What's that about?

"Onde" Angel tappar masken så fort han ska förklara hur ond han är. Han låter som en dålig parodi på Gordon Gecko. Så jag antar att han talar sanning i slutet och att det inte är en dubbelbluff... men som sagt, då återstår frågan hur han varmblodigt kan mörda Groo... förlåt Drogyn.

Illyria och Groo... förlåt Drogyn som spelar TV-spel är härliga.

Många gliringar mot WB i avsnittet? Att de går in i en strid de inte kommer ut ur, att de slåss mot något som de inte kommer åt.
LORNE: The senior partners, the Circle, they're killing Angel by degrees.

ANGEL: It's true. We're in a machine.


Men ändå, det lovar gott inför slutuppgörelsen. Handskarna är av, allt kommer att ta slut, och frågan är inte vem som vinner utan vem som förlorar minst... Five in one, baby, one in five; no one here gets out alive.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » ons maj 04, 2005 11:26

Åh, vad bra! Vilken spänning! Jag trodde nästan att Angel skulle försöka döda allihop efter de hade skålat och småpratat men det hade nog inte varit så genomtänkt.

Jag fick en härlig känsla i hela kroppen på slutet när de stod i ring och alla räckte upp handen. Yay, kamp! Och hela gänget är tillsammans igen :)

Nu är bara frågan. vem överlever, vem dör? Och hur mycket kan de skada Senior partners?

Ett avsnitt kvar :cry:
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare