Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CiX » ons jan 12, 2005 2:04

Hur är det med Gundam här på forumet? Blev påtvingad av en kompis en kväll. Dom första 10-15 minuterna satt jag bara o tänkte "vilken crap". Fattade inte så mycket av storyn till en början, men så småning så hamnade pusselbitarna på rätt ställe, det slutade med att vi såg de första 5-6 episoderna i sträck. (detta var orginalserien, har inte hunnit ta tid till och se om de andra är bra(förutom Seed), kommer ju även en film snart http://www.appleseedthemovie.com )
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Off » ons jan 12, 2005 2:09

Jag fick för mig att jag älskade gundam och laddade hem allt jag kunde hitta. Fann det dock nästan omöjligt att reda ut när man skulle se vad och helt plötsligt insåg jag att det behövdes hårddisk-plats för andra serier så utan att egentligen ha tittat på det tog jag bort allt. Det var 40 gig av nerladd jag aldrig får tillbaka :)

Såg dock boxen till Gundam Z i någon dvdforum-tråd och blev väldigt sugen på att ladda hem allt igen. Nån gång kommer det väl att ske.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav CiX » ons jan 12, 2005 2:19

Off skrev:Såg dock boxen till Gundam Z i någon dvdforum-tråd och blev väldigt sugen på att ladda hem allt igen. Nån gång kommer det väl att ske.


Jag såg också det paketet, har nog aldrig sett något värre i DVD-paket väg. Gundam Z. Men just Z ska tydligen inte vara så bra jämfört med de andra.
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav jvc_man » ons jan 12, 2005 2:20

Godkväll alla! :)

Har någon möjligtvis sett denna serie: Hikaru no Go , riktigt bra och det går ej att slita sig när man väl börjat titta, garanterar det!
En till länk: Hikaru no Go

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav nikozar » ons jan 12, 2005 2:58

Jag har hört att Gundam ska vara otroligt bra anime men jag har bara inte orkat sätta mig å ladda ner och kolla på det.

Men är det ingen här som kollar på Hunter X Hunter?
Otroligt grym anime.
Och nu har ju Naruto också börjat igen efter pausen=)
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav jvc_man » ons jan 12, 2005 10:56

nikozar skrev:Jag har hört att Gundam ska vara otroligt bra anime men jag har bara inte orkat sätta mig å ladda ner och kolla på det.

Men är det ingen här som kollar på Hunter X Hunter?
Otroligt grym anime.
Och nu har ju Naruto också börjat igen efter pausen=)


Jag har sett lite av serien men drog mig med anledning av att serien inte är fulländad, kan ju bara föreställa mig hur det känns att inte få se "slutet" om man säger så. Hatar serier som bara slutar mitt i handlingen och allt..

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav LWes » ons jan 12, 2005 12:29

One Piece är hur beroendeframkallande som helst.
Ni som ser 24 vet vad jag pratar om.
Nu har jag sett 81 avsnitt. Helt klart bland dom bästa serier som finns innom alla kategorier.
Rekomenderas varmt till alla som gillar serier med långa coola 'story arcs' istället för fristående tråkiga avsnitt.
Alla avsnitt finns att ladda hem på:
http://www.kaizoku-fansubs.com/
Deras textning är för övrigt superb.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav nikozar » ons jan 12, 2005 18:34

Jag tycker den verkar lite för ljus och lite för ja ''mesig''.
Men just långa arcer och fortsättning efter varje avslut är ju inte så hemskt ovanligt när man pratar om anime;).
Men ja ska nog nspana in serien som jvc tipsade om.


MEn jvc kan inte jag få dra lite eps av hikaru no go från dig på hubben då?;)
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav jvc_man » ons jan 12, 2005 23:16

nikozar skrev:Jag tycker den verkar lite för ljus och lite för ja ''mesig''.
Men just långa arcer och fortsättning efter varje avslut är ju inte så hemskt ovanligt när man pratar om anime;).
Men ja ska nog nspana in serien som jvc tipsade om.


MEn jvc kan inte jag få dra lite eps av hikaru no go från dig på hubben då?;)


Hejsan!

Jodå, det går bra, men kommer inte in på hubben, står: "endast för medlemar" vad ska jag göra?

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav LWes » ons jan 12, 2005 23:29

nikozar skrev:Jag tycker den verkar lite för ljus och lite för ja ''mesig''.


och personer som aldrig sett Buffy tycker säkert att den verkar 'mesig'...
Bara något att tänka på...
Och "lite för ljus" vet jag inte hur det skall tolkas. Serien är hur rolig som helst, och Luffy, huvudpersonen har verkligen ADHD och han är den konstigaste huvudpersonen jag någonsin träffat på.
Helt brilliant. :D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CiX » ons jan 12, 2005 23:32

jvc_man skrev:Jodå, det går bra, men kommer inte in på hubben, står: "endast för medlemar" vad ska jag göra?


Skicka PM till CyberAL, med username o password som du vill ha till hubben.
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav jvc_man » tor jan 13, 2005 0:09

CiX skrev:
jvc_man skrev:Jodå, det går bra, men kommer inte in på hubben, står: "endast för medlemar" vad ska jag göra?


Skicka PM till CyberAL, med username o password som du vill ha till hubben.


Hejsan, jag har anv. och pass. men när jag skriver in hubbens adress inne på dc så kommer det upp, "endast för medlemar" , vart skulle anv. och pass. skrivas in??

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav CiX » tor jan 13, 2005 0:12

jvc_man skrev:Hejsan, jag har anv. och pass. men när jag skriver in hubbens adress inne på dc så kommer det upp, "endast för medlemar" , vart skulle anv. och pass. skrivas in??

Mvh


ah, lägg till buffy hubben som favorit, då skriver du in ditt namn och password, sen är det bara o dubbelklicka för att gå in på hubben.(eller ha automatisk join på)
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav jvc_man » tor jan 13, 2005 1:14

CiX skrev:
jvc_man skrev:Hejsan, jag har anv. och pass. men när jag skriver in hubbens adress inne på dc så kommer det upp, "endast för medlemar" , vart skulle anv. och pass. skrivas in??

Mvh


ah, lägg till buffy hubben som favorit, då skriver du in ditt namn och password, sen är det bara o dubbelklicka för att gå in på hubben.(eller ha automatisk join på)


Har jag gjort, vet ej vart jag ska skriva in anv. och pass. Om man klickar på hubben och försöker connecta går det ej, only registered users...
Vill connecta och joina! :cry:
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav CiX » tor jan 13, 2005 1:32

i favoriter, högerklicka på hubben och välj "properties" då får du upp ett fönster liknande det på bilden, om det inte fungerar med rätt ifyllt där så kan det vara fel namn registrerat till hubben.
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav jvc_man » tor jan 13, 2005 1:57

CiX skrev:i favoriter, högerklicka på hubben och välj "properties" då får du upp ett fönster liknande det på bilden, om det inte fungerar med rätt ifyllt där så kan det vara fel namn registrerat till hubben.


Finns inget "properties" i mitt dc, måste kanske ha dc++ , har inte det ännu, ska ladda hem det och testa nu, tack!
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav CiX » tor jan 13, 2005 2:16

ser att du äntligen kom in på hubben, med dc++, bara o tuta o köra då.
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav jvc_man » tor jan 13, 2005 2:25

CiX skrev:ser att du äntligen kom in på hubben, med dc++, bara o tuta o köra då.


Hehe, tack tack! 8) :D :) ;)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Veidit » ons feb 16, 2005 13:51

Argh!

Naruto Anime Licensed by ShoPro Entertainment Inc
ShoPro Entertainment, Inc. which recently announced it’s upcoming merger with VIZ, LLC to form one of the entertainment industry's most innovative, comprehensive manga and animation licensing and publishing companies, announced today that it has secured from worldwide licensors, TV TOKYO Corporation and Shueisha Inc., the television, home video and merchandising rights to Naruto for North America and Latin America. The appointment of ShoPro Entertainment as Master Licensor was facilitated by TV TOKYO Medianet, the licensing arm of TV TOKYO.


Snyft
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons feb 16, 2005 13:58

Fan också. :x
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » ons feb 16, 2005 14:07

Jag förstår inte. Varför blev ni arga?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » ons feb 16, 2005 15:15

LWes skrev:Jag förstår inte. Varför blev ni arga?


Jo tänk dig att Buffy går på TV i USA allt är bra.

När den kommer på DVD i sverige så heter serien Vampyrkramaren och huvudkaraktären heter Brittan
Allt är dubbat på svenska, alla namn är ändrade, introt är utbytt och slutmusiken sjungs på svenska av sven ingvars...
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » ons feb 16, 2005 15:17

Off skrev:Fan också. :x


Dock kör AonE vidare så vi är inte helt blåsta.

/Veidit
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons feb 16, 2005 15:54

Ok lite goda nyheter iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav karykh » ons feb 16, 2005 16:34

Lwes: Också för att så länge ingen har rättigheterna utanför Japan så är det helt lagligt att rippa avsnitten och ge ut dom på internet, och företagen bryr sig inte. Dom är väl mest glada över att deras serier får lite uppmärksamhet.
Men när nån köper upp rättigheterna så blir det helt plötsligt lika olagligt som allt annat rippande, och då brukar japanerna som sköter om det sluta med det. Vilket innebär ingen mer serie för oss.

Det verkar dock inte bli fallet här :D
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav Veidit » ons feb 16, 2005 17:00

karykh skrev:Lwes: Också för att så länge ingen har rättigheterna utanför Japan så är det helt lagligt att rippa avsnitten och ge ut dom på internet, och företagen bryr sig inte. Dom är väl mest glada över att deras serier får lite uppmärksamhet.
Men när nån köper upp rättigheterna så blir det helt plötsligt lika olagligt som allt annat rippande, och då brukar japanerna som sköter om det sluta med det. Vilket innebär ingen mer serie för oss.

Det verkar dock inte bli fallet här :D


Det är inte lagligt att rippa avsnittet utanför japan även om det inte finns någon licens, dock tittar de japanska bolagen åt andra hållet för att de ser det som bra marknadsföring och finfint material för marknadsundersökning
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav karykh » ons feb 16, 2005 17:22

Ok, hade missuppfattat lite. Man vill gärna intala sig att man inte gör nåt fel ;)
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav nikozar » mån mar 14, 2005 0:33

Jag vill ju se naruto på engelska med roliga namn å roliga namn på karaktärarna... d e väl gött?
Men det är självklart att några fortsätter subba.

Och förresten Fullmetal alchemist är riktigt bra grejer.
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav Veidit » tor mar 17, 2005 14:33

Nej Nej man ska se det på orginalspråket med engelsk text...
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav nikozar » fre mar 18, 2005 16:21

Jag var lite ironisk;)....... Men det är självklart dom forsättar fansuba.. hur skulle annars alla dragonball avsnitt kunnat släppts fansubade?
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron