1x21 - Blind date

Prata om Säsong 1

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
11%
6
3
16%
7
2
11%
8
9
47%
9
3
16%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 19

1x21 - Blind date

Inläggav Off » tor feb 12, 2004 16:20

Blind kvinna som är anställd lönnmördare funkar fint även fast de ger någon slags X-files-vibbar. Lindsey är en väldigt bra karaktär men en jag nästan gillade lika mycket var hans advokatkompis som blev skjuten. Fråga mig inte varför men han var skön.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tor feb 12, 2004 16:34

Jag tror det har med att Lee var störtskönt känslolös utom i vissa fall då han verkligen blev sur (ref: Sanctuary). Men större delen av tiden hade han inga känslor bakom orden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noggster » mån maj 10, 2004 15:57

Gillade detta avsnitt, kändes som om det byggde upp någon sorts känsla i serien som saknats. Och med detta har väl season 1 lyckats göra det den skulle..

Ska bli kul att se hur den där scrollen har för slags effekt på angel.
Cya in Shanshu
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav -Emelie- » tor jun 17, 2004 23:01

Tyckte också om detta avsnittet...och Lindsey med..
Cordy är hur bra som helst, som vanligt. Det är lite småkul när hon pratar med Willow i telefon.

Cordy: "Hey, guess what they've been doing all day?"
Wesley: "Uh - saving the world?"
Cordy: "Well, yeah. But they've been breaking encrypted computer files, too!"
Wesley: I've been accused of a great many things in my time, but *paranoid* has never been one of them. Unless people been saying it behind my back.
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion
 
Inlägg: 466
Blev medlem: 31 mar 2004
Ort: Malmö

Inläggav Johannah » lör okt 30, 2004 2:43

Jäkligt bra avsnitt, gripande. Jag kände verkligen skräcken under hela tiden Lindsey och Angel var inne på advokatfirman. Speciellt när tankeläsarna var där. Terror!

Annars så tycker jag att det var synd att Lindsey gick tillbaka. Hade gärna sett mer av honom. Men men...
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav A bear » lör feb 12, 2005 11:52

Såååja, back on track. Äntligen får vi dyka lite mer ner i Lindsay, som kan bli en fascinerande figur skulle jag tro... Han har ju uppenbarligen mer moral i sig än sina chefer, men frågan är vilken del av honom som är starkast; den som vill använda den här positionen för att göra rätt, eller den fattige killen som bara vill visa världen att han har nått toppen...

Angel är rolig IGEN. Kors i taket.
Lindsey: I guess it's fair to say that - you've never seen anything like real poverty. I'm talking dirt poor - no shoes - no toilet. Six of us kids in a room, and come flue season it was down to four. I was seven when they took the house. They just came right in and took it. And my daddy is being nice, you know? Joking with the bastards while he signs the deed. Yeah, so we had a choice. Either you got stepped on or you got to stepping and I swore to myself that I was not going to be the guy standing there with the stupid grin on my face - while my life got dribbled out...
Angel: Zzzzz... I'm sorry. I nodded off. Did you get to the part where you're evil?


Och Angel dödade en människa igen. Ser man på. Blinda Bruden var väl ingen speciellt övertygande bandit egentligen - det vi fick se ur hennes synvinkel verkade ju knappast som om det gav henne BÄTTRE syn än någon annan? - men Wolfram & Hart-storyn börjar röra på sig, Gunn har visat sig vara användbar (om än på det mest klichéartade sätt man kan tänka sig) och... ja, ett ganska bra avsnitt.

Och så var ju Willow med, om än bara på telefon.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Buffybot Wannabe » mån feb 14, 2005 12:14

själva storyn om den blinda var väl sådär, men vad som gör detta avsnitt så bra är Lindsey!!!

Man får lite mer grepp om karaktären Lindsey och förstår mer och mer hur han är funtad! Ska bli grymt spännande att se hur han utvecklas!

Christian Kane Christian Kane Christian Kane...suck...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Binchy » mån feb 14, 2005 12:41

Mycket bra avsnitt. Scenen med tankeläsarna är ju rejält läskig. Lindsay är mycket intressant och visar på lovande potential framöver (har inte sett mer än säs 1 än, så jag bara gissar).

Jag skrattade också gott åt skämtet som A bear citerar, lite Angelus som tittar fram där va. Life sucks, get a fucking helmet, som den store filosofen :D Denis Leary säger.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Eisa » mån feb 14, 2005 13:42

jag tycker mer och mer om Lindsey, han har flera olika sidor och blir inte bara en plattityd. han är inte ond, och han är inte god...ser fram emot att se mer av denna karaktären.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav dansdansdans » mån feb 14, 2005 21:10

roligt när cordy pratar med willow ja!
så de satt o researcha i slutet av säsong fyra där med..
åh hoppas repriserna börjar snart igen på femman. glömmer så fort ju.
fast sen när jag blir lite inkomstigare så ska jag ha allt på dvd!

bra avsnitt! synd att det är slut snart.. :!:
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav xAMNESIAx » tor apr 14, 2005 16:57

Ganska bra avsnitt, Lindsey växer hela tiden. Jag sa för ett tag sedan att han troligtvis kommer att bli en av mina favorit karaktärer, jag står fast vid det utalandet. Ska bli intressant och se vad som kommer att hända med honom.

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Gordo » lör apr 16, 2005 23:06

Jag tycker att inledningen är lite lam och att avsnittet är lite långtråkigt men det är ändå helt ok.

Roligt när Cordy pratar med Willow, det är alltid kul när den där lilla kopplingen mellan serierna dyker upp.

Mindreadingen uppe på W&H tycker jag var ganska fjantig.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis jun 28, 2005 19:00

Lindsey växer sannerligen. Wolfram and Hart gör sin mest centrala del hittils i något avsnitt. Det är bra. Inte nog med att scenerna under intrånget på Wolfram and hart var spännande till max så avslutas det hela med en ganska obehaglig scen. Tankeläsare är obehagliga. Avrättningen av Lee är ju ett kapitel för sig. Lysande, Hollan Manners, briljant. Annars lite halvsegt avsnitt, kände mig inte så engagerad i den blinda flickans story som lönnmördare osv.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » sön maj 21, 2006 12:57

Bravo. Bravo. Blind kvinna- tunn story, emn det hädner ju så mycket mer runt omkring.

Jag diggar Christian mycket. Han har charm och karisma.
Lill-killen Gunn har inte fäst sej än, men vad jag förstår så kommer han finnas med i några sporadiska avsnitt, så man kanske fäster sej vid honom såsmåningom.

Saknar fortfarande Doyle

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » sön maj 21, 2006 13:05

Jag saknar fortfarande Doyle och har sett fem säsonger av Angel. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav fripp21 » tor nov 30, 2006 15:04

Nodding off

Den blinda tjejen var en annorlunda fuling, men det var nog inte det viktigaste med denna episode. Angel fick hjälp av Gunn i en "Dödligt vapen"-lik attack på Wolfram and Hart-byggnaden (diversion and sneaking in the back-door).

Lindsey, den tuffe advokaten. Vad har man honom egentligen? Ingen aning. Men han blir väl knappast en i de godas gäng? But, then again, maybe he does...

Hans högtravande beskrivning av sin egen uppväxt gjorde i alla fall inte intryck på Angel heller:
Angel: "I'm sorry. I nodded off. Did you get to the part where you're evil?"


Men vi fick en skymt av Willow!
Cordy: "Hey, guess what they've been doing all day?"
Wesley: "Uh - saving the world?"
Cordy: "Well, yeah."

Cordelias "Yeah" - såklart gänget i Sunnydale har räddat världen! Pffft.


Wesley: "There is a design, Angel. Hidden in the chaos as it may be, but - it's there - and you have your place in it."

Holland: "Lindsey, - haven't you learned anything? No one has their own life. We're all part of something larger."
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » lör jul 14, 2007 12:03

Allt med den blinda bruden är riktigt, riktigt tråkigt. Ungefär som Angel reagerar på Lindseys "jag var fattig, feel my pain"-tal? Så reagerar jag på de delarna av avsnittet.

De andra delarna är dock riktigt bra: Angel och Lindsey inne på W&H, Lindseys inre kamp för att göra det som är rätt... för att han själv ska må bra och då Lindsey stänger dörrarna och är på "fel" sida dörren då det sker. Jävligt bra slut på avsnittet.

(spoiler resten av serien) Här känns det som att resten av Angel startar. Vi har shanshu-profetian med på ett hörn (tänk om Wes och Angel vetat då att Spike skulle komma trallandes in med en själ också? :)), W&H känns fr.o.m. nu som en stor del av serien. Yup, it's started.

P.g.a. att en direkt dålig del kontrasterar mot en bra del är det svårt att betygsätta, men, men...

5 av 10
(De bra delarna jag pratat om ovan skulle dock få 7 av 10 om jag betygsatte dem för sig själv.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons dec 09, 2009 17:33

Det här är också ett avsnitt som jag alltid har gillat. Lindsey är en av mina favoriter i Angel. Han är en väldigt intressant karaktär, så det är kul med ett avsnitt som centrerar kring honom.

Favoritcitat:
Lindsey: I guess it's fair to say that - you've never seen anything like real poverty. I'm talking dirt poor - no shoes - no toilet. Six of us kids in a room, and come flue season it was down to four. I was seven when they took the house. They just came right in and took it. And my daddy is being nice, you know? Joking with the bastards while he signs the deed. Yeah, so we had a choice. Either you got stepped on or you got to stepping and I swore to myself that I was not going to be the guy standing there with the stupid grin on my face - while my life got dribbled out...
Angel: I'm sorry, I nodded off. Did you get to the part where you're evil?

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm


Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron