1x16 - The Ring

Prata om Säsong 1

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
5
19%
7
8
30%
8
9
33%
9
2
7%
10
3
11%
 
Antal röster : 27

1x16 - The Ring

Inläggav Off » tis feb 10, 2004 20:33

Wiiie Wesley kan vara hård! Avsnitt för avsnitt under säsong 1 av Angel byggs karaktärerna upp på ett föredömligt sätt imo. Gillar hur man ser utvecklandet av alla bit för bit samtidigt som det leverars stabila avsnitt. Att jag sen sitter och funderar på hur matcherna hade sett ut om det varit Angelus/Spike som slagits gör det bara bättre på något sätt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » ons feb 11, 2004 2:48

Faktiskt ett av mina absoluta favvo avsnitt från denna Angel säsong. Visst det finns några andra avsnitt jag sätter högre men som ett stand alone avsnitt så funkar detta bra. Är helt lyrisk över Wesley och tror nog att han härifrån någonstans började bli en av mina favvosar. Hans scen när han beväpnad med armborst söker efter Angel är bara så så cool. Hajjade till ganska rejält första gången ajg såg den. Men förutom Wesley så tycekr jag att hela gladiator historian fungerade bra och var ganska intressant. Blir nog en åtta till detta avsnittet i alla fall.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Noggster » tor maj 06, 2004 16:09

Måste nog säga emot er.. detta avsnitt var verkligen svagt, och innehöll ingenting kreativt. Men Wesley med armborst var riktigt cool, trodde aldrig han skulle skjuta fast hans hand och hota dom andra med pistolen.

Men gladiator-storyn tycker jag verkar lite svag och uttjatat. Och dom där ringarna var löjliga, men om man bortser från sådana saker och ser avsnittet i helhet så placerar det sig iaf över standard.

6/10
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » mån maj 17, 2004 20:48

Wesley växer i mitt hjärta! Elstöten *wow*
Cordy är alltid så bra - hästhår yeah!
Och dektitiver!
Älskar att Angel har känslor men det kändes ändå lite fel med storyn.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » ons sep 01, 2004 0:47

Mycket mycket grymt avsnitt.
Sån känsla att se demonerna revolutionera mot de riktiga demonerna.

En tia, bara för konceptet.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav latarmig » ons sep 01, 2004 1:30

Riktigt bra avsnitt. Det är alltid kul när man får se riktigt onda monster istället för dem som bara råkar ha som sin natur att döda och förstöra. Men den äldre brodern gör verkligen skäl för namnet "monster".
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Joamna » tis sep 21, 2004 22:25

själva gladiator storyn ger ja inte mycket för, men de var ändå ett helt okej avsnitt. framför allt wesley som visar att han faktiskt kan fajtas lite..

alltid spännande när inte allt är så svart eller vitt också, som när de på slutet inser att de släppt lös en massa demoner.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons sep 22, 2004 0:14

Det är härmokring den riktiga gråzonen börjar i serien och den tar ett rejält kliv bort från Buffy. Visst, corssovers och så finns fortfarande kvar och Buffy foljer efter senare och uppdaterar sin världsbild till att inte automatiskt godta att demon = ond. Att det görs subtilt och lite i bakgrunden som här gör det faktiskt bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » ons nov 24, 2004 12:08

Det är som sagt trevligt hur serien kliver in i gråzonen. Gladiatorstoryn är liksom det mesta annat i det här avsnittet helt okej. Och Wes är ännu tuffare, och så ser vi (väl?) Lilah för första gången!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Johannah » mån dec 20, 2004 1:22

Hepp, hade inte skrivit här heller. Sett avsnittet två gånger (skriver jag dit bara för min egen del)

Faktiskt ett riktigt hyfsat avsnitt, gladiatorstoryn fungerar förvånansvärt bra för min del. Blev faktiskt lite chockad när Angel dödade den första demonen där i ringen. Hade inte riktigt väntat mig det. (Och kom inte heller ihåg det från första gången jag såg avsnittet.)

Kul att se bad-ass-Wes också. Han smyger fram lite då och då. Fruktansvärt roligt att se. Han och Cordelia fungerar också bättre och bättre tycker jag. Eller nja, jag vet inte riktigt hur det är med den saken... Lite roligt var det också med demon-registret :) Med det lär det ju gå bra mycket snabbare med re-searchen än om man ska hålla på och bläddra genom tiotals böcker. Well done!
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav jvc_man » mån jan 10, 2005 0:11

Om 55 minuter! :D :D
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » mån jan 10, 2005 0:36

Det blir allt att se det idag. Har inget annat att göra och jag vill kunna få caffeine på andra tankar om att detta avsnittet skall vara dåligt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån jan 10, 2005 0:59

Off: Kanske inte "dåligt" men definitivt ett av de mindre bra/tunnare. En sexa.

Jag gillar den scenen med Wesley och att Lilah introduceras, men i allmänhet är det ingen speciell höjdare i mina ögon.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån jan 10, 2005 1:56

Bah hur bra som helst ju :) .

Wesley får visa lite tuffhet, Wesley som polis och lite härliga slagsmål.

Something's going down tonight. Something with the man.

Hey, give that back!


Actually, didn't we set a bunch of demons free?


CORDELIA: Demons, Demons, Demons. Wow! They put a lot of thought into *that* title.

WESLEY: It’s a demon database. What would you call it?

CORDELIA: I don’t know. How about – Demon Database?

WESLEY: Ahh! A name rife with single entendre.


För att inte glömma hela dialogen när de försöker hitta demonen i databasen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » mån jan 10, 2005 2:01

Jag gillar avsnittet, men det får inga toppbetyg ändå. Ett av de bättre från s1 ivarjefall.

Gillar Angel och Lilahs konversation (spoilers hela serien) starka s5 vibbar, speciellt när du vet allt som kommer hända
Lilah: It's a big city, Angel. A lot of people need your help.
Angel: So you're really a good Samaritan and this whole pact-with-the-devil business is just an act.
Lilah: Sometimes you have to... compromise.
Angel: Look the other way you mean. When Wolfram and Hart are involved?
Lilah: I prefer to think of it as picking the battles you can win. There's not one reason why we can't work together.
Angel: You're right. There are about a thousand.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav jvc_man » mån jan 10, 2005 2:02

Härligt att Wesley har skärpt till sig en aning, mycket positivt, gillade verkligen hans tuffare attityd i detta avsnittet! Cordelia gör också en super insats och känns väldigt stabil!

9/10 : det som var bäst med avsnittet var karaktärernas egna insatser, de utvecklades en aning och kändes stabilare och bättre, Angel med sitt "no-fighting fights better then fighting" + Wesley's mognad och tuffare stil + Cordelia som ett "litet" snille samt också hon tuffare stil.
Storyn var kanske inte den bästa med den hjälpte karaktärerna att framhäva och visa sig.

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav latarmig » mån jan 10, 2005 2:51

Det här är riktigt bra. Ett av de bästa avsnitten så här långt. Som så många andra påpekat klarar Wesley här mer än att bara fumla. Pilen i handen satt fint och vem kunde ana att han skulle klara av att hålla ett helt gäng stången och komma undan. Givetvis har han också sina mer humoristiska inslag. När han nästan ruinerade Cordys täckmantel som polis med sitt tal om "the Man" var väldigt kul.

Cordy är också bra här. Polisgrejen är smart och att sno armbandet var påhittigt. Hon och Wesley fungerar bra ihop.

Dessutom gillar jag gladiatorhistorien. Skurkarnas fullständiga omänsklighet får mig att rysa, och skam till sägandes njöt jag när den yngre brodern sköts.

Det allra bästa är väl att de visar på gråzonen mellan ont - gott, och, människa - demon. Det är inte så lätt alltid att se allt i svart och vitt.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Magga » mån jan 10, 2005 17:20

Väldigt bra avsnitt! :D

Kul att se att Cordy och Wesley funkar bra ihop
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav JRT » mån jan 10, 2005 17:33

Ytterligare ett utmärkt avsnitt, oavsett vad caffeine tycker. Nu tycker jag förstås att samtliga resterande avsnitt i säsongen är mycket bra. Flera tar sig in på en topplista...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav dansdansdans » mån jan 10, 2005 19:31

jag tycker oxå det var ett bra avsnitt.

men jag tycker nog wesley med armborstet var lite.. töntig..
just för man brukar ju inte ta med sig armborst.. direkt. till människor.
men sen så blev tom skurkarna rädda för honom så då blev det okej.
han är ju ingen gammal mördare som giles..
eller hur var det med giles egentligen? attans de skulle gjort ett bakgrundsavsnitt om honom. hade vart kul.

och att hon tog armbandet var så uppenbart. vilken tur de hade, egentligen! att den riktige skurken la ifrån sig det och hon råkade stå jämte..
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Nyx » tis jan 11, 2005 1:00

Nedrans! (eller yippie, kanske jag menar). Jag börjar fastna rejält för Angel också, trots att jag normalt föredrar story arcs framför standalone-avsnitt. "Angel goes Gladiator" funkade ju faktiskt bra, tack vare Wesley och Cordelias utomordentliga samspel och twisten på slutet med de frisläppta demonerna... :twisted: . Jag tror jag gjorde Wesley en otjänst tidigare i Dark Angel tråden när jag sa att jag föredrog Logan framför honom. Då hade jag inte sett "Where is my employer?"-scenen i det här avsnittet. Han steg i min aktning, kan man lugnt säga! :D

dansx3: hur kan man säga att Wes med armborst=töntig? Det var ju just det han inte var i den scenen! :?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tis jan 11, 2005 1:15

Åh ni oerfarna rookies, ni lär också falla för Wes med tiden, om ni inte redan gjort det.

1x17
Redan i nästa avsnitt får han ytterligare ett "coolt ögonblick" - jag menar, rädda dagen från Angelus, kan det bli bättre!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav dansdansdans » tis jan 11, 2005 20:43

nja... jag vet inte. jag tyckte det va sån töntig replik bara!

men annar gillar jag ju wesley. jag gillade inte cordelia innan heller men jag gillar även henne nu.
synd bara att inte tv4 köpt in mer. jag vill se alla angel-avsnitt ju!

måste jag vänta tills jag blir rik o kan köpa dvds.. ajajaja :rolleyes:
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav A bear » fre feb 11, 2005 23:06

Ganska kul avsnitt. OK, gladiatorstoryn har gjorts femtielva gånger förut, men det är schvung i det, badguysen är verkligen bad och Lilah verkar lovande.

Fundering: det finns uppenbarligen gott om demonarter i världen. Men aldrig någonsin (med möjligt undantag för den där nazidemonen, se "Hero"-tråden) stöter vi på en demonart i två olika icke-sammanhängande avsnitt. Finns det bara två styck av varje?

Slutrepliken är härlig. Gillar att Wesley börjar kunna ta hand om sig själv, även om man undrar exakt var han lärt sig det...
Angel: You both did great. And - I think we did a - good thing here tonight.
Wesley: Yes. We set the captives free.
Cordy: Well, actually, didn’t we set – a bunch of - demons free?
Wesley: Oh. Well. Technically – yes.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Off » fre feb 11, 2005 23:10

Lär man sig inte det som Watcher? Watchers ska ju träna slayers så lite lär dom kunna.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav A bear » fre feb 11, 2005 23:12

Jo, men Wesley har väl tidigare inte visat sig speciellt praktiskt bra på... nånting? Giles har ju åtminstone sin bakgrund som ungdomsbrottsling att falla tillbaka på, men tidigare i avsnittet kan ju Wesley inte ens lyfta ett armborst utan att riva halva kontoret... och när han konfronterar Angel i "Parting Gifts" är han ju fullständigt hjälplös. Nu är han plötsligt snabb som vinden. Men men men. No biggie.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » fre feb 11, 2005 23:21

A bear skrev:Jo, men Wesley har väl tidigare inte visat sig speciellt praktiskt bra på... nånting? Giles har ju åtminstone sin bakgrund som ungdomsbrottsling att falla tillbaka på, men tidigare i avsnittet kan ju Wesley inte ens lyfta ett armborst utan att riva halva kontoret... och när han konfronterar Angel i "Parting Gifts" är han ju fullständigt hjälplös. Nu är han plötsligt snabb som vinden. Men men men. No biggie.

Wes förmåga och oförmåga hänger samman med hans självförtrående. Att ta över efter en annan Watcher för att han satt sig upp mot the Watchers Council gör inte under för hur han ser på sig själv i Buffy. Och i Angel Investigations är alla bättre på att hantera sig själva utåt än vad han är, så när han verkligen visar att han kan finns inga av det vanliga gänget i närheten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » lör feb 12, 2005 20:53

Underhållande avsnitt. Riktigt ondskefulla typer, de som lockade Angel i fällan. "Now he's my dead brother". Lite psykopatkänsla över honom. Gillar hur Cordy och Wesley kommer över biljetter. Demonerna var en härlig blandning. Lite underligt att de allra flesta demoner har väldig människoliknande kroppsform. Visserligen sägs det väl att de demoner som finns på jorden är "blandras" med människa i generna, och så har ju moder Natur, genom naturligt urval, bestämt att det är en framgångsrik form. Och sedan är det ju givetvis så att det är lättast att få in en skådespelare i en sådan kostym.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » tor mar 31, 2005 18:12

Verkar vara ganska blandade känslor för The Ring. Personligen så tycker jag om avsnittet. Inte ett orginellt koncept, men ett bra genomförande. När Angel först blev fängslad så trodde jag att han skulle visa lite attityd, banka skiten ur några demoner och 5 minuter senare vara ute och jaga ägaren. Men tur nog så utspelade sig den största delen av avsnittet på klubben, och det gavs verkligen tid att presentera de andra demon slavarna/krigarna. Kändes riktigt bra när dom enades i slutet och gjorde revolt :). Har alltid respekterat när författarna inte bara skriver Buffy världen som svart och vit, att dom visar att det finns flera nyanser av grått. Alla demoner är inte onda rakt igenom, dom kan faktiskt visa känslor.

6/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Gordo » lör apr 16, 2005 22:19

Maximus, Maximus, Maximus

Ett bra och spännande avsnitt med en bra twist. Gladiator-handlingen tycker jag känns lite gammal men den funkar. Det är ett bra actionfyllt avsnitt och jag tycker om revolutionsscenerna i slutet.

Att Cordy och Wesley funkar så bra ihop gör det här avsnittet ännu bättre. Cordy är verkligen roligt och hon blir bättre och bättre för varje avsnitt.

There's always slime, this is why I don't gamble.
---
OK, first I say Yuck and then I hit search.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare