5x04 Hell Bound

Här pratas det om Angel Säsong 5

Hur bra?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
0
Inga röster
6
2
6%
7
2
6%
8
17
53%
9
6
19%
10
4
13%
 
Antal röster : 32

5x04 Hell Bound

Inläggav Off » tor okt 23, 2003 1:57

Vilket jävla otroligt avsnitt!!!! Här har man gått och varit lite tveksam till säsongsstarten men det här avsnittet vände på allt. Storyn var bra, Spike var hur bra som helst och sättet det var filmat på slår de flesta skräckfilmer med hästlängder. Sen att man inte fick se Spike anta kroppslig form det kan jag ta för nu börjar det hända saker runt om honom iaf. Stort plus för ett par sköna Spikecitat!

Några små noteringar bara.
Är Lorne på väg ut ur serien? Han syns knappt till mer än postmannen nuförtiden. Det känns nästan som att det finns för många personer att göra avsnitt runt om. Jag hade förstås klarat mig bra utan honom men de får gärna skriva ut honom lite snyggt istället för att bara låta honom gå runt 30 sekunder per avsnitt. Tycker han är värd bättre.

Eve var tillbaka men kändes inte särskilt speciell. Att jämföra henne med Lilah är som att jämföra Spike med en vampyr som buffy dödar den första minuten i något standardavsnitt (just de AKS ;) )

Den här säsonger tror jag numera kan bli hur bra som helst!!!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » tor okt 23, 2003 17:53

word!
satt och var rädd för livet i vissa stunder under detta avsnitt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Horrabin » tor okt 23, 2003 23:20

Nog för att jag mer eller mindre alltid är rädd för livet (det är så stort, hårt, mörkt och kallt), men det här var väl ändå inte särskilt otäckt? Avsnittet som helhet var rätt okej, men det började bättre än vad det avslutades. Så fort The Reaper dök upp så försvann all spänning. Innan dess hade det varit lite småspännande (även om det blev lite enformigt med spöken som gick omkring och stönade "it's coming" hela tiden), men det försvann huxflux. Det var snygga effekter - särskilt de snabba klippen av Spike som plågas - men otäckt var det ju inte. Ovanligt brutalt och blodigt i alla fall. Men varför varför måste Spike strippas på kläderna? Jaja, så att AKS ska få sitt lystmäte av manligt naket kött, men ändå. Det känns verkligen förutsägbart.

Gillade att Fred fick visa att hon är mer än den där vimsliga och osäkra tunna flickan, hon är ju faktiskt jävligt smart. Lorne var helt bortkastad och jag håller med Off att det skull vara lika bra att ta bort honom ur serien om han inte ska användas mer än så här. För lite Wes denna gång också, även om han fick lite mer utrymme den här gången (det fick väl alla utom möjligen Angel). Överlag så känns inte Angel rätt den här säsongen. Något känns fel, tonen är inte riktigt rätt. Men det är fortfarande bra, bara inte Buffybra (eller Angel s3/s4 bra).
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Off » tor okt 23, 2003 23:38

Tyckte Reaper var en mycket bra bad guy för å vara stand alone-kille. Att Spike ska vara naken/halvnaken i varje avsnitt står väl i något kontrakt någonstans men är det verkligen något som man ska irritera sig på??

Håller med om att det inte riktigt känns som föregående säsonger Angel. Vet inte om det är för att det finns för många starka roller (både Spike och Angel) eller om det bara är för många skådespelare just nu. Jag tror iaf starkt på säsongen efter det här avsnittet men som jag sagt i tidigare trådar så måste en arc kickas igång nu.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Veidit » fre okt 24, 2003 14:34

Jo nakenspike var ju bara gjord för AKS
Nu väntar hon bara att Wesley ska bli naken med ;)
Jag ser det som sexuell diskriminering, varför får inte vi Eve eller Fred nakna? ;)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Horrabin » lör okt 25, 2003 17:04

Vi fick ju faktiskt se Fred naken i duschen, så jag tycker inte vi ska klaga över det. Däremot kan vi klaga på att det känns så onödigt att Spike ska visas naken i tid och otid. Visst, om det är motiverat så är jag förstående (i t.ex. en sexscen med Fred & Wes & Spike), men i fallet i Hell Bound så var det ganska meningslöst med en naken Spike. Det var för övrigt här Spike skulle få på sig en klänning som Joss går på om i sitt brev på The WB, men det klipptes bort.

Vad jag har hört så ska de inte ha någon speciell arc denna säsong, utan det ska vara stand-alones som iofs innebär någon slags arc i formen av "vad har Gunn egentligen kommit överens med W&H?" och "hur ska Angel kunna balansera gott mot ont när han jobbar för W&H?", men inte någon arc liknande de i Buffy eller tidigare Angel. Skulle tro att den här säsongen kommer att likna Angel s1 i mångt och mycket. Vi får väl se om det blir så.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Off » lör okt 25, 2003 17:52

Så kan dom väl ändå inte ha det :(
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör okt 25, 2003 17:56

Horrabin: Om det blir någon slags stor arc senare i S5 beror nog i mångt och mycket på om Joss & Co får klartecken för S6. Om inte måste ju lösa trådar såsom Shanshu, Cordy och The Senior Partners klaras upp. Tycker det känns mer eller mindre självklart (fast Joss kan ju alltid överraska) att The Senior Partners kommer vara Big Bad i vilken den sista säsongen av Angel nu än blir.

Sen undrar jag om man någonsin kommer låta Connor återvända för att döda Sahjan, så att den storyn från Forgiving får sitt slut...

Förresten var det här ett jättebra avsnitt, absolut säsongens bästa än så länge. En åtta i betyg får det. Förhoppningsvis orkar jag skriva lite mer om det senare.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Veidit » sön okt 26, 2003 4:42

Jo vi alla hoppas ju på S6 efter det, något man måste erkänna det är ju att det finns potential. att WB sen borde satsa ännu mer pengar på serien, det är en annan sak ;)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis okt 28, 2003 23:05

Att Horrabin ens kan ifrågasätta varför Spike ska kläs av naken hela tiden är en personlig förolämpning. Det var ju jag som skrev till Joss och bad honom om det eftersom vi knappt fick se naken Spike i Buffy S7 över huvud taget!!! Jag axlar ansvaret och ser till att vi får mer naken Spike och Horrabin har inte vett nog att visa tacksamhet!!

Nejdå, kan hålla med Horrabin om att we've been there, done that ang. Spike-naket. Men det var cool då han fick på sig sin rock igen med hjälp av bara viljan och såg så härligt hård ut som bara Spike kan. Och alla flörtiga blickar och leenden med Fred... Makes a girl weak in the knees... ;)

Annars var detta utan konkurrens det bästa S5-avsnittet hittills. Men jag håller med Horrabin, det är nåt som är lite off med denna säsong (och det är inte våran Off jag menar, *flin*). Tycker inte om den episodiska känslan som ju dessutom var det sämsta med Angel S1. Men, men... Fortfarande bra, bara inte min Angel. *snyft*

Men detta avsnitt var riktigt bra och det hade häftiga klippningar o dyl. Lite Jacob's Ladder blev det, men inte lika mycket som trailern lovade.

Och Eve... Well, denna gång var det inte mycket hon fick göra. Har aldrig gillat Lilah som sagt så Off får säga vad han vill. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » mån feb 16, 2004 16:01

Helt grymt avsnitt.
För mig är det för tidigt på säsongen för att kommentera era farhågor angående arc, men efter vad jag läst så stämmer ju det, och det är ju högst beklagligt isåfall, det var väl mycket det som var missen med S1, att den var mer episodisk.. Det är ju när de kickar igång arcar som det verkligen blir intressant och beroendeframkallande..

Jag tycker att Reaper var en bra bad guy som fick ett skrämmande slut.
Visst hade det varit coolare om det verkligen the Grim Reaper istället? :)
Men det hade väl blivit lite Buffy vs. Dracula över det... Roligt, men inte helt seriöst.

Vet inte om jag gillar tanken på att Spike ska vara "spöke" även i fortsättningen, men på nåt sätt måste de väl skilja honom från Angel :)

Störde mig inte på att Spike var naken, även om jag log åt det med tanke på allt snack om kontrakt o.s.v. :D
Det var väl ganska så logiskt, man är rätt mycket sårbarare om man är naken, och Spike skulle vara sårbar.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » ons jun 23, 2004 0:45

Asså när Spike vänder på allt o "gör" kläder till sigsjälv är ju hur coolt som helst!

Sen alla skräck-scener är ju hur bra som helst. De skulle passat i vilken skräckis som helst och ger serien mkt plus. Forstätter de i denna stilen, har S5 inte några somhelst problem med att bli min favvo i Angels 5 alternativ. S4 var het, men denna KOKAR JU.. (Spike är dock en av de största anledningarna till min extas)

Fred gör några lysande saker oxå, hon kan verkligen detta och man förstår varför hon får "awards" för rollen.

Kanonavsnitt! 9p. Ett av de bästa Angel hittills.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor aug 26, 2004 1:20

Zaxx: Igen så håller jag inte med. Fast bara om att det här ska vara ett av Angels bästa avsnitt. Däremot: yay, badass Spike är tillbaka. Jag gillar honom mer och mer i Angel. Och Reapern var nog en av de bättre standalone-skurkarna i bägge serierna.

S4 var dock överlägsen -- jag vill ha mörker, ond bråd död och helst kokande spädbarn. Det där lät fel, men jag gillar när det är mörk humor och allvar i en serie. Så S4 är vida överlägsen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » tor aug 26, 2004 1:33

Asså, nu när jag skummar igenom avsnittet igen, ser jag att det är klockrent! Ändrar min 9:a till en 10:a!

noike: du vet att jag gillar S5 bäst, främst för Spike. Jag älskar Spike, han passar verkligen BRA in i Angel.

Utan Spike i S5... ja då vet jag inte om den skulle vara den bästa.

men förresten....
Utan att ha sett den 2ggr rakt igenom, får jag nog ÄNDÅ säga att S5 ÄR min favvo, med eller utan Spike.

edit: blev lite mkt OT S5 snack där.. sorry
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor aug 26, 2004 2:19

Ibland blir det lite för mycket buddy-movie över Spike och Angel med det kan jag leva med. Interaktionen mellan karaktärerna är faktiskt bra, även om jag hellre hade velat ha Cordy istället. Fast det känns mer som om Spike är en ersättare för Gunns och Wesleys gamla roller nu när de mer eller mindre har blivit något annat. Så Cordy saknas ännu mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Calle » sön sep 19, 2004 1:33

En sak är säker jag var skit rädd genom hela detta avsnittet.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tob » mån okt 18, 2004 1:27

Äntligen börjar Spike fungera i Angel. Äntligen börjar det hända lite saker med Spike. Något som har slagit mig under dem första avsnitten ur S5 och speciellt detta avsnittet är hur mycket jag tycker om Fred. Amy Acker gör verkligen ett strålande arbete med sin karaktär. Hon lyckas vara en klicheartad professor med på ett fräsh och charmigt sätt.

Angel känns verkligen välproducerat. Sen hoppas jag innerligt att man arbetar fram en arc för det är då Angel är som allra bäst, det är då det blir så där obehagligt beroendeframkallande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Ai » tor okt 21, 2004 2:13

Det här avsnittet för mig personifierar (kan man verkligen säga det om ett avsnitt?) allt vad jag älskar med Buffy/Angel! Mörkt, skrämmande men ändå tillfällen då det är lättsamt och rätt roligt och inte förglömma bra skriven dialog.

De tidigare två tidigare avsnittena kändes det inte att författarna riktigt lyckades fånga Spike - men här börjar han långsamt kännas igen.

SPIKE: Never much for small talk, were you? Always too busy trying to perfect that brooding block-of-wood mystique. God, I love that.

ANGEL: Not as much as I loved your nonstop yammering.

SPIKE: The way you always had to be the big swingy, swaggerin' around, barkin' orders...

ANGEL: Never listening...

SPIKE: Always interrupting...

ANGEL: And your hair. What color do they call that? radioactive?

SPIKE: Never much cared for you, Liam, even when we were evil.

ANGEL: Cared for you less.

SPIKE: Fine.

ANGEL: Good.

Samspelet dom båda emellan är störtskönt!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Koala » mån nov 29, 2004 3:51

shit was tiggedy tight.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Jhonny » sön jan 02, 2005 20:47

Skoj med killen som sågade fingrar :) eller skar...
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav Tam » sön jan 02, 2005 22:36

move over hush, detta är det mest skämmande avsnittet i buffyverset. Dessutom: "Ix-nay on the og-day.
Och alltid i slutet när spike lyfter koppen tänker jag "den effekten var ju i så så snyggt gjord." Och sen känner jag mig dum.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Minsc_and_Boo » ons feb 09, 2005 4:25

Helsike!

Redan medan opening credits rullade var jag redo att smita in på forumet och be nån hålla mig i handen. Det här var skitläskigt! Ända fram tills det att Reaper visade sig iaf. Sen var det inte lika hemskt längre.

Fast det där vidriga fingerskärarljudet... :eek:

Sen Spike fick en själ har han hela tiden dragits till källare eller andra håligheter under jord. Blev han lurad? Jag menar, det verkar som det är en grävlingssjäl han fick.

Blinkande lampor och tjejer i duschen är saker som hör till när det gäller skräckfilmer. Psycho är väl mest känd, även om duschscenen i grudge (originalet) är läskig den med. Effekten i den med SMG var inte lika cool.

Synd på det söta mediet, men jag glömde henne så fort Spike blev naken. YUMM-Y!!

Så W&H ligger på en gammal kyrkas plats? Och dom behövde offra Reaper för att avheligifiera marken? W&H har funnits läääänge.

Kul att få se kissen i vita rummet igen. Om jag inte hörde fel i ett av avsnitten innan så är det en Senior Partner, yes? Och Gunn har sålt sin själ ännu mer till firman i och med att han bad kissen om en tjänst.

Och Eve och Angel lämnade Reaper att ruttna i evighet, så gick dom därifrån. Hand i hand och hånglade i ett hörn...
(OK, det där frånochmed hand i hand var bara påhitt, men det KAN ha varit så...)
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Off » ons feb 09, 2005 11:09

Nu var det alldeles för länge sedan jag såg s05 så det här är säkert fel. Tar det inom spoiler ifall det inte har sagts upp till nu,

Katten
Den var väl inte en senior partner? Har för mig att den var en länk mellan W&H i LA och SP.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Ai » ons feb 09, 2005 11:22

Off skrev:Katten
Den var väl inte en senior partner? Har för mig att den var en länk mellan W&H i LA och SP.


Japp.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Pazuzu » lör feb 12, 2005 1:00

Det här var fantastiskt bra (bara det fortsätter så)! Det är otroligt hur man lyckas få med det mesta här, både humorn och lite skräck. Jag får erkänna att jag hoppade till några gånger. ;)

Tidigare (i BtVS) har man inte sett så mycket interaktion mellan Angel och Spike (om man frånser med Angelus), så jag uppskattade scenen med dem i soffan.

:D
Angel: Yeah, I never told anybody about this, but I—I
liked your poems.

Spike: You like Barry Manilow.

De spöken Spike såg, var de människor som han mördat eller var det några helt andra? Jag fick aldrig riktigt klarhet i det.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Minsc_and_Boo » lör feb 12, 2005 1:49

Pazuzu skrev:De spöken Spike såg, var de människor som han mördat eller var det några helt andra? Jag fick aldrig riktigt klarhet i det.


Jag tolkade det som att Reaper använda bländverk, illusioner av W&H-anställda som dött och vars själar han skickat till helvetet så att han själv kunnat stanna.

Fast det är bara min tolkning :)
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » lör feb 12, 2005 2:02

Minsc_and_Boo skrev:llusioner av W&H-anställda som dött


Aha, jag känner igen det när jag hör det. Då var det jag som missade något, som vanligt alltså. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav A bear » ons mar 02, 2005 21:46

Väldigt bra avsnitt - som sagt, åtminstone innan The Reaper visade sig vara ett annat spöke med storhetsvansinne. Det namnet är ju tammekatten copyrightat, det slänger man sig inte med hur som helst.
BUFFY: This isn't just a fanboy thing, is it? 'Cause I've fought more than a couple of pimply, overweight vamps who called themselves "Lestat."


Och Spike är FORTFARANDE Laban. Även om han kan lyfta kaffekoppar nu.

Gillar alltid när någon refererar till David Cronenberg:
GUNN OK, what the hell was that? I know they used to call Spike "William the Bloody," but why would he go all Scanners on her?


Men som sagt, länge väldigt kusligt och bra. Även om vita rummet bara blir mindre hotfullt varje gång de går dit och kommer oskadda tillbaka. Den där kissekatten är något mindre hotfull än David Bowie-oraklen i s1.

Snygg, om än väl typisk Angelhumor:
FRED (medan väldigt dramatisk musik bygger upp): You don't know what Spike's dealing with, where he goes when he disappears. He told me. (Stor närbild, musiken gör sin pam-pam-paaa-grej) It's hell. He's slipping into hell. (Musiken tvärdör)
GUNN: Kinda figured.
WESLEY: Of course.
GUNN: Where else would he be headed?


Kul också att Angel börjat tvivla på sin profetia och börjar bli mer nihilistisk. Hoppas, hoppas, hoppas att de driver den grejen vidare. Är dötrött på übergode Angel.

Alltså, länge ett mycket bra avsnitt. Sen rätt fånigt. Men slutscenen är fin.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » ons mar 09, 2005 0:24

AKS skrev:Men detta avsnitt var riktigt bra och det hade häftiga klippningar o dyl. Lite Jacob's Ladder blev det, men inte lika mycket som trailern lovade.


Citerar mig själv. Make of it what you will. :) Jag har nu sett detta avsnitt två gånger på ca en vecka och kan inte förstå vad som fick mig att tycka att det var "riktigt bra". Måste vara för att det kom efter tre avsnitt som inte gav mig så mycket. Tycker faktiskt att även detta avsnitt inte är mer än okej. Inte skrämmande, lite väl långsamt... Nej, jag gillar det inte så mycket. Det är okej (betydligt närmare bra än dåligt dock), inte mer.

Jag ser nu S5 med min kompis och jag hade varnat henne för att det bland de första sex avsnitten fanns ett avsnitt som inte var bra alls (menade då Numero Cinco). Då hon sett detta frågade om hon Hell Bound var avsnittet som var det dåliga avsnittet. Inget Hell Bound-fan där heller mao.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » ons mar 09, 2005 18:43

Minsc_and_Boo skrev:Redan medan opening credits rullade var jag redo att smita in på forumet och be nån hålla mig i handen. Det här var skitläskigt! Ända fram tills det att Reaper visade sig iaf. Sen var det inte lika hemskt längre.

Fast det där vidriga fingerskärarljudet... :eek:


Samma här. Jag satt med en kudde typ hela tiden. :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron