4x13 Salvage

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Ditt betyg på "Salvage"?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
4%
6
0
Inga röster
7
6
25%
8
10
42%
9
5
21%
10
2
8%
 
Antal röster : 24

4x13 Salvage

Inläggav caffeineaddict » fre sep 19, 2003 15:39

Kom på att vi (eller åtminstone jag) ju faktiskt har en massa gamla recensioner av Angel S4 och Buffy S7 från den tiden då vi såg dem för första gången och inte visste vad som komma skulle... Tänkte ta och kopiera över ett par av dem hit för att starta diskussioner och spara dem för framtiden. ;)

Minns dock att när de skrevs hade jag inte en aning om vad som skulle hända senare i säsongen. Och det märks.

Även min Salvage-recension är på engelska av någon anledning. En åtta får avsnittet.

---

Guess who's back, back again? Faith is back, kills a fiend.

Well, that ain't true actually. First of all "fiend" doesn't rhyme with "again". Second, Faith only kills some of your everynight vampires in this ep. The big kill of the episode goes to Angelus, who gets rid of that dastardly Beast for us.

But we begin, oh so fitting, were we ended. You'll remember a few weeks back, Cordy (or, more correctly, "Cordy" ) killed Lilah. Lilah's real dead. And no one suspects "Cordy" since they find Angelus feeding off of her (guess they didn't notice the non-vampirey stab wound in her gut). So to make sure she won't become a creature of the night, Wesley has to chop Lilah's head off which leads to some beautiful soul searching and the sort of talking to dead people that only people on TV do (I actually thought it was an excellent scene, with some great acting from Denisof and Romanov. My sarcastic tone is only part of the way I write. Tonight, at least).

Then Angelus finds The Beast, Angelus escapes The Beast, "Cordy" gets pissed at The Beast and "Cordy" makes out with The Beast (yuck!).

Then we get to the good stuff: Faith. Oh, how glorious it is to see you again, you hot, horny badass slayer of vam-pyres. She is, naturally, the meanest in the prison yard, and when much uglier inmate tries to stab her Bringer-style, she gets repayed with a crushed nose. Dushku still has the moves. She looks even harder and more determined than before. More introverted anger, less giddy "the-world's-my-playground-but-my-soul-is-broken". Which is, of course, exactly like it should be.

Wes comes up with the idea that Faith is their only way to capture Angelus (I wonder if he even thought of calling Buffy for help before breaking Faith out. Sure, she's in the middle of stopping the apocalypse as well, but as far as we know, Wes doesn't know that). And when Faith hears Angelus is on the loose, she goes through two windows and down a couple of stories (Wes spouting "Five by five" made me nearly wake my family with laughter).

Angelus finds out a slayer is in town. He calls Dawn and since Buffy's where she's supposed to be, he figures it's the other one. Faith meets the gang, the gang meets Faith. They go hunting. Connor and Faith fights over how to handle Angelus (Connor's a bit hasty with the stake, Faith wants Angelus alive) and of course Connor takes a liking to the bad girl. Then Faith gets her ass kicked by The Beast. Then Angelus stabs The Beast with the knife that "Cordy" killed Lilah with. Which results in Beast dead, sun back. Angelus is still on the loose however (just how did he get from the warehouse in full daylight?).

Then "Cordy" tells Connor she's pregnant (yeah, we noticed). Which is weird since it can't be more than a few days in the Angelverse since Apocalypse, Nowish. Of course, nothing's normal with "Cordy" any longer. I have a bet that says she's the first corporeal version of The First and that the real Cordy's long dead or trapped in another dimension.

Also, Lorne uses his old Caritas-spell to make sure no demon makes violence in the hotel, in order to protect home base from Angelus.

I really like the ep, the only real let down is Wes using the word "champion" (PLEASE don't use it, at least for a week! Okay, guys?). Otherwise it's good to be free. It's also good to have Eliza Dushku back in action. I said (and I know I wasn't the only one) from the beginning that Connor/"Cordy" sex was just a way to explain away Charisma Carpenter's pregnancy, but I hope it goes to evil lengths now (maybe Connor will find out just what it's like to have a hellspawn of his own. Then he won't be such a bitch towards his father any longer). Slimy, ugly, evil depths. Death and torment. Fire and brimstone (no, wait, we've been there).

Also, Faith should meet Gwen, they'd be like sisters.

Oh, and Alexis Denisof and James Marsters should be Hollywood's biggest pair of asskicking actors. They're way cooler than any of the so called "action heroes" that we have today. And definitely much better actors.

I'm getting off track (no way!) but Salvage is really good and Angel Season 4 is continuing to rock, just like it has since the beginning of 2003. Good show!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » fre sep 19, 2003 16:23

En åtta till detta härliga avsnitt i härliga säsong 4..
Kanske kommer revidera när jag ser om avsnitten på DVD om ett halvår, känner att det var lite för längesen jag kollade för att setta exakta betyg nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre sep 19, 2003 16:27

Fråga som väl egentligen inte riktigt hör till denna tråd, men ändå: Kan vi revidera våra betyg i dessa omröstningar?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav latarmig » mån aug 02, 2004 22:54

En liten skådis-spot från BtVS säsong 7.

Den första vampyren man får se i profil när Angel kommer in på vampyrbaren är samma skådis som hon som gjorde den potentiella slayern Eve (hon som egentligen var The First och försökte ta modet ur de andra). Hon har ingen roll här utan skymtar bara förbi på några sekunder.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » fre okt 15, 2004 2:13

det är så yeah yeah wow wow!
helt galet bra.
Angel season 4 = <3
Hade aldrig trott att faith skulle ha så mycket mer screentime på båda angel å buffy efter ha sett klart season 3.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Re: 4x13 Salvage

Inläggav sus@n » tis nov 02, 2004 23:25

caffeineaddict skrev: "Cordy" gets pissed at The Beast and "Cordy" makes out with The Beast (yuck!).


Sammanfattar en heldel :D

Måste även säga att i detta är en av de få action scener jag faktiskt diggar - mellan The Beast och Faith!
Och att Faith är med lyfter liksom scenen mellan Wes och döda Lilah avsnittet rejält!

Underbart mörkt avsnitt med få scener som jag inte gillar: 1) Ovanstående citerat av caffe 2) Gravida Cordy..

Vem hade trott att min omtitt av Calvary skulle få mig att digga säsong 4 igen, dock är jag inte personen som ser om en hel säsong utan mer av enstaka avsnitt som jag känner för.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » mån nov 08, 2004 1:53

Mjodå, funkade.. Men va fan, Cordy är ond! Va fan! Och gravid! Va fan!

Ger väl avsnittet en 8a.

Go F8! :P
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav RalfiParpa » tor nov 11, 2004 6:48

Såg just om avsnittet i min lilla Faith-kavalkad och jag måste erkänna att det är mycket bättre än jag minns det. Gav det en åtta men det var inte långt ifrån en nia.
Faith och Wesleys samspel är otroligt bra, särskilt med tanke på att det är Dark Wes vi har att gör med den här gången.
Faiths helt ansträngningslösa flykt från ett bevakat fängelse får oss att förstå att hon hade kunnat rymma när som helst, att hon faktiskt vill bättra sig.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Joamna » tis jan 11, 2005 18:19

Åh Faith är tillbaka. Har saknat henne. Coola scener mellan henne och Connor, han var så söt när han var impad av henne.

Gillade också scenen med Welsey och Lilah innan han hugger huvet av henne.

Och Cordy hånglar med the Beast. För att citera föregående talare: yuck!
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Pazuzu » tor jan 13, 2005 20:30

Mycket som hinner hända i detta avsnitt, både bra och mindre bra. Underbart att få se Faith igen, även om jag redan hade föraningar att det skulle komma snart, pga Faiths uppdykande i BtVS. (Spoiler BtVS s07). Men det känns som om Cordy-storyn börjar gå för långt, hoppas bara att det blir en bra avslutning på den och inte något s03-avslutningsaktigt. :(
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav virve » sön jan 16, 2005 2:13

:D :D Sedan jag blev spoilad och fick reda på att Faith skulle komma tillbaka har jag längtat ihjäl mig efter det här avsnittet!!!
Faith, min favorit Buffy-/Angelverse karaktär, är tillbaka!! Praise the lord! :D :D
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Minsc_and_Boo » sön feb 06, 2005 4:15

Everything will be alright, as long as you have Faith.

Angelus rockar, Faith rockar också.

Scenerna med Wes och Lilah är helt underbara. När hon först öppnar ögonen och börjar prata med Wes trodde jag, med en iskall klump i magen, att hon faktiskt blivit vampyrerad. Ibland är det skönt att ha fel. Jag kan tänka mig att det här måste ha varit bland det värsta Wes varit tvungen att göra.

Att se Corky hångla med Horny var bara äckligt.

Att se Faith skälla på Connor var skönt, och ännu skönare var att se Horny dö och försvinna. Osårbara skurkar är tråkigt.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » sön feb 06, 2005 15:41

Minsc_and_Boo skrev:vampyrerad


:D Dagens ord!
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Gordo » tis apr 26, 2005 9:59

Jag vill nästan se om det här avsnittet på en gång :) Ett till underbart avsnitt. Dte var så mycket i det som var helt lysande. Faith är tillbaka, freakin fantastic!

Vilken makt Angelus har i demon-världen. Ganska häftigt att se den respekt alla har för honom.

Scenen när Faith blir attackerad är så bra, för att inte tala om när hon bryter sig ut från fängelset.
Faith: You OK?
Wes:Five by five.
---
Wes: Feel natural?
Faith: It's like riding a biker
:D

Angelus min när han lägger på luren efter att ha pratat med Dawn.
It's the other one.
Och när Angelus säger Stonehenge till the beast. Ah, det är så bra!

Hela "Cordy-grejen" är jag fortfarande lite skeptisk till men jag måste nog vänta med att uttala mig tills jag vet vad det är som händer.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » ons apr 27, 2005 19:15

Jag tror att jag höll andan under hela scenen med Wes och Lilah i källaren. Jag är bara för ledsen över hennes död. Först försvann Lindsey och nu Lilah, min favorit! :cry: Och att Wes blev tvungen att... jag kan inte tänka mig något värre. Angel har blivit en hemsk serie. Hemskt bra alltså! :twisted: Även om jag gråter och lider med karaktärer så är det fruktansvärt bra när det är tragiskt!

För övrigt håller jag med Angelus banderoll:
Welcome Faith!

Faith fungerar mycket, mycket bättre i Angel än hon gjorde i Buffy, även om jag tyckte hennes karaktär var intressant även där!

Sjukt bra avsnitt. Och besten är död! Hurra!
Senast redigerad av Nyx sön maj 08, 2005 0:01, redigerad totalt 1 gång.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 10:39

Det här är helt klart min favosäsong hittills, det ena bra avsnittet efter det andra och inte ett enda She eller I fall to pieces så långt ögat når. Är nästan lite läskigt, kan nästa avsnitt leva upp till förväntningarna?

Faith är tillbaka, och ingen vet vad Cordy är/har gjort.

Vad man hoppar till först, när Lilah öppnar ögonen, fast sedan blir det mer och mer uppenbart att hon är figment of his imagination. Kapa huvudet av någon man till viss del har älskat eller åtminstone haft en nära relation med, that's a fun day!

När Faith håller på att bli slagen i småbitar så sa jag, ett par sekunder innan Angelus, "that's gonna hurt in the morning". Lite lustigt. :)

Det måste ha försvunnit en herrans massa vampyrer när solen plötsligt kom tillbaka. Vilket städteam de måste ha i LA, efteråt så verkar ju allt vara som vanligt igen...

Connor och Cordelia, föräldrar, jikes! Charisma är verkligen gravid, eller? Magen såg så mycket mer äkta ut än vad de brukar göra på film, och hela hon är fylligare än vanligt. Och så har man ju skymtat magen lite då och då, och det har varit vääldigt många huvud-och-axlar-bilder på henne.

Gunn och Faith passar nog rätt bra ihop, båda har gått i livets hårdaste skola och litar inte på många andra än sig själva.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » sön maj 08, 2005 12:39

Att Angelus skulle "rädda världen" var en högoddsare. Men han verkde mest stolt över att han lyckades döda the Beast, härligt barnsligt stolt.

Och Faith. Fait Faith Faith. Äntligen någon som sätter Connor på plats. Men vem ville döda henne i fängelset? Kniven var mysko.

Och Cody ska föda Connors och henes kärleksbarn. EEEEEEEEEEEEW! 'nuff said.

Wes är bäst och scenerna med hjärnspöke Lilah är underbara.



"It's lika riding a biker"
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Ai » sön maj 08, 2005 19:15

Tompa skrev:Och Faith. Fait Faith Faith. Äntligen någon som sätter Connor på plats. Men vem ville döda henne i fängelset? Kniven var mysko.


Just den scenen är ju lite av en crossover med Buffy. Säsong sju av BtVS sändes ju samtidigt i USA....

[BtVS s. 7]
Tänk Bringers så känner du nog igen kniven. Dom kunde väl inte ta sig in i ett kvinnofängelse helt obemärkt så the First hade väl lakejer som fixade det. Hon är ju trots allt en Slayer.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tompa » mån maj 09, 2005 16:08

Ai skrev:
Tompa skrev:Och Faith. Fait Faith Faith. Äntligen någon som sätter Connor på plats. Men vem ville döda henne i fängelset? Kniven var mysko.


Just den scenen är ju lite av en crossover med Buffy. Säsong sju av BtVS sändes ju samtidigt i USA....

[BtVS s. 7]
Tänk Bringers så känner du nog igen kniven. Dom kunde väl inte ta sig in i ett kvinnofängelse helt obemärkt så the First hade väl lakejer som fixade det. Hon är ju trots allt en Slayer.


Okej, det vat et tag sen S7 ;)
Men att skicka en kåkfarare, tsk tsk tsk.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav noike » mån maj 09, 2005 16:18

Tompa: (Spoiler Buffy s2: What's my Line)Kåkfararen förefaller vara samma person som lönnmördar-polisen som var ute efter Buffy.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tompa » mån maj 09, 2005 16:49

noike skrev:Tompa: (Spoiler Buffy s2: What's my Line)Kåkfararen förefaller vara samma person som lönnmördar-polisen som var ute efter Buffy.


Vi skickar bruden som inte kunde skjuta den ena Slayern för att knivhugga en annan. Vilken tur att det bara funnits tre onda genier i Buffyverse ;)
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Lipton » mån maj 16, 2005 21:46

När Angelus sitter och skrävlar på baren, umgås med töntvampyrer, det känns inte som Angelus. Han blir som en stor skrytsam luns bara. Nej Angelus i Btvs S.2 det var tider det.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » mån maj 16, 2005 21:51

Lipton skrev:När Angelus sitter och skrävlar på baren, umgås med töntvampyrer, det känns inte som Angelus. Han blir som en stor skrytsam luns bara. Nej Angelus i Btvs S.2 det var tider det.


Stor känga som skrivit just de delarna, för de är verkligen inte karaktärsäkta. Soulless däremot - Angelus gör all skada han kan med små medel. Så skulle de ha fortsatt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tea » fre jun 02, 2006 0:54

WOW... gör fortfarande hela tiden liknelser till paralellerna i Buffy s7.
var säker på att Lilah skulle vara den första "first" i Angel, emn.. sen rör hon ju vid honom, och det skulle inte the first göra...

Underbart avsnitt. och jag älsakr ju Eliza med, så mycket bättre
buffy s7Kom just att tänka på att de sla göra en resa i Angels minne oxå inann Fred ringer till Andrew.. så ett sånt episode måste vi ju hinna med oxå.. måste kännas att bli så accepterad ändå.. rädda världen två ggr... direkt efter fängelse-vistelse, härligt

Blaha, blaha.. jag har ju blivit lite spoilad om vad det rä som kommer ut er Cordys mage, men det ska bli spännande att se...
Hoppas inte Cordy försvinenr i säsong 5... (få andra sidan, hennes karaktär har verkligen gått ribba och ribba ner på sista tiden... Vart är bortskämda snobbiga cordy???)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » lör sep 16, 2006 22:08

Tea skrev:WOW... gör fortfarande hela tiden liknelser till paralellerna i Buffy s7.
var säker på att Lilah skulle vara den första "first" i Angel, emn.. sen rör hon ju vid honom, och det skulle inte the first göra...

Jo, jag trodde samma sak. Btw, undra om The beast har något med The firsta att göra, likadant med Cordy? Det får man väl reda på senare isf. Avsnittet var okej, inge höjdare direkt. Men Cordy.. jag blir helt stäld. Det är ju inte Cordelia längre! :/ Aja, hoppas det blir bättre senare när det gäller henne iallfall. 7/10
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Capt. Peroxide » lör jul 07, 2007 2:44

Jaaaa! Faaaaaaith!!

Alltså, jag RÖS när hon stakeade sina första vamps efter fängelsevistelsen. Eliza tillför så jävla mycket till Angel de få avsnitt hon är med.

Jag antar att typ ALLA kunde se att Cordy var på tjocken redan från början av avsnittet? Underligt att ingen i hotellet fattade. Trodde först det bara var Charisma som var gravid utan att det hörde till storyn, och tänkte att nää, inte är väl ME så slarviga?

(spoiler BtVS S7) Alltså, varför hör man ingenting om Angelus återkomst i Buffy? Buffy måste ju vara rätt högt på hans lista över tortyroffer. Om han nu alltså till och med ringer Dawn och lägger på. Det var ett tag sen jag såg just de S7-avsnitten, men inte andas de väl ett ord om Angelus?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » lör jul 07, 2007 2:54

Capt. Peroxide skrev: (spoiler BtVS S7) Alltså, varför hör man ingenting om Angelus återkomst i Buffy? Buffy måste ju vara rätt högt på hans lista över tortyroffer. Om han nu alltså till och med ringer Dawn och lägger på. Det var ett tag sen jag såg just de S7-avsnitten, men inte andas de väl ett ord om Angelus?

Svaret är riktigt tråkigt: tvbolagspolitik.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons jul 11, 2007 13:52

And it's all coming back to me, fyfanken så bra. Flera saker jag hunnit glömma, som hur mycket jag gillade den dysfunktionella relationen mellan Wes och Lilah. Scenerna mellan dom båda, eller mellan han och hon i hans huvud, i det här avsnittet är riktigt starka.

Dessutom Faith, rymningsscenen är enormt cool. Hennes reaktion, hennes minspel, när hon hör att Angelus är tillbaka är underbar. Vilken kvinna.

Connor och Faith tillsammans är också härliga att se, dom har bra kemi, som - eller framför allt - när hon skickar hem honom igen. Hon är bra på att sätta folk på plats. Bra på att leda också. Jag älskar när hon kommer in och tar kommando, som en riktig slayer ska. Det är... sexigt. Ja. Starka kvinnor är sexigt, så är det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 11, 2007 14:01

adolvsson skrev:Dessutom Faith, rymningsscenen är enormt cool. Hennes reaktion, hennes minspel, när hon hör att Angelus är tillbaka är underbar. Vilken kvinna.


Oh, vill vara framme vid S4 nu!! "Bara" tre säsonger kvar till dessa avsnitt!

Ja. Starka kvinnor är sexigt, så är det.


Jag har vunnit en del spontana armbrytartävlingar i mina dar... Just sayin'.
Senast redigerad av AKS ons jul 11, 2007 14:08, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons jul 11, 2007 14:03

AKS skrev:Jag har vunnit en del spontona armbrytartävlingar i mina dar... Just sayin'.

How you doin'? ;)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare