3x10 Amends

Här pratar vi mest om Säsong 3

Betyg?

1
1
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
2%
5
4
8%
6
6
12%
7
7
13%
8
9
17%
9
13
25%
10
11
21%
 
Antal röster : 52

Inläggav Yog-Sothoth » tis dec 21, 2004 19:06

Noggster skrev:Never understimate the power of Barry White.

En härlig scen (särskilt pga Barry), men det blev lite väl mycket Dawson's Creek där. Som om en 18-årig kille skulle tacka nej till sex? Inte i den här dimensionen. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » tis dec 21, 2004 19:15

Mönsterstudent: Men det är ändå Oz. Som känner Willow väl nog för att veta att han inte tackar nej för all framtid utan att "all good things come to those who wait". Åtminstone i det här fallet. Jag har inga problem med att tro det. Har du svårt att tro att Xander håller sig borta från Buffy i BB&B också?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » tis dec 21, 2004 21:49

caffeineaddict skrev:Mönsterstudent: Men det är ändå Oz. Som känner Willow väl nog för att veta att han inte tackar nej för all framtid utan att "all good things come to those who wait". Åtminstone i det här fallet. Jag har inga problem med att tro det. Har du svårt att tro att Xander håller sig borta från Buffy i BB&B också?

Det har du kanske rätt i, men till mitt försvar kan jag ju påpeka att han visste att hon var under en förtrollning, och skulle han ha utnyttjat henne då hade hon hatat honom för all framtid?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Binchy » fre jan 07, 2005 19:35

Oooooh, bra avsnitt, gillar tillbakablickarna, härligt att få se Ms Calendar igen (klart att hon dyker upp för att tortera Angel, hon var väl en av de sista han, som Angelus, dödade). Men när snön kom så tänkte jag direkt på "Father of the Bride" med Steve Martin. Där börjar det också snöa i Kalifornien, tror inte att det händer så ofta, med tanke på hur sällan det snöar här i södra Sverige.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » fre jan 28, 2005 23:42

Ännu ett bra S3 avsnitt, speciellt för Angel fans som undertecknad. Scenen med Angel och Buffy i slutet är underbar, troligtvis i topp 5 av mina favorit Buffy scener.

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav jvc_man » lör feb 05, 2005 1:37

9/10 - gillade skarpt detta avsnittet, en av anledningarna är förmodligen Angel! 8)
Storyn o handlingen är verkligen suverän, Willow o Oz relation é vacker o se på - glädjande! :) Detsamma gäller Angel o Buffy, vacker men ack så sorglig som alltid...
Det jag tycker é underligt (det var många detaljer i detta avsnittet som jag tyckte var underliga) är att Angel står vid soluppgången o skall dö - Buffy kommer o försöker snabbt rädda honom - det tar tid - allt blir bra - de tar en promenad i stan - forfarande ingen sol!?

Men men, väldigt bra avsnitt o skriver som i 3:09 - orkar inte riktigt kommentera avsnittet ännu efter att precis sett det, bör sova på saken! 8)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör feb 05, 2005 12:48

jvc_man skrev:Det jag tycker é underligt (det var många detaljer i detta avsnittet som jag tyckte var underliga) är att Angel står vid soluppgången o skall dö - Buffy kommer o försöker snabbt rädda honom - det tar tid - allt blir bra - de tar en promenad i stan - forfarande ingen sol!?


Men det är ju det vädermannen säger på slutet, snömolnen drog in och täckte solen under hela den kommande dagen. Det är därför snön spelar en så stor roll. Eller hur menar du?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » lör feb 05, 2005 12:52

Jag köper inte det. Nej nej nej, jag köper inte det. Om allt som behövdes för att vampyrer skulle kunna vandra omkring mitt på dan var att det var rejält mulet skulle brittiska öarna befolkas helt och hållet av Spikear. Solförmörkelse - det köper jag. Moln, om än aldrig så tjocka (och sedan när innebär snöstorm att det blir nattsvart?!?), NEJ. Äckligaste, sockersötaste, dummaste slutet i Buffyverse.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav jvc_man » lör feb 05, 2005 13:53

A bear skrev:Jag köper inte det. Nej nej nej, jag köper inte det. Om allt som behövdes för att vampyrer skulle kunna vandra omkring mitt på dan var att det var rejält mulet skulle brittiska öarna befolkas helt och hållet av Spikear. Solförmörkelse - det köper jag. Moln, om än aldrig så tjocka (och sedan när innebär snöstorm att det blir nattsvart?!?), NEJ. Äckligaste, sockersötaste, dummaste slutet i Buffyverse.



Nje, bra slut!! Men köper inte iheller att molnen täcker solstrålarna från att nå ner till marken (vampyrerna). Dock så tror jag snarare att solen inte hann gå upp...
Riktigt bra avsnitt o slut!
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav A bear » lör feb 05, 2005 14:22

jvc_man skrev:Nje, bra slut!! Men köper inte iheller att molnen täcker solstrålarna från att nå ner till marken (vampyrerna). Dock så tror jag snarare att solen inte hann gå upp...
Riktigt bra avsnitt o slut!


Sorry, men nä, det funkar inte. Strax innan har Buffy full panik därför att solen ska komma upp vilken sekund som helst,
Buffy: (begging frantically) Angel, please, the sun is coming up!

och så plötsligt går de i lugn och ro längs huvudgatan?
Weatherman: Sunnydale residents shouldn't expect to see the sun at all today.

Häftigt. Så varför är inte alla vampyrer i hela jämra Sunnydale ute och käkar lunch?

Bor man i Californien är väl snö tillräckligt exotiskt och magiskt för att förklara de underligaste saker. Men detta... NÄE.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » lör feb 05, 2005 14:35

Men det är ju alldeles uppenbart Magic Snow som skapas just i syftet att rädda Angel. Det är ingen slump, syftet med snömolnen ÄR att rädda Angel från att begå självmord by sunshine. Jag skulle inte heller ha köpt att vanliga snömoln (som överhuvudtaget inte existerar i Kalifornien) skulle ha stoppat solstrålarna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » lör feb 05, 2005 15:11

PTB kanske?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav latarmig » lör feb 05, 2005 15:49

För min del funkar det här slutet. Visst är det sockersött, vilket i vissa serier är ett problem, men BtVS är vanligtvis så hemsk att när det någon gång blir lite gulligt så är det välkommet. På annat håll i serien (i början av säsong 6) förklaras att det bara är direkt solljus som är dödligt (samma sak sägs för övrigt även i AtS), så att fullständigt igenmulet väder i kombination med kraftigt snöfall skulle göra solstrålarna ofarliga verkar troligt.

Vad eller vem som orsakar snöfallet är knepigare. Själv skulle jag säga gud. Han är i och för sig inte med som en uttalad faktor i serien men jag kan inte komma på någon bättre lösning. Vidare spekulationer om det för oss in på AtS-territorier så jag stannar där.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör feb 05, 2005 19:37

CheeseGuy skrev:PTB kanske?


(Angel S4):Med allra största sannolikhet PTB (eller Jasmine), eftersom de vet vilken roll han ska spela för dem i framtiden.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » sön feb 06, 2005 1:19

caffeineaddict skrev:(Angel S4):Med allra största sannolikhet PTB (eller Jasmine), eftersom de vet vilken roll han ska spela för dem i framtiden.


Spoiler Angel s4
Det är precis på det sättet jag inte gillar att s4 arcen kastar en skugga över tidigare säsonger... jag vill inte alls att en massa händelser i tidiga Buffy skall vara delar i Jasmines masterplan men man kan inte utesluta det :evil:
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav jvc_man » mån feb 07, 2005 2:40

....nu hänger jag ju inte med längre, måste ni spoilersnacka. :(

Godnatt!
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Gordo » sön feb 13, 2005 21:51

Ett riktigt mysigt Angel och Buffy- avsnitt (i alla fall slutet) När jag så det första gången och var så totalt uppe i deras förhållande såg jag om slutscenen gång på gång på gång. Avsnittet är riktigt bra men var kanske bäst just då när jag inte sett längre i serien.

latarmig skrev:För min del funkar det här slutet. Visst är det sockersött, vilket i vissa serier är ett problem, men BtVS är vanligtvis så hemsk att när det någon gång blir lite gulligt så är det välkommet


För att avskräcka mig så måste det vara väldigt, väldigt socketsött (gäller även andra serier) Men det är prcis som latarmig skriver, det är de här kontrasterna som finns i Buffy är så fantastiska. Det är ju oftast mörkt och jobbigt men så ibland kommer en scen som denna och allt känns lugnt och glatt för en stund..

(oj, nu blev det här inlägget nästan lite sockersött så jag måste väl säga att jag älskar det mörka och jobbiga också) ;)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Sweet!

Inläggav TotallyHopeless » sön okt 09, 2005 1:27

Åh, vad jag gillar det här avsnittet! När snön sakta föll grät jag lite smått...

:cry:
"There's nothing wrong with being a loser, it just depends on how good you are at it." // Billie Joe Armstrong
Användarvisningsbild
TotallyHopeless
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 09 okt 2005
Ort: Ja, du...

Inläggav mattek72 » sön okt 09, 2005 1:30

Välkommen TotallyHopeless.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Ai » sön okt 09, 2005 1:32

Japp! Välkommen hit.

Här hittar du länkar till Presentationstrådar. Skriv i dom - alltid kul att få se vilka som hittar hit.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » lör jan 28, 2006 19:20

Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.

OK, magisk snö kan väl förklara en hel del (eller ett tv-team som är vana att bo i Kalifornien där de bara ser snö på bild eller på semesterresor).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Zaxx » lör jan 28, 2006 19:32

Binchy skrev:Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.

OK, magisk snö kan väl förklara en hel del (eller ett tv-team som är vana att bo i Kalifornien där de bara ser snö på bild eller på semesterresor).


O vart tog solen vägen ? ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör jan 28, 2006 20:08

Zaxx skrev:
Binchy skrev:Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.

OK, magisk snö kan väl förklara en hel del (eller ett tv-team som är vana att bo i Kalifornien där de bara ser snö på bild eller på semesterresor).


O vart tog solen vägen ? ;)


Snömolnen täckte den? Det var ju det som var hela poängen med snön.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » lör jan 28, 2006 20:19

caffeineaddict skrev:
Zaxx skrev:
Binchy skrev:Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.

OK, magisk snö kan väl förklara en hel del (eller ett tv-team som är vana att bo i Kalifornien där de bara ser snö på bild eller på semesterresor).


O vart tog solen vägen ? ;)


Snömolnen täckte den? Det var ju det som var hela poängen med snön.

Och det förklarar fortfarande inte varför vampyrer överhuvudtaget kommer till Kalifornien i stället för att hålla sig norr om XX:e breddgraden och kunna vara ute dygnet om om vintern. Nä, fånigt fånigt fånigt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » lör jan 28, 2006 20:31

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:
Zaxx skrev:
Binchy skrev:Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.

OK, magisk snö kan väl förklara en hel del (eller ett tv-team som är vana att bo i Kalifornien där de bara ser snö på bild eller på semesterresor).


O vart tog solen vägen ? ;)


Snömolnen täckte den? Det var ju det som var hela poängen med snön.

Och det förklarar fortfarande inte varför vampyrer överhuvudtaget kommer till Kalifornien i stället för att hålla sig norr om XX:e breddgraden och kunna vara ute dygnet om om vintern. Nä, fånigt fånigt fånigt.


Det finns säkert sådana också. Men vafan, man kan ju inte bara äta eskimåer och samer hela tiden och ett förmodat party animal som Spike skulle inte nöja sig med en spark, en stjärtlapp och en mössa med öronlappar.

Visst, visst, jag är inte helt nöjd med hur det fungerade heller, men under stora delar är jag läskigt förtjust i Amends även om kanske inte just "magisk snö" var den rätta metoden.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » lör jan 28, 2006 20:51

Zaxx skrev:
Binchy skrev:Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.

OK, magisk snö kan väl förklara en hel del (eller ett tv-team som är vana att bo i Kalifornien där de bara ser snö på bild eller på semesterresor).


O vart tog solen vägen ? ;)


Ja, det var ju helt klart MÖRKT när de vandrade där i snön. Och säga vad man vill om snömoln, men inte slår de ett åskmoln i mörkhet, på långa vägar. Snö sprider ju snarare ljuset, det blir vitt överallt, inte bara på marken.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » lör jan 28, 2006 21:27

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Och det förklarar fortfarande inte varför vampyrer överhuvudtaget kommer till Kalifornien i stället för att hålla sig norr om XX:e breddgraden och kunna vara ute dygnet om om vintern. Nä, fånigt fånigt fånigt.


Det finns säkert sådana också. Men vafan, man kan ju inte bara äta eskimåer och samer hela tiden och ett förmodat party animal som Spike skulle inte nöja sig med en spark, en stjärtlapp och en mössa med öronlappar.

Men om det räcker med snömoln behövde de ju inte bo i Godthåb eller Anchorage... det skulle ju räcka med New York, för katten.

Vi säger så här: magisk snö faller ur extra tjocka moln. Så tjocka att de stoppar jordens rotation. Eller nåt.
Men det är fortfarande fånigt.

Det jag hade velat se var scenen där Joyce tittar ut och är förvånad över att det snöar medan Faith mest är förbryllad över Joyces reaktion - varför skulle en tjej från Boston vara imponerad av lite snö?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » sön jan 29, 2006 0:09

Bild

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Bender » sön feb 26, 2006 14:47

Bra avsnitt! Känslosamt och skönt att Willoz har börjat hitta tillbaka igen. Kul att se Calendar igen trots att hon inte riktigt var sig själv, lite synd dock att man alltid får se i förtexterna när någon tidigare karaktär återkommer... Detta gäller tex Spike, Dru och tidigare Oz.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav fripp21 » mån mar 06, 2006 23:31

Total förvirring

Jag såg detta tudelade avsnitt ikväll. Först ser man att det är skrivet och regisserat av Joss och man upptäcker sig själv kvittra av förväntan.

Sedan är det så otroligt bra, tillbaka på Irland, kusliga scener, miss Calendar tillbaka som någon slags samvetsförstärkare för Angel. Det är bra, så bra. Och när Giles öppnar dörren ligger kameran en lång stund på hans ansikte. Vad tänker han på, vad känner han?

Och stackars Willow kämpar på. Schysst musikval tjejen! :D Men vad har hon på is i ishinken. Läsk?

Sen ringde telefonen, min mei-mei. Kort samtal, åter till höjdaravsnittet. Men se, allt är borta. Andra halvan var inte bra, nej kass, kasst, dåligt. Varför var det så? Var det så lätt att tappa koncentrationen på ett Buffy-avsnitt, ett kort telefonsamtal? Ojoj.

Men det var i alla fall coolt att se Buffy stå upp mot den där rena elakingen. Hon är en tuff brud, Buffy.
Jenny/The First: You have no idea what you're dealing with.

Buffy: (dripping with sarcasm) Lemme guess. Is it... evil?


Betyg: omöjligt att betygsätta, måste se om episoden någon gång och låta tankarna samla ihop sig.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare