*Insätt svordom här*

Här pratas det om Angel Säsong 5

*Insätt svordom här*

Inläggav Peak » lör feb 14, 2004 4:32

LOS ANGELES (Zap2it.com) - Earlier today, an announcement was made to the cast and crew at The WB's "Angel" that this season, the show's fifth, would be its last.

"It's official enough to know it's real," David Greenwalt, who co-created the series with Joss Whedon, tells Zap2it. "but I haven't talked to anybody at the network or the studio. I can tell you that it's real, that it makes Mr. Whedon and myself very sad, that we wish it had kept going and we thought it was only getting better.

"Joss and [executive producer] Jeff Bell told the cast and crew today. We have no understanding of the inner workings of the corporate world, but we've had a long and fruitful relationship with [producing studio] 20th Century Fox and The WB, for which we grateful. We just wish it could have gone on forever. Apparently, it's not going to.


http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

:( :( :( :(
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav poser » lör feb 14, 2004 4:36

Postade precis i AtS delen av forumet i Säsong 6? tråden.
Jag är ledsen.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Peak » lör feb 14, 2004 4:39

Aha, såg inte det... Sorry... Dåliga nyheter kan man väl inte få nog av, dock...

Kanske dags att börja jobba för att få den där Faith-spinoffen nästa år.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav poser » lör feb 14, 2004 4:40

Var inte menat som kritik mer som information.
I sånna här stunder tänker jag inte på var posterna hamnar.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Simon » lör feb 14, 2004 4:48

*gråta*

Det trodde jag faktiskt inte. Visst var det långt långt långt ifrån säkert att en sjätte (och min förhoppning, sista) säsong skulle göras, men jag trodde inte det skulle sluta med fem.

Fasen också, vad ska man nu se på i framtiden?
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Peak » lör feb 14, 2004 4:49

Litet, litet ljus i mörkret?

We have discussed continuing the Angel legacy with special movie events next year, which is still on the table.


http://thewb.com/PressRelease/Index/0,8 ... 80,00.html
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav poser » lör feb 14, 2004 4:56

Lite ljus men det ger inte mycket tröst.
llksakssdaäösdfölsdakaslksamvlaaämv maälasmdalmkvlkäasvd

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Simon » lör feb 14, 2004 4:59

Man vet ju hur det går med sånt, de har ju snackat om Ripper-serie/film i vad? 2 år eller nåt?

Jag kan inte ens tänka mig hur de ska kunna knyta ihop påsen snyggt på... ööh.. 4 avsnitt eller hur många de nu inte spelat in redan.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav noike » lör feb 14, 2004 5:24

mirkan: Ripper-filmen skulle vara en BBC-produktion i botten, och de är inte alls lika snabba som i USA. Om du gör en film på en serie som Angel, som redan har en publik, så skulle det gå bra mycket snabbare än vad det har gjort med Firefly-filmen.

Kan inte någon sätta ett chip i huvuedt på tvbolagschefer på andra sidan pölen alternativt LARTa dem ordentligt?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Simon » lör feb 14, 2004 5:42

Ja, man kan väl hoppas.

Å andra sidan är det kanske bättre om de får knyta ihop serien ordentligt nu, så man inte går med ovissheten om det någonsin kommer få sig ett bra slut genom filmer eller vad de nu hittar på.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tinder » lör feb 14, 2004 8:29

Men vad i hel*...
Var nästan säker på att de skulle ge dem en säsong 6 som jag dock misstänkte skulle bli deras sista. Kan de inte få göra det så de har tid och avsnitt på sig att knyta ihop serien snyggt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Off » lör feb 14, 2004 11:42

Ord kan inte beskriva hur förbannad jag är idag. Först får de i uppdrag att göra en jävla stand alone-säsong (om än en bra sådan) och sen får de kicken. Vafan de borde iallafalla ha vetta nog att ge oss 5-6 avsnitt till på säsongen så att de kan kicka igång en jättearc. Det är fan tur att det är bra ljudisolerat här för jag har skrikit i 15 minuter.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Peak » lör feb 14, 2004 12:06

Kanske tur att det fanns 3 topics om det här så att Off fick avreagera sig lite...

Bild Bild
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Off » lör feb 14, 2004 12:11

Jag har varit inne och avreagerat mig på DVDforum också men det hjälper inte.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Peak » lör feb 14, 2004 12:13

Jo, jag såg det... ;)

Hjälper väl inte, men man kan ju alltid skriva på ändå:

http://www.petitiononline.com/ai5d0162/petition.html
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Off » lör feb 14, 2004 12:23

Har skrivit på nu men det lär väl behövas runt 1 000 000 000 påskrifter för att de idioterna ska fatta
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 12:32

Det här var det första jag såg när jag vaknade och nu vill jag bara gå tillbaka till sängen och dra kudden över huvudet...

Bad day... bad, bad day...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 12:39

Okej, nu har jag tänkt en stund, och nu sätter paniken in....

Hur FAN ska de kunna avsluta alla påbörjade historier?!? Wes/Fred, Angel/Spike, Shanshu (kommer han bli levande? Kommer han det?), Lindsey, Eve, THE SENIOR PARTNERS, Gwen Raiden, Gunns huvud, Connor måste döda Sahjahn (om de inte kom runt det med Tim Minears kommentar att det var det som stod [The Father Must Kill The Son] som gällde och inte det som "skulle" ha stått).

Och jag vill ha tillbaka Dru! Verkligen! Vi kan inte avsluta den här serien utan Dru! *gråter*

Det finns för mycket, för mycket, för mycket för nio avsnitt...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinder » lör feb 14, 2004 12:40

caffeine: samma här fast kunde inte ens gå och lägga mig igen utan var ju tvungen att fara till skolan och plugga.
Inte blivit så här upprörd om en tv-nyhet nån gång. Hade ju inte fastnat för Buffy när de beslöt att lägga ner den serien...
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 12:55

Tinder: Dessutom visste man att Buffy nästan slutade "on it's own terms" och de hade vetat det tillräckligt länge för att hinna knyta upp trådarna och göra en stark finish. Både Joss och SMG kände att det var avslutat (fast det var klart att man var besviken ändå...).

Det här är värre, det här är, det är inte Firefly-illa, men det är jävligt illa! De blir mer eller mindre utsparkade. Det finns en massa bollar i luften men den onde mannen med käpp får musiken att sluta!

:(


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör feb 14, 2004 13:08

Special movies-BS!! Angel är en tv-serie och ska *värdigt* få avslutas i det formatet. Om det blir special movies och skit så betyder ju det att varken Angels eller Spikes shanshu:er kommer att lösas inom ramen för serien och sen kanske det inte ens *blir* några tv-filmer och då sitter vi där. Limbo är inte ett trevligt tillstånd. Fuck the WB!!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 13:11

Håller med gudinnan... jag vill VERKLIGEN att allt ska avslutas inom serien, men det finns ju för mycket... för mycket...

*gråta* *igen*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » lör feb 14, 2004 13:17

Jag har hela tiden varit inställd på säsong 6 sen är det slut. Men sen kommer dem och slår undan benen på en och sparkar en lite i magen som så många gånger förr.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav AKS » lör feb 14, 2004 13:23

Tänk om de kunde få en halv säsong 6 i alla fall? Tolv avsnitt där de får avsluta serien på det sätt Joss vill (jag tror knappast att han kan ha varit så förtjust i standalone-idén även om den kanske krävdes).

Usch, vad besviken jag är! Det *måste* gå att lösa på nåt vis. Jag ser alltså inte special movies som en lösning. Och i zap2it-artikeln så står det att the WB visar sin uppskattning för Angel genom att tidigt förvarna dem om nedläggningen så att Angel kan avslutas på ett värdigt sätt. här har vi då problemet: har the WB-bitcas inte ens sett sin egen serie?! Det är för sent för en serie som Angel att få en värdig avslutning då det bara finns kanske fem-sex avsnitt kvar att skriva om! Idioter!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 13:33

AKS: Ja, du har helt rätt. Det är idiotiskt.

Tittar man på sändningsschemat så ser man att de tre närmsta veckorna kommer det nya avsnitt (fram till 5.16 alltså), men sen är det ett uppehåll... kan tänka mig att det är avsnitten efter det uppehållet (alltså just sex stycken) som kan komma att hinna påverkas och skrivas om...

Men ändå... sex avsnitt... idioti!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » lör feb 14, 2004 14:05

Det finns ingen chans att de klarar att avsluta säsongen värdigt en sistasäsong. Enda chansen är att de får ett annat bolag att köpa upp serien så som de ser ut nu. Fan man kan ju lika gärna dö...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör feb 14, 2004 15:26

Det finns ingen möjlighet för UPN eller liknande att plocka upp den?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör feb 14, 2004 15:29

Ingen aning. Man kan ju bara hoppas.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » lör feb 14, 2004 16:14

Om WB har planer att göra nån/några "special movies" om Angel, vilket jag skulle tro innebär 1,5h långa tv-filmer med samma budget som 1-2 vanliga avsnitt så är det inte säkert att de är beredda att sälja serien till nån annan. De vill kanske kunna fortsätta med att casha in på så sätt och att visa repriser osv.
Och är det sådana special movies som jag tror så tror jag man blir ganska besviken då varje "film" ska ha en egen handling och blir på så sätt bara långa stand alone avsnitt med MOTW tema, och det är ett öde som jag tycker Angel borde slippa.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » lör feb 14, 2004 16:21

Fast min icke-Whedon-favoritserie Homicide skötte ju faktiskt det hyfsat väl... efter att serien var slut (och den sista säsongen hade mer eller mindre, well, sugit pung) så gjorde de en riktigt bra TV-film som avslutade allt tillfredsställande och som dessutom, i ett sådant där drag som man bara tror ska kunna hända i ens vildaste fantasier, fick tillbaka Varenda Jäkla Regular (20 st) som någonsin dykt upp i serien. Bara det fick ju hjärtat att snurra i bröstet.

Så helt förhoppningslös inför konceptet "TV-film" känner jag mig inte. Men jag vill ändå helst se ett tillfredsställande slut på serien inom serien...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron