What if? (spoilers för hela säsongen/serien)

Här pratar vi mest om Säsong 7

På slutet av S7 skulle Xander ha...

...dött en hjältedöd (se: Spike, Doyle eller Bruce Willis i den där filmen med en jättestor sten i yttre rymden).
4
6%
...förvandlats till en demon och dödats av nån av de andra (Joss originalplan).
3
5%
...levt lycklig i alla sina dagar med en överlevande Anya.
12
18%
...tagit Buffy eller Willow i sina armar och sett henne djupt i ögonen. Mycket romantiskt hångel följer.
1
2%
...tagit Giles i sina armar och sett honom djupt i ögonen. Mycket hångel och oerhört brittiska kommentarer följer.
5
8%
...magiskt återfått sin syn.
2
3%
Jag är nöjd med det som det är i "Chosen".
39
59%
 
Antal röster : 66

What if? (spoilers för hela säsongen/serien)

Inläggav caffeineaddict » sön sep 21, 2003 23:57

Joss erkände i en intervju att han faktiskt hade funderat ordentligt på att döda Xander och förvandla honom till en demon som resten av gänget måste döda i slutet av S7, men att han valde bort det för att kunna ha ett lyckligt slut för alla i "the core group". Istället lät han förblinda Xander i Dirty Girls. Vad tycker ni? Hade att döda Xander varit ett starkare, mer dramatiskt och modigare drag, eller hade det bara känts fel?

Jag är ett alldeles för stort Nick Brendon/Xander-fan för att tycka att det känns som en bra idé. Till skillnad från vissa tycker jag ju att karaktären (även om han ofta underanvändes mot slutet) var fantastisk från början till slut. Jag är glad att han fick överleva den stora kampen på slutet, och det är ju inte som att han direkt kom undan lätt som det var nu (han förlorade sitt ena öga och sitt livs stora kärlek).

Det känns som att Joss gjorde rätt val och det stärker bara min tro på hans totala guddomlighet. :)

EDIT: My bad, det var Nick Brendon och inte Joss som hade berättat ovanstående story i en intervju. Men det lär ju ändå ha varit Joss idé, så...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån sep 22, 2003 0:25

DÖDA XANDER!!
Då hade hela min värld rasat samman. Nej vill inte ens tänka på det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån sep 22, 2003 1:30

Att vara den person som blev permanent skadad är nog starkare än att "bara" dö. Men i säsong 7 var han och Tony Head underanvända. Kunde de int haft ihjäl mer Slay-wannabes och utökat tiden med kärngruppen? Det är ju trots allt därför vi tittar och inte på grund av något gummimonster.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » mån sep 22, 2003 2:28

säger som brossan, inte fan ska xander dö. Då hade jag blivit helt förstörd, tänk alla dessa år som han kämpat bara för att dö på slutet.
Nej Joss skötte det bra som han gjorde.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons sep 24, 2003 22:53

noike: Kan inte annat än hålla med. Tycker S7 är riktigt, riktigt bra och ett grymt slut på serien. Men det som ändå störde mig mest var just att Tony Head och Nick Brendon underanvändes till fördel för vissa mer irriterande bi-roller (Kennedy, grrr....).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Veidit » tor sep 25, 2003 0:43

OK detta går lite in på Angel men UTAN någon form av spoilers

Jag tycker att slutet var bra MEN jag hoppas på att Xander kommer i några avsnitt på Angel S5 där dom går igenom hans öga, fixar till det eller kommer fram till att man inte kan fixa det med magi/massa pengar osv...

EDIT:
Jag skulle dock velat att Xander kunde vara lite ännu mera hjälte, typ spionerat eller ja något liknande ;)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor sep 25, 2003 0:55

Ja, jag hoppas verkligen på en hel del små uppträdanden av våra favoriter från Buffy. Man vågar väl inte tro på att SMG ska ha vägarna förbi, men hoppas kan man ju alltid...

Nick Brendon däremot vore väl inte så svår att få tag i. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Veidit » tor sep 25, 2003 1:02

Nick är en bra skådis, önskar att jag gjorde filmer så skulle han fått lite roller

;)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor sep 25, 2003 2:15

Har faktiskt tänkt precis samma sak. Om jag gjorde en film nån gång skulle han få en stor roll. :)

Skulle gärna se mer dramatiskt material från honom. Vi vet alla hur charmig, varm och vitsig han kan vara, men kolla på honom i Becoming och Revelations, när Xander vill hantera Angel mer brutalt än de andra. Han är grymt bra även på att spela dessa mörkare sidor av karaktären. Jag skulle vilja se fler scener och roller av den sorten från Nick Brendon.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Josefin » tis dec 30, 2003 14:41

På något sätt har ju Xanders roll altid varit att vara en slags "anti hjälte". Han har varit väldigt mänsklig och sårbar när de andra karaktärerna har haft olika former av magi, demon eller superhjälte i sig. Det gör att han alltid tar en större risk än de andra och därmed är mer hjälte på ett sätt. Jag gillar Xander-avsnittet av den anledningen (The Pack?)

Om han hade varit den som räddat gänget i slutet hade det varit att frångå hans karaktär. Han visde sin starka sida (lojalitet och kärlek) när han lyckades vända Willow och att ha honom som nyckel igen hade känts som en upprepning.

Att han förlorade ett öga visade hur mycket han har riskerat och offrat för att hjälpa Buffy i kampen mot det onda och var en bra symbol.
Användarvisningsbild
Josefin
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 dec 2003

Inläggav Off » tis dec 30, 2003 19:46

Bara Brendon biffar upp sig lite igen som i de tidigare säsongerna så ser jag honom som nästan stora manliga skådespelare :) . Han kan allt precis som T Head.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Willowtree » tor maj 06, 2004 18:41

Romantiker som jag är hade jag nog velat att Xander och Anya skulle leva lyckligt ihop, men som det slutade var bra oxå. Kanske lite mer hjälte dock.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spikelover » sön jan 23, 2005 22:48

Jag hade svårt att välja mellan att han skulle leva med anya som inte skulle ha dött och som det var, men jag kom fram till att det skulle ha varit konstigt om hon hade levat. Och han älskar nog henne mer när hon är död tror jag. han uppskattar henne mer och om han skulle ha blivit en demon ( :!: ) så skulle det ha varit jätteknäppt. ja menar, hur skulle han ha blivit en demon och vad för sort skulle han vara :?: :!:
nej, jag är nöjd
I'm drowning in footwears!
*sits* weard dream
_______________________________________
bästa avsnittet i BtVS är helt klart Sleeper. Det handlade ju om Spikey. hehe
Användarvisningsbild
Spikelover
Demon Fodder
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 19 jan 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön jan 23, 2005 22:56

Jag hade gärna sett att fler dött, t ex Xander, Kennedy m fl, men i stort är jag väldigt nöjd med slutet/Chosen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav latarmig » sön jan 23, 2005 23:27

Illyria: Precis!
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Chosen » tis mar 29, 2005 14:03

Joss hade tänkt döda ALLA i Chosen men tyckte att det var för desperat så han lät det bli såhär.
Anya dog så att hon inte skulle komma i Angel, nått i den stilen.
Jag är glad över att det blev som det blev =)
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Binchy » tis mar 29, 2005 14:17

...tagit Buffy eller Willow i sina armar och sett henne djupt i ögonen. Mycket romantiskt hångel följer.
...tagit Giles i sina armar och sett honom djupt i ögonen. Mycket hångel och oerhört brittiska kommentarer följer.



Romantiskt hångel :eek: Låter som contradiction in terms. Men hellre Xander och Willow, än Willow och Kennedy. Varför inte Buffy och Willow? (Sluta dregla genast!)

Den mentala bild som dök upp i huvudet efter att ha läst "tagit Giles i sina armar" kommer att ge mig mardrömmar i år framöver.

Chosen, I love you just the way you are!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tis mar 29, 2005 15:01

En liten what-if jag funderat på:

Är inte Willow borta lite väl kort tid? Slutet på s6 utspelar sig i början av maj, och hon är tillbaka igen i... vadå, senast mitten av augusti? Inte underligt att alla verkar tycka att det är lite för kort tid för att lära sig att inte vara ond.

Tänk om vi i stället fått lite fler scener med Willow och Giles i England, fått lite mer tid för klassisk Sunnydale - bra standalones - i början av s7, och så dimper Willow ner i Sunnydale någonstans runt avsnitt 8-9, alltså ca ett halvår efter Taras död? Då hade vi alltså kunnat få:
a) tid med bättre och mer trovärdig förklaring till hur Willow blir den betydligt ödmjukare och vuxnare person hon är i s7 - och kanske en med lite mera självförtroende
b) se Giles på hästrygg ett par gånger till
c) mer tid mellan Willow och Giles = en Willow som är mer engagerad i slayerette-grejen (allihopa, alltså) och inte bara står i bakgrunden halva säsongen
d) en något kortare och förhoppningsvis intensivare arc
e) mer galen Spike (som är mycket roligare än velourspike)
f) mer Xander
g) mer Dawn
h) mer Clem!!!

Visst, det innebär att hålla isär kärngänget längre än vad man skulle önska, men ärligt talat - som det är finns ju kärngänget knappt som sådant, även när alla fyra är på plats. Man kunde ju till och med tänka sig att om Willow återkommer strax innan TFE ger sig till känna kunde det svetsa ihop de fyra bättre och ge mer möjlighet till klassiskt samspel...

Questions? Comments?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tis mar 29, 2005 15:20

A bear, en mycket intressant variant. Hon är borta lite väl kort tid... Giles till häst *drömmer* Mer Giles *drömmer igen*

Du tappade mig på "mer Dawn", men jag kom tillbaka iom "mer Clem". Jag tycker man ser alldeles tillräckligt av Dawn under säs 7. OK, hon är inte alls lika mycket "oförstådd tonåring - ingen bryr sig om mig, låt mig vara ifred" som tidigare. Men Dawn i lagom doser passar ändå mig bäst.

Allt det andra håller jag med om.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » tis mar 29, 2005 15:26

Jag håller också med. Dessutom, och detta har jag nämnt i många andra trådar, så är det inte trovärdigt att Buffy och Dawn på tre månader förlåtit Willow för att hon faktiskt tänkte mörda, just det: mörda, Dawn i ett av slutavsnitten av S6. Lite mer tid för alla, inte bara Willow, hade ökat på trovärdigheten för S7 rejält.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tis mar 29, 2005 15:34

Binchy skrev:Du tappade mig på "mer Dawn", men jag kom tillbaka iom "mer Clem". Jag tycker man ser alldeles tillräckligt av Dawn under säs 7. OK, hon är inte alls lika mycket "oförstådd tonåring - ingen bryr sig om mig, låt mig vara ifred" som tidigare. Men Dawn i lagom doser passar ändå mig bäst.


Dawn är med mycket i s7, sant - men sällan på sina egna villkor, så att säga. Före "Potential" är hon fortfarande ofta fast i lillasysterrollen, vi får aldrig riktigt utforska henne som självständig karaktär, vi får inte mycket av den där utvecklingen i hennes och Buffys förhållande som utlovas i "Grave". Det hade jag velat se lite mer av. Alltså inte mer s6-Dawn utan mer s7-Dawn.

Och åtminstone ett Clemcentrerat avsnitt.
Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Chosen » tis mar 29, 2005 15:38

Ja tror också att det har mer med förlåtelse och förståelse att göra.
Plus att dom hade varit vänner i 6 år och varit med om så mkt.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Binchy » tis mar 29, 2005 15:59

Chosen skrev:Ja tror också att det har mer med förlåtelse och förståelse att göra.
Plus att dom hade varit vänner i 6 år och varit med om så mkt.


I'm confused. :? Vem håller du med?

Mer med förlåtelse än vad? I feel blond.. damn, I AM blond!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tam » tis mar 29, 2005 16:24

A bear skrev:Är inte Willow borta lite väl kort tid?

Giles säger väl rätt ut att det är viktigt, viktigt för henne att hon åker tillbaka. Och jag tycker inte han har fel.

A bear skrev:e) mer galen Spike (som är mycket roligare än velourspike)

Galen Spike var lysande i Lessons och slutet på Beneath you, när Joss skrev. Annars not so much tycker jag. I Help, "No hurting the girl"-biten, gjordes det klassiska, och för mig alltid lika irriterande, misstaget att skriva galen vampyr med själ som utvecklingsstörd vampyr med själ. Jag tycker Spike bodde i den där källaren för länge.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » tis mar 29, 2005 16:34

Kom på en ganska stor "What if...?" Vet inte om det disskuterats tidigare.

Från http://filmforce.ign.com/articles/425/4 ... ?fromint=1
Lång bra Joss-intervju.

WHEDON: Plan A was to bring Tara back.

IGNFF: I heard there were some failed discussions about that.

WHEDON: Amber didn't want to do it. She wanted to do other things. I had a whole – I used to tell people, "Here's what we're going to do. We're going to have her in a couple of flashbacks, keep her alive, and then at the end ..." I had a whole show figured out that ended with the return of Tara. I used to cry every time I pitched it. It was going to be Tara's her one true love, people are going to be blown away, they'll never see it coming – except on the Internet – and it's going to be just about the biggest thing. Quite frankly, Amber just didn't want to do it – which is her decision. I was like, "Okay, the thing where I cried, and we all cried, and I told you about? That's gone. So, instead, we're going to go out and find somebody really hot, and we're going to make this about moving on, because that's the only option we have. I don't want Willow stuck in typical gay celibacy on TV. I'm interested in where her heart will go once she's lost her true love, so let's do that instead." So, you know, hence Kennedy.


Jag tycker jättemycket om Kennedy, till skillnad från vissa andra märker jag, och tycker det blev skitbra som det blev, men man undrar ju hur det hade kunnat bli...
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » tis mar 29, 2005 16:40

Jag tycker det är bra att de inte lät Tara återuppstå. Hade gjort slutet på s6 lite meningslöst. Någon gång borde döden få vara slutgiltig, till och med i Buffyverse - om alla som dör kommer tillbaka så hade det blivit rätt fånigt. (Precis som det hade varit fånigt om Willow bara viftat med handen och återställt Xanders öga, eller om Dawn hade använt någon mystisk nyckelkraft för att väcka liv i Joyce i "The Body"...)

Tam skrev:Galen Spike var lysande i Lessons och slutet på Beneath you, när Joss skrev.


Joss version av "Beneath You" är ju sannerligen oändligt mycket bättre än Doug Petries. http://unreliablenarrator.net/buffyvers ... s/7x02.htm Men givetvis, när man diskuterar what-ifs så är ju förutsättningen givetvis att det görs så bra som möjligt. In my plan, we're Kirshnerless.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » tis mar 29, 2005 16:54

Håller med om att det var bra att Tara fick fortsätta vara död. Gillar att dom slog fast i 5x5 att magi och medicin inte skulle mixas. (Vem som helst är välkommen att skriva nåt om heavy machinery som svar på den där formuleringen.) Inte för att Willow brydde sig så hårt om regler jämt.

Men hade det blivit en Tara resurrection kan jag nog lova att jag skulle gråta som ett spädbarn och tycka det var det bästa avsnittet nånsin ändå.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 17:32

A bear skrev:Jag tycker det är bra att de inte lät Tara återuppstå. Hade gjort slutet på s6 lite meningslöst. Någon gång borde döden få vara slutgiltig, till och med i Buffyverse - om alla som dör kommer tillbaka så hade det blivit rätt fånigt. (Precis som det hade varit fånigt om Willow bara viftat med handen och återställt Xanders öga, eller om Dawn hade använt någon mystisk nyckelkraft för att väcka liv i Joyce i "The Body"...)

Tam skrev:Galen Spike var lysande i Lessons och slutet på Beneath you, när Joss skrev.


Joss version av "Beneath You" är ju sannerligen oändligt mycket bättre än Doug Petries. http://unreliablenarrator.net/buffyvers ... s/7x02.htm Men givetvis, när man diskuterar what-ifs så är ju förutsättningen givetvis att det görs så bra som möjligt. In my plan, we're Kirshnerless.


Doug Petries version var ok, men Joss version är klart bättre, den är magisk. Sen hör ju den till en av mina absoluta favoritscener i hela Buffyverse. Träffar mig rakt i hjärtat varje gång. Glömmer att andas.

"Why does a man do what he mustn't? For her. To be hers. To be the kind of man who would nev— to be a kind of man."

Jag håller med om att det var bra att Tara inte kom tillbaks från döden. Vi saknade henne alla oerhört mycket men, precis som A bear sa, så måste döden ibland få vara slutgiltig, annars blir det bara dumt. Buffyverse är en påhittad värld, men den måste ändå i slutändan ha sin grund i verkligheten, där slutgiltig död i allra högsta grad är en grundläggande beståndsdel.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » tis mar 29, 2005 18:48

Tinwiel skrev:Jag håller med om att det var bra att Tara inte kom tillbaks från döden. Vi saknade henne alla oerhört mycket men, precis som A bear sa, så måste döden ibland få vara slutgiltig, annars blir det bara dumt. Buffyverse är en påhittad värld, men den måste ändå i slutändan ha sin grund i verkligheten, där slutgiltig död i allra högsta grad är en grundläggande beståndsdel.


Tro det eller ej, men jag håller med Tinwiel :D och A bear. Hade de väckt henne till liv igen hade vi ju blivit lurade på all vår smärta över hennes död. Visst hade man kanske gråtit av glädje över att hon var tillbaka, men man hade samtidigt kännt sig bedragen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Chosen » ons mar 30, 2005 17:42

Binchy skrev:
Chosen skrev:Ja tror också att det har mer med förlåtelse och förståelse att göra.
Plus att dom hade varit vänner i 6 år och varit med om så mkt.


I'm confused. :? Vem håller du med?

Mer med förlåtelse än vad? I feel blond.. damn, I AM blond!


Jag pratar bara allmänt, dom förlät henne för att dom hade förståelse för allt hon gjorde.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron