Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » ons jan 19, 2005 21:04

Underbart, men nu hoppas jag bara att hon kommer att vara med i fler avsnitt. Det vore ju minst sagt snopet om hon bara är med i ett.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinkerbelle » ons jan 19, 2005 21:24

Härligt!
fast jag har ett par avsnitt att se innan jag kommer så långt..
har sett de 3 första avsnitten nu,och jag är fast!
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons jan 19, 2005 21:40

Sweet!

Aly och Kristen i samma serie. Goddesses galore!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons jan 19, 2005 22:06

I'm so happy I think I'm gonna cry.

Alyson och Kristen. Kristen och Alyson.

It's so beautiful.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » ons jan 19, 2005 22:36

Tinkerbelle skrev:har sett de 3 första avsnitten nu,och jag är fast!

Härligt, Tinkerbelle! Ner i VM-träsket och stanna där!

:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons jan 19, 2005 22:51

Det ska bli kul att se för jag kan verkligen inte föreställa mig henne i Veronica Mars framför mig när jag försöker.

Men om det bara är ett avsnitt är det tråkigt.
Hoppas det blir många avsnitt.
Hoppas hon är med mer än Tom Lenk var med i Joey ;)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons jan 19, 2005 22:56

Jag kan verkligen föreställa mig Aly i Veronica Mars, speciellt som en i Echolls-familjen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » tor jan 20, 2005 0:49

AKS skrev:
She's currently scheduled for one episode, with a possibility of the role becoming recurring.

Yes! den bästa serien just nu blev ändå bättre (jag chansar och ropar hej)

och please please please låt henne bli en recurring.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » tor jan 20, 2005 12:57

Detta låter ju bra:
In other UPN news, Ostroff confirmed that Alyson Hannigan, erstwhile sidekick of "Buffy the Vampire Slayer," will appear in "several episodes" of "Veronica Mars."

http://www.nydailynews.com/entertainment/story/272905p-233686c.html

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor jan 20, 2005 13:46

Several låter bättre än bara ett, helt klart. Sidan hade dock en lite spoilrig Top model bild.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor jan 20, 2005 14:43

"Several"!

:D

Typiskt att det ska vara så långt uppehåll nu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor jan 20, 2005 16:13

Spoiler s 1 e 6
Aaaaah, spännande! Vem mördade Lilly Kane, och skorna, skorna! Kommer dom hålla oss på halster hela säsongen tro, innan vi får reda på vem som gjorde det? Spänningen är ooliiiidlig.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav malavel » tor jan 20, 2005 17:30

Har sett första avsnittet nu. Och det här verkar ju vara riktigt bra. Gillar inte bikergänget, men resten är bra. Men jag undrar om det håller i längden.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav AKS » tor jan 20, 2005 21:52

malavel: Det hålle rverkligen i längden. Sammantaget tycker jag att serien blir bättre och bättre, även om piloten i sig är det tredje bästa avsnittet av VM (enligt mig).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor jan 20, 2005 22:06

Kul att det talas så gott om VM (och AH) på tvguide.com:s hemsida:

WILLOW'S NEW ROOTS: It doesn't get much better than this, folks: One of our favorite Buffy alumnae, Alyson Hannigan, is all set to appear on the wittiest series since Buffy, UPN's Veronica Mars! As reported in this week's Ask Ausiello, Willow's portrayer will be playing rat-fink Logan's half sister, Trina Echolls, which makes her the daughter of either Harry Hamlin or Lisa Rinna. (Obviously, weirdnesswise, Neptune is worlds away from Sunnydale!) Anyone care to join us in saying, "Thank heavens Aly bailed on playing second banana to Jennifer Love Hewitt on ABC's In the Game!"?

http://www.tvguide.com/news/entertainment/

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » tor jan 20, 2005 22:27

AKS: Har sett fyra avsnitt nu. Helt ok fortfarande, men är inte helt såld. Gillar VM och hennes far.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav AKS » tor jan 20, 2005 22:56

Jag var nog såld redan från ruta ett, men jag tror inte att jag förstod det förrän avsnitt 6 eller så. :) (Jag såg avsnitt 1-6 på ett par dagar vilket kan förklara detta. Såld från början, insåg det inte förrän avsnitt 6.)
Senast redigerad av AKS tor jan 20, 2005 23:26, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor jan 20, 2005 23:12

Jag var inte helt såld från början så det kommer bli intressant att se om avsnitten och se hur jag gillar dem en andra gång, dvs om jag borde varit helt såld från början ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav leckan » fre jan 21, 2005 21:28

AKS skrev:Kul att det talas så gott om VM (och AH) på tvguide.com:s hemsida:

WILLOW'S NEW ROOTS: It doesn't get much better than this, folks: One of our favorite Buffy alumnae, Alyson Hannigan, is all set to appear on the wittiest series since Buffy, UPN's Veronica Mars! As reported in this week's Ask Ausiello, Willow's portrayer will be playing rat-fink Logan's half sister, Trina Echolls, which makes her the daughter of either Harry Hamlin or Lisa Rinna. (Obviously, weirdnesswise, Neptune is worlds away from Sunnydale!) Anyone care to join us in saying, "Thank heavens Aly bailed on playing second banana to Jennifer Love Hewitt on ABC's In the Game!"?

http://www.tvguide.com/news/entertainment/

Man kan inte bli annat än lycklig när man läser sånt här! :)
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav CheeseGuy » lör jan 22, 2005 10:56

Från http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/Archive2005/050122.html:

Willow on Veronica Mars! Now that the cat's out of the bag on that divine casting move from UPN I mentioned last week--Buffy's Alyson Hannigan playing Logan's sister on Veronica Mars--I had a few words (gushy ones) with the show's cast and creator Rob Thomas.

"I called and begged and begged and begged," Rob told me. "But the great thing about casting Alyson, her hesitation was like, 'Am I going back and doing the new Buffy?' But at the same time, she said she loved the show. She knew everything that was going on and she's a really big Jason Dohring [Logan] fan. And the fact that she would get to do scenes with Jason, actually, I think meant a lot to her."

It also meant a lot to Jason, especially given the alternative, who may surprise you. "I know originally we had thought of maybe Denise Richards to play the role of my sister," J.D. tells me, "but she would've brought a lot of people that would've seen it for only one show to check out if she was hot, you know? So it's great, 'cause Alyson will bring the Buffy crowd. And she was so nice, so wonderful. She was nicer than any of us. I'm not joking. She was, like, beautifully nice."

As for the show's chances of making it to season two, Rob is optimistic. "I think they're really good. The network loves us and treats us so well. They don't try to fix our show, and so often if you're not doing numbers, the network tries to fix it for you. And they have told us, 'You guys are doing the show we want. It's our job to get people to watch it.' So, that's been really lovely, and they're looking for any reason to keep us. If our numbers drop in these last nine episodes, I don't think we'd be back. If our numbers stay the same, we're probably 50/50. If they go up at all, if they see any hopeful sign, we'll be back. That's my guess, and I like our chances. I would bet on us before I'd bet against us."
That said, for the love of good TV, watch this show already! And tell your friends. Tuesday night. 9 p.m. UPN. Be there!

I'll have more scoop from Rob on the big reveal of Lilly Kane's murder and also Duncan's impending "health issue" in this Monday's chat.

Oh, and one final Buffy-related morsel: Congratulations to Amy Acker (Angel's Fred) and her husband, actor James Carpinello, who I'm told are now the proud parents of little Jackson James Carpinello.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » lör jan 22, 2005 12:36

Denise Richards to play the role of my sister

Puh dodged a bullet.

Grattis Amy!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » lör jan 22, 2005 13:16

Namnet Denise Richards säger mig inget men efter en snabbkoll på imdb så är Alyson Hannigan ett mycket bättre val. Det jobbiga är nu att behöva vänta på avsnittet, exakt en hel månad kvar nu, och dessutom ännu mer väntetid innan det ens kommer ett nytt avsnitt. VM-abstinens!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 22, 2005 13:29

Denise Richards.... Damn! Vilken skrämmande tanke. Hon är ju inte bra på en fläck.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör jan 22, 2005 13:46

AKS skrev:Denise Richards.... Damn! Vilken skrämmande tanke. Hon är ju inte bra på en fläck.

Jo på 2 st för att vara exakt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinder » lör jan 22, 2005 14:28

Har svårt för Denise Richards så att man valt Aly istället för henne är ju dubbel glädje. Hoppas Aly får en lite annorlunda roll här än de hon haft i de sammanhang som man är mest van att se henne (BtVS och American Pie filmerna).
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav AKS » lör jan 22, 2005 16:44

Off: Naughty, naughty... Hehe.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » lör jan 22, 2005 21:39

Sett tom 1.10. Läste lite tidigare inlägg. Verkar som om de flesta gillar Logan och Weevil. Själv tycker jag att de är makalöst patetiska och irriterande. De enda karaktärerna jag gillar är VM och hennes far. Men serien är ändå fortfarande ok.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön jan 23, 2005 23:08

Jag håller med malavel litegrann, att dom enda karaktärer som riktigt engagerar är Veronica och hennes pappa, men dom har istället charm och värme så det räcker till och blir över.

Spoiler s1 e 11?
Dessutom gillar jag Mac skarp numera, hoppas hon är med mycket. Scenerna med henne och hennes riktiga mamma var jättefina.

Så lite fast har jag nog blivit i serien... har dock bara 12 avsnitt på datorn, gah, har det bara visats 12 avsnitt i USA, och det är därför man måste vänta på nästa tv-rip? Tålamod är inte en av mina starkaste sidor.. :) Tack till AKS förresten som jag har laddat de senaste avsnitten av!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön jan 23, 2005 23:16

Tinwiel: finns bara 12 avsnitt, vi väntar på nummer 13 som kommer visas 8 feb.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön jan 23, 2005 23:22

8 februari! men men... det är ju drygt två veckor tills dess! *gnäller och suckar* Tack för infon Illyria, då behöver jag inte gå ut på dc varje dag och kolla om AKS fått in fler avsnitt...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film