5x10 Into the Woods

Här pratar vi mest om Säsong 5

vad blir ditt betyg på detta avsnitt...?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
1
3%
6
6
19%
7
8
26%
8
11
35%
9
2
6%
10
2
6%
 
Antal röster : 31

Inläggav karykh » ons sep 01, 2004 0:35

Tycker nästan det intressantaste med det här avsnittet är Zaxxens reaktion på det, detta är alltså vändpunkten i hans liv :D

Och på den allvarliga sidan så insåg jag just hur härligt bra serien har varit sen Riley stack...
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav latarmig » ons sep 01, 2004 1:24

Sparvid skrev:
monkeyboy skrev:Hur många gånger försöker jag inte telepatera "kasta en sten" till buffy där i slutscenen, man vill ju verkligen att han ska stanna bara för att man inte tål att se buffy ledsen...

Jag tänkte faktiskt detsamma nu idag, men så föreställde jag mig samtidigt att hon skulle råka missa med stenen och istället träffa någon vital del av helikoptermotorn...


Buffy som ju är en kvinna med extraordinär styrka kastar stenen men råkar träffa rotorbladen som lossar och flyger iväg och kapar Buffy på mitten samtidigt som helikoptern störtar och alla dör...

Hum... nä, det var nog bäst som skedde.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav dizzy » ons sep 01, 2004 2:40

Ingen kritik riktad mot Spike som karaktär, gillar honom faktiskt, men i det här avsnittet hamnar de i en rejäl logisk lucka när det gäller hans fortsatta överlevnad.
Tänker på när Riley hälsar på och anfaller honom med en plast-stake!
What's that about!? Ge mig gärna lite förslag på varför Riley bara vill skrämmas lite i den situationen.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » ons sep 01, 2004 3:42

dizzy skrev:Tänker på när Riley hälsar på och anfaller honom med en plast-stake!

Den där meningen blir bara så fel på svenska.

dizzy skrev:What's that about!? Ge mig gärna lite förslag på varför Riley bara vill skrämmas lite i den situationen.

Eftersom Buffy inte vill döda Spike så vågar/vill väl Riley inte heller göra det. Och så kanske han själv inte vill döda en försvarslös varelse.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ulalume » ons sep 01, 2004 7:24

Det där med att Riley skulle vara en "once in a lifetime"-kille, pfft, där är Xander helt ute och cyklar.


Illyria, jag instämmer. Tycker inte heller att Riley är en "once in a lifetime".


Correctoumundo. För wake up and smell the carrots people!! once in a life time-killen existerar inte!

Gillar det här avsnittet. Anya är hysteriskt rolig.
Anya:"That's disturbing. You're emotionally scarred and will end up badly."
Fast jag fattar inte varför hon exploderar i affären
Anya:"If it wasn't for me, Giles would be a terrified old man staring at a quarterly tax statement and wetting himself."
Roligt är det (som alltid när hon öppnar munnen på sitt "newly human and strangely literal" sätt)

Är nära att skita på mig varje gång jag ser Riley stake-a Spike och håller med. Varför dödar han honom inte på riktigt(mespropp!)

Spike:To be that close to her and not have her. To be all alone even when you're holding her. Feeling her, feeling her beneath you. Surrounding you. The scent ... (louder) No, you got the better deal.

Underbart att se hur Spike går från att vara hur nöjd som helst med sig själv (efter "You need help" till Riley) till att bli väldigt bekymrad när han ser hur Buffy tar det hela...

Hoppades Buffy skulle hinna fram och stoppa honom...tills bilden på Rileys hoppfulla face alldeles innan han kliver på hellikopetern då blev det...Hell NO!! och nu är jag bara lättad att han är borta...

Xander... Xander, Xander, Xander...Xander är UNDERBAR i det här avsnittet. Hans kärleks förklaring till Anya är så vacker ("Run"-repliken är glömd och förlåten) Xander är en toppen kille!!! [/quote]
"I feel used and violated...and I need a lozenge"
Ulalume
Demon Fodder
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 26 aug 2004
Ort: Skåneland

Inläggav VelocityBoy » ons sep 01, 2004 8:43

malavel skrev:
dizzy skrev:Tänker på när Riley hälsar på och anfaller honom med en plast-stake!

Den där meningen blir bara så fel på svenska.


:P :P :P :P :P
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav VelocityBoy » ons sep 01, 2004 8:48

Malavel skrev:
dizzy skrev:What's that about!? Ge mig gärna lite förslag på varför Riley bara vill skrämmas lite i den situationen.

Eftersom Buffy inte vill döda Spike så vågar/vill väl Riley inte heller göra det. Och så kanske han själv inte vill döda en försvarslös varelse.


Jag håller med och dessutom tror jag att Riley på något sätt ville tala med Spike, ville få reda på om Spike verkligen tror att han har en chans och sedan tror jag att han är intresserad av Spikes tankar om Buffy som en del av hans get-in-touch-with-your-inner-darkness projekt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Joamna » ons sep 01, 2004 10:24

åh xander. känns som att hans "tal" till Buffy varit på gång ett längre tag tycker jag.. man har sett hur han kollat på buffy och riley i några avsnitt å undrat hur det egentligen ligger till.. han var nog tvungen.

sen var hans kärleksförklaring till anya rätt fin den me.. ;)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons sep 01, 2004 12:59

The true hero of the show has left us. He will be missed by those who matters.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » ons sep 01, 2004 13:03

plast-stake ;)


det ordet fick en att se ganska underliga bilder. :P


Förövrigt var det ett bra avsnitt, bättre än på länge.
Senast redigerad av Lipton ons sep 01, 2004 13:14, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Off » ons sep 01, 2004 13:04

noike skrev:The true hero of the show has left us. He will be missed by those who matters.


Varför blev det ingen spinoff!? :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav dizzy » ons sep 01, 2004 13:39

Tänker på när Riley hälsar på och anfaller honom med en plast-stake!


Den där meningen blir bara så fel på svenska.

Jaja, misstänkte ju att den inte skulle passera utan kommentarer.
Men jag tyckte det hade blivit ännu värre om jag översatte det till typ... plast-påle...??? :rolleyes: :D


Men allvarligt, ok lite förklaringar till det hela har ni tagit upp, även om jag inte är övertygad. Speciellt så som de har byggt upp hur mycket de två ogillar varandra.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » ons sep 01, 2004 13:53

Off skrev:
noike skrev:The true hero of the show has left us. He will be missed by those who matters.


Varför blev det ingen spinoff!? :D


Jag har sett många spinoff ideer. Men det här var i särklass den bästa. :D

spoiler BtVS S 6

Man skulle ju vilja se Mr & Mrs Riley ha en egen serie där de springer omkring i svarta comando dräkter och jagar demoner med hjälp av diverse hightech utrustning allt sponsrat av den amerikanska regeringen.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav malavel » ons sep 01, 2004 14:11

dizzy skrev:Jaja, misstänkte ju att den inte skulle passera utan kommentarer.
Men jag tyckte det hade blivit ännu värre om jag översatte det till typ... plast-påle...??? :rolleyes: :D

Plastpinne eller plastträpinne kanske? Inte för att det stör mig med plast-stake. Garvade gott och länge åt det. :)
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » ons sep 01, 2004 20:48

Tråååkigt.
Jag är bara glad att det är över. För hur trevlig Riley än var, hur söt han än kunde vara och hur mycket han än bidrog med så är det nu S5 och serien i stort drar igång! Here we go!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Binchy » fre jan 21, 2005 21:59

Inte ett av de mest lysande avsnitten. Det var väl inget direkt fel med Riley, men intressant var han ju inte. Att bli sur på Buffy för att hon i avgrundspaniken när Joyce blev sjuk inte ringde honom, det är lägre än Glocalnet (usel reklam förresten). Good ridance.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tob » fre jan 21, 2005 22:14

Binchy skrev:Inte ett av de mest lysande avsnitten. Det var väl inget direkt fel med Riley, men intressant var han ju inte. Att bli sur på Buffy för att hon i avgrundspaniken när Joyce blev sjuk inte ringde honom, det är lägre än Glocalnet (usel reklam förresten). Good ridance.


Det var väl egentligen inte därför han var sur? Om han nu var sur överhuvudtaget. Han var besviken, och detta var ju ett sätt för Riley att konkretisera varför han känner sig utanför.

Tycker avsnittet är helt ok och med ett riktigt bra slut. Jag lider så grymt med både Buffy och Riley.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 22:14

Binchy skrev:Inte ett av de mest lysande avsnitten. Det var väl inget direkt fel med Riley, men intressant var han ju inte. Att bli sur på Buffy för att hon i avgrundspaniken när Joyce blev sjuk inte ringde honom, det är lägre än Glocalnet (usel reklam förresten). Good ridance.

Jag tror han hade viss förståelse för det, men han fick ju veta det av Spike av alla människor. Det måste ha känts mycket värre faktsikt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » ons jan 26, 2005 22:40

RILEY It's about me taking care of you. It's about letting me in, so you don't have to be on top of everything all the time.
BUFFY But I do. That's part of what a slayer is.

Varje gång jag hör U2s nya hit på radion (Sometimes you can't make it on your own tror jag den heter) tänker jag på den scenen. Hade jag pysslat med Buffy-musikvideor och varit mer ett U2-fan hade jag kanske klippt ihop nåt av det. Hur Riley vill stöda och hjälpa, men Buffy bara är så fast i sin ensamhet. Ett, åtminståne för mig, intressant tema som ju inte direkt tonas när sen.

Vad jag gillar mest med Marti Noxons avsnitt är hur hon skriver (karaktären) Buffy. Alltid i hennes avsnitt är Buffy lite ledsnare / argare / tuffare / farligare beroende på story. Lite mer spännande och intressantare, helt enkelt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » mån mar 07, 2005 12:15

*Sniff*
Jag är så... lycklig.
*Snyter sig*

OK, diskussionen om stenen genom motorn - med åtföljande flammande krasch och Rileydelar som sprids över Sunnydale - fick mig att inse att avsnittet kunde varit bättre. Men annars är det en av de vackraste slutscenerna i Buffyverse. Good riddance, captain cardboard.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav JRT » mån mar 07, 2005 13:28

Titta, ett inlägg där jag kan hålla med björnen helt. Häftigt. :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav mattek72 » mån mar 07, 2005 14:19

Riley försvinner,Riley drar! :D

Jag har aldrig gillat den karaktären. En Sjua får det bli.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav xAMNESIAx » ons maj 11, 2005 18:03

Vad fan väntar sig Buffy av en pojkvän? 100+ års erfarenhet av död och våld? Är hon verkligen så destruktiv som Spike framställer henne?
Riley offrade ALLT för Buffy, och jag menar allt. Hela hans liv blev till spillror och han blev en flykting. Han valde Buffy framför The Initiave, och se hur det gick. Hur reagerade Buffy? En klapp på axeln och lycka till, "Jag har egna problem". "The Slayer stands alone", jag har alltid varit för det. Men det måste finns något mer, runt om. Speciellt med Riley. Men han ska finnas till för henne när hon känner för det. Det var faktiskt lite så gällande Angel också i S1 och S2, men hon älskade i alla fall honom.
Har Buffy någon svaghet så är det att hon är oförmågen att se sina egna misstag. Det är alltid någon annans fel. (Angel S1 är ett bra exempel)
Scenen i tränings rummet stör mig. Varje mening som Riley sa, vände Buffy till en förolämpning/anklagelse. Hon vägrar att se helheten i situation, och det irriterar mig något. Visst, Riley blev en vampyr junkie. Det var knappast speciellt kul för Buffy. Men hon kanske borde fråga sig varför? "Love is a two way street"

Nu låter det nog som att jag en Riley fanboy. Visst han blev mycket bättre under S5, men jag är glad att han är borta. Trots att jag tycker att han har rätt så är han en utomordentligt tråkig karaktär. Jag sörjer inte hans avgång.

Och...Detta är Xanders absolut bästa avsnitt under hela seriens gång.

7/10
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Lipton » tor maj 12, 2005 9:27

xAMNESIAx skrev:Har Buffy någon svaghet så är det att hon är oförmögen att se sina egna misstag. Det är alltid någon annans fel.


Ja, ibland har man nästan lust att ruska henne så att hon slutar spela fin och bäst. Jag hade tyckt att serien hade varit ännu bättre om hon hade fått vara mer ... tex .
S.6
att förhålandet med Spike hade varit öppet, inget som hon hade som en smutsig hemlighet. Det hade gjort henne mer sympatisk, faktiskt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav AKS » sön jul 17, 2005 14:41

Ett helt okej avsnitt. För mig kunde Riley ha fått stanna i serien, men det spelar heller inte så stor roll att han försvann. Tycker dock att avsnittet är bra på att framställa Buffys och Rileys slut. Faktum är ju att Riley har gjort misstag, men Buffy har uppenbarligen inte visat honom hur mycket hon bryr sig heller (vilket hon gör eftersom hon försöker få honom att stanna i Sunnydale på slutet). Men jag tycker också att Riley är lite orättvis då han tycker att Buffy skulle ha sprungit till honom och gråtit osv då hennes mamma har varit sjuk. Kan han inte fatta att hon kanske inte *kunde* göra det just då? Måste en pojkvän *alltid* vara den första man springer till? Varför är det inte okej att gråta för sig själv? Just det irriterar mig alltid då jag ser detta avsnitt. Men överlag: Riley är helt okej och kunde definitivt ha varit en pojkvän som Buffy kunnat ha livet ut (på annat sätt än att han är odödlig alltså, :).)

SPOILER BtVS och AtS alla säsonger
"The girl needs a bit of monster in her man..." säger Spike och det stämmer ju fenomenalt väl. Först Angel. Sen Riley -- som hon kysser först efter att hon märkt att han har nån sorts superkrafter (inte monster kanske -- men inte ren människa heller.) Sen Spike. Och nu... the Immortal (vad nu han är för nåt). Ganska intressant kavalkad av pojkvänner. Och då det tar slut med Riley så är det ju under den säsong då han blivit helt vanlig och kittenish. (Parker var ju aldrig nån pojkvän.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Binchy » sön jul 17, 2005 19:42

AKS, my goddess, just det retar mig också, vad gäller Riley. Han måste ju inse att han är tillsammans med en superhjälte, en stark, självständig kvinna, som klarat sig ur våldsamma knipor alldeles själv. Så hon behöver inte en MAN som tar hand om henne, det klarar hon bra själv. Hon vill ha en jämnlike, någon som kan ge igen, när hon behöver avreagera sig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » sön jul 17, 2005 20:17

Word!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » sön jul 17, 2005 23:53

Binchy skrev:AKS, my goddess, just det retar mig också, vad gäller Riley. Han måste ju inse att han är tillsammans med en superhjälte, en stark, självständig kvinna, som klarat sig ur våldsamma knipor alldeles själv. Så hon behöver inte en MAN som tar hand om henne, det klarar hon bra själv. Hon vill ha en jämnlike, någon som kan ge igen, när hon behöver avreagera sig.

Men det kanske inte är vad han behövde.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav mmmf » mån jun 05, 2006 19:40

Lustigt. Jag gillade inte alls Xanders tal. Eller. Han sade vad som behövde sägas, men han hade gärna fått göra det på ett mindre tråkigt sätt. Det skickade min irrationella hjärna ut på en resa som stannade vid slutsatsen att jag inte är särskilt förtjust i den Xanderdos vi har bjudits hittills i S5. Han framstår alltmer som ett värdelöst bihang. OK, säsongens arc har varit fokuserad på familjen Summers och Spike och inte lämnat särskilt mycket utrymme till någon utanför dessa, men det samlade intrycket är ändå att Xander börjar tråka ut mig.

Hans skämtsamma instick slår mig ofta som forcerade och överarbetade (jag föreställer mig att författarna vill få in så mycket Xand de kan de få chanser han får screen time) och när han ska prata allvar låter han som deklamerar han ur en bok - fjärran från den gamle tönt-Xander som hade ett gott hjärta men kanske inte alltid tänkte på vad han sade.

Resten är Anya-tid. Hans förhållande md Anya intresserar mig inte. Av de förhållanden som susar förbi i Buffyversehistorien måste detta vara det tristaste och minst engagerande. Kanske för att det är det mest normala, och trots att det torde vara det som är enklast för de flesta att identifiera sig med. Jag hoppas på snabb bättring.
[/rant]

Så. *host* Riley är borta. Ding dong, the witch is dead! :P
Användarvisningsbild
mmmf
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 apr 2006

Inläggav fripp21 » tor feb 01, 2007 12:03

ANYA: Oh, does that mean we can't?

Ok, Joyce is out of the woods, and Buffy is into the woods. Get it.

Det var väl ganska skönt att Riley försvann ändå?

Samtidigt undrar jag lite lätt vad skaparna av serien egentligen vill att vi ska tycka? Jag har inga illusioner om huruvida jag leds som en hund i koppel när det gäller den emotionella berg och dalbana det innebär att följa serien. Det som de vill att jag ska känna, det känner jag osv. Nu har de spenderat större delen av säsong 5 med att visa hur lite Buffy bryr sig om Riley egentligen. Dawn's kommentar från 5.08 "Shadow" är väl ett av de mest tydliga tecknen:
DAWN: You know ... "my boyfriend's a vampire" crazy crazy. (Riley nods) Every day was like the end of the world. She doesn't get all worked up like that over you.

Buffy uppvisar inga tydliga tecken på att vara dödsförälskad i Riley. Och hur i hela friden skulle hon kunna vara det med tanke på vilken mes han är? Ändå springer hon efter Riley i slutet. Vet hon själv vad hon vill? Ok, det är ju alltid svårt med avslut, och vanans makt är stor. Hon vet vad hon har, men... Här passar alla de där vanliga klyschorna in.

I couldn't care less that Riley is gone, anyways.

Joyce: Det var väl kul att operationen gick bra. Spoiler resten av serien:
Jag trodde det var kört för henne. Jag kommer inte ihåg var eller hur jag blev spoilad, dvs att jag vet att Joyce kommer dö. Jag har av någon anledning en bild i huvudet där hon ligger död på soffan i vardagsrummet. Vad sjutton, jag vet inte var den bilden kommer från.

Anya/Xander: Xander verkar ärlig i sina känslor till Anya. Och han borde vara det. Vilket kap! En före detta demon! Groovy. Snygg och rolig, och dessutom en tjej som vågar erkänna för sig själv och omgivningen att hon gillar sex. Xander, vårda ömt! Choose your sides to pick carefully.

Scenen när Xander läxar upp Buffy kändes dock konstig på något sätt. När blev Xander en sådan bundis med Riley? Eller gjorde han det utav respekt/omtanke för Buffy? Var fick han den idén från, i så fall, jag menar varför tror han att Riley är den rätta för Buffy? Högst besynnerligt. Nej, det kändes lite krystat. Fast det var väl fina ord antar jag? Men högtravande.

Avsnittets replik från Anya:
DAWN: 'Alone time' always translates into 'get Dawn out of the house so we can have loud obnoxious sex.'
Xander looks like he wants to object, but doesn't. Anya smiles, then suddenly realizes something.
ANYA: (softly to Xander) Oh, does that mean we can't?


Spike: Nu har Spike kommit ut ur garderoben. Han är sugen på the slayer. Jag vet inte riktigt vad man ska tycka om det. Jovisst, Spike är cool och de har värsta kemin mellan Buffy och honom, men hänger det ihop med logiken som gäller i BtVS-världen? Tål att tänkas på...

SPIKE: I wouldn't be here if I didn't have a good reason. As usual, I'm here to help you, and I - are you naked under there?
:D
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare