Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » fre jan 14, 2005 15:28

Nu har jag sett avsnitt 11 och 12. Satan vad bra! Speciellt det senaste var helt underbart. Just nu är serien bättre än Lost, men är just nu, de tre senaste avsnitten. Hittils har Lost ändå haft en starkare säsong, men VM blir bättre och bättre...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » fre jan 14, 2005 15:59

Off skrev:Hmms det var alltså bara jag som inte tyckte avsnittet var något särskilt.

Du tyckte inte ens att det var nåt särskilt "för att vara Veronica Mars" s.a.s.?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre jan 14, 2005 16:06

AKS skrev:
Off skrev:Hmms det var alltså bara jag som inte tyckte avsnittet var något särskilt.

Du tyckte inte ens att det var nåt särskilt "för att vara Veronica Mars" s.a.s.?

Hmm jag kanske inte var så tydlig. Det var inte särskilt bra för att vara VM enligt mig. För att jämföra med andra serier så kan jag säga att Lost som jag tittade på efteråt var mycket bättre. Det slår ju förstås charmed, beverly hills och allt annat som sänds på tv3, kanal5 etc. varje eftermiddag/kväll :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » fre jan 14, 2005 22:02

1x12 tyckte jag bara var sådär, tyvärr. Inte alls dåligt men inte så jättebra heller. Det mest flöt på bara.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jan 14, 2005 23:30

Oops! Du verkar tycka att Silence of the Lamb var bättre, Illyria. Då är du i minoritet (rent allmänt bland VM-fansen), men det betyder ju bara att du gillar VM av en annan anledning än mig (och många andra). Finns ju de som tycker att S2 är bästa Angelsäsongen, jag tycker att det är den sämsta. :)

Hmm, blev lite "chockad" ändå eftersom du var ganska entusiastisk efter SotL och sen säger att detta avsnitt är sådär. Nåväl, alla är vi olika. För att använda en gammal, men ej uttjatad, kliché. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jan 14, 2005 23:55

Silence of the Lamb var mycket bättre! Det hände saker! Okej, det hände ju saker i detta avsnittet också, det kanske är ett sånt avsnitt du uppskattar senare när ännu mer har hänt. Avsnittet var helt enkelt inte vasst nog för min del. Veronica, CoTW osv, men jag ser ändå fram emot nästa avsnitt väldigt mycket :)

Nu är det ju dock uppehåll flera veckor, de tre första avsnitten ska visas om...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jan 14, 2005 23:58

Jepp, egentligen är det ju bra eftersom de då kan dra in nya tittare, men ingen ny VM på nästan en månad... Hugaligen! AKS-plågeri kallas det. Nämns nåt om just det i brottsbalken har jag hört...

Fast inte hände nåt?! I princip allt utom CotW var ju arcrelaterat så till den milda grad. I love me some arc.

Alla samtal hos psykologen t ex. Nu är ju alla tre grabbarna på "misstänkta-listan"! Minst Logan kanske, men han kan ju spela. Vem vet?

Hoppas verkligen inte att det är nån av grabbarna. Skulle verkligen vara en besvikelse. Ja, man skulle ju knappast få se den karaktären i en ev S2. Om det inte är så att Veronica *helt säkert* får veta vem mördaren är, men sen blir av med beviset eller nåt sånt... Skulle vara ganska coolt och i S2 skulle vi veta vem mördaren är, men VM måste sätta dit honom/henne.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jan 15, 2005 0:11

Det var det jag menade med att avsnittet kan verka bättre längre fram, när vi vet ännu mer.

Jag har hela tiden haft alla de som misstänkta också, kanske bidrar till att jag tycker det hände mindre. Och fallet som skulle lösas kändes lite off, ivarjefall lösningen på det. VM på halvfart.
Om uppehåll/repriser hjälper tittarsiffrorna kan det vara bra, jag kanske tom kan hinna se om alla avsnitten från början då också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 0:30

Ah, nu förstår jag vad du menar. Men jag håller inte med. ;)

Jag har också haft alla tre grabbarna som misstänkta, men nu blev det plötsligt så mycket mer uppenbart varför: Tråk-Duncan står i incheckningsdisken till den institution jag önskade honom in i för några dagar sedan, Weevil visar stalker-tendenser och Logan verkar verkligen mena det då han hotar att mörda sin pappa = kanske gjorde Lilly honom j-vligt förbannad en dag. Tror mest på Duncan och hoppas verkligen inte att det är Weevil eller Logan. Vill inte vara utan dem.

Se om avsnitten... En sån underbarhet! Om inte denna serie släpps på DVD kommer jag att slita mitt hår. Fast det är nog ganska klart att den släpps. VM har en liten publik, men den tycks ganska fanatisk (många gamla BtVS-fans har hoppat på tåget märker man på olika forum). Fanatism = säkra köpare. Kommer fan att skaffa mig regionsfri spelare *bara* för VM-DVD:erna. Denna moddad har fått mig att vilja trycka på köpknappen ganska ofta de senaste veckorna: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=58068. Nåväl, först Irlandsresa, sen DVD-spelare, sen Veronica Mars!! Yay!

(Skulle inte förvåna mig om VM inte släpps på DVD bara för att jag har utformat den perfekta planen. Hee.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jan 15, 2005 0:40

Det mest släpps på dvd numera, jag är inte orolig för det, dock orolig över om serien kommer överleva mer än en säsong.

Jag säger ju inte att inget händer öht, de saker du nämner är ju bland de saker som faktiskt händer och är bra, utan dem (och några till) hade avsnittet fallit platt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 0:45

Hee, vi tycker så lika och ändå så olika. Jag tyckte ju personligen att Silence of the Lamb var händelselöst. Förutom Weevil-scenen då. Och då pappa Mars blev arg. Men annars var det så standard. = Mycket bra, men inte för att vara VM.

dock orolig över om serien kommer överleva mer än en säsong.

Hush yo' mouth! (Fast jag oroar mig ju för samma sak.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » lör jan 15, 2005 0:55

Spekulationer:
Jag tycker att det mesta pekar på att det är Duncan, och att det antagligen var nån slags olycka/utbrott (kopplat till den medicinen som han inte slutat äta). Det passar ganska väl ihop med de flesta ledtrådar vi har, så i bästa Buffy-stil är det väl precis så det inte är :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 1:02

Håller helt och hållet med dig om dina spekulationer, gaspode. Även slutet. :)

Duncan är den troligaste just nu. Men jag börjar fundera på hur Veronicas mamma kommer in i det hela... Eller har hon sett nåt som hon inte borde se? Alltså, ju mer man tänker på det desto mer invecklat och spännande är det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jan 15, 2005 1:05

Vet inte om jag håller med...

Visst verkar det misstänkt, men samtidigt verkar det vara en för enkel lösning också :)
Ser verkligen fram emot när mer saker om mammans försvinnande avslöjas, det saknades också i senaste avsnittet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » lör jan 15, 2005 1:10

Jag har fortfarande inte sett nya avsnittet och det har skrivts två sidor sen förra avsnittet. Detta är mycket irriterande.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 1:11

Matt: Vad är det som hindrar dig? Du måste ju se avsnittet, käre vän.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » lör jan 15, 2005 1:16

AKS skrev:Matt: Vad är det som hindrar dig? Du måste ju se avsnittet, käre vän.

Ja jag har det ju och har haft det sen i torsdags. Men det är hela tiden saker som kommit ivägen. Och jag vill ju att allt ska vara rätt. Jag vill ju att det ska vara helt lugnt. Jag vill ju sitta i min fåtölj med något gott att dricka och ingen ska kunna störa mig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 11:39

Det förstås. Förhoppningsvis dyker det upp ett sånt tillfälle nu i helgen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Ai » lör jan 15, 2005 16:30

Jag har haft samma problem som Matt. Men nu ska det ske.... brb med lite tankar å åsikter! ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » lör jan 15, 2005 17:05

Jodå. Sisådär. Jag är inte helt övertygad av 1x12. Tyckte förra avsnittet var bättre.

Jag håller fortfarande fast vid att jag inte ser vad som är så speciellt med Logan, och en av orsakerna till det tror jag är att jag irriterar mig på att han verkar vara en mun-andare - alltså en männsika som aldrig stänger munnen, för han andas genom den. Inte näsan alltså. Så det ger honom spruckna läppar och ett lätt menlöst uttryck i ansiktet. Sorry - jag är väldigt ytlig känner jag när det gäller sånt, men jag kan inte hjälpa det.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör jan 15, 2005 17:24

Ai: LOL! Mouth breather! Nu längtar jag ännu mer efter Wonderfalls-boxen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör jan 15, 2005 22:30

Ai: det är inget väldigt speciellt med Logan enligt mig, det är en karaktär i serien... Och förra avsnittet var bättre :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 22:34

Detta låter väldigt spännande. Ledtrådar till vem som ska spela Logans syster (från Eonline):

"We're announcing a new celebrity castmember next week!" K.B. revealed of Veronica Mars. "Someone that's been working on our show that we're thrilled to have. I'm under strict orders [not to say who it is], but I'm really excited about it."

Don't hate me but I'm also under strict (death threat) orders. However, I can tell you that this well-known actress is playing Logan's sister and is huge in this little world we like to call "Watch with Kristin." Over the years, we've talked about her series more than any other show. And when you fans of this cult hit find out, you're going to piddle a little. Promise.

Synd att jag inte riktigt vet vilka serier som Kristin gillat. Skulle vara kul om det var nån BtVS/AtS-relaterad skådespelare, men som sagt... vet inte riktigt vilka serier som varit "huge" hos Kristin. Att vi garanterat kommer att veta vem det är står dock klart. Roligare gästskådespelare än Paris Hilton verkar det... Hee.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 22:45

Tycks inte vara ensam om min teori under spoilertaggar: http://www.eonline.com/Interact/Backtalk/Posts/1,14,727473-5,00.html. (spoilervarning på länken naturligtvis)

Måste erkänna att min första tanke var SMG också. Fast jag tror inte att hon har en tanke på att återgå till tv-världen. Inte ens för ett par avsnitt. Tror hon vill komma från den "personan". Sen tänkte jag Amy Acker, men de har ju en poäng. Hon har ju nyss fått barn (och är heller inte "välkänd"). Och sen tänkte jag Charisma, men kom på att hon nog är lite för gammal. Fast det kan ju vara Aarons barn från ett tidigare förhållande. Med tanke på att han sa "My daughter Trina..." så tycks det ju inte vara Lynns barn.

Usch, är rädd för att gästskådespelaren kommer att bli en besvikelse för ett BtVS/AtS-fan som jag...

Förresten, på onsdag får vi veta... Kommer att skriva en lapp så jag kommer ihåg att kolla hemsidorna på lunchen, även om det troligtvis inte hunnit komma ut tills dess.

Usch, vad nyfiken jag är.
Senast redigerad av AKS lör jan 15, 2005 22:48, redigerad totalt 2 gånger.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör jan 15, 2005 22:45

Vilken serie har Kristin pratat om mer än någon annan? BUFFY!
Alltså måste det vara någon från Buffy!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 22:46

Ah, hon har alltså det... Intressant. Som sagt: onsdag kan inte komma fort nog.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör jan 15, 2005 22:51

Jag skulle gissa på Michelle Trachtenberg, men det kan ju vara någon äldre...
Harry Hamlin (Aaron Echolls) är 53 år :!: så om han karaktär också är det och fick en dotter när han var ca 20 kan han ju ha en dotter som är ca 30, vilket dom flesta från Buffy är...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 22:58

Coolast eftersom det inte spelar nån roll utseendemässigt

om det är så att det är en dotter från ett tidigare förhållande: ELIZA DUSHKU!!! Please, let it be her! Då skulle jag bli gladast. Ja, om det var SMG eller CC skulle jag bli lika glad. MT och EC känns inte lika värda att ooh:a och aaah:a över. Det är bara Aly, SMG, CC och ED som *borde* ha den effekten.

Finns ju dock en risk att jag blir mycket, mycket besviken. Typ, de slänger in Shiri Appleby från den där alientv-serien. :) Fast hon är ju inte HUGE. The evil, evil people at UPN!! Tell us now!

Jag tror dock att MT ser yngre ut än Logan och det skulle betyda att hon gick på Neptune High. Skulle vara lite löjligt då om vi aldrig hört om henne tidigare. Däremot, om det var en äldre syster som redan flyttat hemifrån... Då blir det inte så såpaaktigt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jan 15, 2005 23:22

Det kanske inte alls har med Buffy att göra, iofs har väl den nämnts ofta och även Angel. Hoppas verkligen inte på CC ivarjefall. Tippar på en några år äldre syster eller en yngre som går på internatskola eller nått.
AKS du menar onsdag om ett antal veckor kan inte komma fort nog?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 23:28

Illyria skrev:AKS du menar onsdag om ett antal veckor kan inte komma fort nog?

Nej, nej... Mitt stackars hjärta skulle inte klara av att toklängta så mycket till nästa VM-avsnitt (jag försöker hålla den lågan så liten som möjligt, s.a.s.). Jag syftade på att vi på onsdag får veta vem som ska spela Logans syster. Det toklängtar jag just nu till. Men som sagt... kan ju bli en megabesvikelse.

Har nu hört att Kristin dessutom älskat Charmed och Felicity. Men Keri Russell (ve och fasa!) kan ju knappast räknas som huge. Och den enda kända från Charmed som inte är upptagen med deras inspelningsschema just nu är ju Shannen Doherty och om det var hon skulle jag hoppa från min balkong i ett halvhjärtat försök att ta livet av mig... eller i alla fall bryta fotleden. Hon älskar dessutom Alias men det är ju inte en "kult"hit vad jag kan förstå.

Kul att spekulera om inte annat.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film