Angel eller Angelus

Här pratar vi mest om Säsong 2

(titta på rubriken...)

Angel
29
48%
Angelus
31
52%
 
Antal röster : 60

Angel eller Angelus

Inläggav Nicole » tis jan 04, 2005 20:47

Angel eller Angelus? vad tycker du??
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

Inläggav sus@n » tis jan 04, 2005 21:04

Angel!

Spoiler AS4 även om jag diggar Angelus i de avsnitten i hans egen serie
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tis jan 04, 2005 21:07

Kan inte någon lägga till en poll, vi borde kunna rösta också. Det är alltid kul att se vartåt vinden vänder.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav CheeseGuy » tis jan 04, 2005 21:27

Det är lite orättvist att göra en undersökning här - många har inte sett så mycket av Angels egen serie där han är mycket bättre än i BTVS.

Själv säger jag Angel, efter fem säsonger AtS är det omöjligt att säga något annat. Även om Angelus är grymt skön.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AngelsGirl » tis jan 04, 2005 21:39

Jag har lite problem med Angel eftersom han var bara så... ursch i säsong 3 i sin egen serie (har inte sett annat än säsong 3, början, och finalen av säsong 5) så jag säger att Angelus är bättre. Dessutom så var ju Angelus bara drool object i säsong 2 :)

And I'm a lover of flashbacks
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav Joamna » tis jan 04, 2005 22:52

Måste nog gå på Angel här, speciellt om man tar med hans egna serie i beräkningarna. Angel vs. Angelus i Btvs är lite knivigare..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav mattek72 » tis jan 04, 2005 23:50

Vad det gäller Buffy så är det tveklöst Angelus,jag kan bara inte med Angel i Buffy.
Däremot det lilla jag har sett av hans egen serie,så är det rätt märkligt att jag inte har några problem med Angel där.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis jan 04, 2005 23:53

Fixade till en omröstning nu.

Det beror dock helt på om vi pratar om Angel i Buffy eller i båda serierna. Är det båda serierna är det tveklöst Angel, men pratar vi bara om Buffy blir det knepigare...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JRT » ons jan 05, 2005 0:02

Jag gillar båda delarna av karaktären väldigt mycket (uppenbarligen, det är min klara favoritkaraktär överhuvudtaget i båda serierna). Jag antar att bara Angelus skulle bli tråkigt i längden men Angel skulle inte klara sig länge utan sin mörkare sida. Eftersom man får Angelus på köpet i Angel - som trots allt är Angelus med en mänsklig själ och erfarenheten av 100 års lidande, så säger jag absolut Angel om vi pratar om båda serierna. Handlar det bara om Buffy däremot är det svårare. Han får alldeles för lite tid i Buffy och blir egentligen inte flerdimensionell förrän han förlorar sin själ. Innan dess är han tyvärr mest Buffys bihang eller viss hjälp med veckans MotW. Mina fyra favoritavsnitt i hela serien är de fyra stora Angelusavsnitten i säsong 2.

Slutgiltigt beslut - Angel när det gäller båda serierna, Angelus när det bara handlar om Buffy.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav latarmig » ons jan 05, 2005 0:06

Eftersom tråden befinner sig i avdelningen för säsong två av BtVS så kan det inte gärna röra sig om någonting annat än Angel/Angelus till och med denna andra säsong. Vill vi ha en liknande omröstning i AtS (eller senare i BtVS) så får vi skapa en ny tråd.

Den här tråden borde nog helst finnas i "Allmänt om BtVS", plus att vi borde ha en liknande tråd i "Allmänt om AtS". Eller alternativt, en enda tråd i "Allmänt om AtS, som behandlar Angel/Angelus i hela buffyverse.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » ons jan 05, 2005 0:18

Handlar det om Angel vs Angelus bara i Buffy s2 blir det solklart Angelus. Står för så många bra avsnitt. Den stackars besjälade versionen får inte många avsnitt att glänsa i. I ett är han inte med alls och flera bara små obligatoriska veckans inhopp. Gillar fortfarande alla scener med honom, men det är chanslöst mot Angelus alla lysande ögonblick.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav VelocityBoy » ons jan 05, 2005 0:21

Jag håller väl med alla andra... Angelus överglänser Angel i Buffy medans Angel verkligen kommer till sin rätt i sin egen serie.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav mattek72 » ons jan 05, 2005 0:42

Det märkliga är att man knappt kan tro att Angelus och Angel spelas av samma person.
När han är Angel är han lite ihopsjunken allmänt ynklig,medans när han är Angelus ser ut som han har växt både på längden och bredden.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav JRT » ons jan 05, 2005 0:55

Ja, DB:s skådespel gör verkligen en rivstart i och med Innocence. För att citera guden:

Joss: "David Boreanaz plays a bastard with extraordinary aplomb."
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav CheeseGuy » ons jan 05, 2005 1:02

Spoilers AtS säsong 4
Egentligen tycker jag inte att Angelus är bra på egen hand, vilket man ser i AtS. Det som gjorde honom så fantastisk i BTVS S2 var framförallt att han var besatt av Buffy och att han hade Spike och Drusilla som side-kicks. Som sagt är han grymt skön ändå, men jag tycker att det är tydligt att han inte är lika vass i AtS.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav VelocityBoy » ons jan 05, 2005 1:05

CheeseGuy: Jag håller till viss del med

Spoiler Angel s4

Angelus i buren är helt briljant men den Angelus som gestaltas i baren känns inte alls som världens ondaste och farligaste vampyr utan snarare som en skrävlig redneck
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav CheeseGuy » ons jan 05, 2005 1:15

VB:

Spoiler AtS S4:
Ja, under hela Soulless är han fullkomligt lysande (men han känns ändå inte helt "rätt" på något sätt...).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav JRT » ons jan 05, 2005 1:20

Angel s 4

Han hade definitivt potentialen att bli lika bra där - säger som VB, i buren är han suverän. Problemet tror jag är att det inte finns så mycket att spela på när han väl kommer ut. Schemat är så tight att han måste göra Beastrelaterade grejer direkt och det finns ingen i AI-gänget som kan dödas. Han kunde inte ens få döda Lilah eftersom hennes död skulle avslöja att Cordelia var ond. Vi har ju diskuterat en alternativ s4 där Angelus dödar Cordelia vilket nog skulle blivit mycket bra. Likaså om Angelus dödat Connor, snacka om snygg twist på "the Father will kill the Son" och vilken tragedi för Angel. Kort sagt, om de låtit honom göra större skada och kanske fått ett par avsnitt till på sig hade det blivit riktigt bra.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav VelocityBoy » ons jan 05, 2005 1:23

JRT: Jag tycker dock att det bara är i baren han är riktigt dålig för annars är faktiskt hans framträdande i s4 säsongens höjdpunkt (tillsammans med Wes/Lilah förstås) enligt mig
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » ons jan 05, 2005 1:28

VelocityBoy skrev:JRT: Jag tycker dock att det bara är i baren han är riktigt dålig för annars är faktiskt hans framträdande i s4 säsongens höjdpunkt (tillsammans med Wes/Lilah förstås) enligt mig


Absolut! Han är jättebra även om man kanske hoppats på lite mer. Det lilla avsnittsarcet är starkast i s4. Det är som sagt bara i baren som det känns illa, mest för att det är helt out of character. Angelus är verkligen inte den som sitter i en bar och skryter inför främmande gäng av lesser vamps.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Angel_In_The_Sky » tis feb 01, 2005 17:46

Angel helt klart!
Fast Angelus är ju inte fel heller..
:)
You never know your strength 'til you're tested.
Användarvisningsbild
Angel_In_The_Sky
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 jan 2005
Ort: Boden

Inläggav Pazuzu » tis feb 01, 2005 18:06

Välkommen Angel_In_The_Sky! :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Willowtree » ons feb 02, 2005 2:09

Angelus är ju jäkligt rolig, men han blir ju lite tröttsam i längden. Så jag måste rösta för Angel.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav William The Bloody » fre feb 04, 2005 15:46

Gillar båda karaktärerna mycket men i Buffy sesongerna gillar jag Angelus :twisted:
Användarvisningsbild
William The Bloody
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 jan 2005
Ort: Sweden

Inläggav Buffybot Wannabe » lör feb 05, 2005 1:18

svårt...

har bara sett lite av Angel (det som sänts på fyran) och kan inte direkt uttala mig om hur han är där, men i Buffy är han lite...hmmm...lam... så där måste jag nog nästan säga Angelus...

Fast det jag sett av AtS hittills verkar enormt lovande och jag är ganska säker på att jag kommer ändra åsikt efter man sett alla fem säsongerna. Angel växer mer och mer i mina ögon!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Nicole » tis feb 08, 2005 22:50

i första avsnittet och framåt är han bäst men ju mer kär han blir i buffy desto lamare blir han. precis innan han blir Angelus e han inte så bra df vill jag säga:

Angeli i första säsongen
Angelus därefter :twisted:
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

Inläggav The Ankh » tor aug 11, 2005 9:23

Man måste ju ändå s'ga att Evil Angel är en söööön kaarkrtä. Han är så poetiskt ond.. vackert...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Yog-Sothoth » tor aug 11, 2005 12:36

The Ankh skrev:söööön kaarkrtä

???
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav The Ankh » tor aug 11, 2005 13:07

Yog-Sothoth skrev:
The Ankh skrev:söööön kaarkrtä

???


Sorry.. jag har lite fingersjuka :-) Jag menar förstås: "Skön karaktär"!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Nyx » tor aug 11, 2005 14:17

Jag tolkar pollen som Latarmig= att det här gäller Angel/Angelus i Buffy tom säsong 2. Min röst faller då självklart på Angelus! I ett helhetssvep över karaktären i båda serierna skulle jag rösta annorlunda.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron