1x03 - In The Dark

Prata om Säsong 1

bra?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
5%
6
3
7%
7
8
20%
8
14
34%
9
8
20%
10
6
15%
 
Antal röster : 41

Inläggav Nightcrawler » mån okt 11, 2004 9:27

Helt okej! Oz gästspel är helt klart uppskattad...han är en skön karaktär.Spikes insats är svag, men det duger...Ett helt okej avsnitt, med en del sköna scener! Jag ger det en sjua...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Minsc_and_Boo » tis okt 12, 2004 2:05

Pazuzu skrev:Man kan undra om de har sett avsnitten på TV4 innan de skriver ut storyn för avsnitten. Så här stod det i tablån för det här avsnittet:
Angel blir torterad av Spike och hans gäng för att få honom att avslöja var en ring, som gör bäraren osynlig, finns någonstans.

Spike och hans gäng? :?: Ringbäraren blir osynlig? :D



Åh, var hittar folk alla korkade översättare? Det är samma fel som man hittade i många av de små böckerna som följde med ganla NES-spelen. I Super Maris Bros stod det till exempel att man blev osynlig av att plocka upp en stjärna.
Det stod säkert invincible inte invisible...

Invisible - osynlig
Invincible - oövervinnerlig
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Lipton » tis okt 12, 2004 9:13

Man kan ju undra om det var en prao som sminkat Spike i detta avsnitt, han såg ut som en ond mimare, och det blonda håret var gult. Inte bra.
Man tycker ju att han kunde ha gömt ringen någonstans för framtida bruk.
Kul när Spike stog uppe på huset och sa vad Angel och tjejen neranför pratade om.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » tis okt 12, 2004 12:11

Lipton skrev:en ond mimare


Finns det någon annan sort?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » tis okt 12, 2004 13:37

*lol* antagligen inte. :D
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Sparvid » tis okt 12, 2004 20:31

Spoiler Buffy 6.15

Lite skoj att på samma kväll först se As You Were (Spike: "I love you, you know I do") och sedan detta avsnitt (Marcus: ''He's known love.''
Spike: ''Yeah, and with a Slayer no less. How is that for perversion?'')
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Noggster » tis okt 12, 2004 23:29

Håller med om sminket, såg faktiskt riktigt dåligt ut.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lady_macbeth » ons okt 20, 2004 3:44

Tycker överhuvudtaget att vampyrsminkningen är sämre än i Btvs...
Användarvisningsbild
lady_macbeth
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 okt 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » ons okt 20, 2004 10:57

lady_macbeth skrev:Tycker överhuvudtaget att vampyrsminkningen är sämre än i Btvs...


Jag upplever smikningen som betydligt bättre senare i serien. Jag tror dem flesta kan hålla med.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Ai » ons okt 20, 2004 13:34

Håller med.

Nåt som jag lagt märke till iofs är att själva vampyrsminkningen på Spike känns igen från Buffy, och är helt annorlunda än Angels....katastrof.....

James tog väl sin lilla prostetic i ena näven, rocken i den andra och traskade över kanske. :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Joamna » ons okt 20, 2004 14:44

Ai skrev:James tog väl sin lilla prostetic i ena näven, rocken i den andra och traskade över kanske. :D


:D
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » ons okt 20, 2004 14:47

Ai skrev:Nåt som jag lagt märke till iofs är att själva vampyrsminkningen på Spike känns igen från Buffy, och är helt annorlunda än Angels....katastrof.....


Jag tycker att de är relativt rimligt att olika människor ser olika ut som vampyrer... men det är kanske inte så du menar?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tob » ons okt 20, 2004 15:00

VelocityBoy skrev:
Ai skrev:Nåt som jag lagt märke till iofs är att själva vampyrsminkningen på Spike känns igen från Buffy, och är helt annorlunda än Angels....katastrof.....


Jag tycker att de är relativt rimligt att olika människor ser olika ut som vampyrer... men det är kanske inte så du menar?


Jag tror att det var smikningen i sig som Ai menade. Dvs att den är dåligt gjort om man jämför med i Buffy och hur det blir senare i serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JRT » ons okt 20, 2004 15:05

VelocityBoy skrev:Jag tycker att de är relativt rimligt att olika människor ser olika ut som vampyrer... men det är kanske inte så du menar?


Jag uppfattade det som att Spikes ansikte är sig likt från Buffy men Angels är det inte. Det stämmer, uppenbarligen prövade de nya prostetics under säsong 1 för det ändras flera gånger. Den som de tillslut använder säsongen ut ser väldigt plastig ut tycker jag, men det blir bättre från och med en bit in i s2.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav micke_finland » sön nov 14, 2004 0:18

Tinder skrev:Det är ju för att han egentligen har en lätt psykisk störning och tror själv att han är en hamster, så när maten (blodet?) som han lagrar innanför kinderna tar slut så börjar han se ut så. Tänk på det nästa gång ni ser Spike just efter att han bitit någon...(Undrar om det skulle funnits en smilie här ifall jag använde dem)


Gör som jag brukar göra: *smiley was here*

Detta är bästa avsnittet av dom tre, så mycket mer har jag inte att säga i detta skede.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 08 okt 2004

Inläggav Johannah » mån dec 06, 2004 3:20

Ett bra avsnitt. Marcus var creepy och passar bra som torterare (är det ett ord?). Och så hans thing for kids - uuuh.

Spike var rolig i det här avsnittet. Första gången jag såg det så satt jag med världens största smil där i början. Men nu är jag smått trött på hela den här Spike-hysterin så det var inte lika roligt den här gången.

Oz är väldigt bra. Kul när han får vara lite bad ass han med. Hade gärna sett lite mer av honom i AtS, vad roligt det hade kunnat bli.

Alltid roligt med crossovers. Måste se BtVS S4 igen så att jag kan titta efter crossovers även där.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Noggster » tor dec 09, 2004 4:06

Såg detta nyss, och hittade ett sånt där mysigt fel!
Direkt när Oz flashar ringen för Angel och Doyle så känner dom båda igen att det är "Gem of Amara", men i Buffy 4x03 så vet inte äns spike hur den ser ut, och han har ju ändå tydligt gjort efterforskningar i ämnet. Om någon vet hur den skulle se ut borde det väl vart han?

bara sånt här man sitter å tänker på mitt i natten.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor dec 09, 2004 4:46

Noggster skrev:Såg detta nyss, och hittade ett sånt där mysigt fel!
Direkt när Oz flashar ringen för Angel och Doyle så känner dom båda igen att det är "Gem of Amara", men i Buffy 4x03 så vet inte äns spike hur den ser ut, och han har ju ändå tydligt gjort efterforskningar i ämnet. Om någon vet hur den skulle se ut borde det väl vart han?


Hur Angel vet hur den ser ut har jag inte en aning om, men jag tror att Doyle redan har pantsatt ringen en gång tidigare. (Har inget bevis, men det är min teori och den håller jag fast vid.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » tor dec 09, 2004 10:09

Jämfört med Angel är Spike helt blåst när det kommer till historia, det har vi sett innan. Jag menar, han ser Acathla som en stor sten. Vilket han tekniskt sett är, men... Ni fattar. Jag tycker inte att det är konstigt att Angel vet hur ringen ser ut, även om han kanske aldrig sett den själv så kan han mycket väl ha läst om den. Då är det inte så svårt att lägga ihop två och två när Oz kommer till stan med en ring. Det är väl inte ett helt omöjligt scenario att Angelus fick veta att den fanns under Sunnydale '98, men då var han förstås alldeles för macho för att använda den. Eller så har han helt enkelt hört legenden innan, take your pick.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Noggster » tor dec 09, 2004 10:14

Nah, köper ingen av dina teorier. Spike hade ju en drös böcker å skit han tittade i, och det finns väl antagligen ett tusentals magiska ringar?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tor dec 09, 2004 10:22

Knappast mer än en som gör vampyrer odödliga. Nä, tycker inte det är konstigt att Angel vet om något så specifikt som det.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

mer spoiler

Inläggav Lila » fre dec 17, 2004 17:22

Sparvid skrev:Spoiler Buffy 6.15

Lite skoj att på samma kväll först se As You Were (Spike: "I love you, you know I do") och sedan detta avsnitt (Marcus: ''He's known love.''
Spike: ''Yeah, and with a Slayer no less. How is that for perversion?'')


hahaha va rolig du e! Jag såg det avsnittet före jag så s5-s7 på Buffy. Föresten Jag är enormt Spuffy-fan men när man ser detta avsnittet igen nu efter att ha gråtit som en besatt i Byffy så får man lite distans till "hjälten" Spike tycke jag!
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav xAMNESIAx » lör jan 01, 2005 13:25

Igen, bra avsnitt. Enter Spike, alltid en fest. Första scenen är en självklar klassiker. Efter den känns Spikes instats lite svag, både sorymässigt och fysiskt (fighting scenerna). Spike hade ca: 1% chans mot Angel i garaget, något konstigt. Oz däremot gör en lysande instats, rysligt macho kille. Scenen med Angel i början är obetalbar. Dom passar så bra tillsammans att man önskar att Oz ska vara med mer i Angel. En 8:a.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav AKS » lör jan 01, 2005 13:53

xAMNESIAx skrev:Spike hade ca: 1% chans mot Angel i garaget, något konstigt.


Vilket ju gör scenen i School Hard ännu roligare. Den där Angel liksom springer för "livet" då det visade sig att Spike inte gick på hans lilla "act". :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav JRT » lör jan 01, 2005 13:58

Du har rätt i att Oz skulle vara intressant att se mer i Angel.

Buffy 4x6 och framåt
Nästan så man önskar att han hamnat i LA med AI-gänget efter att han lämnat Sunnydale. Hade varit roligt, han passar in bra. Dessutom finns det en hel del paralleller mellan anledningarna till att relationerna mellan B/A och W/O inte fungerade...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav JRT » lör jan 01, 2005 14:02

AKS skrev:
xAMNESIAx skrev:Spike hade ca: 1% chans mot Angel i garaget, något konstigt.


Vilket ju gör scenen i School Hard ännu roligare. Den där Angel liksom springer för "livet" då det visade sig att Spike inte gick på hans lilla "act". :D


Hehe, den scenen tycker jag känns som ett ganska typiskt fall av "piss off, nu ska Buffy slåss och nästan förlora mot Spike och du ska inte leka white knight, det ska Joyce göra". Hade Angel ens varit i närheten så hade den situationen aldrig uppstått och Spike hade förmodligen varit dust in the wind...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav A bear » sön feb 06, 2005 1:37

SPIKE!

OZ!

Och plötsligt blir det uppenbart vilken serie som är original och vilken som är spinoff... det är den här sortens persongalleri Angel behöver (och kanske kommer att få vad det lider?). Inte för att vare sig Spike eller Oz är i högform här (Spikes första monolog undantagen, som verkligen är lysande (och snygg kontinuitet med Spikes TV-vanor; vi vet ju hur svag han är för "Passions", uppenbarligen gillar han originalversionen av "Batman" också)) men de blåser ändå liv i varenda scen de är med i.

Oz i ett nötskal:
Angel: Oz.
Oz: Hey.
Angel: Nice surprise.
Oz: Thanks.
Angel: Staying long?
Oz: Few days.
Doyle: Are they always like this?
Oz: No, we’re usually laconic.

:D

Marcus är en av de kusligare rödskjortevampyrer Buffyverse sett. En pedofilvampyr som gillar att tortera folk till Mozart... ewwww. Tycker han kunde ha åstadkommit en bättre fajt på slutet kanske...

Man kan ju undra hur en ring som ger osårbarhet i sig kan vara så lätt att förstöra... men men. Tur att den försvann ur handlingen. Om jag hade reservationer för serien innan så skulle de ha tiodubblats om Angel behållit ringen. I längden kan man helt enkelt inte ha en hjälte som är helt osårbar, det finns ingen spänning kvar då.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav JRT » sön feb 06, 2005 1:41

Jaja, du sågar det ju inte totalt i alla fall! Somna inte under nästa avsnitt bara. Ett av säsongens/seriens bottennapp...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav VelocityBoy » sön feb 06, 2005 1:44

JRT: Spoiler Buffy s2 ep3

Iofs så tycker jag inte att det är så konstigt att Angel håller sig undan för Spike och ett helt gäng vampyrer (det skulle han inte klara) men vad som är konstigt är att han lämnar Buffy att klara sig själv.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » sön feb 06, 2005 1:44

A bear skrev:SPIKE!

OZ!

Och plötsligt blir det uppenbart vilken serie som är original och vilken som är spinoff... det är den här sortens persongalleri Angel behöver (och kanske kommer att få vad det lider?).


Och vare sig Spike eller Oz var delaktiga i Buffy förrän s02 så man bör alltså ge Angel lite tid :) . Tur att du tyckte avsnittet var bra eller iallafalla bättre än 1&2.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron