1x02 The Harvest

Här pratar vi mest om Säsong 1

Det andra avsnittet någonsin, vad tycker du?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
3
5%
5
5
9%
6
10
18%
7
16
29%
8
17
31%
9
1
2%
10
3
5%
 
Antal röster : 55

Inläggav Pazuzu » fre nov 26, 2004 20:49

Tvärtom mot caffeineaddict, tyckte jag att The Harvest var mer spännande. Jag gav också detta en åtta. I övrigt tycker jag det är likvärdigt med Welcome to the Hellmouth, roligt att scoobiesarna kom ihop sig så snabbt (hade glömt det).
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tompa » tis dec 07, 2004 21:21

En åtta från mig med. What can I say, I love the action.

Angående hur vampyrerna ser ut så antar jag att det kanske beror på hur länge dom varit vampyrer kanske? Men det skapar nästan mer kontinuitetsproblem då dom inte ska åldras. Kanske olika raser?


Xander:"What's the plan? We saddle up?"
Buffy:"There's no we, OK? I'm the Slayer, and you're not.
-"I knew you'd throw that back in my face."
-"Xander, this is deeply dangerous."
-"I'm inadequate. That's fine. I'm less than man."
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Binchy » sön dec 26, 2004 21:58

Denna får en 7:a, dock inte riktigt lika stark som WttH. Fast det är svårt
att separera dem, de hör ju liksom ihop. Scenen där Buffy krossar en
ruta och lampan bakom syns och hon säger "You forgot something -
sunrise. It's in about nine hours, moron." är ju en favorit.

Spoiler 2:a säsong tror jag
Men jag tycker att han är bättre som the Judge än som Luke.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav jvc_man » tis dec 28, 2004 0:12

Mycket mycket bra avsnitt, hör egentligen ihop med 1:a avsnittet, så vill nästan se dem som 1. Dock känns detta avsnittet bättre, betyg 8.
Cordelia är härlig och att det första "gänget" skapas snabbt tycker jag är schyst (spoila inget om någon svarar tack). Giles gillar jag faktiskt skarpt, efter dessa två avsnitten i.a.f.

Skall bli underbart att följa fortsättningen, tänk så mycket njutning jag har framför mig som é ny på Buffy-fronten! *I love it*
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Imica » ons dec 29, 2004 13:17

Såg avsnittet för första gången igår och det enda jag egentligen kan tänka hela tiden är att alla är så små! Förutom typ Giles men det är ju för att han är färdig...
Hursomhelst, jag måste tyvärr säga att jag tycker att Angel är så extremt tafflig med sina repliker att det är lite hemskt... Jag hoppas att det blir bättre.

Och sen, hur kommer det sig att så fort en människa blir vampyr så ökar deras utstrålning och blir bra mycket sexigare när dom inte har sina game-faces på? Som tex Jesse på The Bronze på kvällen, inte ens Cordelia kan strunta i att dansa med honom.

Och sen Spike i de senare säsongerna, som människa var han en extrem icke-het person men sen som vampyr blev han det... Mysko.
- I love you
- You don't know what true feelings are!
- Yes I do! I lie awake all night thinking of you
- You sleep during the day!
- Yeah, but..., you're missing the point
Användarvisningsbild
Imica
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 sep 2004
Ort: Eskilstuna

Inläggav VelocityBoy » ons dec 29, 2004 13:27

Imica skrev:Och sen, hur kommer det sig att så fort en människa blir vampyr så ökar deras utstrålning och blir bra mycket sexigare när dom inte har sina game-faces på? Som tex Jesse på The Bronze på kvällen, inte ens Cordelia kan strunta i att dansa med honom.


Jag kan tänka mig att det beror på att de blir av med all sin osäkerhet, de blir självsäkra och målmedvetna (som de rovdjur de är).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav jvc_man » ons dec 29, 2004 13:43

VelocityBoy skrev:Jag kan tänka mig att det beror på att de blir av med all sin osäkerhet, de blir självsäkra och målmedvetna (som de rovdjur de är).


Korrekt till 110%

8)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Mr_Jack » sön jan 16, 2005 17:20

Scenen när Darla och resten kommer till the bronze någon?

När Darla liksom skuttar fram och svänger med armarna med ett ondskefullt leende medans Luke och de andra vampsen går bakom helt stillsamt och målmedvetet. Och så är allt i slowmotion med väldigt passande musik. Den scenen tål att man ser den mååånga gånger.
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav carre » sön jan 16, 2005 21:12

vilken scen med julie benz vill man INTE se om många gånger!?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav VelocityBoy » mån jan 17, 2005 1:04

ey skrev:vilken scen med julie benz vill man INTE se om många gånger!?


Kanske den då hon beter sig som en fnissig tonåring första gången man får se henne i The Masters kyrka... men annars håller jag med hon var nästan alltid helt suverän.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav CheeseGuy » tor jan 27, 2005 23:43

Det här är inte riktigt lika bra som WTTH, men inte långt ifrån. Mer b-aktiga scener med Luke och The Master (som för övrigt är en tråååkig skurk), och fortsatt out-of-character-agerande från Darla och Angel. Fast jag gillar scenen där Darla skuttar fram mot dörrvakten utanför The Bronze. Även om det inte är Darla.

En sak till:

Xander: I don't like vampires. I'm gonna take a stand and say they're not good.


Minispoiler för resten av serien
Den åsikten står han ju fast vid under hela serien. Även om hans hat mot Angel och Spike delvis beror på andra saker. Men det är synd att Jesse inte nämns igen.

EDIT: Just det,

Spoiler: Angel 5x22
Inte hade man kunnat ana att Harmony skulle hänga med enda till det sista avsnittet i Buffyverse (det är ju bara Angel som har varit med längre).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav A bear » lör jun 11, 2005 19:38

Man kan ju inte se bara "Welcome To The Hellmouth"... så "The Harvest" följde.

Det här är ju ett märkbart sämre avsnitt på alla plan. Våldsamt överspel av framför allt vampyrerna - Luke är verkligen hemsk, The Master är b-filmsfånig och Darla... "His blood is pure!" Så varför bär du dig åt som om du just svept 10 raka spetsade espresso, Julie?

Dessutom finns här några rejäla missar som de snart skulle komma att rätta till. (s3)
Tänker exvis på Giles utläggning om hur det inte finns några demoner på jorden längre (något som visserligen förklaras närmare i slutet av s3 - att de som finns är hybrider - men ändå är ett rejält tramp i klaveret) och på de där Romero-aktigt långsamt släpande vampyrerna nere i kulvertarna.

Men här finns ändå, tycker jag, två klockrena ögonblick som fångar hela idén med serien:
Det första är en liten replik som, trots The Masters snack om ceremonier och uråldriga profetior, perfekt fångar den här grejen med moderna vampyrer - att med ett raskt snitt hugga av alla fåniga myter och legender och placera serien stadigt i vår tid:
BUFFY: I looked around, but soon's they got clear of the graveyard, they could have just, voom!
XANDER: They can fly?
BUFFY: They can drive.
XANDER: Oh.


Det andra är första gången vi får skrivet på näsan att hela serien är en enda stor metafor:
JOYCE: I know. If you don't go out it'll be the end of the world. Everything is life or death when you're a sixteen-year-old girl.

Serien tar en sådan gammal uttjatad replik - som väl de flesta fått höra mer än en gång - och gör den bokstavlig.

Sen en liten snygg foreshadow också (s2):
ANGEL: She did it! I'll be damned...
...och ett snyggt Cordycitat...
But senior boys, hmm, they have mystery. They have... what's the word I'm searching for... cars.

...och ett Willowdito.
WILLOW: Oh, I, I need to sit down.
BUFFY: You are sitting down.
WILLOW: Oh. Good for me.


Men i övrigt inget höjdaravsnitt egentligen. Tonen är fortfarande löjligt lätt - man tycker att Xander och Willow borde freaka ut LITE mer. Många verkar gilla slutscenen, men undantaget det allra sista snacket medan gänget går sin väg och Giles utbrister "The earth is doomed..." känns det alldeles för mycket som "Snälla ni, titta på den här TV-serien. Det blir bättre än så här, vi lovar." Det blev det visserligen, men...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav BePatient » mån jun 13, 2005 15:58

Tompa skrev:Angående hur vampyrerna ser ut så antar jag att det kanske beror på hur länge dom varit vampyrer kanske? Men det skapar nästan mer kontinuitetsproblem då dom inte ska åldras. Kanske olika raser?

Det behöver nog inte liknas med åldrande.
mindre säsong 2 eller 3. Och lite vampyrs bekännelseJag personligen gillar hur vampyrer inte åldras, men förändras. Det är ju tydligt att man vill göra en kontrast mot Anne Rices vampyrer, där deras dilemma ligger mycket i att de är... för "konstanta", kan inte relatera till något nytt, är liksom fasta i det ögonblicket de blev vampyrer i för alltid. Här är vampyrerna väldigt mycket "i sin tid", de brinner för sin existens, det jag tänker på framför allt när jag skrivet det är Angel's passionavsnitt (som jag inte sett på evigheter, så jag minns inte om det är i säsong2).
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav Tompa » mån jun 13, 2005 18:10

BePatient skrev:
Tompa skrev:Angående hur vampyrerna ser ut så antar jag att det kanske beror på hur länge dom varit vampyrer kanske? Men det skapar nästan mer kontinuitetsproblem då dom inte ska åldras. Kanske olika raser?

Det behöver nog inte liknas med åldrande.
mindre säsong 2 eller 3. Och lite vampyrs bekännelseJag personligen gillar hur vampyrer inte åldras, men förändras. Det är ju tydligt att man vill göra en kontrast mot Anne Rices vampyrer, där deras dilemma ligger mycket i att de är... för "konstanta", kan inte relatera till något nytt, är liksom fasta i det ögonblicket de blev vampyrer i för alltid. Här är vampyrerna väldigt mycket "i sin tid", de brinner för sin existens, det jag tänker på framför allt när jag skrivet det är Angel's passionavsnitt (som jag inte sett på evigheter, så jag minns inte om det är i säsong2).


Men det går ju emot hur Buffy identifierar vampyrer på deras gamla stil, i filmen då alltså så det kanske inte räknas
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » mån jun 13, 2005 21:01

Tompa skrev:Men det går ju emot hur Buffy identifierar vampyrer på deras gamla stil, i filmen då alltså så det kanske inte räknas


Hon gör ju iofs exakt samma sak i "Welcome To The Hellmouth".

(5x07 "Fool For Love")
Den där 80-talsvampyren med Bon Jovi-hår som spetsar Buffy på hennes egen påle verkar inte heller leva i nuet direkt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav dansdansdans » tis jun 14, 2005 16:29

BePatient skrev:
Tompa skrev:Angående hur vampyrerna ser ut så antar jag att det kanske beror på hur länge dom varit vampyrer kanske? Men det skapar nästan mer kontinuitetsproblem då dom inte ska åldras. Kanske olika raser?

Det behöver nog inte liknas med åldrande.
mindre säsong 2 eller 3. Och lite vampyrs bekännelseJag personligen gillar hur vampyrer inte åldras, men förändras. Det är ju tydligt att man vill göra en kontrast mot Anne Rices vampyrer, där deras dilemma ligger mycket i att de är... för "konstanta", kan inte relatera till något nytt, är liksom fasta i det ögonblicket de blev vampyrer i för alltid. Här är vampyrerna väldigt mycket "i sin tid", de brinner för sin existens, det jag tänker på framför allt när jag skrivet det är Angel's passionavsnitt (som jag inte sett på evigheter, så jag minns inte om det är i säsong2).


vet inte om det är spoiler men ni har ju spoilat + att vampyrerna kan ju byta frisyrer.. det kan de väl inte i en vampyrs bekännerlse? klagar inte hon lilltjejen på det? eller...

"The earth is doomed..." är ju en bra replik! jag tänkte mer på att den känns ju lite star wars ;)

OCH xander kanske spoiler här med : här börjar hans tjöt om att han inte har nån "expertis" . tjötar han inte om det typ i hela serien?

är inte det lite likt, + angel spolier tom säsong 4 gunn tjötar väl om det samma? ååh poor me jag är bara muskler hehe

sådär jag. där fick jag till lite åsikter med. annars seeegt avsnitt
men kul att återse allt jag glömmt bort lite 8)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav BePatient » ons jun 15, 2005 23:04

A bear skrev:
Tompa skrev:Men det går ju emot hur Buffy identifierar vampyrer på deras gamla stil, i filmen då alltså så det kanske inte räknas


Hon gör ju iofs exakt samma sak i "Welcome To The Hellmouth".

(5x07 "Fool For Love")
Den där 80-talsvampyren med Bon Jovi-hår som spetsar Buffy på hennes egen påle verkar inte heller leva i nuet direkt.

Sant. Åtminstone slipper vi vitsminkade vampyrer i kråsskjortor i Buffy, vilket jag är evigt tacksam för.
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav The Buffster » mån jun 20, 2005 19:00

Kan väl börja med att säga att jag var den enda personen som röstade på The Harvest när det ställdes mot Welcome to the Hellmouth i turneringen här på forument. Nu när jag har sett om båda avsnittet och har dom färsk i minnet så får jag väl erkänna att jag underskattade Welcome to the Hellmouth och kanske överskattade The Harvest. Dom är ungefär lika bra fast i och med att jag är så otroligt svag för scenen när Ballad for Dead Friends spelas medan vampyrerna är på väg till the Bronze och det gör att jag tycker att The Harvest är lite lite bättre. Fast båda avsnitten får ändå samma betyg.

Avsnittet känns inte riktigt lika bra uppbyggt som Welcome to the Hellmouth men det finns andra positiva saker. The Scooby Gang kommer närmare varandra och dom ger ju sig faktiskt ut i sin första fight tillsammans, det ger en extra bra känsla efter att ha sett allt som kommer sen. Det var så här allting började.

Flutie är faktiskt ganska rolig och bra fast på grund av att han bleknar till ingenting i skuggan av Snyder och att jag inte kan låta bli att jämföra så känns han ändå ganska tråkig.

Joyce: I know. If you don't go out it'll be the end of the world. Everything is life or death when you're a sixteen-year-old girl.


Är ett citat som jag tycker är så himla talande, här känner man verkligen att Buffy kanske inte riktigt är som alla andra tonårsserier.

Men det bästa med det här avsnittet är och förblir scenen när vampyrerna är på väg till The Bronze, Jesse äntligen får dansa med Cordy och den underbara Ballad for Dead Friends spelas.


Favoritcitat:

Cordelia: Senior boys are the only way to go. Guys from our grade, forget about it, they're children. Y'know? Like Jesse. Did you see him last night, following me around like a little puppy dog. You just wanna put him to sleep.


Willow: Oh, I, I need to sit down.
Buffy: You are sitting down.
Willow: Oh. Good for me.


Mr. Flutie: Well, maybe that's how they do things in Britain, they've got that royal family and all kinds of problems, but here at Sunnydale nobody leaves campus while school's in session. Are we clear?


Betyg: 6/10

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Lipton » tis jun 21, 2005 13:34

Rektor Flutie är så söt och trevlig.

Det som stör mig i detta avsnitt är när Angel säger att han är rädd för att gå ner till the Masters ställe, och när Buffy går ner så följer han inte med, om det nu är så hemskt så att till och med han är rädd så borde han väl verkligen följa med henne.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » tis jun 21, 2005 13:39

Spoiler 1x07
Det enda jag kan komma på som förklaring är att Angel inte vill träffa the Master för att han säkert skulle röja hans identitet inför Buffy. Bortser här ifrån att Angel egentligen inte har någon identitet ännu eftersom det väl inte ens var bestämt om han skulle vara vampyr sådär tidigt - det är i alla fall en mycket mer tillfredställande förklaring än att han faktiskt skulle vara rädd...
Senast redigerad av JRT tis jun 21, 2005 14:17, redigerad totalt 1 gång.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav A bear » tis jun 21, 2005 13:50

Dessutom: vet Darla och The Master vid det här laget om att Angel är i stan? Det är väl något han skulle vilja hålla dolt från dem...?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » tis jun 21, 2005 13:52

Ja det verkar som en bra förklaring, att inte röja sin identitet. För att han är rädd, det kan jag inte tro på.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » tis jun 21, 2005 14:03

Iofs tror jag säkert att han kan vara lite grann skrajsen, eller åtminstone försiktig. Vad vi vet har han ju (allmänt Angel)
inte varit i en rejäl fight, gott mot ont, rah rah, sedan 40-talet åtminstone. Att han i det läget, bara några månader efter att han avslutat 20 år som uteliggare, inte är så pigg på att fightas mot ett helt gäng fanatiska vampyrer är väl inte helt otroligt? Han gör det ju (i "Angel" några avsnitt senare) när han väl måste, men... vet han själv vad han går för än så länge?

EDIT: JRT - spoilervarning på Angels identitet kanske?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » ons nov 30, 2005 0:06

Episode två, eller andra halvan på ett pilotavsnitt?

Eftersom jag inte gick i taket av fajtscenerna i det första avsnittet så förstår ni säkert att detta avsnitt får ett något lägre betyg. Här avslutar våra hjältar vad som påbörjades i första avsnittet. Den där fule lädernissen i källaren hindrades att komma fram. Skönt.

En i gänget blev dock hastigt avlivad. Sa jag överraskad? Nja, jag har ju inte varit helt döv och blind, jag har nog uppfattat vilket rykte Joss har.

En härlig line är i slutet när Angel säger till sig själv något i stil med "She did it. I'll be damned"

Betyg: 5
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » ons nov 30, 2005 7:51

Himla kul att läsa kommentarer från nån som inte sett avsnitten tidigare!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » ons nov 30, 2005 8:11

Personligen sitter jag och fånflinar, hoppar lite i stolen och klappar händerna. Underbart med färska kommentarer från en nybis!!! Hoppas du kan hålla samma höga kvalite på dina rec och din postningsfrekvens i fortsättningen. Det kan verkligen liva upp avsnittstrådarna och kanske få igång lite roliga diskussioner och analyser igen i framtiden!

Och bara för att göra det helt klart: fripp21 är min favoritmedlem just nu!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Gordo » ons nov 30, 2005 9:25

Ai skrev:Och bara för att göra det helt klart: fripp21 är min favoritmedlem just nu!

Större favorit än Zoë :eek:
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » ons nov 30, 2005 9:28

Gordo skrev:
Ai skrev:Och bara för att göra det helt klart: fripp21 är min favoritmedlem just nu!

Större favorit än Zoë :eek:


Hon är faktist inte reggad än - så hon är väl bara inofficiell medlem eftersom hon faktist är med i födelsedagstråden. ;)

Och efter natten som varit så står inte Zoë så högt på listan över favoritpersoner just nu....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » fre dec 02, 2005 22:06

Ai skrev:Och efter natten som varit så står inte Zoë så högt på listan över favoritpersoner just nu....


Så hon har varit vaken, och "pratsam"?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » lör mar 11, 2006 20:11

Nja, Per är inte övertygad efter det här... frågan är när en person som inte är övertygad av de två första avsnitten (eller t.o.m. ytterst skeptisk) blir övertygad. Har vi någon sådan person här som kan berätta?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]