spike-buffy dramat förstörde s6 för mig

Här pratar vi mest om Säsong 7

spike-buffy dramat förstörde s6 för mig

Inläggav Lila » mån dec 13, 2004 17:00

När 4:an slutade sända Buffy kunde jag inte se det längre. Nu har jag köpt säsong 4-7 på dvd och sett 4-6 på VÄLDIGT kort tid.

Stora problemet var dock att jag blev helt hypnoteserad av Spike-Buffy dramat villket gjorde att jag inte kunde koncentrera mig på nått annat. Det började redan på s5.

Efter Seeing Red var jag helt knäck!!!!

O som jag fattat det kommer det inte bli som jag vill mellan dem i s7 heller. BAAAAH

Vad tycker ni som sett 7:an. Ska man vänta med att titta på s7 till min besatthet av dessa två lagt sig!! Jag vet varken ut eller in....(tänk vad knäpp man kan va??)
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Re: spike-buffy dramat förstörde s6 för mig

Inläggav VelocityBoy » mån dec 13, 2004 17:11

Lila: Jag är väldigt förtjust (understatement :) ) i Spike/Buffy och jag var väldigt nöjd med hur deras relation utvecklade sig i säsong 7 så jag tycker därmed att du bör se den. Iofs var jag en utav dem som tyckte att badrumsscenen i "Seeing red" var hemsk men trovärdig och in character... så vi kanske inte tycker lika.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Re: spike-buffy dramat förstörde s6 för mig

Inläggav noike » mån dec 13, 2004 17:12

Lila skrev:Efter Seeing Red var jag helt knäck!!!!


Precis som det ska vara.

Lila skrev:O som jag fattat det kommer det inte bli som jag vill mellan dem i s7 heller. BAAAAH


MEn är det inte bättre så? Personligen vill jag bli överraskad, att få som man vill i tv gör det bara tråkigt, man har inget att se framemot och bli hänrykt av då allt är förutsägbart.

Så jag tycker du ska se s7.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lila » mån dec 13, 2004 17:14

VelocityBoy: Självklart menar jag att jag var knäckt för att det var vidrigt o hemskt...o alla säger att Buffy aldrig riktigt hämtar sig från det...

Men du har väl rätt, just nu är man inne i det så man får väl låta sig svepas med i 12 timmar till.....
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav Lila » mån dec 13, 2004 17:19

Självlart ska jag se s7, o ag har köpt den så den ligger framför mig (plågsamt...som en vodka för en alkoholist)

Men vad jag undrar är om man blir så förblindad av Spike/Buffy att man går miste om allt annat...för så var det på s6 för mig. Jag har alltid älskat precis allt i Buffy tidigare. Suttit o myst o sugit in varenda minut, men nu blev det annorlunda. Speciellt efter att ha sett smashed
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav Ai » mån dec 13, 2004 17:19

Risken är väl att den besattheten inte kommer att lägga sig nånsin om man väl drabbats :? . Men det kan vara en idé att vänta lite tills du fått lite distans till den. Läs lite trådar om säsong sex som till exempel Smashed, Dead Things och Seeing Red under tiden. Försök att göra det med ett öppet sinne också, olika synsätt på förhållandet tas upp och diskuteras i dom trådarna (i många andra också förstås, men jag försöker att ge dig länkar till trådar som inte spoilar dig för säsong sju ;) ).

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Re: spike-buffy dramat förstörde s6 för mig

Inläggav RalfiParpa » mån dec 13, 2004 17:19

Lila skrev:Efter Seeing Red var jag helt knäck!!!!


Jag också, men mer på grund av Taras död.

Lila skrev:Vad tycker ni som sett 7:an. Ska man vänta med att titta på s7 till min besatthet av dessa två lagt sig!! Jag vet varken ut eller in....(tänk vad knäpp man kan va??)


Säsong 7 är en väldigt bra säsong och du bör genast se den. Nu. Gå bort från datorn och börja kolla på studs. Buffy och Spikes relation är inte lika central som den är i säsong 6 men den utvecklas på många sätt.

Markera inte det här, Lila.
De förenade händerna som brinner, åhh.
Senast redigerad av RalfiParpa mån dec 13, 2004 17:23, redigerad totalt 3 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav VelocityBoy » mån dec 13, 2004 17:21

Lila skrev:VelocityBoy: Självklart menar jag att jag var knäckt för att det var vidrigt o hemskt...o alla säger att Buffy aldrig riktigt hämtar sig från det...


Jo men många anser att Spike (och Buffy) agerar out-of-character att Spike älskar Buffy och att han aldrig skulle göra så mot henne och att det förstör alltihopa för dem... jaja jag har skrivit massor om det här i seeing red tråden och även lite varstans här på forumet så jag hänvisar dit istället för att skriva allt en gång till :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » mån dec 13, 2004 17:24

Välkommen förresten Lila!

Här hittar du lite Presentationslänkar.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » mån dec 13, 2004 17:25

Ai skrev:Men det kan vara en idé att vänta lite tills du fått lite distans till den. Läs lite trådar om säsong sex som till exempel Smashed, Dead Things och Seeing Red under tiden. Försök att göra det med ett öppet sinne också, olika synsätt på förhållandet tas upp och diskuteras i dom trådarna


Lyssna på Ai hon är klok :)

Edit. välkommen förstås!
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » mån dec 13, 2004 17:28

VelocityBoy skrev:Lyssna på Ai hon är klok :)


*kramar VelocityBoy*

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Lila » mån dec 13, 2004 17:39

tack! För välkommnandet. Jag var helt enkelt tvungen att gå in i diskusionen vid det här stadiet. Det var många år den jag blev förälskad (varigt par sedan 7 år) men jag minns känslan..

Hahaha helt sjukt jag känner samma sjukdomssyndrom! :eek:

Men åter till tråden..

Det blev nästan för mycket. Det var så överväldigande När jag satt o såg på s6 så kliade det i handen på fjärrkontrollen......man ville rusa fram o få mer av dem....mer svar...hoppades så innerligt att hon skulle sluta va så elak mot honom (läs: sig själv) Så Taras dör grep mig inte som den borde för att jag inte kunnat koncentrera mig på deras drama tidigare. SÅ man kanske ska se om s6 innan man kollar på s7

Men anledningen till den besatthet man fått över Spike/Buffy ska man nog fundera över.
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav sus@n » mån dec 13, 2004 19:25

Jag tror nog att du kan se S7, själv gillar jag utvecklingen i S7 mer än i S6 så.. och jag är enormt Spuffy fan.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » mån dec 13, 2004 22:41

sus@n skrev:själv gillar jag utvecklingen i S7 mer än i S6 så


Fast samtidigt var ju s7 en följd av s6 så jag tycker det är svårt att särskilja dem på det sättet.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Peak » mån dec 13, 2004 23:40

Jag är absolut Spuffy-fan, och tyckte att det hela sköttes bra i säsong 7. Poängteras kan ju att jag absolut inte är sådär jättefanatisk om sånt. Jag anser att shipping mer förstör än nåt annat. Ett bra exempel är ju Willow/Tara-shippersarna:

http://p081.ezboard.com/bthekittenthewi ... drobe36671

som bestämde sig för att Joss var djävulen själv (ja, och Marti Noxon naturligtvis) efter Seeing Red...
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Yog-Sothoth » tis dec 14, 2004 10:02

Spoiler AtS:
Intressant hur det verkligen blir olika "läger" som är för eller emot en viss parkonstellation i serierna. Vem bryr sig så länge det är bra gjort? Det enda par jag har stört mig på var Angel/Cordy, fast endast för att jag ogillar allt som har med Cordy att göra. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav VelocityBoy » tis dec 14, 2004 10:06

Mönsterstudenten Thomas skrev:Spoiler AtS:
Intressant hur det verkligen blir olika "läger" som är för eller emot en viss parkonstellation i serierna. Vem bryr sig så länge det är bra gjort? Det enda par jag har stört mig på var Angel/Cordy, fast endast för att jag ogillar allt som har med Cordy att göra. :)


Du besvarade din egen fråga... det handlar om preferenser. Sedan är vi ganska (väldigt) bra på att inte fördöma varandra på den här siten de flesta gillar serien som helhet men gillar vissa saker mer än andra (som t ex Spike/Buffy) det betyder inte att de väljer bort saker.

Sedan är din motvilja mot Cordy förstås helt oförståelig :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » tis dec 14, 2004 11:37

Mönsterstudenten: Nu gjorde du mig upprörd :) För jag är helt för dem!
Men nu ska det inte bli en "slayerverse diskussion" av det här då man bara skriver onda saker om varandra :rolleyes:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Lila » tis dec 14, 2004 15:11

Jag älskar självklart serien som en helhet. Den var super även innan spuffy blev ett fenomen. Saken är väl den att vad jag menade med min ämnesrubrik var att Buffy som serie hamnade i perferin. Allt jag ville var att spola frammåt när det fokuserades på andra. Men det innebär inte att jag inte önskade Spuffy-intrigen var med. Den har verkligen berikat mtt liv (öhh på gott o ont)

Nåväl. Sett halva s7 nu sen igår (guud va sjönt med lov) o faktist lugnat mig lite o håller mig LÅÅÅÅNGT borta från fjärrkontrollen. Men jag får abstinens måste jag medge

Nu börjar jag få mer ångest över att det faktist snart e slut....
tur man har 4,5 säsonger av angel kvar...
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav latarmig » tis dec 14, 2004 16:22

Att själva serien skulle hamnat i periferin håller jag inte alls med om. Arcen var långt ifrån fullständigt koncentrerad på spuffy. För min del var det istället Willow & Tara som fick mitt hjärta att bulta lite extra. Dessutom finns det mycket annat utöver de olika förälskelserna att intressera sig för. Jag skulle tro att när du ser om säsongen kommer du att upptäcka massor som ditt något enögda spuffy-seende så här långt har hindrat dig från att se.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tis dec 14, 2004 16:38

Latarmig: Det här var ju ett problem för endast Lila (kanske någon mer), jag tror inte hon syftar på att serien kom i andra hand för alla utan att det var just hennes fashination som gjorde att det blev så för henne.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tis dec 14, 2004 16:54

Jag förstod det, och därav min kommentar att hon nog kommer att upptäcka massor när hon väl ser om serien. Att jag nämnde andra sätt att se berodde bara på att jag ville peka på att väldigt många tittare ser annat än bara det hon sett som avgörande för säsongen.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tis dec 14, 2004 17:06

latarmig skrev:Att själva serien skulle hamnat i periferin håller jag inte alls med om.


Den meningen förvirrade mig.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Lila » tis dec 14, 2004 23:25

Hörrö ni allihop!!! jag kan knappt andas....

Snälla!

Jag har haft den här dialogen mellan s6 o s7 o nu ochså under s7. Jag har nu sett första halvan av "end of days" och håller på att gråta mitt hjärta av mig (ordagrant) av Spikes förståelse för Buffy o virse...

Jag har nu slitit mig från andra halvan av bara för att skriva (gråta) av mig,,, jag är helt tagen... han som ställer upp för henne när hon mest behöver det..han är den ende som verkligen ställer upp när alla andra t.om den ende hon stt upp till (giles) o den hon offrat sitt liv för (dawn) skickar ut henne....(föresten va fan...ok annan tråd...) och faktum är att hon har hjälpt Spike också gjort Giles till sin tillfälliga motståndare men att de faktist visar att det är SPIKE OCH BUFFY som förstår varnadra
och ställer upp för varandra mer än någona annan...ja ni vet....

Gahhhhhh!!!!! nu går jag tillbaka till mina sista 60 min...av Buffy...

jag måste bara säga att ...angel...kommer inte ens i närheten av den kärlek jag känner mellan spike o Buffy just nu......
....altså hon säger ju faktist ordagran till honom att att hon känner samma sak när han förklarar att föregående natt var den bästa i hans liv..

Jag kan bara inte sluta gråta....nu ska jag fortsätta titta...tack för ordet????
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav Ai » tis dec 14, 2004 23:28

Lila: Glöm inte skriva i avsnittstrådarna sen också. Torka tårarna först bara. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » ons dec 15, 2004 0:15

Lila: sa jag inte att det skulle bli bra? ;)

Nu hoppas jag att du litar på mig i fortsättningen...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)


Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron