24

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad är Jack Bauer??

As Coool!!!
6
15%
Grymm!
9
23%
Snygg!
1
3%
Häftig!
1
3%
Töntig!
7
18%
Ful!
4
10%
Mesig!
6
15%
Absolut den bästa agenten som finns!
6
15%
 
Antal röster : 40

24

Inläggav HeY » sön dec 12, 2004 17:00

24, är en otroligt spännande serie och det är en utav mina favoriter. Är det någon som följer denna otroligt spännande serie och vad tycker ni?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Re: 24

Inläggav Yog-Sothoth » sön dec 12, 2004 17:46

HeY skrev:24, är en otroligt spännande serie och det är en utav mina favoriter. Är det någon som följer denna otroligt spännande serie och vad tycker ni?

Jag tröttnade efter tre avsnitt ungefär. Det känns frustrerande att se ett avsnitt varje vecka av en serie som utspelar sig timvis... jag har förvisso hört att serien blir bättre om man streckkollar på den i efterhand, så jag får kanske försöka mig på det.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav HeY » sön dec 12, 2004 17:54

Men, det gör det mer spännande att se den en gång i veckan för då går man mer "Åhh, jag längtar..!"

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » sön dec 12, 2004 18:04

Upptäckte serien när ca 20 avsnitt av första säsongen visats i USA. Hört om den och laddade ner 2 avsnitt en kväll och såg dem vilket resultera i att jag satt uppe hela natten och såg tills jag var klar med alla avsnitten kring lunchtid dagen därpå. Serien fängslade mig enorm helst när man kunde sträckse den på det här viset. Det jobbiga var bara att det då blev en sådan enorm plåga att vänta ut de sista avsnitten.
Säsong 2 och 3 däremot såg jag tillsammans med en polare ungefär i den takt som de gick på tv. Vet inte om det var att konceptet inte längre var lika lockande eller om det var för att man bara såg ett avsnitt i taget eller om säsongerna helt enkelt inte var lika bra men varken säsong 2 eller 3 fängslade mig på samma sätt som säsong 1 gjorde. Säsong 1 var bland de bästa serierna jag någonstin sett medan 2an och 3an bara var nått i mängden. Fortfarande underhållande men saknar det där lilla extra.
Kommer att se framtida säsonger och hoppas de blir bra. Skulle dock gärna vilja hålla mig så att man kan se hela säsongen på en gång under 1-2dar fast kommer troligtvis inte kunna det utan börjar nog se redan då bara 1-4avsnitt visats.
Senast redigerad av Tinder sön dec 12, 2004 18:05, redigerad totalt 1 gång.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav adolvsson » sön dec 12, 2004 18:04

24 hänger upp sig för mycket på sin gimmick, så manuset blir lidande. Det är inte utan att den har sina kvalitéer, hyggligt manus, spännande när det funkar, och Kiefer Sutherland, men det hade varit otroligt mycket bättre om man inte varit så bunden vid klockan. Att göra en serie i högt tempo, men vara oklar om tiden. Ett dygn, två dygn, två veckor. Det borde haft mindre betydelse.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » sön dec 12, 2004 18:07

Jo gör ingenting för mig ifall de skulle lämna dygnskonceptet inför nästa säsong då de genom att göra det får lite friare tyglar att få ihop ett intressant manus som håller genom 24 avsnitt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Tob » sön dec 12, 2004 18:30

Första säsongen såg jag på Tv i Tv4. Tyckte det var lyckat, föll för konceptet och Kiefer Sutherland är ruggigt bra som Jack Baur. Började se andra säsongen på Tv4, och tyckte faktiskt det var strået vassare än första säsongen. Under tv4 idiotlång juluppehåll köpte jag dvdboxen och såg om allt på något vecka. Underbart. När tredje säsongen släpptes på dvd köpte jag den och såg allt på någon vecka, underbart likaså. Jag älskar serien. Skall följa fjärde säsongen nu i vår och ser med spänning framemot det.

Är också mycket öppen för en förändring av konceptet. Om det blir en femte säsong så har jag svårt att se hur man skall kunna göra en lika tight story som ändå säsong 1,2,3 har bjudit på.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön dec 12, 2004 18:39

Citerar vad jag skrev i andra tråden:

Jag skrev:24 går jämt i vågor för mig. Kan säga att det varje år är så att ungefär hälften av tiden imponerar den på mig, genom att skapa riktigt spännande situationer, och den andra hälften känns det konstruerat, klyschigt, överdrivet och som att de använder samma situationer gång på gång på gång.

Hursomhelst är det för det mesta bra och duglig underhållning som jag fortsätter titta på, så nog måste jag ge serien ett bra betyg.

Säsong 3 var tveksam under lång tid i början, men blev sedan ordentligt bra under åtminstone tio av de tolv sista avsnitten.

Säsong 2 däremot var grymt bra under den första halvan, men blev svårt skadad av repetition och dåligt uttänkta twists under andra halvan.

Säsong 1 hoppade lite mer fram och tillbaka mellan bra och dålig, vilket gjorde den jämnare, men i mitt huvud var det ändå den svagaste. Konstigt? Kanske var för att serien hade en otäck vana att bli sockersött sentimental på den tiden.

Dåliga, onödiga sidospår är hursomhelst seriens värsta vana. Såna som man verkligen märker skapades bara för att "oj, vi måste få säsongen att hålla på i 24 avsnitt" och som inte fyller något som helst syfte. Om inte Elisha Cuthbert är seriens värsta vana. En av de två.

(spoiler, kommande S4):Blir intressant att se hur serien kommer överleva de kraftiga förändringar som ska göras till nästa säsong dock, när Jack Bauer (Kiefer) ska vara den enda kvarvarande regular flyttad till ett nytt jobb, och resten ska vara nytt folk. Dock kommer man väl knappast undan att t.ex. Elisha hoppar in lite då och då, men hon ska inte vara regular längre. Yay!


Bör dock tilläggas att jag tycker serien faktiskt vann ordentligt på att ses t.ex. på DVD där man kan se avsnitt efter avsnitt. Tempot hölls uppe på ett annat sätt och det blev riktigt schysst underhållning, även om som sagt med de problem som jag nämnde ovan. Eftersom S2 börjar dyka upp på rea är det nästan så man borde skaffa den (köpte S1 för 200 spänn, och det var det värt, även om jag inte kan tänka mig att betala fullpris för serien).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » sön dec 12, 2004 19:36

Det är spännande nu, längtar till Torsdag!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » sön dec 12, 2004 19:46

Jag har sett alla säsonger på TV4. Det är definitivt min favoritserie, förutom Buffy/Angel. Säsong 1 var knäckande bra när jag såg den (jag betonar när jag såg den för den har en klar fördel jämfört med de andra säsongerna då den var först), säsong 2 ett snäpp sämre (fast ändå bättre än allt annat på TV) och säsong 3 känns i alla fall än så länge bättre än säsong 2.

Som ni säger så känns inte realtidskonceptet lika viktigt nu. Den här säsongen har det hittils inte spelat någon större roll, men å andra sidan tycker jag inte att det har stört heller (ingen Kim som går vilse i vildmarken...). Än så länge.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » sön dec 12, 2004 19:50

CheeseGuy skrev:säsong 3 känns i alla fall än så länge bättre än säsong 2.


I likhet med caffe så tycker jag också att de sista 10-12 avsnitten är snäppet bättre än de första. Så det bådar gott för dig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » sön dec 12, 2004 21:21

Enligt mig är S3 den sämsta 24-säsongen hittills. Lyckas knappt uppbåda intresse nog att se serien längre. Känns inte troligt att jag kommer att fortsätta se serien efter juluppehållet. Jag vet inte vad detta beror på, men den är helt klart mindre spännande och inte lika intressant som föregående säsonger. Tror att jag gillade S2 bäst, men 24 är ju inte en favoritserie direkt så jag har nog inte tänkt så mycket på detta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » sön dec 12, 2004 21:43

AKS skrev:Enligt mig är S3 den sämsta 24-säsongen hittills. Lyckas knappt uppbåda intresse nog att se serien längre. Känns inte troligt att jag kommer att fortsätta se serien efter juluppehållet. Jag vet inte vad detta beror på, men den är helt klart mindre spännande och inte lika intressant som föregående säsonger. Tror att jag gillade S2 bäst, men 24 är ju inte en favoritserie direkt så jag har nog inte tänkt så mycket på detta.


Nu har jag läst ditt inlägg säkert 4-5 gånger och varje gång tolkar jag det som att du tror att det är ett juluppehåll i serien. Är det jag som har tappat förmågan att tolka svensk text (har antagligen bara det matematiska språket i huvudet för tillfälligt) eller hur ligger det till?

Säsong 4 börjar om inte annat efter jul.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » sön dec 12, 2004 21:44

TV4 lär väl lägga in ett juluppehåll nån gång? ledsen om det verkade som att det är ett juluppehåll redan nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön dec 12, 2004 21:44

Tob: Jag tror AKS pratar om ett juluppehåll i S3 på TV4.

EDIT: Liiite för sent.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön dec 12, 2004 21:48

caffeineaddict skrev:Tob: Jag tror AKS pratar om ett juluppehåll i S3 på TV4.

EDIT: Liiite för sent.


ja nu gick det upp för mig......skyller på för mycket matte.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav RalfiParpa » mån dec 13, 2004 15:18

24, alltså. En grym serie. Jag har lite svårt att ge ut ett mer detaljerat omdöme men det är helt klart den serie som fått mig att uppleva starkast "Herregud, jag måste se ett till avsnitt annars kan jag inte hållas ansvarig för mitt handlande"-känslor. Gjorde misstaget att börja se den tredje säsongen innan den hade visats klart i USA och blev en nervös nagelbitare som följd. Väldigt bra serie som sagt. Sidospåren är som någon nämnde de mest irriterande inslagen och känns för det mesta som utfyllnad. Det finns ett och annat sidospår som är ganska intressant men det är tyvärr mer undantag än regel.

Summa summarum en välgjord och måttligt beroendeframkallande serie (12 avsnitt en dag, 12 avsnitt nästa).
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav HeY » mån dec 13, 2004 17:14

Jag tycker att det är super bra. Jag började titta i säsong 2 (har aldrig sett säsong 1 :cry: ) och jag fastnade direkt. Jag kunde inte missa ett avsnitt. Jag tycker inte att serien har tappat stinget, den är lika bra nu som någonsin! :!:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » mån dec 13, 2004 17:29

HeY skrev:(har aldrig sett säsong 1 Crying or Very sad )


Bild
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav HeY » mån dec 13, 2004 17:40

RalfiParpa skrev:
HeY skrev:(har aldrig sett säsong 1 Crying or Very sad )


Bild



Jag fattar inte??

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » mån dec 13, 2004 17:46

HeY skrev:Jag fattar inte??


Du älskar 24 men har inte sett den erkänt bästa säsongen?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav HeY » mån dec 13, 2004 17:52

Jag vet :P


Men vad ska man göra??

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis dec 14, 2004 14:37

Jag tyckte att första säsongen var grymt bra.
Jag tyckte att andra säsongen var bättre.
Jag tyckte att tredje säsongen var lika bra fast den hade några andra egenskaper än dom andra och den saknade några saker som dom andra hade. Fast DB Woodside och Daniel Dae Kim var kul att se.
Jag tror att säsong 4 kommer vara fantastisk (eftersom det är en så fantastisk serie) men kanske inte på samma nivå som säsong 1 och 2.
Eftersom Jack är den enda tillbaka :cry: . Förutom Chloe som alla hatar :evil: .
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis dec 14, 2004 15:46

LWes skrev:Fast DB Woodside och Daniel Dae Kim var kul att se.
Förutom Chloe som alla hatar :evil: .


Det myllrar av Buffy/Angel-skådisar i 24... :D Glöm inte Gina Torres, och... hm... det var fler...

Chloe rocks! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » tor dec 16, 2004 20:16

NEW SEASON OF '24' EXPANDS PREMIERE WITH SPECIAL TWO-DAY, FOUR-HOUR EVENT SUNDAY AND MONDAY, JANUARY 9 AND 10, ON FOX

Alltså kommer det visas två avsnitt den 9:e januari och 2 till avsnitt nästa dag!
4 avsnitt på två dagar! Det kallar jag säsongspremiär!

Läs mer om det här:
http://www.thefutoncritic.com/cgi/gofuton.cgi?action=pr&id=20041216fox01
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor dec 16, 2004 20:18

Ah, de har lagt till ytterligare ett avsnitt! Att det skulle vara tre avsnitt på två dagar hade jag hört, men fyra avsnitt på tre dagar? Sweet! Ingen serie förbättras mer på att streckses i jämförelse med att veckose, så det känns som en smart taktik. Sen måste de ju hinna med 24 avsnitt innan juni också.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » sön dec 19, 2004 0:18

Åhh, jag skulle vilja se säsong 1 :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön dec 19, 2004 0:37

HeY skrev:Åhh, jag skulle vilja se säsong 1 :)


Sist jag kollade var den enormt billig på dvd. Typ 200 kr!!
Kolla på http://www.discshop.se
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön dec 19, 2004 0:39

Okej tack. Men jag får nog dock inte köpa förrän efter Jul i så fall! Jag har nästan övertalat föräldrarna att Buffy säsong 1-7 är värd at köpa!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor dec 30, 2004 21:26

Det ju 24 idag! Skulle det inte vara ett längre juluppehåll? Men inte mig emot, förstås. :D
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare