ALIAS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad tycker du om ALIAS

Super spännande
13
33%
Bra
9
23%
Okej
8
20%
Sådär
5
13%
Dålig
3
8%
Super Tråkig
2
5%
 
Antal röster : 40

ALIAS

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 12:29

Någon som tittar på ALIAS? Jag gör det och jag tycker att den är jätte bra, har dock lite sen sändningstid. Men det är mycket spännande just nu och Lena Ohlin är jätte bra som rollen av Sydney's mamma.

Bild

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör dec 11, 2004 12:38

HeY: Jag följer serien och jag vet att ett par andra här också gör det. Jag gillar den, men det är inte riktigt min favoritserie (jag har en längre lista klagomål, men orkar inte riktigt just nu...). Men du är inte ensam om du vill diskutera Alias här, det finns åtminstone ett par till som är intresserade.

Jag tror dock de flesta har antingen köpt serien på DVD eller laddat hem den när den har gått på Tv i USA och har m.a.o. sett rätt mycket längre än vad TV4 har kommit. TV4 är väl ungefär halvvägs genom S2, och i USA är det säsongsuppehåll mellan S3 och S4.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 12:44

Hehe, okej. Men jag hoppas att det är någon som är så långt ifrån som jag är:P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 12:58

Jag började kolla på Alias när den började sändas för jag hört så mycket bra om den. Sen gjorde fyran något som jag fortfarande har svårt att förlåta dom för och för evigt fläckat Alias för mig....

Först flyttade fyran BtVS till fyran plus och satte den faktist på en LYSANDE sändningstid - även om färre människor kunde se den. Dom sände Buffy 21.00 har jag för mig. MEN. Det höll som alla vet inte länge (var det åtta avsnitt?). Buffy fick flytta på sig ur tablån för att det helt plötsligt blev SUPERVIKTIGT att sända en reprisomgång av Alias första säsong! Tror till och med att den säsongen inte ens sänds klart på vanliga fyran då det här hände... :evil:

Så tyvärr så har jag haft svårt att titta på Alias sen dess. Jag blir oförklarligt sur. Men jag ska göra ett nytt försök i framtiden, för serien har kvalité, det går ju inte att komma ifrån.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tob » lör dec 11, 2004 13:09

Jag tycker serien är suverän. Fart, spänning, tät story, maffiga cliffhangers, Jennifer Garner tycker jag är super i rollen som Sidney och skådespelet över lag tycker jag ligger en bra bit över snittet, en underbar teknikpark och Marshall är bra mycket coolare än Q.

Nu är ju snart säsong 4 på ingång och hoppas att vi kan använda denna tråden som en kombinerad S2/S4/Alias i allmänhet tråd.

Skall vi sätta upp något spoilersystem kanske, allt som inte sänts på Tv4 skall svartmarkeras, eller?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 13:27

Ahh, det tycker jag! Jag vill inte bli spoilad för jag är bara på säsong 2 på TV4!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » lör dec 11, 2004 13:31

Ai skrev:Jag började kolla på Alias när den började sändas för jag hört så mycket bra om den. Sen gjorde fyran något som jag fortfarande har svårt att förlåta dom för och för evigt fläckat Alias för mig....

Först flyttade fyran BtVS till fyran plus och satte den faktist på en LYSANDE sändningstid - även om färre människor kunde se den. Dom sände Buffy 21.00 har jag för mig. MEN. Det höll som alla vet inte länge (var det åtta avsnitt?). Buffy fick flytta på sig ur tablån för att det helt plötsligt blev SUPERVIKTIGT att sända en reprisomgång av Alias första säsong! Tror till och med att den säsongen inte ens sänds klart på vanliga fyran då det här hände... :evil:

Så tyvärr så har jag haft svårt att titta på Alias sen dess. Jag blir oförklarligt sur. Men jag ska göra ett nytt försök i framtiden, för serien har kvalité, det går ju inte att komma ifrån.


7 avsnitt... Jag tog automatiskt avstånd från Alias när de tog Buffy ur tablån för att visa REPRISER av Alias, som när originalavsnitten fortfarande rullade på i fyran på bra sändningstid. Har väl sett lite sporatiskt på senare tid, men har inte alls fastnat för det...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » lör dec 11, 2004 13:42

Samma här, ALIAS fick en negativ klang efter det :D Såg väl bara några avsnitt då och då på TV4 innan sändningstiden blev sämre.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 13:43

Jag älskar serien och jag fastnade inte för den förrän avsnitt 3 under S1.
Nu tycker jag att serien har utvecklats skit bra under S2.
Men NI MÅSTE SE S3!!!!
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 13:43

Då missar du någon spännande!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör dec 11, 2004 13:57

Jag har sagt det här så många gånger, men Alias S1 var alldeles utmärkt underhållning, och jag tycker att det bara gick nerför fr.o.m. S2:s begynnelse. Serien började ta sig själv på för stort allvar och hanterade inte den övergången särskilt väl i mitt tycke. Det var bra mycket skojigare när det var ren och skär spionfantasi, och inte riktigt lika mycket såpopera.

Till alla som inte vet huruvida de vill se serien eller inte så rekommenderar jag det extralånga pilotavsnittet. Alldeles utmärkt, och ibland känns det fortfarande som seriens bästa avsnitt. M.a.o. gillar man piloten så är det nog en bra idé att fortsätta se, men gillar man inte piloten så finns det nog ingen större mening i det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 14:03

Vilken pilot, jag kommer inte ihåg om du menar ett avsnitt i Alias?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör dec 11, 2004 14:05

HeY: "Pilot" är ett allmänt använt uttryck i TV-seriesammanhang som vanligen betyder det första avsnittet i en serie, det som användes för att bedöma huruvida det skulle bli en hel serie eller inte. M.a.o. menar jag det allra första avsnittet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » lör dec 11, 2004 14:06

Jag impulsköpte S1 på DVD för typ ett halvårsen.. Har inte sett den än, den är fortfarande inplastad i hyllan :eek:
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 14:11

Men S4 har jag hört ska gå mer i spion riktningen ;)
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 14:11

Hehe, är den så tråkig :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » lör dec 11, 2004 14:15

caffeineaddict skrev:Jag har sagt det här så många gånger, men Alias S1 var alldeles utmärkt underhållning, och jag tycker att det bara gick nerför fr.o.m. S2:s begynnelse. Serien började ta sig själv på för stort allvar och hanterade inte den övergången särskilt väl i mitt tycke. Det var bra mycket skojigare när det var ren och skär spionfantasi, och inte riktigt lika mycket såpopera.


Jag följer serien på fyran, och har därför bara sett 6-7 avsnitt in på säsong 2. Det var just såpan som jag inte tyckte om i säsong 1 (alltså sidohistorierna med Sidneys vänner som inte kändes särskilt intressanta), och hittils har säsong 2 varit klart bättre på det (dessutom: Lena Olin!). Men som sagt har jag bara sett 6-7 avsnitt, men förhoppningsvis har du fel :D

Säsong 4 ska visas i USA efter jul, eller? Med Jeffrey Bell och Drew Goddard kan det bli riktigt bra (i och med den förhoppningen ökar också mitt intresse för serien).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » lör dec 11, 2004 14:21

CG: Då håller vi inte med varandra. Will är mitt personliga identifikationsobjekt i serien och en av mina favoritsaker med den. Bra mycket roligare än träbocken Michael Vartan och rätt mycket skojigare än Sydney också.

I övrigt så har ju en serien en guldklimp framför andra: Ron Rifkin! Oavsett hur taskiga avsnitten kan vara i övrigt så är han alltid lika utmärkt underhållande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 14:31

Men vad tycker ni Om Lena Ohlins roll under S2.
Jag tycker att hon passar in i serien och gör ett bra JOBB!


Det som hände under 2x22 var synd med det ryktas att hon ska komma tebax :D
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Tob » lör dec 11, 2004 14:31

Jag håller delvis med caffe men tycker inte det är så illa.

Spoiler s2-s3
Efter säsong 1 och i början av säsong 2 tar man en relativt tydlig vänding. Man låter framförallt förhållandet mellan Sidney och Vaugn ta större plats. Sidneys relation till sin mamma utvecklas. Serien börjar dra åt ett håll som inte riktigt stämmer med seriens grundtanke, nämligen spionfantasi, men samtidigt så får Rambaldi arcen mer utrymme och Sidneys vänner blir allt mer involverade. Jag tycker ändå det fungerar. I S3 finns ett mer eller mindre frustrerande triangeldrama mellan Lauren, Sidney och Vaugn. Under första halvan av säsong 3 tycker jag inte alls man sköter det speciellt bra, seriens tanke är inte att skildra relationen, och det klarar man inte heller av riktigt. När det sedan visar sig att Lauren är en mullvad blir det hela betydligt mer intressant och serien börjar gå tillbaka mot dess grundtanke. Det är så här jag upplevde serien när jag såg den och jag har stora förväntingar på säsong 4.

Sidohistorien med Sidneys vänner håller bra och fungerar perfekt som ett komplement till hennes liv som spion. Tror inte serien hade hållt utan Sidneys sociala liv utanför spionlivet. Däremot så hade dem kunnat skippa Sidneys skoliv som inte känns trovärdigt överhuvudtaget. Men fungerar ändå som en inkörsport till storyn med hennes Mamma.

EDIT: Håller defintivt med om att Will är en av seriens bästa karaktärer.
Senast redigerad av Tob lör dec 11, 2004 14:34, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 14:32

Jag längtar till tisdag och nästa avsnitt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 14:33

Jag med
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav CheeseGuy » lör dec 11, 2004 14:34

caffeineaddict skrev:CG: Då håller vi inte med varandra. Will är mitt personliga identifikationsobjekt i serien och en av mina favoritsaker med den. Bra mycket roligare än träbocken Michael Vartan och rätt mycket skojigare än Sydney också.

I övrigt så har ju en serien en guldklimp framför andra: Ron Rifkin! Oavsett hur taskiga avsnitten kan vara i övrigt så är han alltid lika utmärkt underhållande.


Jag tycker också väldigt mycket om Will, det är framförallt den andra tjejen (jag kommer inte ens ihåg hennes namn :D). Jag inte har något emot henne som karaktär, men t.ex. otrohetshistorien kändes väldigt ointressant och såpaaktig.

Detta är bara en känsla jag har fått av serien, och jag kommer inte ihåg tillräckligt mycket av säsong 1 för att kunna backa upp den med mer argument. Så jag kan mycket väl ha helt fel (å andra sidan: har serien gett mig ett intryck som inte stämmer alls så kan den inte ha lyckats helt...).

Jag håller absolut med om Ron Rifkin. Han äger!

Just det, är det karaktären eller skådespelaren som heter Michael Vartan (jag blandar alltid ihop det)?

Edit: Jag röstade på "Bra". Och jag hatar verkligen att klaga, men särskrivningar gör extra ont i mina ögon när de t.ex. är i en rubrik eller poll (det heter Superspännande/Supertråkigt) :D
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 14:51

Chosen skrev:med det ryktas att hon ska komma tebax :D


Nej det gör det inte. För ett år sen ryktades det om det kanske men inte nu.
Hon har sagt att hon inte vill komma tillbaka och dom har försökt få tillbaka henne flera gånger utan att lyckas.
Det finns inte en chans att hon kommer tillbaka.


För övrigt är Will min favorit i serien

spoiler s3-4
Det enda som drog ner säsong 3 som jag tycker är att Will inte var med. Eftersom JJ säger att säsong 4 ska bli mycket bättre tror jag på honom absolut.
Längtar efter att se Will igen. Hoppas att han inte dör.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 14:58

CheeseGuy skrev:Jag håller absolut med om Ron Rifkin. Han äger!


Det gör han utan tvekan!!! Han är superb!
Jag gillar Victor Garber mycket också! Han är också grym!

spoiler säsong 3:
Jag förstår inte att det typ var meningen att man skulle ogilla Melissa George's karaktär. För tydligen hatade alla fans henne och det var det JJ ville så att det skulle kännas bra när man fick veta att hon var ond.
Jag gillade henne! Jag blev besviken när man fick reda på att hon var ond!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör dec 11, 2004 15:08

CheeseGuy skrev:Jag håller absolut med om Ron Rifkin. Han äger!


Stämmer bra, Ron Rifkin gör rollen som Sloane perfekt.

LWes skrev:spoiler säsong 3:
Jag förstår inte att det typ var meningen att man skulle ogilla Melissa George's karaktär. För tydligen hatade alla fans henne och det var det JJ ville så att det skulle kännas bra när man fick veta att hon var ond.
Jag gillade henne! Jag blev besviken när man fick reda på att hon var ond!


Spoiler S3
Jag gillade Lauren i början av säsongen, men det var mest en konsekvens av att jag inte tycker något vidare om delen i S2 då förhållandet mellan Sidney och Vaughn tar överhanden. Jag ville ha en splittring. Men sedan så blir det triangeldrama hit och dit så efter säsongs slut så var det det bästa som kunde hända. Även om det resulterade i att Vaugn och Sidney hittade tillbaka till varandra. Vi får se vad som händer under säsong 4. Jag hade inte haft något emot att se Will och Sidney ihop istället.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » lör dec 11, 2004 15:10

S3: Jag gillade hennen när hon var riktigt ordentligt ond. Hon var tråkig innan, och blev tråkig igen mot slutet av säsongen, men en stund där i mitten var hon härligt ondskefull.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 15:26

Lauren är Vaughn's flickvänn som var med i tisdags eller??

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör dec 11, 2004 15:30

HeY skrev:Lauren är Vaughn's flickvänn som var med i tisdags eller??


nej, hmm, vitsen med spoilermarkeringar är ju att man inte skall titta under dem ;)

Men om du verkligen vill veta....:

Spoiler S3
Lauren är Vaughns fru
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 15:46

Jaa, det var det jag menade. Hon som var med i Tisdags Fru eller Flickvän eller vad det var. Det är ingen spoiler för hon har redan varit med!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron