5x09 - Harm's Way

Här pratas det om Angel Säsong 5

What's your decision, judge?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
5%
6
9
23%
7
10
25%
8
11
28%
9
4
10%
10
4
10%
 
Antal röster : 40

5x09 - Harm's Way

Inläggav caffeineaddict » tor jan 15, 2004 18:38

Märkte att ingen hade hunnit skriva om det första nya Angel-avsnittet i år än... har inte riktigt ork att skriva en massa just nu (tittar igenom Alien-boxen och en ny West Wing är på G...), men ville bara säga det följande...

Nej, det var inte avsnittet vi hade "väntat" på efter Destinys grymma cliffhanger. Ingen Lindsey. Inte ens någon Eve... MEN...

Det här var charmigt, roligt och underhållande utav bara helsike! :D Jag vet att många eftersöker arc, och normalt sett är jag en av dem, men det här tyckte jag var så pass skoj att jag inte vill klaga för mycket. Harmonys Zeppo-avsnitt!

På en något mer dramatisk och viktig punkt så gillar jag Spikes anledning att slutligen inte söka upp Buffy... Det är något antiklimaktiskt att dyka upp från ingenstans efter att ha dött i en blaze of glory för att rädda världen. Och som han ju själv insåg i sina sista pre-blaze-sekunder, hon älskar honom inte. Inte på det sättet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor jan 15, 2004 19:21

Jag tänkte precis gå in och skriva att jag nu hade sett det sämsta Angelavsnittet som gjorts. Så olika man kan se på saker och ting :) . Fann inget nöje i det här avsnittet. Känns bara som att Angelcrewet går på tomvarv ibland pga att de måste fylla ut med standalone-avsnitt då de inte får ha någon riktig arc....

Enda roliga var väl första scenen med Harmony då hon gör sig redo för arbetet, tyckte även att Spikes anledning till att komma tillbaka kunde ha hanterats bättre. Kan ju bero på att jag var så trött på avsnittet så jag inte riktigt orkade lyssna ordentligt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor jan 15, 2004 19:36

Men seriöst, Off? Sämre än She? Sämre än I Fall To Pieces? Sämre än The House Always Wins?

Det är väl inget klassiskt mästerverk precis, men för att vara comic filler så är det roligt och gör inga allvarliga fel tycker jag... bäst var nog ändå när Angel ska försöka tala demonska... "Be disembowled" (och skriket som demonerna ger ifrån sig som betyder "Filthy man whore!" :D ). Eller kamelen. Eller att författarna mindes Harmonys besatthet med enhörningar. Jag hade kul. Betydligt bättre än förra komiska fillern, Life of the Party.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor jan 15, 2004 19:38

När Angel ska snacka var väl det roliga. Resten drog jag knappt på smilbanden åt :(
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » tor jan 15, 2004 20:21

caffeineaddict : Håller helt med dig, underhållande avsnitt kan inte direkt säga varför. Men är ändå rätt besviken på varför man lägger in ett sånt här avsnitt nu! Ville verklinge ha en fortsättning på cliffhangern, skärpning!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor jan 15, 2004 21:10

poser: Jovisst kan man argumentera huruvida det "låg rätt" i säsongen, men ändå, jag tycker att blandningen av humor och drama, av arc och standalone har varit en av styrkorna med alla Whedon-serier... t.ex. Bewitched, Bothered & Bewildered (the mother of all comedy filler) låg ju mitt i Angelus-arcen.

Men likväl hoppas jag på mer arc nästa vecka. Me want more Lindsey!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Horrabin » fre jan 16, 2004 1:15

Jag är på caffeineaddict & posers sida i den här striden; det var ett underhållande avsnitt. Jag har varit väldigt förtjust i Harmony ända sedan hon blev vampyr, så det underlättade säkert en hel del. Själva handlingen var ju helt menlös och ledde ingenstans förutom att komma med en halvdan förklaring till varför Spike inte sticker till Buffy nu när han kan. Sen måste jag säga att jag tyckte skådespeleriet av nästan samtliga var ganska ruttet det här avsnittet. Angel, Gunn, Wes & Fred verkade helt oinspirerade, men som tur var så fokuserade ju avsnittet på Mercedes som gjorde alldeles utmärkt ifrån sig.

Något som jag dock finner att jag har större och större problem med är den "naturliga" hållningen till ondska, demoner och annat otyg som förekommer allt mer och mer. Då tänker jag främst på reklamfilmen i början (även om den var rolig) och polisen som snackade om vampyrmord. Det är väl helt i tanke med ME:s nya stil på Angel, men jag gillade det bättre förr, när Angel & Co var tvungna att gömma sig i mörkret.

Nå, som nystart för 2004 tycker jag det var helt okej att börja med ett helt fristående avsnitt. Om man hade hoppat in i Lindsey & Eves planer på en gång hade det nog varit lite förvirrande. Jag hade nästan helt glömt vad som hände förra året och det blev lite av en aha-upplevelse när James Marsters kom i bild under titelsekvensen. För mig är Spike inte del av Angel-gänget ännu.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre jan 16, 2004 1:18

Horrabin: "Reklamfilmen i början"?... blir helt plötsligt tveksam på om HDTV-rippen tog med denna...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Horrabin » fre jan 16, 2004 1:31

Tja, vad man nu ska kalla den. Det var utformat som en reklamfilm för W&H fast inte direkt riktat till den allmänna marknaden eftersom den pratar om blodsoffer och vampyrer och liknande. Den påvisade den nya riktningen för W&H i LA under ledning av den nya CEO, Angel. Slogan "If you won't kill, we won't kill you", sagt av en något nervös och kamera-ovan Angel. (De gör en snygg hänvisning till Weyland Yutani också)

Detta klipp var 1,30 långt och direkt efter det fadat ut kommer vi in på Harmonys sovrum och hennes väckarklocka som slår över till 7.00. Var inte det med i den version du såg? Jag såg den sunkiga VCD-versionen i alla fall.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre jan 16, 2004 1:36

Horrabin: Nej minsann! I HDTV-rippen så började det med Harmonys sovrum... klantarslen! Betydligt bättre kvalitet än VCD iaf. Även om jag hade lite sync-problem här och där med just det här avsnittet.

Läste om en Weyland-Yutani-referens på andra ställen och blev ytterst förvirrad... fan så coolt! Och på samma dag som jag såg både Alien och Aliens! :D

Nu måste jag hitta VCD-rippen bara för att se reklambiten dock.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre jan 16, 2004 2:58

Jag får väl ge avsnittet en ny chans kanske. På något sätt kändes de bara inte som de var min humor förutom ovan nämda Angelsnack. Det känns väldigt konstigt då Buffy/Angel-humorn brukar vara my cup of tea.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre jan 16, 2004 14:12

LOL! Reklamfilmen var ju underbar! :D Jävla idioter som gör HDTV-ripparna...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav pfant » sön jan 18, 2004 12:19

Jag kan hålla med er om att man hade väntat på en uppföljning till cliffhangern i förra avsnittet, men jag tyckte att det här var roligt. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i Harmony men det var modigt av ME att ge Mercedes ett helt eget avsnitt. Särskilt kul tyckte jag att det var med skvallret i fikarummet. Alltid roligt när man skiftar perspektiv.
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » sön jan 18, 2004 14:54

Håller med, har heller aldrig riktigt fastnat för Harmony men börjar gilla henner mer och mer nu iom detta avsnitt. Var faktikt ganska kul nu och då och sedan ser jag det som Harmonys riktiga inträde i sin roll som Angels sekreterare. Förut blev Angel lite påtvingad henne och han har därför hela tiden måstat dras med henne men nu fick han en chans att sparka/stakea henne men lät henne få behålla sitt jobb istället, hon har äntligen fått bevisat för sig att hon är accepterad (mer eller mindre i alla fall).
Däremot börjar jag sakna mer och mer en riktig säsongsark och kanske även lite den lite mörkare stämning jag förknippat med Angel serien, känns lite som att Angel fått axla något av Buffy seriens roll nu när den inte sänds nå mer och därför fått bli lite ljusare i stil. Tycker att om det är så är det lite synd då jag gillade att seriena var lite annorlunda stilmässigt varandra.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav adolvsson » mån jan 19, 2004 5:04

Jag gillar Harmony, har alltid gjort det, så det kommer väl inte som någon större överraskning om jag säger att jag var överförtjust i avsnittet, trots mindre skavanker. Trots läste rykten om hennes medverkan i den här säsongen, hade jag ingen aning om var/när/hur och när jag första gången såg att hon var Angels nya sekreterare låg jag näst intill dubbelvikt av skratt.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte kände viss saknad av säsongsark, men samtidigt gör det inte så väldigt mycket. Storylines finns det ändå som spänner över avsnitt, och man skulle kunna argumentera för att Angel & Co övertagande av Wolfram & Hart och vadför dolt som ligger bakom erbjudandet i sig är en arc.

I alla fall. Kul avsnitt. Mercedes McNab är underbar. Spikes förklaring till varför han kom tillbaka känns visserligen lite påtvingad, men jag tycker nog inte den är det. Faktum är att den stämmer bra överrens med mina egna teorier om vad som driver Spike, med och utan själ. Teorier som, om jag uppfattat det rätt, inte precis stämmer överrens med AKS sätt att se på saken, men det tar jag en annan gång, i ett annat del av forumet, när klockan inte är fyra på morgonen. Skål.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lois » mån jan 19, 2004 20:44

Jag gillar Harmony som vampyr och tycker att det är kul att hon får ett eget avsnitt, hoppas bara att de inte försöker skapa någon sorts relation mellan henne och Spike i fortsättningen. Var det bara jag som oroades av Spike och Harms samtal i baren?

Jag köper inte Spikes förklaring till varför han inte kontaktar Buffy, ok att han inte åker till henne utav den anledningen han ger men att han inte ens försöker ringa henne tycker jag inte låter troligt.

(För första gången sedan jag började titta på Buffy och Angel finns det inga fler avsnitt att köpa eller ladda ner, det känns jättekonstigt... Nu måste jag ju vänta en vecka i taget på nya avsnitt... :( )
Användarvisningsbild
lois
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2003

Inläggav Off » mån jan 19, 2004 20:53

lois: Bara att vänja sig. Som tur är kan man ju se om Buffyavsnitten hur många gånger som helst :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav lois » mån jan 19, 2004 21:50

Ja nu får jag väl börja se om serierna :) Tur att Angel fortfarande spelas in iaf.
Användarvisningsbild
lois
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2003

Inläggav AKS » tis jan 20, 2004 23:46

Well...

Jag tyckte att detta var ett härligt avsnitt. Mercedes var duktig och rolig. Jag såg slutet på The Harvest idag, alldeles efter att jag såg Harm's Way, och då jag såg hennes namn i rollistan så tidigt så fick jag en wow-känsla... Tänk om man vetat det då att Harmony skulle ha ett eget avsnitt sju år senare!!

Som sagt, detta var kul och faktiskt bra. Men besvikelsen är ändå större än det nöje jag hade av avsnittet. Detta är för mycket Buffy. AtS är inte BtVS och AtS har alltid varit mörkare och allvarligare än Buffy, men ändå roligt och underhållande. Detta avsnitt sammanslaget med The Cautionary... och Life of the Party ger en komedikänsla som är mer Buffy än Angel. Vilket var underbart i Buffy, men en besvikelse i Angel. Mina favoritsäsonger av Angel är de arctunga (S4 och S3) och denna säsong känns konstig och off. Att ingen arc finns är en förklaring. Att gänget inte alls passar in på W&H är en annan. Att hela känslan i serien förändrats är ännu en. Håller också med Horrabin om att normaliseringen av demoner och vampyrer är dåligt. Se bara hur Kate fick kämpa i S1... Nu ringer polisen till W&H och varnar?! Damn, denna säsong är verkligen en besvikelse efter den suveräna S4. Denna säsong *känns* inte. Precis som detta avsnitt är den lätt som en fjäder (förutom Lineage).

Till Harm's Way igen: Bra avsnitt, mycket underhållande.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » ons jan 21, 2004 1:13

AKS: du har nog en poäng där. Hade det varit ett Buffyavsnitt hade jag nog tyckt att det varit bättre av någon konstig anledning. Fast nu börjar jag förstås fundera på hur det skulle vara ett Buffyavsnitt. Byter man ut casten eller nu va när var hur *POFF*
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » tor jan 29, 2004 2:36

Eftersom folk här inte verkar hålla med mig om avsnittet länkar jag till en kille som beskriver avsnittet så som jag ser det. (han kanske tar i lite mycket)

http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/EpisodeReviewPage/showid-12/epid-274738/blockid-60306/
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav darkstar » fre feb 06, 2004 16:46

Jag tycker att det var kul att se mer av Harmonys vardag, att Angel skulle vara mörkare än Buffy håller jag inte heller med om. Visst finns det fler komiska inslag i Buffy i form av punch-lines, men Angel har oftast mycket mer komik i form av löjliga upptåg. Buffy kan säkert verka glättigt men de gör snabbt som sjutton djupdykningar inom de mörkare delarna av psyket som Angel inte ens varit i närheten av att skildra...
Att Spike sedan inte kontaktar Buffy, beror nog på samma anledning som att det inte blev en åttonde säsong av Buffy, n å g o n vill inte bli förknippad med Buffy längre även om denne inte vill säga det rakt ut... Synd, för med tanke på dennes begränsade skådespelarprestationer och dessutom dåliga val av roller så kommer hon aldrig att få samma framgång någon annanstanns, Joss Whedon tycker ju att hon borde figurera i slutet av säsong fem, om det blir den sista säsongen. Allt detta är ju iofs bara rykten och det verkar ju bli en säsong sex av Angel... Så dennes medverkan blir kanske aldrig av...
darkstar
Demon Fodder
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » fre feb 06, 2004 17:06

darkstar: Fast jag tycker nog att Angel gör några rätt seriösa, mörka, psykologiska djupdykningar i min favoritdel av serien: Darla-avsnitten i S2.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre feb 06, 2004 20:01

Håller verkligen inte med dig darkstar. För mig kommer Angel alltid att vara den mörkare serien. Vi snackar ändå om en serie där huvudrollsinnehavaren har fått ge upp den största kärleken i sitt liv, fått ge upp sin son och fått se sett sin första medarbetare dö. Även fast Buffy s06-7 är väldigt mörka och deprimerande i cissa avseenden tycker jag Angel är "värre".

Spoiler 5x12
Han blir ju även av med den andra kvinnan han älskat...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » fre feb 06, 2004 23:37

Off: So true. Höll på att trilla av stolen då jag läste darkstars kommentarer kring detta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre feb 06, 2004 23:45

Jag säger att jag tycker serierna är ungefär jämvärdigt mörka faktiskt... det finns tillräckligt med ångest och psykologiska djupdykningar i båda.

Fast det är nog sant att Buffy hade närmare till och lättare för växlingen mellan ljus och mörker, humor och drama. Once More, With Feeling hade nog inte fungerat på Angel. Fast i sina mörkaste stunder så är det ändå hårfint... jag har svårt att sätta den ena framför den andra ur den här aspekten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinder » lör feb 07, 2004 5:24

Av vana skulle jag säga att jag ser Angel som den mörka serien medan Buffy är mer ljus av sig. Fast när jag tänker efter håller jag nog med caffeine. Buffy blir riktigt mörk av sig i senare säsonger (6-7) medan Angel var det från början. Fast Angel kan ha riktigt ljusa avsnitt också så jag funderar lite på hur mycket ens åsikter hör till att man vant sig till att Angel ska vara den mörkare serien. Fast som sagt var, jag ser Angel som en klart mörkare serie och ska ha mörkare stämning men jag har i alla fall slutat ta detta förgiven på senare tid.
Eller Angel håller sig oftare mörkare som snitt men Buffy kan nå dit också ibland fast har fler ljusa toppar eller nått
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav gaspode » lör feb 21, 2004 15:42

Jag får väl som förste man ställa mig på Offs sida här :)
Tyckte hela tiden när jag såg på det att det var ganska dåligt.
Några komiska ljuspunkter fanns ju, Angels nämna språkförsök t.ex. även om det var nästan löjligt förutsägbart :)

Angående dessa demon-klaner kunde jag inte annat än tänka Star Wars, både när de pratade och när man såg dem.

Andra delar jag gillade var skvallrandet om gänget "Mr. Wyndam-Price? Everyone knows he's- Muffins!"

Och såklart reklamfilmen i början, även om det var lite synd att de använde bilder från föregående avsnitt istället för att spela in nytt material till alltihop. :( Ett annat av företagen de nämnde var visst News Corporation, de som äger Fox.

Tycker att Disharmony var ett mycket roligare och bättre Harmony-avsnitt. (Dessutom, ännu ett avsnittsnamn som leker med "Harm"?)

Klart det sämsta avsnittet på säsongen, det sämsta på rätt länge faktiskt.

Spikes anledning till att inte hitta Buffy funkar bra med Spikes personlighet, men inte lika bra med hans totala besatthet av Buffy...
Men han måste ju stanna i serien av nån anledning, så det funkar väl bra såhär...

Angående Ljus/Mörk serie, så tror jag att jag håller med de senaste talarna om att det inte är så stor skillnad som man har vant sig vid att tro. Kan bero på att det var mer så i början av Angel kontra Buffy S4.
Buffy S4 var inte särskilt mörk, samtidigt som Angel S1 tog död på Doyle.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » lör feb 21, 2004 15:50

För att citera en viss herr Fylking

ÄNTLIGEN!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » mån feb 23, 2004 0:40

gaspode skrev:Angående Ljus/Mörk serie, så tror jag att jag håller med de senaste talarna om att det inte är så stor skillnad som man har vant sig vid att tro. Kan bero på att det var mer så i början av Angel kontra Buffy S4.
Buffy S4 var inte särskilt mörk, samtidigt som Angel S1 tog död på Doyle.



Ang ljus/mörker i serierna så är det ingenting jag *tror* utan nånting jag *tycker*. Visst Buffy blev mörkare och mörkare mot slutet, men jag tycker också att Angel har blivit mörkare och mörkare och håller sig före Buffy ändå (och sammanslaget så är ju Angel rena rama natta jämfört med Buffys skymning). Jämför AtS S1 med AtS S4... En säsong där en tonåring offrar en oskyldig ung flicka, en säsong där en far mördar sin son (för att ge honom ett bättre liv, men likväl) osv. S1... De dödar Doyle. Men i övrigt inte så mycket mörker egentligen. Om inte annat så snubblar Wes runt och är lite goofy för att lätta upp det hela. Ja, undantaget är ju avsnittet I've Got You Under My Skin... snacka om downer. Jag tycker alltså att Angel blivit mörkare och mörkare (om än med många komiska inslag) och Buffy har också blivit mörkare och mörkare (förutom S7 som jag anser är ljusare än S6), men kommer enligt mig inte i närheten av Angel vad gäller detta. Detta betyder inte att Buffy är en sämre serie, inte alls, bara det att ett avsnitt med samma känsla som "Harm's Way" enligt mig passat bättre i Buffy. Hey, ni talar med tjejen som faktiskt diggar "Him"!!

Hmm, nu vet jag inte hur sammanhängande detta blev eftersom jag betygsätter filmer på IMDb emellanåt. Gav precis Yesterday en 2:a! I'm a bad girl! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron