Om något, vad saknade ni i Angel? (**SPOILER HELA SERIEN**)

Här pratas det om Angel Säsong 5

Om något, vad saknade ni i Angel? (**SPOILER HELA SERIEN**)

Inläggav Simon » tis dec 07, 2004 22:05

Angel är slut och.. eh.. Slut. TV-filmer ska vi nog inte hålla andan i väntan på, och någon serietidning blir det förmodligen inte heller.

Hur som helst, Angel slutade innan det var dags. Whedon hade planer för en sjätte säsong, men fick avrunda när serien inte förnyades. En fett snygg avrundning vill jag påstå, och en jag absolut inte har några som helst klagomål på, och som på sätt och vis tjänade sitt syfte ännu mer i kontrast till hur serien blev behandlad.

I alla fall. Jag saknade något, (därav min fanfiction som bör dyka upp inom kort i den där ANDRA tråden) och det gjorde kanske ni också.

Jag tänker inte anteckna saker som jag ska ta med i min serie eller nåt, men jag är helt enkelt intresserad av att veta vad, om något, ni i slutändan saknade i Angel.

Helst inte "slufight!!!11!" eller "Ett ordentligt slut1!!1!!!", det har vi hört till leda. Var mer specifik än så, tack.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » tis dec 07, 2004 22:13

Jag antar att man blir skjuten om man säger att jag saknade en säsong 6 och 7 :) . Det fanns så enormt mycket att vidarutveckla så att sätta fingret på bara något blir svårt. Ska jag försöka så blir det väl relationen mellan Wes och Illyria. Där fanns potential så det skrek om det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav CheeseGuy » tis dec 07, 2004 22:20

Menar du saker som borde ha varit med i säsong 5, eller som vi vill se i säsong 6?

Svårt att säga något specifikt, jag vill bara ha mer av allt. Men som sagt, mer Wes och Illyria hade ägt.

Var det förresten tänkt att Team Angel skulle stanna på W & H om serien hade fortsatt?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav JRT » tis dec 07, 2004 22:23

Får också helt enkelt säga att jag saknar helt enkelt fler säsonger. Buffy kändes färdig efter s7 - men Angel hade så mycket kvar att ge. Vidareutveckling av de nya relationerna - man tänker förstås främst på Wes/Illyria som det precis började hända saker med. Jag hade gärna sett vad som hade blivit av Spike under en längre tid i serien. Halva tiden, mer eller mindre, var han bara comic relief och det var först under de senare avsnitten som han började vävas in i gänget på ett bra sätt. Vad händer med hela gänget efter året på W&H? Kan de återgå till att "bara" vara en liten firma som slåss med fists & fangs eller skulle fighten ta en ny vändning igen?

Slutet på serien blev ungefär lika abrupt som slutet på sista avsnittet. Kom tillbaka, det var ju inte klart!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Illyria » tis dec 07, 2004 22:28

Under seriens gång saknade jag Doyle och nu efter det är slut saknar jag en fortsättning. Precis som JRT skrev kändes inte Angel färdigavhandlat, det kändes nästan som det egentligen precis börjat, i jämförelse med Buffy som faktiskt fick ett bra slut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 23:12

Simon: Alltså, saker som jag gärna hade sett mer utav avslutades ju ändå i Not Fade Away, så jag vill inte föra tillbaka dem från de döda. Men visst: mer Wes/Illyria, mer Lindsey och hur god/ond han egentligen var, mer "var det Angel eller Spike som var den menade Shanshu-vampyren?". Men som sagt, allt det avslutades ju likväl, även om jag gärna hade sett det mer utvecklat.

Annars: mer om just vad Black Thorns planer för apokalypsen var, hur den inre hierarkin inom W&H mellan t.ex. Black Thorn och det jordbaserade W&H och The Senior Partners fungerar. Var attacken på slutet av NFA ett tecken på en kommande apokalyps, eller "bara" en gigantisk strid (jag hoppas på det senare, 'cause otherwise it makes no sense...).

Mer klarhet i vad som försigick med "Roger Wyndam Pryce" och hans robotkompisar. What was their purpose? Vart tar de överlevande från Angel-gänget vägen nu? Slår de sig på något sätt ihop med de överlevande från BtVS? Vad hände med universumets instabilitet som "temporärt" fixades i Destiny? Blev det någonsin mer ordentligt fixat? Och naturligtvis, främst av allt: är Andrew homo- eller bisexuell? ;)

Jag har mer tankar och återkommer med dem till tråden.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » tis dec 07, 2004 23:17

Tja jag saknade väl också mer av Illyria främst... karaktären var så fantastiskt bra, samspelet med Wes var så rörande och komiken tillsammans med Spike var lysande, men iom att hon bara fick vara med sju-åtta avsnitt så kändes det lite synd att ta livet av underbara lilla Fred bara för det (iofs lärde hon sig vad sorg var).

Annars mer meningsfullt innehåll för Spike jag är fortfarande extremt kluven till om det överhuvudtaget var en bra idé att ta med om honom i Angel.

Det sagt så tyckte jag faktiskt att slutet var vansinnigt bra och är trots allt ganska nöjd.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Johannah » ons dec 08, 2004 4:09

Slutet på Angel kom väldigt abrupt tycker jag. Hade så gärna sett att det blev i alla fall en säsong till. Som Caffeine skrev finns det många frågor som man inte fick svar på:
Annars: mer om just vad Black Thorns planer för apokalypsen var, hur den inre hierarkin inom W&H mellan t.ex. Black Thorn och det jordbaserade W&H och The Senior Partners fungerar. Var attacken på slutet av NFA ett tecken på en kommande apokalyps, eller "bara" en gigantisk strid (jag hoppas på det senare, 'cause otherwise it makes no sense...).

Mer klarhet i vad som försigick med "Roger Wyndam Pryce" och hans robotkompisar. What was their purpose? Vart tar de överlevande från Angel-gänget vägen nu? Slår de sig på något sätt ihop med de överlevande från BtVS? Vad hände med universumets instabilitet som "temporärt" fixades i Destiny? Blev det någonsin mer ordentligt fixat?

Jag var ganska (väldigt) besviken över slutet just för att det kom så plötsligt. Men visst var idén om den stora fighten bra då den lämnar så mycket öppet för oss tittare att fundera över.

Är jag den enda människan som inte är speciellt intresserad av Illyria? Nu har jag ju bara sett S5 en gång, och återkommer efter en omtitt. Men första intrycket var åh so boring....

Jag måste nog säga att jag gärna hade sett gänget återgå till något slags Angel Investigations. Det var ju klart och tydligt att Angel inte mådde bra av att vara på W&H. Hade också gärna sett att Angel och Connor vidareutvecklade sin relation. Genom att komma och hjälpa Angel i Not Fade Away visade han ju att han faktiskt älskade sin far. Det här är faktiskt någonting som jag har längtat efter ända sedan Holtz stal Connor...

Jävla WB! Jag vill ha en ny säsong! Direkt efter att jag sett sista avsnittet kunde jag inte förstå att det faktiskt var slut. Jag tänkte att neeeej, det kommer en säsong till när som helt nu. WB har bara skojat lite med oss. Önsketänkande...
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav nata » ons dec 08, 2004 4:35

Håller med i allt. Säsong 5s lösa trådar (som robot snubbarna) vill man få uppklarat. Hur det gick med den satans Shanshubuggabon och kanske ett face to face med Angel och the Wolf, the Ram, the Hart.

Illyria kändes inte på långa vägar färdig. Vill så gärna se hur hon utnyttjar kraften i att se ut som försvarslösa Fred. Och det hade varit så trevligt att se mer av henne och Wes...fast även hur hon tar hans död.

Skulle också gärna se mer av Connor. Nu när vi vet att han vet vem han "är".
Överhuvudtaget hur karaktärerna fortsätter utveklas hade varit fantastiskt att se i en (el två, el tre...) säsong till.

Men jag vet inte om detta kan klassas som något som saknas från själva den befintliga serien. Men det kanske inte var frågan...


Vad jag tycker fattas ( :eek: ) är väl kanske lite mer Lorne. Jag vill gärna tycka om honom, och gör det oftast, men jag hade nog mått bra av att få lite mer Lorne för att kunna få mer känslor för denna underbara gröna demon.
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Lund

Inläggav CheeseGuy » ons dec 08, 2004 16:05

Ganska OT, men jag hittade ingen bättre tråd...

Jag gick precis in på TV Tomes Angel-avdelning (http://www.tvtome.com/Angel/), och hittade följande stycke (under "Show News", som jag inte har sett på någon annan sida:

December 01, 2004
According to SFX magazine, during the recent "High Stakes: Whedon Fans For John Kerry And John Edwards" campaign, Joss Whedon let slip this choice titbit about what happened after the events of "Not Fade Away": "Gunn is dead. Illyria keeps fighting. Angel loses an arm. Spike gets Shanshu. And Xander loses another eye, which is funny, because he isn't even there".
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav VelocityBoy » ons dec 08, 2004 16:08

CheeseGuy: Just det sista gör att jag inte tror att han var helt seriös...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav CheeseGuy » ons dec 08, 2004 16:10

VelocityBoy skrev:CheeseGuy: Just det sista gör att jag inte tror att han var helt seriös...


Inte helt, antagligen, men man vet ju aldrig med Joss.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » ons dec 08, 2004 16:11

VelocityBoy skrev:CheeseGuy: Just det sista gör att jag inte tror att han var helt seriös...

Samma här, känns mer som ett spontant skämt och just att Xander nämns gives it away.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tam » sön dec 26, 2004 5:05

Jag hade hoppats Gwen skulle komma tillbaka säsong 5. Hon var elektrisk.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Johannah » tis dec 28, 2004 13:21

Tam skrev:Jag hade hoppats Gwen skulle komma tillbaka säsong 5. Hon var elektrisk.

Nej men blä och usch.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav caffeineaddict » tis dec 28, 2004 16:17

Jag är med Tam, jag saknade Gwen. Electric pretty woman. Electric warrior (non-T-Rex-style).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav GoodGlory » fre dec 31, 2004 12:33

Nu har jag inte sett klart hela s5 (har en fyra-fem avsnitt kvar) och det är mycket möjligt att det kommer mer info på detta område i senare avsnitt. Jag undrar lite över Spike och hans deltagande i Angel. I s7 av Buffy tyckte jag att hans karaktär utvecklades enormt och blev någonting mer än bara dumkåta Spike. Han blev ju en verklig hjälte i slutet. När han kommer med i Angel tycker jag att karaktären reverterat till hur Spike föreställdes i tidigare Buffyavsnitt. Han blir förmiskad på något sätt och har en mer eler mindre marginaliserad roll i Angelgänget. Jag tyckar nog att han kunde ha fått lite mer cred för sin insats med att skotta igen Hellmouth...
Användarvisningsbild
GoodGlory
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Götheborg

Inläggav AKS » fre dec 31, 2004 16:12

Jag håller med Tam och caffeine (men min längtan efter Gwen har jag redan talat om i många andra trådar, t ex den där vi diskuterade spinoffs o dyl). Gwen är så cool och snygg (Hrm... vilken anledning att vilja ha henne tillbaks...) och en så bra karaktär att jag inte fattar varför de inte tog tillbaks henne i S5. Kanske var hon upptagen? Ska förresten se Chronicles of Riddick (so sue me!) inom de närmasta dagarna så då får jag ju se hon som spelar Gwen i alla fall...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör jan 01, 2005 2:01

AKS skrev:Ska förresten se Chronicles of Riddick (so sue me!) inom de närmasta dagarna så då får jag ju se hon som spelar Gwen i alla fall...

Yay! Det finns en del av här om gillar den filmen trots att det bara är en BDM. Och Gwen-tjejen är bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör jan 01, 2005 2:54

OK. Nice. Har hyrt (för att kompensera att jag mest sett nedladdade tv-serier den senaste månaden) Chronicles..., Shaun of the Dead, 13 Going on 30 och sydkoreanska Memories of Murder så inom några dagar lär jag kommentera Alexa Davalos och Chronicles... (och de andra filmerna) i Film-tråden. Har fått *lite* högre förväntningar nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Eisa » fre nov 04, 2005 0:10

jag saknar en utveckling av illyrias karaktär.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Illyria » fre nov 04, 2005 0:26

Eisa skrev:jag saknar en utveckling av illyrias karaktär.

That's on top of my list, men med de få avsnitt hon var med hanns det ju inte med. Hade kunnat bli hur fantastiskt som helst. Planen var väl egentligen att dela upp Fred och Illyria, men nu gick det inte att genomföra pga nedläggningen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Eisa » fre nov 04, 2005 14:47

just det ja, jag saknar en vidareutveckling av lorne också. han är verkligen en av mina favoritkaraktärer så det är så synd att de nästintill låter honom försvinna, han hade potential till att bli så mycket mer.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Tompa » lör nov 05, 2005 17:42

Hade gärna sett mer av Wes när han startade sitt egna gäng.

Och ett avsnitt med Wes och Giles side by side hade varit underbart.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

the end

Inläggav buffy_angel » tor mar 01, 2007 11:56

Jag gillar slutet tycker det är coolt visst hade jag hällre sett att angel hade fortsatt ett tag till men jag tror ändå att det var dags att sluta innan de blev för uttjatat men visst är det ledsamt. Även om jag blev betydligt ledsnare när buffy tog slut å spike dog..hade dom dödat honom i angel oxå hade ja blivitt väldigt sur :( :( :( :evil: :evil: Jag blev dock väldigft ledsen när wes dog det var väldigt känslosamt och jag hade börjat gilla hans karaktär å så......men jag tyckte slutet var bra för att du kan själv få en egen uppfattning om vad komma skall
hej ! alla buffy älskare där ute ! skulle vilja chatta med någon som förstår sig på min kärlek till denna geniala serie .....
buffy_angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 jan 2006

Inläggav angel1000 » mån mar 26, 2007 21:15

ja det finns mycket som fattats ville vetta hur det gick i slutet om Angel dödade dreken eller inte villka som överlever det stora slagsmålet vill se Angel och connor få sin far och sån relation tillbaka vill se vad som händer med Spike om han stanar kvar och hjälper Angel i fortsättningen.
vill veta vad som händer med ILLYRIA i slutet vad hon gör sen så vill man ju ha tillbaka wesley efter som han dog ju deras relation växte mycket bettre tills sesongens slut dom litade på varandra mycket bättre.
gunn får man ju inte glömma för att han kom ju skadad där i slutet men om han dör vett jag inte men det skulle vara kul om han överlevde.

jag vill ha en seasong 6 jag blir galen men visst gillar jag slutet ... men det finns fortfarande så mycket och berätta det skulle vara kul om dom överlevde och startade upp angel Investigation om dom nu överlever.
angel1000
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2006

Inläggav HeY » sön jul 01, 2007 3:19

Jag hade viljat se Harmony utvecklas till en mångdimensionell karaktär. Jag läste nämligen att hon skulle ha varit regular i säsong 6 men att när de inte fick någon så klämde Joss in henne i säsong 5 istället. Det måste väl betyda att det fanns en plan för henne och det hade jag viljat se. För inte är det väl bara jag som tycker att Harm ändå varit ganska en dimensionel i serie, underhållande, men en dimensionell.

Sedan hade jag också viljat se en lösning på hur de skulle kunna få tillbaka Fred. Jag älskar Illyria men Freds slut och Wesleys förtvivlan är alldeles för tragisk för att jag inte skulle vilja ja en lösning på allt. Ett alternativ hade väl varit att hitta en lösning på att få tillbaka Fred och föra in Illyrias essence i en annan kropp (död kropp så de slipper ta livet av någon) och på det sättet ha kvar båda. Med rätt skådespelare som Illyria skulle det ju nämligen kunna funka.

Jag skulle ha viljat sett ett möte mellan Angel, Spike och Buffy. Kanske med A/S bråkandes och ge Buffy ett ultimatum: Who do you choose?
Något mellan dem skulle jag gillat iaf.

Sedan vet jag att allt inte ska lösas men jag absolut älskade Cordy, alltså riktiga Cordy pre-S4. Jag skulle vilja fått tillbaka henne på något sätt. Harm var ett bra substitut för Cordys humor och kommentarer men inte bra nog, ingen går upp emot Cordy som varit en utav mina favoriter i Bverse.

Hmm, vad skulle jag mer viljat se? Kan detta vara allt? Nej men det var ju så mycket som Angel hade kunnat utvecklas till så det måste ju finnas mer. Ja just det, Connor! Att på något sett kunna utveckla ett fint förhållande mellan honom och Angel. Det hade varit fint att få se ett riktigt father-son förhållande mellan de två efter allt som hände i S4.

Usch, det låter som att jag ville se allt bli perfekt i Angel. Men nej då, jag ville se allt detta utvecklas bara och jag älskar när båda serierna blir så mörka som möjligt så inte skulle jag vilja ha allt lyckligt. Men att bringa tillbaka Cordy på ett svårt sätt och sedan lägga till THE DRAMA. Återfå Fred och ge enorma konsekvenser. Ja precis på det där sättet som jag vet de hade kunnat leverera. Samtidigt så förstår jag att man inte kan göra hur som helst men man kan inte bara döda huvudkaraktärer i en sån här serie och inte få mig att inte förvänta mig en lösning :rolleyes:

Vad mer? ..jag just det, Gwen! Det hade varit kul att se henne mer. Hon var ju inte alls med i S5, någon som vet varför? Ville de inte har med henne? Hon var förresten den som gjorde Gun mer intressant än vad han varit i hela serien nästan. Så att se hon utvecklas till regular och sedan som eventuellt love interest för Gun hade varit intressant.

Hmm... nej nu kan jag inte komma på mer. Men en sak går att konstatera, Angel var långt ifrån klart. Hade gärna sett ett mer passande, mer "lyckligt slut". Kanske hade det kunnat sluta med att Angel besegrade den "stora" apocalypsen, lyftes upp i luften á la "Skönheten & Odjuret" och blivigt mänsklig. Sedan se ett liv av möjligheter precis som (spoiler Buffy S7) Buffy gjorde i slutet av Chosen, ståendes vid en lång väg och det dära leéndet.. Okej, det hade kanske varit cheesy men efter all smärta våra karaktärer gått igenom i serien och hade gjort ännu mer ifall den fortsatt så hade de förtjänat ett lyckligare slut. Inte fullt ut lyckligt, men iaf så man kunde känna att en dag...

Ja, detta blev ju längre än vad jag hade tänkt. Hoppas det var någon intressant läsning som utkom från min något trötta hjärna ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » sön jul 01, 2007 12:54

Att Fred är borta för gott bortom all rimlig tvivel är något jag tycker är bra. Med alla som återkommer från de döda är det svårt att höja insatserna, och därför känns det lite extra att se A Hole in the World.

Det jag saknade mest i Angel var Angelus. För även om Angel utvecklades mil efter mil så var Angelus sällan i samma nivå som i Buffy säsong två. Därför älskar jag Destiny som en sista gång visar upp karaktären från sin bästa sida.

Jag är väldigt ointresserad av förklaringar och lösa trådar. Jag bryr mig lika lite om Lineage-robotarna som Scourge-nazisterna. Därför har jag också lite svårt för Origin, eftersom det känns som "avrundas det som avrundas skall".

Men minst av allt saknar jag en fortsättning i serietidningsformat. För mig slutar historien i Los Angeles gränder och nästa gång Joss börjar ropa "Canon, canon!" så slår jag dövörat till.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » sön jul 01, 2007 14:19

Det enda jag egentligen saknar är en säsong till innan Not Fade Away.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav mattek72 » sön jul 01, 2007 22:11

Precis wyndham skriver så hade jag gärna sett mer av Angelus, även Faith skulle jag gärna sett mer av.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]