1x06 - Sense & Sensitivity

Prata om Säsong 1

Känslig?

1
0
Inga röster
2
1
4%
3
2
8%
4
0
Inga röster
5
3
13%
6
9
38%
7
5
21%
8
4
17%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 24

1x06 - Sense & Sensitivity

Inläggav Off » ons feb 04, 2004 15:58

Njaaaaa det här vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Har lite svårt för Kates tal och alla gråtande poliser. Höjdpunkterna är väl när Angel säger att hans föräldrar smakade som kyckling och när han träffar på Doyle och Cordy utanför polisstationen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons feb 04, 2004 16:04

Angel med känslor är kul. Kate med känslor är översentimental, långrandig och... fel.

Jag gillar i och för sig advokaten samt mannen med pinnen. "I'm a polytheist" -- klockrent.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinder » ons feb 04, 2004 16:53

Nä detta gillade jag inte när jag såg det första gången, men herregud vad jag skratta andra gången jag såg det.
"You know, Anthony you could be a rainbow and not a painbow.
I mean, it really is all up to you."
Hehe nä gillar hur man här driver med Angels karaktär och de flesta saker jag skrattar åt i avsnittet hör till det. Precis som noike så tycker jag att Kate inte är riktigt lika rolig och blir lätt "översentimental" men visst de scener hon har med kännslo-Angel tycker jag hon sköter utmärkt i alla fall.
Så likt endel Buffy avsnitt där man valt att gå ut från en eventuell säsongsarc och bara försökt göra ett lustigt avsnitt så uppskattar jag det inte riktigt likamycket första gången som de andra gånger jag ser det. Kanske för att första gången var man så inne i historen och ville hela tiden veta mer och gå frammåt och då kändes sådana här avsnitt som att man stod stilla. Iof fanns det väll inte så mycket arc vid detta tillfälle i Angel men ni fårstår kanske vad jag menar. Men tror nog att jag nu ändå sätter ett ganska högt betyg på avsnittet, kanske en 7 eller 8a
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Off » ons feb 04, 2004 16:59

För mig hade nog betyget kunnat hamna högt om det inte vore för scenen med Kate i baren. Jag klarar inte av den, måste nästan hoppa över den när jag kommer till den.

Painbow hohoho.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » ons feb 04, 2004 17:04

Jo just den scenen har jag också hemskt svårt för, gillar den inte alls fast låter inte hela avsnittet lida för den.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Off » ons feb 04, 2004 17:13

Låt det lida. Nää bara man kommer förbi den delen utan att må dåligt är det faktiskt bra.

Nu är jag alldeles konfunderad...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » ons feb 04, 2004 18:05

Nae, det är väl inte så bra... det roliga är Angel som överkänslig ("He put the whammy on you! You stink with whammy!") och möjligen någon mer scen. Sopranos Bobby Baccala i en liten biroll också (älskar den skådisen, även om jag just nu har glömt bort vad han heter).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » ons feb 04, 2004 20:26

Steve Schirripa
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Noggster » ons mar 24, 2004 0:53

Eftersom det aldrig är någon som läser några inlägg i Angel säsong 1 tråden så känns det rätt meningslöst att skriva något längre om avsnitten, om äns något alls.

Tycker det var bra att serien fick en bigbad, avsnittet i sig var inte så bra. Tyckte det krestade kring Kate lite väl mkt och är inte så förtjust i henne (kankse i hennes ögon men inte i hennes karaktär.)

Doyle å Cordelia är roligast som vanligt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons mar 24, 2004 3:23

Vadå fått? Angel har haft en big bad sedan avsnitt ett. Visst, W&H har tidigare bara funnits där i bakgrunden men

(OCh jag är övertygad om att alla som kan läser även Angel-trådarna. De som följer via tvn gör det inte men det finns mängder av oss andra.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » fre apr 16, 2004 21:27

Nja, inte ett av de bättre avsnitten i säsongen, men det har sina ljuspunkter. Överkänsliga Angel, painbow-Tony... :)

Angel points at the broken window: "Wow. That's vandalism."
Doyle: "Ah, we'll take care of it later."
Angel: "We should leave a note."
Cordy: "Would you come on?"
Angel: "What's the magic word?"
Cordy: "Urgh!"
Angel: "No, I don't think 'urgh' is the magic word, if one would *call* it a word. And even then it's certainly not a magic one."
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Teo » sön apr 18, 2004 22:02

Jaha känsligt värre man försöker hålla sig för skratt. Men W&H måste vara Big Bad de är elaka riktigt elaka. The lawfirm John Cochran was to ethical to join. säger allt..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Minsc_and_Boo » tis sep 14, 2004 12:55

Jag tycker faktiskt om Kate, och hennes uppenbara attraktion till Angel förklarar mycket av det jag sett i andra avsnitt (som jag sett i relation till det som hänt i Buffy samtidigt, så LITE spoilad är jag).

Jag är fortfarande inte säker på om Angel verkligen VAR känslig, eller om han bara spelade (för att lura skurken). Han var ganska mycket sig själv, även om han sade lite mer saker än vanligt.

Att poliserna blev extra mesiga av spellen kanske har att göra med att dom gömmer sina känslor djupare, och därför blir de mer påtagliga när det väl vänds.
Angel springer ju runt och känner saker hela tiden, även om han inte säger det. Han ser ju faktiskt ut som en skamsen hundvalp dygnet runt. Jag förstår inte hur Kate kan tycka det är sexigt.
Personligen tycker jag Angelus är lite mer *growl* *woff* än Angel. Men jag kanske gillad bad boys för att jag är en mes själv! :twisted:
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Jhonny » ons okt 27, 2004 20:57

Öhm. Aha., problem solved.
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav Nightcrawler » mån nov 01, 2004 12:52

Skapligt avsnitt, dock ingen favorit...Tur att Angel rycker upp sig senare och blir en bättre serie ;)

Annars tycker jag det är lite småkul att se Angel när han är så där känslig och töntig...en ganska tydlig kontrast mot hans vanliga stil!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Lipton » mån nov 01, 2004 17:57

Ja vad säger man om detta, inte uselt och inte direkt bra, som "the incredible Nightcrawler" sa så hoppas jag också på de bättre avsnitten som förhoppningsvis kommer.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nyx » mån nov 01, 2004 22:10

Rätt underhållande att Cordelia fick en precis så känslig Angel som hon efterlyste i början. Och att hon inte gillade det alls! - Oh, PLLease :rolleyes: !
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav micke_finland » sön nov 14, 2004 4:00

Jag gillar det, gav det en åtta!
Jag tycker att detta är första avsnittet som den lite bisarra Angel-humorn visar sig. Detta är ett helt avsnitt av den humor som senare dyker upp då och då, totalt felplacerad, som det ska vara!
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 08 okt 2004

Inläggav A bear » sön feb 06, 2005 13:16

Men herregud. Om serien tidigare var "ordinär privatdeckare som råkar vara vampyr" har det nu helt och hållet blivit På spaning i LA. Kan den där vinkeln bitter-pappa-polis-som-aldrig-visar-känslor bli mer uttjatad? Varför förväntas vi bry oss? Det var gammalt redan när Hill Street Blues gjorde det.

Småkul med den där sensitivityträningen, även om det är att slå in öppna dörrar (om inte annat så har ju Sopranos gjort det mycket bättre redan). Men när den kommer till Angel blir det bara samma sak om igen; om jag någon gång drar på munnen så är det ÅT serien, inte med den. Jag vet att Angel är endimensionell och känslokall, serien behöver inte påpeka det för mig. Boreanaz är ytterst begränsad som komiker, dessutom.

Nä, nu tar jag Angelpaus. Sex avsnitt får räcka för några dar. Återkommer någon gång till veckan.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons feb 09, 2005 19:12

Rätt underhållande avsnitt, Angel var bra som sensitive, Kate blev mest pinsam, som någon sa här, kontrasten blev för stor. Polisen som går och låser upp cellerna är rätt kul.

Väldigt kul att W&H tyckte det var helt OK att Tony bröt sig ut från fängelset, men att det INTE var OK att ställa till oreda och försöka ta livet av Kate. Men hallåååå, har inte Tony tagit livet av folk innan, eller beordrat andra att göra det, det är därför han sitter i fängelse, eller?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav sus@n » ons feb 09, 2005 19:30

Binchy; Det är nog så att låta Tony "gå" var för riskabelt för W&H.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » ons feb 09, 2005 19:32

Off skrev:Painbow hohoho.


Det var ganska bra översatt på svenska dessutom "du skulle kunna vara en snällis och inte en gnällis" typ.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Binchy » ons feb 09, 2005 21:21

sus@n skrev:Binchy; Det är nog så att låta Tony "gå" var för riskabelt för W&H.


Tycker att de borde ha insett att han var en liability redan från början. Nog för att de är onda där, men de är ju långt ifrån dumma.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Johannah » ons feb 09, 2005 21:41

Oj, har missat att skriva någonting i den här tråden också.

Det här är definitivt inte ett favoritavsnitt, faktiskt på gränsen till uselt. När jag kom till det här avsnittet under min omtitt så ville jag faktiskt nästan hoppa över der. Och jo, jag somnade... Jag somnade under ett Angel-avsnitt! Det har aldrig någonsin hänt. Usch usch. Men såklart har även det här avsnittet sina roliga stunder. Angel som känslosam är ju hysteriskt kul. Gruppkram! Men det var väl det. Jag har aldrig gillat Kate och kommer heller aldrig att gilla henne. Blää.

Så sammanfattningsvis, ett av de sämsta Angel-avsnitten någonsin.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Tam » ons feb 09, 2005 23:36

Tim Minear är bra på att få med 3 små element jag älskar i sina avsnitt.
-vampyrer kan känna lukten av rädsla
-Angel åt sina föräldrar
-Buffy nämns vad jag minns inte här men det kommer

Älskar det här avsnittet. Sjätte bästa första säsongen på min lista. En sak jag inte såg nämnd jag finner extra rolig är polisens dikt "I saw a leaf, and I did cry." 8/10
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav xAMNESIAx » ons mar 02, 2005 12:25

Typiskt Angel S1 filler avsnitt. Inte dåligt, men inte heller någonting speciellt som man kommer att minnas. Idén med den förhäxade pinnen är något löjlig, dessutom så resulterar den i den ökända scenen med Kate. Har absolut inte någonting emot Kate eller Elisabeth Rohm som spelar henne. Det är bara att scenen är så löjlig och dåligt skriven, vill bara banka huvude i bordet och hoppas att jag glömmer bort att jag någonsin sett den. Men visst finns det några positiva saker, Angel som överkänslig är kul. Det är lätt att driva med Angel dystra sida, speciellt i ett tillfälle som detta. Det blir en 5:a, tack vare David Boreanaz som visar att han har vuxit som skådespelare enormt mycket sedan Buffy S1.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav sharatec » ons mar 02, 2005 12:57

Personligen är jag så konstig att jag faktiskt tycker att Kates tal är väldigt välskrivet, och jag är ändå väldigt känslig för scener som jag upplever som pinsamma. Visst gör det lite ont att se det, men för mig är det faktiskt för att jag tycker synd om Kate. Likaså tycker jag att hon spelar väldigt bra i den scenen.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Gordo » tor apr 14, 2005 21:50

Ett av de sämsta s.1 avsnitten, jag tycker inte om storyn. Det känns fjantig och eftersom jag inte tycker om Kate så drar det ner betyget ännu mer.

Men det finns vissa ljuspunkter. Att se en känslosam och lättrörd Angel är underbart roligt och räddar asvnittet från att vara uselt.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » sön mar 05, 2006 23:52

Ghiää, tycker inte om det här avsnittet. Om jag var en sån som kunde hoppa över avsnitt vid genomtittningar så skulle jag har hoppat över det här. Kan inte med när folk gör bort sig, eller gör sig till åtlöje. Jag vrider mig lika mycket som Kates pappa under hennes snyfttal...

Här hade jag inte så stabila åsikter, verkar ha ändra mig en hel del sedan jag såg det för första gången.

Aaaahh!! Hur blev klockan så mycket???
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tea » tis maj 16, 2006 8:26

hihi, tyckte det här avsnittet hade några lljusa stunder ändå :)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Nästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare