Cordelia (spoilers hela Angel)

Ett forum för att prata om Angel

Cordelia (spoilers hela Angel)

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 30, 2004 1:21

Jag är nu inne på andra halvan av Angel S4 och är helt lyrisk... serien har utvecklat sig så bra så det är inte sant. Men jag har stört mig på karaktären Cordelia sen nån gång i slutet på S2. Fastän det har hänt negativa saker med hennes utseende i serien beter sig ändå alla (läs: manusen är skrivna så) som att hon är värsta baben fortfarande. I början av Angel, och i Buffy... alltså, där snackar vi tjej med bra utseende. Även bilderna jag har sett från hennes inhopp i Charmed är riktigt fina, och då är hon ändå inte min typ av tjej från början.

Det har säkert diskuterats förut här om hennes frisyr, etc, men jag ville ändå bara få ur mig att det känns lite pinsamt när hon går omkring halvgravid med jag vet inte vad på huvudet, och det framställs ändå som att hon fortfarande är "snyggaste bruden i plugget" som i Buffy.

Jag vill inte göra nån skvallerpressgrej här (klaga på folks utseenden) men det känns konstigt när manusen inte passar skådespelarna.

För att vända lite på det också, tycker inte ni tjejer att Boreanaz har gått ner sig lite från Buffy S1, eller är han en sån man som blir snyggare med åldern? :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: Cordelias förfall (spoilers hela Angel)

Inläggav Illyria » tis nov 30, 2004 1:27

Mönsterstudenten Thomas skrev:Men jag har stört mig på karaktären Cordelia sen nån gång i slutet på S2.

Bortsett från utseende ( :rolleyes: ) så tycker jag karaktären började förfalla då.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tis nov 30, 2004 1:29

(ändrade ämnet för att inte spoila något)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 10:02

Jag tyckte att hon var/är vansinnigt snygg hela tiden... visst det blev lite märkligt det där med graviditeten men vad kan man göra.

Sedan är jag nöjd med karaktären Cordy ända fram tills scenen då hon flyger upp i himlen...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » tis nov 30, 2004 11:29

Jag gillade också karaktären tills hon blev en higher being - därefter dalade det. Sen utseendet... Nja, vissa frisyrer i s2 (The Shroud of Ramon!) och framåt var rätt förfärliga. Kroppsligt är jag väl inte den bästa att bedöma kanske, men hon ser väl ut ungefär som alltid förutom när hon är gravid - och det är inte mycket att göra åt...

Vad gäller DB tycker jag han hade en nedgång utseendemässigt under en del av säsongerna 4 och 5 då han uppenbarligen gått upp en del i vikt (som han tycks ha gått ner igen nu) däremot tycker jag inte att han ser sämre ut för att han blivit äldre.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav CheeseGuy » tis nov 30, 2004 12:14

noike skrev:(ändrade ämnet för att inte spoila något)


Han är ju bara drygt halvägs in på S4, så nu riskerar vi att spoila resten av S4 och S5 för honom (och det vore väldigt tråkigt!).

Mönsterstudenten Thomas skrev:Det har säkert diskuterats förut här om hennes frisyr, etc, men jag ville ändå bara få ur mig att det känns lite pinsamt när hon går omkring halvgravid med jag vet inte vad på huvudet, och det framställs ändå som att hon fortfarande är "snyggaste bruden i plugget" som i Buffy.


Är det verkligen så? Jag får väl se då jag snart är inne på S4 i min omtitt, men jag kommer inte ihåg något sånt.

Visst passar hon bäst i långt hår, men jag tycker att hon ser riktigt bra ut i säsong 3 (innan hon åker iväg med Gro).

[Säsong 5]
Och i "You're Welcome" är hon grymt snygg!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Re: Cordelia (spoilers hela Angel)

Inläggav Tinwiel » tis nov 30, 2004 12:43

Mönsterstudenten Thomas skrev:För att vända lite på det också, tycker inte ni tjejer att Boreanaz har gått ner sig lite från Buffy S1, eller är han en sån man som blir snyggare med åldern? :)


Som JRT skrev så verkar det som att DB gick upp i vikt, jag tycker att man märker det redan i s 3 av Buffy, och det blir speciellt märkbart i s 4-5 av Angel, han blir lite "pluffsig" i ansiktet. Jag tror att det har med det att göra, inte med åldern. Om man tittar på bilderna från Halloween-konventet i nov i år så ser han mycket smalare och snyggare ut.

Jag tycker också att det ser ut som att JM gått upp lite i vikt, eller snarare tappat mycket av de muskler han hade i s 5-6 i Buffy. Men sen börjar det ju synas tydligt från och med s 7 av Buffy och s 5 av Angel att han faktiskt är ganska gammal, och det förstärks ju av att han har lite mera "hull" i ansiktet.

Annars har jag full förståelse för att skådisarna inte kan hålla vikten när de blir lite äldre, det vet man ju själv hur svårt det är... men jag trodde kändisar hade personliga tränare och sånt, som ser till att dom är smala och vältränade?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Re: Cordelia (spoilers hela Angel)

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 30, 2004 12:48

Tinwiel skrev:Annars har jag full förståelse för att skådisarna inte kan hålla vikten när de blir lite äldre, det vet man ju själv hur svårt det är... men jag trodde kändisar hade personliga tränare och sånt, som ser till att dom är smala och vältränade?

Jag har svårt att tro att alla skådisar är kontraktsbundna till att behöva ha personliga tränare, förutom sådana som måste se muskulösa ut i filmer kanske (typ Arnold). Kolla bara på Matthew Perry i Vänner, han såg ju nästan överviktig ut ett tag.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: Cordelia (spoilers hela Angel)

Inläggav poser » tis nov 30, 2004 12:51

Mönsterstudenten Thomas skrev:
Tinwiel skrev:Annars har jag full förståelse för att skådisarna inte kan hålla vikten när de blir lite äldre, det vet man ju själv hur svårt det är... men jag trodde kändisar hade personliga tränare och sånt, som ser till att dom är smala och vältränade?

Jag har svårt att tro att alla skådisar är kontraktsbundna till att behöva ha personliga tränare, förutom sådana som måste se muskulösa ut i filmer kanske (typ Arnold). Kolla bara på Matthew Perry i Vänner, han såg ju nästan överviktig ut ett tag.


Det var väll i samband med hans knarkproblem så hade nog varit svårt att hålla honom till några sånna krav ändå.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav sus@n » tis nov 30, 2004 13:03

Cordelia är otroligt cool i hela serien även om hon blev sämre i S4 pga att Joss var tvungen att skriva om.
Angående utseendet tycker jag CC ser bättre ut än SMG, och förändringar i utseende är naturligt - speciellt om man blir gravid.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Re: Cordelia (spoilers hela Angel)

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 13:03

Tinwiel skrev:Jag tycker också att det ser ut som att JM gått upp lite i vikt, eller snarare tappat mycket av de muskler han hade i s 5-6 i Buffy. Men sen börjar det ju synas tydligt från och med s 7 av Buffy och s 5 av Angel att han faktiskt är ganska gammal, och det förstärks ju av att han har lite mera "hull" i ansiktet.


Det är helt klart så...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » tis nov 30, 2004 13:22

CheeseGuy skrev:
noike skrev:(ändrade ämnet för att inte spoila något)


Han är ju bara drygt halvägs in på S4, så nu riskerar vi att spoila resten av S4 och S5 för honom (och det vore väldigt tråkigt!).


Jag tog bort "förfall" från ämnet, det är allt. Spoilers hela serien är MTs egen idé.

Ang: DB: Mellan S1 och S2 av Buffy är det åldern. I S1 ser han ut som en pojkspoling som inte alls har några hundra år bakom sig. Resten skulle jag nog vilja påstå att det bara är viktändringar.

Under åtta år håller man inte samma vikt, med till skillnad från andra så valde BD att äta. Good for him, jag kan förstå det. Vem vill hålla på med diettjafs när man kan äta god mat?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 13:24

noike skrev:Under åtta år håller man inte samma vikt, med till skillnad från andra så valde BD att äta. Good for him, jag kan förstå det. Vem vill hålla på med diettjafs när man kan äta god mat?


Kanske när man skall spela en tidlös varelse som inte skall förändras... jaja jag tycker att det fungerar bra med en lite rundare Angel också.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » tis nov 30, 2004 13:39

VelocityBoy skrev:Kanske när man skall spela en tidlös varelse som inte skall förändras...


Men i så fall, varför inte kasta in Jar-Jar Binks istället för en människa?

Herre Gud, den här tråden är dummare än skapandet av tre stycken Spike-trådar som proklamerar att "ja vill ha spike i sängen!!!!1!!!" under loppet av fem timmar av samma person.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » tis nov 30, 2004 13:42

VelocityBoy skrev:jaja jag tycker att det fungerar bra med en lite rundare Angel också.


Jag tycker DB i Angel S4 är hetast faktiskt!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tinwiel » tis nov 30, 2004 13:52

noike skrev:
VelocityBoy skrev:Kanske när man skall spela en tidlös varelse som inte skall förändras...


Men i så fall, varför inte kasta in Jar-Jar Binks istället för en människa?

Herre Gud, den här tråden är dummare än skapandet av tre stycken Spike-trådar som proklamerar att "ja vill ha spike i sängen!!!!1!!!" under loppet av fem timmar av samma person.


Men dumt är roligt ibland noike... Fan, den där "spike i sängen"-tråden missade jag. ;)

Om man hade kunnat dela med sig av fett, så hade smg kunnat fått lite.... hon är ju jättesnygg genom hela serien men nästan sötare med lite mera hull... Läste dessutom nånstans att Eliza Dushku hade opererat ansiktet. Dumt. Jättedumt. Hon är ju en av de snyggaste skådisarna som finns, varför ska hon förstöra det för. Dumt. Nu blev det fler dumma inlägg noike... ;) Nä, nu ska jag nog plugga lite mer, jag känner mig nöjd nu när jag har skrivit ett sånt djupt och viktigt inlägg.. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 30, 2004 14:06

noike skrev:Herre Gud, den här tråden är dummare än skapandet av tre stycken Spike-trådar som proklamerar att "ja vill ha spike i sängen!!!!1!!!" under loppet av fem timmar av samma person.

Noike, jag vill understryka att jag inte på något sätt förnekar faktumet att folk förändras, att skådisar skall se perfekta ut eller andra dumheter. Vad jag ville komma åt var bara att jag tycker att Cordelias karaktär och hur den är skriven inte motiverar skådespelarens fysiska förändringar under loppet av 7 år. Detta är förstås en personlig åsikt... på samma sätt som någon kanske klagar på att Data ser väldigt åldrad ut för en android i de senaste Star Trek-filmerna.

Jag tycker CC är OK, men anser att skådisen var för gammal från början. Det är alltid samma problem i TV-serier; när de är 20-23 år gamla kan de väl funka som 16-åringar, men när de är 30+ och skall spela 20 blir det lite töntigt. För de andra funkar det bättre, men de borde nog ha castat en yngre tjej än CC.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: Cordelia (spoilers hela Angel)

Inläggav caffeineaddict » tis nov 30, 2004 14:06

poser skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag har svårt att tro att alla skådisar är kontraktsbundna till att behöva ha personliga tränare, förutom sådana som måste se muskulösa ut i filmer kanske (typ Arnold). Kolla bara på Matthew Perry i Vänner, han såg ju nästan överviktig ut ett tag.


Det var väll i samband med hans knarkproblem så hade nog varit svårt att hålla honom till några sånna krav ändå.


OT som fan iofs, men Perrys knarkperiod sammanföll med S7 och ledde till att han gick NER i vikt som satan (och slutade vara rolig). Han såg ut som en tändsticka som någon har hängt en bröstkorg på.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Cordelia (spoilers hela Angel)

Inläggav Off » tis nov 30, 2004 14:12

caffeineaddict skrev:
poser skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Jag har svårt att tro att alla skådisar är kontraktsbundna till att behöva ha personliga tränare, förutom sådana som måste se muskulösa ut i filmer kanske (typ Arnold). Kolla bara på Matthew Perry i Vänner, han såg ju nästan överviktig ut ett tag.


Det var väll i samband med hans knarkproblem så hade nog varit svårt att hålla honom till några sånna krav ändå.


OT som fan iofs, men Perrys knarkperiod sammanföll med S7 och ledde till att han gick NER i vikt som satan (och slutade vara rolig). Han såg ut som en tändsticka som någon har hängt en bröstkorg på.


Jag tror poser menade när han slutade knarka och började snaska. :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tis nov 30, 2004 20:58

Fast om man ser på min avatar här till vänster, där CC är så söt att jag vet inte vad..., så ser hon ju inte så gammal ut.

Men jag håller med MT ändå... Lite löjligt med 30+ som ska spela 20-åringar. Bevvan-gänget är väl klassiskt. Ian Ziering, hon som spelade Andrea (!!!) och nån annan också. Riktigt illa blev det ju till slut.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » ons dec 01, 2004 16:21

Jag står faktiskt inte ut med denna tråd (ta det inte på fel sätt) men jag är ett stort fan av CC och förstår inte hur man kan tycka att hon ser "dålig" ut samt att man kan klaga på hennes frisyrer som jag själv tycker ser helt okej ut (undantag början av Shroud of Rahmon).

Men det är bara min åsikt, ignorera om ni vill; kände bara att jag måste stå upp för CC.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav JRT » ons dec 01, 2004 18:27

sus@n skrev:klaga på hennes frisyrer som jag själv tycker ser helt okej ut (undantag början av Shroud of Rahmon).


Jag klagar inte, påpekar bara att jag inte tycker det är något annorlunda eller fult med henne i de senare säsongerna jämfört med de tidigare - förutom vissa mer eller mindre :) klädsamma frisyrer...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav RalfiParpa » ons dec 01, 2004 18:45

För mig såg Cordelia bäst ut i Buffy säsong 2-3 samt Angel säsong 1.
Sådeså.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 01, 2004 19:05

RalfiParpa skrev:För mig såg Cordelia bäst ut i Buffy säsong 2-3 samt Angel säsong 1.
Sådeså.

Jag kanske borde ha formulerat mig så när jag startade tråden istället. :)
Håller med.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 01, 2004 21:57

sus@n skrev:Jag står faktiskt inte ut med denna tråd (ta det inte på fel sätt) men jag är ett stort fan av CC och förstår inte hur man kan tycka att hon ser "dålig" ut samt att man kan klaga på hennes frisyrer som jag själv tycker ser helt okej ut (undantag början av Shroud of Rahmon).

Men det är bara min åsikt, ignorera om ni vill; kände bara att jag måste stå upp för CC.

Men om du bortser från om hon ser bra ut eller ej - tycker du verkligen att CC ser ut att vara 19 i säsong 2 av Angel? Det är ju så gammal Cordy är.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav sus@n » tor dec 02, 2004 18:44

19 år i säsong 2? Låt mig tänka, borde hon inte vara 20 i säsong 2, Buffy fyller ju 21 i Buffy säsong 6.

Jag vet att det inte är rätt åldersmässigt men så är det med alla, mer eller mindre; jag tycker fortfarande CC är rätt person för rollen.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Illyria » tor dec 02, 2004 18:50

Mönsterstudenten Thomas skrev:Men om du bortser från om hon ser bra ut eller ej - tycker du verkligen att CC ser ut att vara 19 i säsong 2 av Angel? Det är ju så gammal Cordy är.

Det är väl dessutom inte bara ett problem som rör CC utan många, tom de flesta serier. Och visst kan jag tycka att det är tråkigt, det ger ju en ganska fel bild av verkligheten, men inte något som kan läggas på en enda skådespelare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » tor dec 02, 2004 19:01

Det är bara så det är då man inte hyr in alltför unga skådespelare bara för att de har rätt ålder för karaktären.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 03, 2004 0:01

sus@n skrev:19 år i säsong 2? Låt mig tänka, borde hon inte vara 20 i säsong 2, Buffy fyller ju 21 i Buffy säsong 6.

Jag vet att det inte är rätt åldersmässigt men så är det med alla, mer eller mindre; jag tycker fortfarande CC är rätt person för rollen.

Men om de är födda 1981 (vilket Buffy är) bör hon fylla 19 år 2000? Hon kan ju iofs fylla 20 under andra halvan av säsong 2 vilken gick under våren 2001.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Ai » fre dec 03, 2004 0:13

Brukar inte Buffys födelsedag ligga i det avsnitt som ursprungligen sändes nånstans i mitten på februari? Alltså i början på andra halvan av säsongen.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Nästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]