SMG om sex i s6 (Spoiler s6)

Här pratar vi mest om Säsong 6

Inläggav VelocityBoy » tor okt 07, 2004 14:11

Koala skrev:Det var väl aldrig nåt pooltable med igår?


Vi talade om avsnittet som går idag...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Koala » tor okt 07, 2004 14:12

My bad... besserwisser :D
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav VelocityBoy » tor okt 07, 2004 14:14

Koala skrev:My bad... besserwisser :D


Inte så bad som du tror för det stod faktiskt spoiler s6 ep 12 jag ändrade det alldeles nyss.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Koala » tor okt 07, 2004 14:15

Oh, me rule!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav sprite » mån nov 29, 2004 20:41

Jag tycker om sarah, men jag tycker att det var väldigt dumt om hon sa så..faktiskt löjligt. Man får hoppas att tidningen vinklade det på ett annat sätt..brukar ju vara så.
Det bästa i säsong 6 var utan tvekan sex scenerna mellan henne och spike... hon såg ju ut att trivas då i alla fall:)
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav Tob » mån nov 29, 2004 21:14

sprite skrev:Jag tycker om sarah, men jag tycker att det var väldigt dumt om hon sa så..faktiskt löjligt. Man får hoppas att tidningen vinklade det på ett annat sätt..brukar ju vara så.
Det bästa i säsong 6 var utan tvekan sex scenerna mellan henne och spike... hon såg ju ut att trivas då i alla fall:)


Visst, och jag är mer eller mindre övertygad om att tidningarna har vinklat det en del.

Sen hur du kan tycka sexscenerna är det bästa i säsong 6 är helt obegripligt. Den enda scenen som är riktigt bra är slutscenen i Smashed. Övriga känns mer eller mindre malplacerade och det kändes ett tag som att dem hade gjort en grej av det, en obligatorisk sexscen i varje avsnitt.

Välkommen, fresten.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » mån nov 29, 2004 21:19

Tob skrev:Sen hur du kan tycka sexscenerna är det bästa i säsong 6 är helt obegripligt. Den enda scenen som är riktigt bra är slutscenen i Smashed. Övriga känns mer eller mindre malplacerade och det kändes ett tag som att dem hade gjort en grej av det, en obligatorisk sexscen i varje avsnitt.


Hur många var det egentligen... jag tyckte nog bara att den i "Doublemeat palace" var dålig annars fungerade alla de andra och hade en mening.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » mån nov 29, 2004 21:26

VB: Själv tycker jag faktist att den i DMP är bra - den visar på vilken nivå deras förhållende är på så bra. Sex stående bland sopor....

Jag kan faktist tycka att *duckar* balkongscenen i DT gränsar till onödig. Dom hade inte behövt göra sex av det det hade räckt med att han var riktigt slemmig.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » mån nov 29, 2004 21:31

Ai skrev:VB: Själv tycker jag faktist att den i DMP är bra - den visar på vilken nivå deras förhållende är på så bra. Sex stående bland sopor....


Men den går emot hela det att hon vill vara med Spike för att känna något eftersom att det tydligen inte fungerar... för att senare i säsongen fungera igen så jag tyckte att den var inkonsekvent även om den lyckades att illustrera hur Buffy såg på förhållandet.

Ai skrev:Jag kan faktist tycka att *duckar* balkongscenen i DT gränsar till onödig. Dom hade inte behövt göra sex av det det hade räckt med att han var riktigt slemmig.


Jo faktiskt det hade räckt... kanske lite som i början av "Gone" men jag tycker absolut inte att scenen är malplacerad där den är.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » mån nov 29, 2004 21:36

VelocityBoy skrev:
Ai skrev:VB: Själv tycker jag faktist att den i DMP är bra - den visar på vilken nivå deras förhållende är på så bra. Sex stående bland sopor....


Men den går emot hela det att hon vill vara med Spike för att känna något eftersom att det tydligen inte fungerar... för att senare i säsongen fungera igen så jag tyckte att den var inkonsekvent även om den lyckades att illustrera hur Buffy såg på förhållandet.


Själv tycker jag den funkar utmärkt där den är - hon har ett själsdödande jobb och livet är som det är. När hon ser Spike och går ut till honom ser jag det som ett desperat famlande efter halmstrån. Som inte funkar alls.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » mån nov 29, 2004 21:40

Ai skrev:Själv tycker jag den funkar utmärkt där den är - hon har ett själsdödande jobb och livet är som det är. När hon ser Spike och går ut till honom ser jag det som ett desperat famlande efter halmstrån. Som inte funkar alls.


Lite skillnad bara mot "as soon as my legs start working" i inledningsscenen i nästa avsnitt då det inte är apatiskt (speciellt inte om man har sett scenen ifrån dailiesen (?))... jaja då var det ju inte i gränden bakom den där oljegropen till restaurang men ändå jag är inte övertygad :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » mån nov 29, 2004 21:45

Nu har jag inte riktigt kommit mig för att jämföra dailies-råkopian med det sända avsnittet - men jag kommer ihåg att jag fick en känsla av att Buffy är mycket lättsammare i råkopian än vad jag mindes att hon var i 'riktiga' avsnittet? Har jag fel? Är det samma tagning? Hon verkade så himla fnissig och nästan kär.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » mån nov 29, 2004 21:49

Ai skrev:Nu har jag inte riktigt kommit mig för att jämföra dailies-råkopian med det sända avsnittet - men jag kommer ihåg att jag fick en känsla av att Buffy är mycket lättsammare i råkopian än vad jag mindes att hon var i 'riktiga' avsnittet? Har jag fel? Är det samma tagning? Hon verkade så himla fnissig och nästan kär.


Jag tänkte bara på att själva rullandet i sänghalmen är med i råkopian (tack) och då ligger inte Buffy där som en död sill... annars är ju så vitt jag vet den slutgiltiga tagningen närmast identisk med de andra (jag minns att hon ändrade några enstaka ord... men inte själva agerandet).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » mån nov 29, 2004 21:53

Hmm... tror jag ska göra en helt ovetenskaplig jämförelse av dom iallafall.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » mån nov 29, 2004 22:03

Ai skrev:Hmm... tror jag ska göra en helt ovetenskaplig jämförelse av dom iallafall.


Vi vill ha en redogörelse med digram och modeller ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nyx » tis nov 30, 2004 0:23

VelocityBoy skrev:
Ai skrev:Jag kan faktist tycka att *duckar* balkongscenen i DT gränsar till onödig. Dom hade inte behövt göra sex av det det hade räckt med att han var riktigt slemmig.


Jo faktiskt det hade räckt... kanske lite som i början av "Gone" men jag tycker absolut inte att scenen är malplacerad där den är.

Jag tycker att scenen på the Bronze behövs för att visa hur Spike försöker isolera Buffy från sina vänner (naturligtvis av rädsla för att hon ska lämna honom) - "You belong in the shadows... with me". Scenen poängterar också hur absurt det är att Buffy har ett förhållande med Spike i hemlighet och hur extremt långt borta från sina vänner hon känner sig. Här befinner hon sig verkligen ganska långt inne i mörkret och ser ingen väg tillbaka ner till vännerna på dansgolvet. Det stämmer väl med stämningen i hela avsnittet och med förhållandets utvecklingslinje under säsongen.

Förresten måste jag lyckas ladda hem DC++ och gå in i buffyhubben. Jag vill också se dailies! :P

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tis nov 30, 2004 0:36

Nyx: Jag menar inte att hela scenen är onödig, bara just sexet på balkongen. Själva andemeningen i scenen (precis som du skrev) hade kunnat förmedlas ändå. Personligen så tycker jag den hade kunnat blivit ännu läskigare och isolera-Buffy'aktig om dom inte haft sex utan han verkligen utövat makt genom att varit väldigt offentligt kladdig på henne bara. Jag tycker den scenen gränsar till att 'tas för långt'.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Matt » tis nov 30, 2004 1:04

Tycker alla sexscener med smg är bra. ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 9:58

Ai skrev:Jag tycker den scenen gränsar till att 'tas för långt'.


Var det inte du som klagade på att "Dead things" inte var mörk nog? jaja det kanske inte var den här scenen du avsåg...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » tis nov 30, 2004 10:10

De här med biljardbordet, när var det med, tycker att det verkar omöjligt att jag verkligen skulle ha kunnat missa det, men jag har inte sett den scenen. Vilket avsnitt.

De här råkopiorna var har ni sett dem, har ni dem på DVD eller?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 10:14

Lipton skrev:De här med biljardbordet, när var det med, tycker att det verkar omöjligt att jag verkligen skulle ha kunnat missa det, men jag har inte sett den scenen. Vilket avsnitt.


Det är inte med i något avsnitt vi spekulerar i att det är något de hade tänkt att ha med i "Dead things" istället för balkongscenen.

Lipton skrev:De här råkopiorna var har ni sett dem, har ni dem på DVD eller?


Några utav oss har köpt dem på DVD ifrån eBay och har sedan spritt dem till folk här på siten, de finns att ladda ned ifrån buffyhuben.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sprite » tis nov 30, 2004 13:13

He he, tack. Jag tycker helt enkelt om dem.
Det kändes som att buffy och spike under en lång tid hade den här sexuella spänningen mellan sig, så det kändes ju bara naturligt när de väl hade sex.
Sex är ju som sagt en viktig del av livet så jag tycker inte alls att det kändes onödigt med de scenerna. Sedan har inte jag sett den här scenen i poolen som ni pratar om..måste ha missat den.

Återigen angående sarahs uttalande (om det nu var hennes och inte tidningens) så känns det inte så troligt..

Enligt mig har hon spelat på sin sexighet i varenda roll hon har gjort (en djävulsk romans, jag vet vad du gjorde förra sommaren till och med lite i scooby doo).
Man börjar ju allvarligt att tro att hon och james hade ihop det på riktigt med tanke på att hon börjar prata om det som de spelade in för över två år sedan...man kan ju undra om det har med Freddies svartsjuka att göra eller nåt :)
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 13:21

sprite skrev:Man börjar ju allvarligt att tro att hon och james hade ihop det på riktigt med tanke på att hon börjar prata om det som de spelade in för över två år sedan...man kan ju undra om det har med Freddies svartsjuka att göra eller nåt :)


Det tror jag verkligen inte... det finns inget som pekar på något sådant. Anledningen till att hon inte gillar dem är pga att hon inte tyckte att Buffy framställdes i allt för god dager och hon bryr sig om Buffy (sedan att hon hade fel enligt mig är ju en annan sak).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sprite » tis nov 30, 2004 13:23

Citerat av James Marsters:

""The WB was constantly saying, 'Don't do that, it's too much, it's too dangerous,'". "They did a great job frankly, but the thing is Joss never wanted it to be only for kids. He never thought of Buffy as that kind of show.
And now it's kind of wonderful that as Buffy grows older, we've gone to a network that is interested in an older audience and the issues can be more adult. The who is going to get really dangerous. What I am most excited about frankly is we are going to start to really offend people."
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav Ai » tis nov 30, 2004 16:22

VelocityBoy skrev:
Ai skrev:Jag tycker den scenen gränsar till att 'tas för långt'.


Var det inte du som klagade på att "Dead things" inte var mörk nog? jaja det kanske inte var den här scenen du avsåg...


Jag tycker fortfarande att DT borde ha varit mörkare, och att detta inte motsäger vad jag tycker om balkongscenen:

Ai skrev:Personligen så tycker jag den hade kunnat blivit ännu läskigare och isolera-Buffy'aktig om dom inte haft sex utan han verkligen utövat makt genom att varit väldigt offentligt kladdig på henne bara.


Lipton skrev:De här med biljardbordet, när var det med, tycker att det verkar omöjligt att jag verkligen skulle ha kunnat missa det, men jag har inte sett den scenen. Vilket avsnitt.


Dom har aldrig sex på ett biljardbord. I en gränd, i en rivningskåk, på balkongen på the Bronze, i Spikes krypta - men aldrig på ett biljardbord.

sprite skrev:Det kändes som att buffy och spike under en lång tid hade den här sexuella spänningen mellan sig, så det kändes ju bara naturligt när de väl hade sex.
Sex är ju som sagt en viktig del av livet så jag tycker inte alls att det kändes onödigt med de scenerna. Sedan har inte jag sett den här scenen i poolen som ni pratar om..måste ha missat den.


Absolut, det är helt logiskt att dom har sex. Det jag vill säga är att jag tycker att just scenen i DT på balkongen känns som om den skulle ha blivit ännu mörkare om dom inte haft det just i den scenen.

Sen - poolen? Dom har aldrig sex i en pool. Vi pratar om balkongen på the Bronze.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 30, 2004 16:24

Ai skrev:Sen - poolen? Dom har aldrig sex i en pool. Vi pratar om balkongen på the Bronze.

Jag tror missförstånd ligger i "pool table". :D
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Ai » tis nov 30, 2004 16:26

Mönsterstudenten Thomas skrev:
Ai skrev:Sen - poolen? Dom har aldrig sex i en pool. Vi pratar om balkongen på the Bronze.

Jag tror missförstånd ligger i "pool table". :D


Ah! Det dom inte heller hade sex på! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 16:27

Ai skrev:Jag tycker fortfarande att DT borde ha varit mörkare, och att detta inte motsäger vad jag tycker om balkongscenen:


Okej... på vilket sätt menar du att det skulle ha varit mörkare?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » tis nov 30, 2004 16:34

Ai skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:
Ai skrev:Sen - poolen? Dom har aldrig sex i en pool. Vi pratar om balkongen på the Bronze.

Jag tror missförstånd ligger i "pool table". :D


Ah! Det dom inte heller hade sex på! :D


Vad kommer allt det här biljardbordsspekulationerna från då, jag har läst om det på andra ställen också?? Är det någon scen som spelades in men aldrig visades eller.?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Ai » tis nov 30, 2004 16:35

VB: Som jag ser scenen handlar den om att Spike har insett att han har makt över Buffy och utövar denna makten. I och med att han har sex med henne tycker jag att han samtidigt visar att hon har makt att hetsa upp honom. Om han bara kladdat på henne och sagt sakerna och gått så hade meddelandet blivit tydligt: "Jag kan göra detta med dig och jag behöver inte fullfölja nånting för jag vet att du kommer att komma till mig. I've got my rocks back!". Att hon bara stått och tagit emot allt och ändå blivit lämnad. Då hade scenen för mig iallafall varit mörkare. Total isolation. Även från den som hon sett som den som kunde förstå henne.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron