6x07 Once More With Feeling

Här pratar vi mest om Säsong 6

Satan vad bra!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
1%
6
0
Inga röster
7
1
1%
8
3
2%
9
11
6%
10 och uppåt
160
91%
 
Antal röster : 176

Inläggav Tob » sön nov 28, 2004 14:22

Jag tycker Taras hållning passar hennes karaktär.

Annars håller jag med Angelus :P
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » sön nov 28, 2004 15:40

Dai skrev:Lite snabbt bara: tycker OMWF är tillsammans med Grave det bästa avsnittet i S6. Har lyssnat på låtarna hur många gånger som helst efteråt.

Bara en sak som jag reagerade på. Vet inte om detta nämnts förut (tråden har över 300 poster och jag orkade inte läsa igenom alla) men är det någon annan som tänkt på att Xander, som var ansvarig för att frammana sångdemonen, inte direkt verkade ha dåligt samvete för alla människorna som blev självantända på grund av det. Jag menar, om jag själv råkade göra något liknande, vilket resulterade i andra människors död, hade jag haft väldigt svårt att förlåta mig själv. Men i avsnittet skämtas det bara bort ("Does this mean that I will have to be your queen now?") och följs inte upp.


Jag tänker också på detta och det är väl det enda som jag tycker är fel med OMWF. Varför skulle Xander göra en sån sak, det funkar inte, dom skulle ha kört på Dawn eller nån utomstående istället. Xander VET att man aldrig ska "summon" demoner, det blir inte bara sång och dans och glatt, utan det slutar alltid mer eller mindre olyckligt. Och sen så verkar han inte veta vad som ligger bakom allt, tex i "I've got a theory" och i diskussioner med de andra. Vadå har han verkligen ingen aning eller ljuger han för dom andra?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Yog-Sothoth » sön nov 28, 2004 15:49

Tinwiel skrev:
Dai skrev:Lite snabbt bara: tycker OMWF är tillsammans med Grave det bästa avsnittet i S6. Har lyssnat på låtarna hur många gånger som helst efteråt.

Bara en sak som jag reagerade på. Vet inte om detta nämnts förut (tråden har över 300 poster och jag orkade inte läsa igenom alla) men är det någon annan som tänkt på att Xander, som var ansvarig för att frammana sångdemonen, inte direkt verkade ha dåligt samvete för alla människorna som blev självantända på grund av det. Jag menar, om jag själv råkade göra något liknande, vilket resulterade i andra människors död, hade jag haft väldigt svårt att förlåta mig själv. Men i avsnittet skämtas det bara bort ("Does this mean that I will have to be your queen now?") och följs inte upp.


Jag tänker också på detta och det är väl det enda som jag tycker är fel med OMWF. Varför skulle Xander göra en sån sak, det funkar inte, dom skulle ha kört på Dawn eller nån utomstående istället. Xander VET att man aldrig ska "summon" demoner, det blir inte bara sång och dans och glatt, utan det slutar alltid mer eller mindre olyckligt. Och sen så verkar han inte veta vad som ligger bakom allt, tex i "I've got a theory" och i diskussioner med de andra. Vadå har han verkligen ingen aning eller ljuger han för dom andra?

Vänta nu, var det inte Dawn som frammanade demonen? Det enda Xander sa var ju nåt med att han var ansvarig för att hon hade hittat amuletten (tror jag). Det verkade ju inte så att de andra direkt blev arga på honom för det?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Langtry » sön nov 28, 2004 17:15

Mönsterstudenten Thomas skrev:Vänta nu, var det inte Dawn som frammanade demonen? Det enda Xander sa var ju nåt med att han var ansvarig för att hon hade hittat amuletten (tror jag). Det verkade ju inte så att de andra direkt blev arga på honom för det?


Det var Xander som frammanade demonen.

DAWN: (very nervous) Oh, but, no, I, I, um, uh, this, at, at the Magic Box, on the floor, I was, I was cleaning, and I ... forgot ... but ... I didn't summon anything.
SWEET: Well now, that's a twist.
GILES: If it was in the shop ... then one of us probably...

Beat. They all look around at each other.

Slowly Xander raises his hand.

ANYA: Xander?!
XANDER: Well, I didn't know what was gonna happen! I just thought there were gonna be dances and songs. (to Anya) I just wanted to make sure we'd... we'd work out. (nervous smile) Get a happy ending.
SWEET: (chuckling) I think everything worked out just fine.
XANDER: Does this mean that I have to... (gulp) be your queen? (Anya looks anxious)...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Nyx » sön nov 28, 2004 19:34

Vad bra att det här togs upp, för just det har jag funderat en hel del på! Har man ansvar för dem som skadas av en demon man frammanat? Jag tycker också det är helkonstigt att Xander inte ens tycks reflektera över dem som dansat ihjäl sig ute på stan till följd av Sweets närvaro. Vad säger de som är mer bevandrade i Buffyversums demonlära?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mudbath » sön nov 28, 2004 20:02

Man kan väl tycka att det var lite oansvarigt och oförsiktigt gjort av Xander, men han trodde ju inte att det skulle vara något farligt. Det är ju ändå inte hans fel att demonen är ond.
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Shetani » sön nov 28, 2004 21:16

Mudbath skrev:Man kan väl tycka att det var lite oansvarigt och oförsiktigt gjort av Xander, men han trodde ju inte att det skulle vara något farligt. Det är ju ändå inte hans fel att demonen är ond.


Och hur många goda demoner har Scoobisarna stött på?
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Mudbath » sön nov 28, 2004 22:22

Shetani skrev:
Mudbath skrev:Man kan väl tycka att det var lite oansvarigt och oförsiktigt gjort av Xander, men han trodde ju inte att det skulle vara något farligt. Det är ju ändå inte hans fel att demonen är ond.


Och hur många goda demoner har Scoobisarna stött på?


Det är förvisso sant att de inte är speciellt många till antalet. Xander kanske inte visste att det var en demon? Han kanske bara trodde att det var någon trevlig liten spell... :rolleyes:
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Tob » sön nov 28, 2004 22:27

Tycker faktiskt det är ganska klumpigt gjort av Joss att låta Xander vara den som framanar demonen. Xander bör veta vad man skall göra och inte göra när det kommer till magi och demoner. Avsnittet hade känns betydligt mer helgjutet om det hade varit Dawn istället, det hade helt enkelt kännts mer trovärdigt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Yog-Sothoth » sön nov 28, 2004 22:41

Tob skrev:Tycker faktiskt det är ganska klumpigt gjort av Joss att låta Xander vara den som framanar demonen. Xander bör veta vad man skall göra och inte göra när det kommer till magi och demoner. Avsnittet hade känns betydligt mer helgjutet om det hade varit Dawn istället, det hade helt enkelt kännts mer trovärdigt.

Jag tyckte inte de lade tillräckligt mycket fokus på det faktumet. Det är inte direkt så att nån skäller ut Xander för hans misstag?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tob » sön nov 28, 2004 22:50

Mönsterstudenten Thomas skrev:
Tob skrev:Tycker faktiskt det är ganska klumpigt gjort av Joss att låta Xander vara den som framanar demonen. Xander bör veta vad man skall göra och inte göra när det kommer till magi och demoner. Avsnittet hade känns betydligt mer helgjutet om det hade varit Dawn istället, det hade helt enkelt kännts mer trovärdigt.

Jag tyckte inte de lade tillräckligt mycket fokus på det faktumet. Det är inte direkt så att nån skäller ut Xander för hans misstag?


Visst, och det är inte där fokus ligger, men just därför skulle det inte varit någon betydelse om det hade varit någon annan, tex. Dawn.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Yog-Sothoth » mån nov 29, 2004 0:57

Tob skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:
Tob skrev:Tycker faktiskt det är ganska klumpigt gjort av Joss att låta Xander vara den som framanar demonen. Xander bör veta vad man skall göra och inte göra när det kommer till magi och demoner. Avsnittet hade känns betydligt mer helgjutet om det hade varit Dawn istället, det hade helt enkelt kännts mer trovärdigt.

Jag tyckte inte de lade tillräckligt mycket fokus på det faktumet. Det är inte direkt så att nån skäller ut Xander för hans misstag?


Visst, och det är inte där fokus ligger, men just därför skulle det inte varit någon betydelse om det hade varit någon annan, tex. Dawn.

Hmm, vart jag vill komma är väl snarare detta: Varför gjorde Xander det? Han trodde att det skulle bli kul med lite sång och dans?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tinwiel » mån nov 29, 2004 1:08

Mönsterstudenten Thomas skrev:
Tob skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:
Tob skrev:Tycker faktiskt det är ganska klumpigt gjort av Joss att låta Xander vara den som framanar demonen. Xander bör veta vad man skall göra och inte göra när det kommer till magi och demoner. Avsnittet hade känns betydligt mer helgjutet om det hade varit Dawn istället, det hade helt enkelt kännts mer trovärdigt.

Jag tyckte inte de lade tillräckligt mycket fokus på det faktumet. Det är inte direkt så att nån skäller ut Xander för hans misstag?


Visst, och det är inte där fokus ligger, men just därför skulle det inte varit någon betydelse om det hade varit någon annan, tex. Dawn.

Hmm, vart jag vill komma är väl snarare detta: Varför gjorde Xander det? Han trodde att det skulle bli kul med lite sång och dans?


Precis! It doesn't make sense!! Ok, det är många saker som inte stämmer överens i Buffyverse, men det här stör man sig mycket på. Xander är dessutom en av dom som är lite mera skeptisk när det gäller magi och han vet att allting får konsekvenser, så att han skulle ha trott att det bara var en "ofarlig" spell, det argumentet håller inte heller. Han vet att frammana demoner också alltid får konsekvenser. Visst, alla är mänskliga och gör misstag men inte ett sånt misstag. Kanske Dawn, dom i the Trio, eller nån annan utomstående, men inte Xander.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Mudbath » mån nov 29, 2004 1:56

Tinwiel skrev:Precis! It doesn't make sense!! Ok, det är många saker som inte stämmer överens i Buffyverse, men det här stör man sig mycket på. Xander är dessutom en av dom som är lite mera skeptisk när det gäller magi och han vet att allting får konsekvenser, så att han skulle ha trott att det bara var en "ofarlig" spell, det argumentet håller inte heller. Han vet att frammana demoner också alltid får konsekvenser. Visst, alla är mänskliga och gör misstag men inte ett sånt misstag. Kanske Dawn, dom i the Trio, eller nån annan utomstående, men inte Xander.



Han var väl lite rädd och osäker vad det gäller hans framtida bröllop med Anya. Som han säger, "I just wanted to make sure we'd... we'd work out.". Kärlek har en tendens att rubba förståndet hos folk, som ni alla säkert vet. :P

XANDER: Well, I didn't know what was gonna happen! I just thought there were gonna be dances and songs. (to Anya) I just wanted to make sure we'd... we'd work out. (nervous smile) Get a happy ending.


Edit: ändrade stavfel
Senast redigerad av Mudbath mån nov 29, 2004 2:50, redigerad totalt 1 gång.
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Nyx » mån nov 29, 2004 2:43

Shetani skrev:Och hur många goda demoner har Scoobisarna stött på?

Clem?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sharatec » mån nov 29, 2004 12:34

Tob skrev:Visst, och det är inte där fokus ligger, men just därför skulle det inte varit någon betydelse om det hade varit någon annan, tex. Dawn.


Beg to differ. Folk - inte främst här på forumet - har konsekvent hackat på Dawn sedan hon introducerades (det svider uppenbarligen att se en realistiskt skriven tonåring, dessutom med problem som ingen någonsin kan relatera till) och enligt mig skulle det bara ha gett dem vatten på sin kvarn att det var hon som låg bakom Sweets ankomst. Dawn är inte mer blåst än Xander, och har uppenbarligen vetat att Buffy är dråparen i många år; jag ser det inte som mer trovärdigt att hon skulle frammana demoner till höger och vänster.

Med detta sagt tycker jag också att det haltar lite att Xander skulle vara den som ligger bakom det hela, och framför allt att han inte tycks känna några skuldkänslor för de han indirekt har mördat. Ingen annan håller honom som sagt heller ansvarig... Men om det måste vara någon, så hellre en Xander med dunkla motiv än en Dawn som bara skulle avfärdas med att hon är ung, dum och aldrig borde ha introducerats.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Tinwiel » mån nov 29, 2004 13:26

sharatec skrev:
Tob skrev:Visst, och det är inte där fokus ligger, men just därför skulle det inte varit någon betydelse om det hade varit någon annan, tex. Dawn.


Beg to differ. Folk - inte främst här på forumet - har konsekvent hackat på Dawn sedan hon introducerades (det svider uppenbarligen att se en realistiskt skriven tonåring, dessutom med problem som ingen någonsin kan relatera till) och enligt mig skulle det bara ha gett dem vatten på sin kvarn att det var hon som låg bakom Sweets ankomst. Dawn är inte mer blåst än Xander, och har uppenbarligen vetat att Buffy är dråparen i många år; jag ser det inte som mer trovärdigt att hon skulle frammana demoner till höger och vänster.

Med detta sagt tycker jag också att det haltar lite att Xander skulle vara den som ligger bakom det hela, och framför allt att han inte tycks känna några skuldkänslor för de han indirekt har mördat. Ingen annan håller honom som sagt heller ansvarig... Men om det måste vara någon, så hellre en Xander med dunkla motiv än en Dawn som bara skulle avfärdas med att hon är ung, dum och aldrig borde ha introducerats.


Jag menar inte att man behöver hacka på Dawn, visst gör hon dumma saker för att hon är ung, och hon vet att Buffy är the Slayer, men hon råkade ändå "bjuda in" Harmony i ett av avsnitten i s 5. Men i s 6 är hon lite äldre och klokare, så visst , hon borde inte vara så dum att hon frammanar Sweet, men man skulle kunna tänka sig ändå att hon kan göra en sån sak. Inte Xander. Att han frammande demonen för att han trodde att det skulle hjälpa honom i förhållandet med Anya, visst det är ett rimligt motiv om han hade varit nån annan och inte visste om att sånt aldrig funkar. Hur skulle en spell eller demon eller sång och dans hjälpt honom med Anya egentligen? Nä, dumt. Missförstå mig inte nu, jag ääälskar OMWF, men det här stör jag mig på. Jag förstår att Xander är förvirrad och desperat över hur han ska lösa hela äktenskapsgrejen, och såna känslor kan få vem som helst att göra dumma saker, men inte på detta sätt. Xander har försökt lösa saker genom love spells förut och han vet hur det brukar sluta....
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Eisa » mån nov 29, 2004 15:27

igår för första gången tittade jag på buffy istället för spike (det är så svårt att slita blicken från honom=) under RIP. det var intressant...*hummar*
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav noike » mån nov 29, 2004 16:46

sharatec skrev:Men om det måste vara någon, så hellre en Xander med dunkla motiv än en Dawn som bara skulle avfärdas med att hon är ung, dum och aldrig borde ha introducerats.


Dessutom, hela vem frammanade Sweet-segmentet är ett dåligt förklätt exempel på "förväxlingskomedi vars poäng kanske inte stämmer överrens med någon av karaktärerna men det är roligt ändå så vi kör på det ändå."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » mån nov 29, 2004 18:54

Eisa skrev:igår för första gången tittade jag på buffy istället för spike (det är så svårt att slita blicken från honom=) under RIP.

Det här problemet har jag också hela tiden. Tur att man kan backa och se om kapitlet flera gånger :D !

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tis nov 30, 2004 9:49

Nyx skrev:
Eisa skrev:igår för första gången tittade jag på buffy istället för spike (det är så svårt att slita blicken från honom=) under RIP.

Det här problemet har jag också hela tiden. Tur att man kan backa och se om kapitlet flera gånger :D !


:D Alla har vi våra kors att bära eller vad säger man, dagens I-landsproblem kanske.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Mr_Jack » ons dec 22, 2004 19:11

en liten detalj som jag inte lagt någon vikt vid tidigare men som nog är det underbaraste i hela avsnittet är Giles smile precis efter "hey i've died twice".

Avsnittet är verkligen ett av dom bästa, jag hade knappt några förväntningar på det eftersom jag hade hört att det skulle vara en musikal, och jag avskyr musikaler, men detta är verkligen obeskrivligt bra.
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav RalfiParpa » tis dec 28, 2004 22:12

Hej. Det här är ju ett ganska trevligt avsnitt. Allt jag tycker om det har redan sagts så jag sparar på mina fingertoppar.

Vill istället ta upp det jag gillar mest i avsnittet som inte har med sång eller dans att göra:
"Respect the cruller. And tame the donut!"
Skadligt roligt om man har sett Magnolia.

Tio (lät bli att rösta då tio inte var ett alternativ och jag inte tycker avsnittet förtjänar elva).
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Zaxx » ons dec 29, 2004 0:48

Gaspode gjorde mig uppmärksam på att det var exakt 1år och en dag sedan jag såg OMWF första ggn!... Det känns som om jag kunnat låtarna hela livet!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Yog-Sothoth » tis jan 04, 2005 18:59

Haha, nu upptäckte jag en rolig grej på soundtracket - i slutet på The Parking Ticket sjunger hon "Hey, I'm not wearing underwear". Det har jag missat tidigare, man hör inte det i avsnittet.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » tis jan 04, 2005 20:53

Yog-Sothoth skrev:Haha, nu upptäckte jag en rolig grej på soundtracket - i slutet på The Parking Ticket sjunger hon "Hey, I'm not wearing underwear". Det har jag missat tidigare, man hör inte det i avsnittet.

Lyssnar man på soundtracket så hör man även mer i början av låten också. Helt klart min favorit från avsnittet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » tis jan 11, 2005 16:28

FEEEEEEEELLLLLLLLLLLLL *ta bort* tack=)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Binchy » fre jan 14, 2005 20:51

Helt underbart avsnitt, har sett det tre gånger idag, eller snarare lyssnat. Har spelat avsnittet medan jag vattnat växter, städat osv, och sprungit till TV:n när favo-låtarna kommer, Taras Under your spell och Giles Standing in your way. Har föresten rusat till TV: nästan varenda gång de börjat sjunga. Eftersom maken var på jobbet, har jag sjungit med hela tiden också, han tenderar att låta skumt när jag sjunger med, stupid him :evil: . Är det någon annan än jag som när Sweet sjunger "you've been swell" fått skumma asociationer av hans handrörelse och ordet Swell? Eller är det bara jag här som har snuskig fantasi (tror inte det med tanke på vad jag har läst hittills :D )?

När jag läste Shetanis inlägg om att JM var lika gammal som Shetanis mamma, så kände jag mig genast jättegammal. Jag är 7 år yngre än JM och 15 år yngre än ASH, däremot är jag 16 år äldre än Michelle T. Så att tycka att hon är sexig (om jag nu hade varit av manligt kön) skulle kännas som barnarov, men Giles däremot, han kan vara riktig sexig ibland, för att inte tala om Spike och Angel (Angel och jag är lika gamla, eller jag menar David Boreanaz, jag är inte 243 år gammal :oops: ).

Ai, bra killar är värda att hålla kvar vid. Jag har haft min i snart två decennier också, 18 år till hösten. Vi var 18 när vi träffades så det blir halva livet med honom. Vi firade vår tioårsjubileum med att gifta oss.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » fre jan 14, 2005 21:55

Binchy skrev:Helt underbart avsnitt, har sett det tre gånger idag, eller snarare lyssnat. Har spelat avsnittet medan jag vattnat växter, städat osv, och sprungit till TV:n när favo-låtarna kommer, Taras Under your spell och Giles Standing in your way. Har föresten rusat till TV: nästan varenda gång de börjat sjunga.


Då är det bara att köpa soundtracket. Om inte den bästa, så åtminstone den mest om (och om, och om)-lyssnade skiva jag har köpt på många, många år.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » lör jan 15, 2005 8:26

Har mitt soundtrack utlånat och börjar minst sagt på abstinens. Kan inte se avsnittet heller eftersom s6 = utlånat! :( All den här konverteringen tär på krafterna... ;)
Men å andra sidan är det inte helt fel att det snart kryllar av Buffaholics här i Umeå... Jag känner mig som en ond alien som tar över fler och fler hjärnor i min strävan efter World Domination.

's all good. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron