1x06 The Pack

Här pratar vi mest om Säsong 1

Så här jäkla bra:

1
2
4%
2
2
4%
3
1
2%
4
9
17%
5
8
15%
6
5
9%
7
12
22%
8
9
17%
9
2
4%
10
4
7%
 
Antal röster : 54

Inläggav Mr Chase » tis mar 09, 2004 13:28

Noggster skrev:Och det är klart vi uppskattar dina recensioner, helt underbara pauser från allt skitsnack vi sysslar med här.

*sträcker stolt på mig av berömmet och förbereder en återgång till saltgruvorna för att intjäna livets nödtorft*
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Tob » sön sep 12, 2004 15:39

The Pack var ett sådant där "nja avsnitt" första gången man såg det. Jag tror faktiskt tom att det var ett av dessa avsnitt som jag såg när Tv4 sände det, och som sagt var jag slutade ju. Antagligen ett avsnitt som skulle få en hel del att sluta se Buffy.

Nu när jag ser om det så finner jag stort nöjde i det. Något jag har märkt efter att ha sett hela serien är hur roligt det är att se en karaktär spela någon helt annan personlighet. Nick Brendon får här spela någon som ligger långt ifrån hans vanliga roll. Han får spela ond, vilket han gör riktigt bra. Hade inte haft något emot att se Brendon i någon riktig psykopat roll. Det skulle kanske inte fungera då man hela tiden skulle relatera till Xander. Alyson Hannigan visar här prov på fint skådespeleri, speciellt när Xander förnedrar och förudmjukar henne. Det känns stabilt hela tiden.

Principal Flutie fick säga adjö här. Just sättet han blir dödad är nog något som skulle kunna skrämma bort en del nya tittare. Det känns fruktansvärt b att låta en rektor bli uppäten av 4 stycken Hyeana besatta studenter. I efterhand så är det ett lysande exempel på vad man vågar göra i serien.

Ett mellanavsnitt och skall jag vara ärlig så vet jag inte riktigt vad jag tycker. Sevärt och en del roliga detaljer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav malavel » sön sep 12, 2004 17:37

Jag älskar repliken 'They ate Principal Flutie?' Så hysteriskt roligt att rektorn blev uppäten av fyra studenter.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » sön okt 03, 2004 19:26

Jag tyckte att det var kul att se Xander som tuffing, han var riktigt cool.
Har för mig att jag tyckte att detta var ett bra avsnitt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Magga » mån okt 04, 2004 16:32

har inte mycket för detta avsnitt
visst, Xander blir snyggare (av nån konstig anledning)
men annars är det dåligt.
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav Jhonny » sön okt 10, 2004 4:03

jättekul avsnitt det här ju :)
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav Angelus » sön okt 31, 2004 23:16

Vad skall man säga...Xander storspelar!
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav Mudbath » tor nov 25, 2004 23:53

Angelus skrev:Vad skall man säga...Xander storspelar!


Det kan jag hålla med om. Jag älskade att se hur han rörde sig, hur han såg sig omkring etc. riktigt kul att se. Men själva avsnittet i sig var väl ingen höjdare. En svag 5:a får det av mig.
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Pazuzu » lör nov 27, 2004 22:10

Återigen en femma i betyg, dock en stark sådan. Avsnitt med Xander goes bad boy, tenderar blir bra och ett exempel är The Wish som är ypperligt bra (spoiler 3x09). The pack är lite töntigt å ena sidan, men å andra sidan har det mycket roliga stunder.

Tyvärr har jag inget minne av vad jag tyckte när jag såg det för första gången på TV4, men jag slutade inte titta på BtVS i varje fall. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav noike » sön nov 28, 2004 0:46

Pazuzu skrev:Tyvärr har jag inget minne av vad jag tyckte när jag såg det för första gången på TV4, men jag slutade inte titta på BtVS i varje fall. ;)


Du hade du mer smak än adolvsson i varje fall. Det här avsnittet fick honom att sluta fram till dess att jag tjatat och gett honom en näve videoband.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav xAMNESIAx » fre dec 03, 2004 20:28

Helt klart bättre än TP. Hyfsat brutalt avsnitt, vilket enbart är positivt. Ger avsnittet en lite ruggig känsla. Defenitivt bra spelat av Brendon.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Lipton » ons dec 08, 2004 7:36

Det här är också ett bra avsnitt, kul att se Xander med attityd. Synd på en trevlig rektor.

Synd bara att man inte får se lite mer av den. Attityden.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Emily » fre dec 10, 2004 20:15

Det här är faktisk första avsnitt av Buffy som jag såg.
Och jag blev hooked right away. Så den kan inte vara sååå dåligt.
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Mr_Jack » ons dec 29, 2004 14:36

the pack är ändå ganska bra, tack vare xander. Men som sagt resten av hans gäng suger ju totalt. Och som också sagt så är det synd på en trevlig rektor.

caffeineaddict skrev:Top 5 S1:

1. Prophecy Girl
2. Nightmares
3. Angel
4. Welcome to the Hellmouth
5. The Pack

Sådeså!


nästan

1. Prophecy girl
2. Puppet Show
3. Welcome to the hellmouth
4. Angel
5. The Pack
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav jvc_man » sön jan 02, 2005 3:33

Mycket mycket bra avsnitt, gillade det starkt! Xander spelar väldigt bra i detta avsnittet och storyn é lite råare och tuffare, bra med variation!
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Binchy » ons jan 05, 2005 12:47

Inte ett av mina favoritavsnitt, men det har sina ljuspunkter det med. Giles min när han fattar att hyenaskötaren är den som är ansvarig. Den stackars grisen, och Xanders kommentar "was he cooked and called bacon?"

Buffy: Suddenly the animals seem shiny and new.

Åh, vad unga de är den här säsongen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Glorificus » lör jan 15, 2005 8:34

Binchy skrev:Åh, vad unga de är den här säsongen.


Mmm, och det är ganska otroligt hur bra Nick Brendon är i det här avsnittet med tanke på att Xander var hans första skådespelarroll.

The Pack var ett av de första avsnitt som jag blev riktigt imponerad av - innan jag insett hur bra serien är.

Hyenor är dessutom med på min topp-fem bland saker jag är rädd för. Jag har till och med träffat några på riktigt en gång när jag var yngre. *iih*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav CheeseGuy » tis feb 01, 2005 11:50

Det här är faktiskt ganska bra trots allt. Det bästa är att Flutie blir uppäten, vilket var ett riktigt härligt WTF!?-ögonblick när jag såg serien på fyran för lääänge sen. Dessutom finns det som vanligt gott om roliga repliker och fint skådespeleri. I övrigt är avsnittet halvdåligt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav A bear » sön jun 12, 2005 18:28

Även om själva grundförutsättningen - hyenor som metafor för mobbare - känns mer än lovligt fånig, så är avsnittet värt det för scenerna mellan Xander och Willow. Det är väl första avsnittet som verkligen sätter fokus på deras vänskap, och även om Willows förhållande till Xander fortfarande är lite väl överförälskat (och att vi här får veta att Xander vet om det, vilket gör hans beteende i resten av s1 lite underligt) så gillar jag de bitarna väldigt skarpt. Det är väl egentligen första avsnittet där både Hannigan och Brendon får visa lite egna skådespelartalanger snarare än att reagera på saker som händer runt dem, och det gör de väldigt bra.
WILLOW: You remember, you fail math, you flunk out of school, you end up being the guy at the pizza place that sweeps the floor and says, "Hey, kids, where's the cool parties this weekend?" We've been through this.
(s4)
Sen att Xander faktiskt blir den killen ett tag gör ju inte saken sämre.

Sen är det ju också anmärkningsvärt att det här är första gången Buffy dödar en annan människa. Man kanske kan tycka att Giles borde haft åtminstone en chans mot djurskötaren (s2)
Ripper mot en skäggskalle i klänning? Puh-leese.
men överhuvudtaget verkar ju Giles ha något problem med innerörat som gör att han svimmar väl enkelt i s1.

RIP Mr Flutie. Så går det om man har foton av sig själv på skrivbordet.

GILES: Xander's taken to teasing the less fortunate?
BUFFY: Uh-huh.
GILES: And, there's been a noticeable change in both clothing and demeanor?
BUFFY: Yes.
GILES: And, well, otherwise all his spare time is spent lounging about with imbeciles?
BUFFY: It's bad, isn't it?
GILES: It's devastating. He's turned into a sixteen-year-old boy. 'Course, you'll have to kill him.


(Och förresten - skulle ens det mest sadistiska zoo gå med på att förvara hyenor i en mörk grotta? Är inte de savanndjur?)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav JRT » fre jun 17, 2005 17:41

Oh, Buffy, the hyena in him didn't...
Översättning: Inte hyenan i honom väl?

Um...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav eponinethen » fre jun 17, 2005 20:08

The Pack var ett av de första Buffy-avsnitt jag minns att jag såg, innan jag gillade serien. Kan inte säg att jag tycker att det är ett jättebra avsnitt, men ett av de bättre i säsong 1, möjligtvis, jag gillar det på något sätt... Willow är ju även extremt cool i det här avsnittet.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » lör jun 18, 2005 14:21

jag tycker detta avsnittet är riktigt äckligt.
månniskor som är besatta är skrämmande. mer än en vampyr som går att poofa...
och ja xander är bra här!!

annars tänkte jag mest på att jag kände igen den mörkhåriga lite krullhåria killen i xanders "gäng"
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav ttias » mån jun 20, 2005 16:15

Det här är så bra. Det var det här avsnittet som fick mig börja titta. Håller fortfarande nu när jag såg reprisen på femman. B-skräck bra story, snyggt överdrivet foto när packet går runt och ser ut som något från mtv och lyssande att de äter upp rektorn. *sweet*
Det gör ont...
Användarvisningsbild
ttias
Minion
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 15 okt 2004
Ort: gbg

Inläggav The Buffster » sön jun 26, 2005 21:01

The Pack är underbart bra samtidigt som det är ganska dåligt. Vilket nog gäller för många av säsong 1s avsnitt. Att dom blir besatta av hyenor är väl okej som story, men han som jobbar på zooet (ingen aning om hur man stavar det) och hur det utvecklas gillar jag inte, känns onödigt att han var ond. Han ger det hela en lite b-ig känsla som avsnittet annars hade sluppit, han hade egentligen inte behövt vara med alls. Men nu till det som är bra för det är mycket roligare att skriva om egentligen. Att dom faktiskt äter upp Mr. Flutie är ren och skär briljans. Jag älskar det. Sen så vet man ju nu att en uppäten Flutie innebär att han ersätts av Snyder och det får mig givetvis att jubla av lycka!

Maskoten Herbert är söt, och Fluties entusiasm är rolig att se. Scenen när The Pack vandrar om kring på skolan gillar jag också. Xander beter sig konstigt på The Bronze är också hysteriskt roligt. Willow visar att hon är världens sötaste någonsin (vilket hon lyckas med i nästan varje avsnitt) och det gör ONT när Xander gör henne ledsen. Att han sedan får rädda henne och visa att han verkligen tycker om henne (fast det visste man ju redan) känns fint.


Favoritcitat:

Buffy: I didn't notice anything. But then again I'm not as hyperaware of him as, oh, say, for example, you.
Willow: Hyperaware?
Buffy: Well, I'm not constantly monitoring his health, his moods, his blood pressure...
Willow: 130 over 80!
Buffy: You got it bad, girl!


Xander: Yeah. What is this crap?
Buffy: Well, it *was* my buttery croissant.
Xander: Man, I need some food! Birds live on this! What?


Willow: Good! That'll show 'em. Did it show 'em?
Buffy: They didn't hurt him, did they?
Giles: They, uh... ate him.
Buffy: They ate Principal Flutie?
Willow: Ate him up?
Giles: The, uh, official theory is that wild dogs got into his office somehow. There was no one at the scene.


Betyg: 4/10

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav fripp21 » ons dec 07, 2005 1:56

Shiny and new.

Va fasen, kommer det vara så här under hela första säsongen? Varannat avsnitt lite bättre och varannat klart sämre...

Det intressanta med avsnittet är givetvis Xanders hyena. Det var skoj till att börja med. Jag som saknat en mer allvarlig Xander. Men detta var ju inte en allvarlig Xander, detta var en besatt hyena. Episoden utvecklade varken Xander's karaktär eller historien i stort (hoppas jag).

Detta avsnitt känns väldigt mycket som ett stickspår som går in till slutet av stickspåret.

Ja ja, de sa shiny igen i alla fall. Var det Buffy som sa det denna gång?

Betyg 4
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav OhMySpike » lör dec 31, 2005 18:31

Det här är enligt mig, det bästa avsnittet i säsong 1. Vet inte riktigt varför jag tycker så, men tycker det är spännande att se Xander vara lite tuff :D
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav AKS » lör dec 31, 2005 18:56

Xander = sexy då han är hyena. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav OhMySpike » lör dec 31, 2005 18:59

AKS: Jag håller med dig helt och hållet ;)
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav Binchy » sön jan 01, 2006 19:38

AKS skrev:Xander = sexy då han är hyena. :)


Spoiler 2:20
Han är rätt sexy i Go Fish också, när han kommer ut i bara badbyxorna - tills han blir självmedveten igen...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 20:08

Binchy skrev:
AKS skrev:Xander = sexy då han är hyena. :)


Spoiler 2:20
Han är rätt sexy i Go Fish också, när han kommer ut i bara badbyxorna - tills han blir självmedveten igen...


Jag håller med dig helt och hållet
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron