Lista era topp tio ANGEL avsnitt.. SPOILERS HELA SERIEN

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav VelocityBoy » mån nov 01, 2004 15:50

RalfiParpa skrev:Buffy var inte inlagd för att fiska tittarsiffror utan för att de faktiskt hade en väldigt bra historia om det komplicerade förhållandet som är Angel/Buffy.


Jag tycker att en storyn där en samurajdemon dyker upp ifrån ingenstans för att döda Angel vars blod råkar ha effekten att vampyrer förvandlas till människor känns som en ganska unken fanfiction (jämför med den mycket snitsigare lösningen i "Something blue")... allt det för att få visa Angel och Buffy tillsammans, för min del känns det som ett extremt publikfrieri.
Senast redigerad av VelocityBoy mån nov 01, 2004 16:01, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 15:58

RalfiParpa skrev:Våra smaker är lika okompatibla som Wesley och Cordelia sexuellt. Nåja, ska vi göra upp med en gammal hederlig sten-sax-påse?


Varför inte en match poohsticks?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » mån nov 01, 2004 16:12

Det får bli en topp 12 istället. Har ändå arbetat ner från 28 avsnitt med stor potential att hamna på listan och uteslutit ännu fler...

1. Reunion (2x11)
Hamnar tillslut i toppen. Det här avsnittet har det mesta. Drusilla och Darla, många bra scener och en MYCKET mörk sinnesstämning hos Angel. "And yet somehow, I just can't seem to care."

2. Orpheus (4x15)
Alldeles utmärkt. Vi har Faith och Willow, vi har Angelus och en mycket underhållande mindwalk. It's all good.

3. Reprise (2x15)
Ett oerhört bra avsnitt med temat desperation och hopplöshet. "Don't make me move you", "I'm a vampire - look it up." Angel har nu försvunnit iväg så långt att han iskallt hotar Cordelia och ingen tvivlar väl på att han faktiskt skulle sopa iväg henne om hon stått kvar. Slutet, mycket snyggt med deja vu-känsla.

4. The Trial (2x10)
Mycket bra avsnitt, håller bra tempo hela tiden och har en oerhört fin slutscen... med en twist. What's not to love.

5. Soulless (4x11)
Det här är mycket bra. Visserligen mer prat än action, men det gör inget. Här får vi nästan ett helt avsnitt som visar Angelus skicklighet och förkärlek till mental tortyr, suveränt.

6. To Shanshu in LA (1x22)
Utmärkt säsongsavslutning. Både action och starka scener väl blandade. Utveckling för alla i huvudtrion. Mycket snygg scen där Angel hugger av Lindsay handen.

7. Lullaby (3x9)
Är lite osäker på om det hör hemma såhär högt upp, men jag tycks återkomma till det hela tiden så det får bli så. Hela biten från det att Holtz går genom det brinnande Caritas till slutet är oerhört bra. Hela avsnittet håller bra tempo och innehåller mycket trevligt.

8. Eternity (1x17)
Ett lite oväntat avsnitt här kanske. Jag tycker dock att det är mycket bra. Underbara Angelusscener på slutet men jag gillar även andan i hela avsnittet. Angels osäkerhet, Wesleys lugna och snygga handlande (karaktären har redan växt MYCKET) och Cordelias oro och räddning på slutet. Hon kan minsann spela när det behövs.

9. Not Fade Away (5x22)
En bra avslutning även om den gärna fått vara i två delar. (VARFÖR ett helt avsnitt om Numero Cinco-snubben när det kunde blivit en tvådelad avslutning?!) Tempot är högt, fighterna snygga, flera starka scener.

10. Forgiving (3x17)
Tungt och mörkt avsnitt. Säger bara slutscenen - den sammanfattar Angel sinnesstämning för hela avsnittet oerhört bra. Tortyren av Linwood, inställningen till att vrida nacken av Lilah ifall det behövdes... mycket bra.

11. Damage (5x11)
Utmärkt avsnitt om "slayer gone bad" i annan tappning än Faith. Andrews gästspel, Sunnydalegänget nämns och det innehåller en riktigt bra scen mellan Spike och Angel i slutet.

12. Five by Five & Sanctuary (1x18+19)
Två mycket bra avsnitt som måste få stå tillsammans med tanke på vad de tar upp. Vi får se slutet på Faiths evil spree och början på hennes road to redemption. Buffy är oerhört sårande och orättvis i Sanctuary, men det passar faktiskt mycket bra. Tillbakablickarna till Borsa 1898 höjer de också.

De 18 bubblarna:
Shells, Lineage, Salvage, Release, Sleep Tight, Somnambulist, Darla, Power Play, Dear Boy, Are you now or have you ever been, A Hole in the World, Apocalypse Nowish, Destiny, I Will Remember You.

Säsongrankning:
Säsong 2
Säsong 4
Säsong 5
Säsong 3
Säsong 1 (motvilligt)
Senast redigerad av JRT sön nov 14, 2004 15:16, redigerad totalt 1 gång.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » mån nov 01, 2004 16:19

noike skrev:Av de du räknar upp ser jag bara Happy Aniversiery som dåligt, resten finner jag underhållande.


Samma här, Shroud of Rahmon är nära att komma med bland mina bubblare.

Snacka om att denna tråden drogs igång på nytt :D

Borde nog göra en lista med kommentarer snart..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav JRT » mån nov 01, 2004 16:21

RalfiParpa skrev:[quI säsong ett och två av Angel var i princip var tredje avsnitt underkänt, kanske inte på "Go Fish"-nivå men fortfarande inga avsnitt man vill se om. Minns "Happy Aniversary", "Blood Money" (värsta sömnpilltret), "Bachelor Party", "The Shroud of Rahmon", "The Ring" m.fl.


Det är din åsikt - jag håller inte alls med. Av de du räknar upp ser jag bara Happy Anniversary som dåligt, för övrigt det enda avsnittet i säsong 2 som jag tycker är dåligt. Shroud of Ramon kommer precis utanför min utgallring till topplistan.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » mån nov 01, 2004 16:24

JRT: Samma tanke :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav RalfiParpa » mån nov 01, 2004 16:24

JRT skrev:8. Eternity (1x17)
Ett lite oväntat avsnitt här kanske. Jag tycker dock att det är mycket bra. Underbara Angelusscener på slutet men jag gillar även andan i hela avsnittet. Angels osäkerhet, Wesleys lugna och snygga handlande (karaktären har redan växt MYCKET) och Cordelias oro och räddning på slutet. Hon kanminsann spela när det behövs.


Mest bra på grund av alla meta-referenser.
"They think I'm the character that I play" är ju något som David Boreanaz och Sarah Michelle Gellar säkerligen tänkt många gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav JRT » mån nov 01, 2004 16:25

sus@n skrev:JRT: Samma tanke :D


Great minds... :)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav JRT » mån nov 01, 2004 16:27

RalfiParpa skrev:
Mest bra på grund av alla meta-referenser.
"They think I'm the character that I play" är ju något som David Boreanaz och Sarah Michelle Gellar säkerligen tänkt många gånger.


Säkerligen! Och ja, det bidrar också till att avsnittet får komma må min lista.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav AKS » mån nov 01, 2004 20:10

Håller med RalfiParpa om Happy Anniversary som är riktigt jäkla dåligt (ett av de fem sämsta i hela Buffyverse), Blood Money som är riktigt jäkla tråkigt och The Shroud of Rahmon som har visst underhållningsvärde, men inte mycket (är dock långt ifrån dåligt, men ännu längre ifrån en plats på en tio-i-topplista).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » mån nov 01, 2004 20:25

AKS: Jag håller med...

Sammantaget tycker jag att Angel kanske är en aning jämnare än Buffy men att den väldigt sällan når de toppar som Buffy når flera gånger per säsong...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » mån nov 01, 2004 21:27

Jag är väl en av de få som anser Angel vara lika bra och i vissa avseende bättre än Buffy. För att beta av några få punkter som tagits upp:

1 - I will remember you är så jäkla överbra så jag vet inte vart jag ska ta vägen :)

2 - Angel är jämnare men Buffy har fler "special-avsnitt" såsom Hush, omwf, restless vilket gör att de båda är suveräna men på olika sätt.

3 - Eternity är inte speciellt bra

*puh* jobbet avklarat.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 21:31

Off skrev:Jag är väl en av de få som anser Angel vara lika bra och i vissa avseende bättre än Buffy.

Hear! Jag viftar med mitt Angel-plakat också.

2 - Angel är jämnare men Buffy har fler "special-avsnitt" såsom Hush, omwf, restless vilket gör att de båda är suveräna men på olika sätt.

Dessutom med deras mer fokuserade inriktning så hade specialavsnitt inte passat in ordentligt. Det är inte alltid de passar in i Buffy heller.
Senast redigerad av noike mån nov 01, 2004 22:05, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav RalfiParpa » mån nov 01, 2004 21:45

VelocityBoy skrev:Sammantaget tycker jag att Angel kanske är en aning jämnare än Buffy men att den väldigt sällan når de toppar som Buffy når flera gånger per säsong...


Det sammanfattar vad jag tycker ganska bra.
Skönt med lite sympati också.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav JRT » mån nov 01, 2004 22:02

Off skrev:Jag är väl en av de få som anser Angel vara lika bra och i vissa avseende bättre än Buffy.


Vi är några här som tycker det i alla fall!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tinwiel » mån nov 01, 2004 23:53

ok, med hänvisning till diskussionen ovan så måste jag säga att jag gillar Buffy mycket bättre, och jag skulle kunna komma med många motiveringar men det inlägget skulle bli så långt och passar säkert bättre i nån annan tråd. Det är dessutom bara min högst personliga smak och inte alls baserat på några högskolepoäng. ;)

En lista över dom bästa Angel-avsnitten var inte lätt, och jag måste säga att jag har bara sett säsongerna och avsnitten en gång, så listan kan ändras efter en andra genomgång... But here we go!

1. Damage. 5x11. Kanske tycker jag om det här avsnittet så mycket för att det innehåller så många Buffy-referenser. Eller så gillar jag det bara för att det är så bra helt enkelt, med en gripande historia och den stackars slayern och Andrew, som jag skrattar åt bara jag ser honom men han är ändå är en komplex karaktär. ("no problem brother. You're a troubled hero. Creature of the night. El creatro de noche")

2. A Hole in the World. 5x15. :eek: Neeej, men men .. Fred dör, det var en av de sorgligaste dödscenerna jag någonsin sett... Stackars Wesley..

3. Orpheus. 4x15. Faith är så cool, i alla fall när hon inte är evil Faith, och tillbakablicken med Angelus diskussion var väldigt intressant.

4. Forgiving. 3x17. Oj hjälp vad jag tappade andan i slutscenen! :eek:

5. Dad. 3x10. Jag kan inte hjälpa det, men jag gillar Angel med bebisen. Det är hjärtskärande på nåt sätt...

6. Soulless. 4x11. Angelus är läskig, man ryser på ryggen, och vilken manipulatör han är...

7. Lineage. 5x07. Wesley, Wesley, när han skjöt sin far när han trodde att han skulle skada Fred, jag saknar ord, det var desperation och smärta och kärlek, och jag kunde som vanligt inte andas på flera minuter. Plus Spikes replik såklart: I can explain. Apparently when "Percy" here was younger, he used to be known as "Head boy". Väldigt roligt. :)

8. Shells. 5x16. Fortsättning på storyn från "A hole in the world" och samma motivering som den.

9. You're welcome. 5x12. Cordelia och slutscenen när hon måste gå är bitterljuv på nåt sätt men hon fick ett värdigt avslut tycker jag. Sen fick ju Lindsey vara med och fightas..

10. Not fade away. 5x22. Spike läser poesi på en pub. Wesley dör och "Fred" är där med honom, så vackert. Jag tyckte om avslutningen, jag kan ju i alla fall låtsas att Spike, Angel och Illyria överlevde.

Bubblare (som lika gärna kunnat vara med på listan, faktiskt): Release, Origin, Sleep tight, Salvage, Time bomb, Loyalty, Five by five, Sanctuary, I will remember you, Dead end.

Säsongslista:
1. Säsong 5.
2. Säsong 3.
3. Säsong 4.
4. Säsong 1.
5. Säsong 2.
Senast redigerad av Tinwiel tor nov 25, 2004 12:24, redigerad totalt 1 gång.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » tis nov 02, 2004 2:10

Efter att ha sett serien en gång och därav varje avsnitt en gång (undantag ett par av avsnitten i första säsongen) så är det otroligt svårt att plocka ut och gradera några avsnitt. Det var mycket enklare att gruppera avsnitten i Buffy, om det är ett tecken på att jag förmodligen tycker Buffy är bättre. Det engagerar mig mer och därav lägger man det i minnet på ett helt annat sätt. Det kan också vara så att Buffy har fler avsnitt som står ut. Riktiga säsongsarcar med riktiga säsongavslutare hjälper även till mycket. Då har man alltid något att referara till. (Detsamma gäller för säsongsöppnare) I Angel så är säsongavslutarna mer som "vanliga" avsnitt. Hursom helst tänkte jag göra en liten enkel utagning säsongsvis, jag plockar med avsnitt som eventuellt skulle kunna finnas på en topp 10 placering i framtiden.

Säsong 1

I will remember you
Five by Five
To Shanshu In LA

Säsong 2

The Trial
Reunion
Redefinition
Reprise

Säsong 3

Fredless
Lullaby
Forgiving
Tomorrow

Säsong 4

Deep Down
Apocalypse Nowish (Rain of Fire)
Habeas Corpses
Salvage
Release
Orpheus
Home

Säsong 5

Destiny
Damage
A Hole in the World
Underneath
Underneath
Not fade away

Egentligen skulle varje avsnitt från A hole in the world ur femte säsongen kunna platsa, då jag tycker avslutningen i säsong 5 är oerhört stark.


Säsongerna

Säsong 4
Säsong 5
Säsong 3
Säsong 2
Säsong 1

Det stora frågetecknet här är förstaplaceringen, i dagsläget känns det ändå som säsong 4 är strået vassare då jag älskar den många gånger kolsvarta stämningen i serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » tis nov 02, 2004 11:27

JRT skrev:
Off skrev:Jag är väl en av de få som anser Angel vara lika bra och i vissa avseende bättre än Buffy.


Vi är några här som tycker det i alla fall!


Räkna in mig med!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » ons nov 03, 2004 22:08

Moi aussi!

Jag brukar vela kring det här, men jag kan i alla fall säga att jag tycker att Angel är lika bra som Buffy. Ingen skillnad i kvalité o dyl. Ibland tycker jag faktiskt att Angel är bättre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Johannah » tor nov 25, 2004 1:43

Oh, jag vill också skriva en lista! Dock måste jag göra en omtitt av hela serien och skriva anteckningar efter varje avsnitt. Pga mitt sträcktittande har jag väldigt svårt att skilja på avsnitten och vad som hände i vilket avsnitt. Men listan kommer. Ser fram emot det. Och jag kan nästan garantera att den inte kommer att se ut som någon av de här ovan.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav nikozar » fre nov 26, 2004 2:45

sus@n skrev:
JRT skrev:
Off skrev:Jag är väl en av de få som anser Angel vara lika bra och i vissa avseende bättre än Buffy.


Vi är några här som tycker det i alla fall!


Räkna in mig med!


Kan lätt räkna in mig också
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav noike » fre nov 26, 2004 2:57

Så en stor andel här tycker att Angel som helhet är bättre än Buffy och att Buffy S6 är den bästa. Vi är ett väldigt underligt forum.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre nov 26, 2004 3:44

Simply the best!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » fre nov 26, 2004 3:49

Off skrev:Simply the best!


Jag kan inte argumentera emot det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Lista era topp tio ANGEL avsnitt.. SPOILERS HELA SERIEN

Inläggav sus@n » sön apr 03, 2005 9:44

Dags för en ny lista då man har sett hela serien ( :cry: )


*1* Not Fade Away
*2* A hole in The World
*3* Shells
*4* Orpheus
*5* Redefinition
*6* The Girl in Question
*7* You're Welcome
*8* Spin The Bottle
*9* Apocalypse, Nowish
*10* Birthday


Bubblare:
Forgiving
Waiting In The Wings
Guise Will Be Guise
Home
Deep Down


Säsongrankning:

1) Säsong 4
2) Säsong 3
3) Säsong 2
4) Säsong 5: Fantastisk bra på enskilda avsnitt men som hel säsong...njaa
5) Säsong 1
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav OnlyHaveEyesForYou » mån apr 04, 2005 20:00

1. A Hole In The World
2. You're Welcome
3. Awakening
4. Lullaby
5. Not Fade Away
6. Hero
7. Birthday
8. Lullaby
9. Judgement
10. Damage

Säsonger:
1. 5
2. 3
3. 2
4. 1
5. 4[/list]
Användarvisningsbild
OnlyHaveEyesForYou
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 04 apr 2005

Inläggav eynosh » mån apr 04, 2005 20:09

Då jag sträcksåg hela Angel (5 säsonger på ca 20 dagar) kommer jag inte ihåg specifika avsnitt. Får väl bli en omtitt snart.

Säsongerna kan jag dra däremot:
2
5
3
1
4

Motivering: S1 konkurrerar starkt med S3, men pga av att Fred introduceras måste jag håll S3 högre. S2 är klart bäst då grunden läggs här för hela serien, S4 sist då jag hatar arcen med Connor och Holz (förutom tillbakablickarna då).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav eynosh » mån apr 04, 2005 20:09

Då jag sträcksåg hela Angel (5 säsonger på ca 20 dagar) kommer jag inte ihåg specifika avsnitt. Får väl bli en omtitt snart.

Säsongerna kan jag dra däremot:
2
5
3
1
4

Motivering: S1 konkurrerar starkt med S3, men pga av att Fred introduceras måste jag håll S3 högre. S2 är klart bäst då grunden läggs här för hela serien, S4 sist då jag hatar arcen med Connor och Holz (förutom tillbakablickarna då).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav sharatec » tis apr 05, 2005 11:31

OnlyHaveEyesForYou skrev:1. A Hole In The World
2. You're Welcome
3. Awakening
4. Lullaby
5. Not Fade Away
6. Hero
7. Birthday
8. Lullaby
9. Judgement
10. Damage


Lullaby må vara bra, men så bra att det förtjänar både plats 4 och 8...? ;)

Inget illa ment! Borde göra en egen lista istället för att sitta och vara tarvlig mot andras, men jag har ju inte sett alla avsnitt ännu...

Välkommen till forumet, förresten! Hoppas att du kommer att trivas!
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav latarmig » tis apr 05, 2005 15:51

sus@n. Med halva topplistan tagen från sista säsongen är det minst sagt förvånande att du listar den som den näst sämsta. Är det en miss? Om inte, så skulle det vara kul att höra din förklaring.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron