2x01 Judgement

Diskutera Säsong 2

Hur bedömer du Judgement?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
7
23%
6
10
32%
7
6
19%
8
7
23%
9
1
3%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 31

2x01 Judgement

Inläggav dizzy » lör sep 27, 2003 20:53

Ett klart godkänt öppningsavsnitt även om historien med den gravida kvinnan som behöver hjälp inte är den mest intressanta. Viktigast är nog att den låter Angel lära sig en läxa att han inte kan döda alla monster han stöter på, leder honom till det gamla hotellet, introducerar Lorne och hans bar, och låter oss uppleva när Angel sjunger Barry Manilow's Mandy. :D
Extra plus förstås för både den lilla scenen med Darla och slutet där Angel besöker Faith i fängelset.

DVD-kommentar: Måste också säga att serien ser väldigt bra ut här på R1 (i widescreen) och låter fantastiskt i surroundhögtalarna.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön sep 28, 2003 4:19

Oh Mandy, you came and you gave without taking, but I sent you away... :D

Och lite underbar Faith på slutet.

Det är inget superavsnitt som startar Angels andra, och bästa, säsong (ingen When She Was Bad direkt...), men ändå rätt okej.

Betyg: 7


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tis sep 30, 2003 14:07

laddade ner mandy nu :)
gillar nog angels version bättre :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre okt 03, 2003 23:11

Tänkte bara kopiera in denna lilla Boreanaz-quote här, mitt i allt Mandy-snack.

"I don't know whether I should admit this," Boreanaz says, "but Manilow was the first concert I ever went to."

:D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre feb 13, 2004 2:04

Mandy och Faithscenen står ut ordentligt men det är ett bra avsnitt utan några större toppar eller dalar. Mer för att introducera lite nya saker men de görs på ett bra sätt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav karykh » ons mar 10, 2004 1:42

Måste säga att scenen med riddaren gav mig dåliga vibbar, och bruden kom över förlusten av sin enda vän lite väl enkelt.
Scenerna med W&H var bra som vanligt och Faith i fängelse var helt enkelt lysande, måste vara första gången jag tyckt om Faith. Jag har helt enkelt tyckt för illa om karaktären för att tycka om Eliza's insats (illa för att hon betedde sig så elakt och irrationellt).

Blir nog en femma på det här. På en Buffy/Angel skala alltså...
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav noike » ons mar 10, 2004 1:58

karykh: men, men, men. Hon hade ju fortfarande sin man som jobbar på Fisher & Sons begravningsbyrå... Vadå? Menar ni att det inte är en Ange/Six Feet Under-crossover?

Men... Faith... Inte gillat... Make the bad words stop!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mr Chase » tis jun 01, 2004 23:07

Såg just det första avsnittet av s2 och *gasp* vem får jag syn på om inte gaspode! Det tog några sekunder innan jag kunde greppa att det var Lorne (är osäker på om han namnges i det avsnittet) och inte någon från BF som letat sig dit :D !

Helt okej avsnitt faktiskt även om torneringen kanske var lite ostig. DB:s karaoke var riktigt kul, Faithscenen i slutet underbar och CC var vackrare än vackrast (synd att hon kommer att klippa sitt långa mörka hår senare i säsongen).
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » fre jun 04, 2004 16:31


Min Judgement recension


Vår värd för kvällen The Host tar plats på scenen sjungande "I will survive" och känslan av att detta är ett speciellt avsnitt befinner sig. Men avsnittet är inte så speciellt, i allla fall inte i mina ögon. Det finns några höjdpunkter och saker som är bra. En bra sak är att serien verkar få en arc nu, den följer upp där säsong 1 slutade: Lindseys saknad av arm, Cordelias visioner, "Trions" vänskap, Darka och inte allra minst beskedet om att Angel kommer shanshu - bli människa. Detta beskedet verkar få Angel att bli lite mer sårbar och när han dödar en gravid kvinnas "beskyddare" reagerar han starkt och visar (möjligtvis) mer känslor än vad han gjorde när Doyle dog sin hjältedöd. Åter till höjdpunkterna: Mandy! Angel sjunger Mandy och tycker låten är vacker!, Cordys "sneeze followd by a vision" är också bra likaså G-H-O-S-T, Skoj att se att Dennis är i livet (get my point?) Gunn som regular verkar också lovande och Wes "Gun" misstag är riktigt skoj och Gunns "I saw you in bed ...You too!" *lol*

Dock tycker jag inte riktigt om hustorien om kvinnan, jag hängde inte riktigt med på saken om "The Judge" men men... en 6:a eller 7:a
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » fre jun 04, 2004 18:36

Efter att ha sett och hört Angels version av Mandy var jag tvungen att ladda hem albumet "Greatest Hits" av Barry Manilow, för att höra originalet. Nja... det är nog inte my cup of tea. Men eftersom Angel sjunger nästan lika illa som Cordy så var jag tvungen att skaffa en riktig version.

BtVS säsong 6. Tur att Angel och Cordy inte var ordinarie i BtVS säsong 6, då hade det nog inte blivit någon musikal.

AtS säsong 5, inte mycket till spoiler, men, men...
Den i det ordinarie gänget som sjunger riktigt bra (förutom möjligtvis Lorne) är Gunn. Konstigt nog är han och Wesley (?) de enda som inte sjungit för Lorne. Men man kan höra hans sångröst när han går och nynnar Gilbert & Sullivan för sig själv.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Mr Chase » fre jun 04, 2004 22:10

sus@n skrev:Skoj att se att Dennis är i livet (get my point?)

Om jag blir spöke en vacker dag vill jag bli Dennis. Tänk vad kul att "hemsöka" en våning där ingen mindre än CC bor :) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav sus@n » lör jun 05, 2004 10:30

Mr Chase skrev:
sus@n skrev:Skoj att se att Dennis är i livet (get my point?)

Om jag blir spöke en vacker dag vill jag bli Dennis. Tänk vad kul att "hemsöka" en våning där ingen mindre än CC bor :) !


För mig spelar det ingen roll vem jag "hemsöker" det hade varit skoj att reta en person hela tiden :) Fast dennis är ju snäll.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noggster » mån jun 07, 2004 15:25

Rätt dåligt avsnitt faktiskt, öppnings-scenen var väl då det underbaraste enligt mig. Fast allt verkade ju för perfekt å så kan vi ju inte ha det?

Jag gillar verkligen inte Lorne, nej.. Gunn är helt okey, även om han pratar mer ghetto nu än i season 1.

Och Chase, nu spoilade du ju när du avslöjade cordelias hårklippning.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr Chase » mån jun 07, 2004 16:01

OK Noggie, hur spoilerkänslig kan man vara? En hårklippning har jag svårt att se som en spoiler särskilt som bilderna på CC i kort och ännu kortare hår finns lite överallt! Det är ju inte så att jag sa att hon kommer att......haha, nejdu här spoilas det inget!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Noggster » mån jun 07, 2004 20:22

Nja.. men när du spoilar ungefär när det händer så är det lite alvarligare, t.ex.
Spoiler Buffy episode GONE (season 6 nånting?)
när buffy klipper sig är det då en rätt stor del av avsnittet
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Teo » mån jul 26, 2004 23:22

Detta var ett rätt bra avsnitt som jag faktiskt han med senare på kvällen i mitt Angel marathon hela 10 avsnitt han jag med. OCh det är jag nöjd med nu är jag helt fast i angel också. Detta avsnittet får en 7 på en angel skala.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Pazuzu » tis sep 14, 2004 22:19

Detta var ett ganska bra öppningsavsnitt, men jag förstod inte riktigt det här med den gravida kvinnan. Varför skulle just hon skyddas, vad var det med det ofödda barnet? :?: Missade jag något, eller? Det var rätt roligt att se DB till häst, det lilla man såg av det såg det ut att gå rätt bra. :) *Pazuzu, som alltid blir lika glad när hästar dyker upp i film/tv-serier och särskilt för första gången i Buffy/Angel-verse*
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Minsc_and_Boo » sön okt 03, 2004 5:15

ÅH LORNE!!!!
Du kom och du sjöng och jag också.... Lalalalalalalaaaaa!

Hade jag inte känt till Lorne sedan innan hade jag blivit ordentligt chockad av att se en stor, läskig, grön demon med horn i rutan, och istället för att slakta lite oskyldiga (nåja) amerikaner, så sjöng han gaydiscolåten "I will survive".

Lorne är och förblir min idol i Angel, även om två damer som båda börjar på D också kommer bli mina kelgrisar. (Jag är lite spoilad, men inte mycket).

Så dom släpper helt det här med den gravida kvinnan? Det kunde ju ha blivit en arc i sig sedan när barnet fötts och så. Vad var det för speciellt med det där barnet? Var det en potential?

Sist måste jag erkänna att jag inte tycker så värst mycket om Gunn. Han tillför inte så mycket till serien, mer än en släng politisk korrekthet.

"There are three things I don't do. Tan, date and sing in public!"
Kunde inte sagt det bättre själv!
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Minsc_and_Boo » sön okt 03, 2004 5:17

Pazuzu skrev:*Pazuzu, som alltid blir lika glad när hästar dyker upp i film/tv-serier och särskilt för första gången i Buffy/Angel-verse*



Buffy S7:
Willow (tror jag) : "Don't hurt the horses!"
Buffy : "Aim for the horses..."
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav CheeseGuy » ons nov 24, 2004 20:54

Judgement är nog den sämsta säsongspremiären i Buffyverse, men ändå helt okej. Historien om den gravida kvinnan är bland det mest ointressanta som varit med i ett Buffy- eller Angelavsnitt, men det är de andra scenerna som lyfter avsnittet. Speciellt Mandy (och Angels motivering som är riktigt bra) och slutscenen med Faith.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » ons nov 24, 2004 21:41

CheeseGuy skrev:Historien om den gravida kvinnan är bland det mest ointressanta som varit med i ett Buffy- eller Angelavsnitt, men det är de andra scenerna som lyfter avsnittet.


Du måste se det i rätt ljus. Kvinnan är där som en del av en Six Feet Under-crossover.

Och jag vidhåller att avsnittet är bättre än Buffys "Anne".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 24, 2004 21:44

Oavsett den dåliga storyn i avsnittet måste det ändå få credit för att det har en av de bästa inledningarna i TV-historien!!!

Man ser en rökig bakgrund... plötsligt, ett demonansikte! Vad är det här för ondska? Ett skräckfilmsackord i bakgrunden... och plötsligt ser man en mikrofon och odjuret börjar sjunga "I will survive...". Jag tror inte jag har blivit mer överraskad av en säsongsinledning tidigare. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav JRT » ons nov 24, 2004 21:50

Har alltid gillat Judgement. Det är långt ifrån suveränt, men det är bra. I mina ögon definitivt inte den sämsta säsongsöppnaren i Buffyverse, bland annat slår den parallella Buffy 5x01 utan problem. Men så är jag som bekant en av de som tycker att Angel är generellt bättre än Buffy som helhet.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav CheeseGuy » ons nov 24, 2004 21:56

Mönsterstudenten Thomas skrev:Oavsett den dåliga storyn i avsnittet måste det ändå få credit för att det har en av de bästa inledningarna i TV-historien!!!


Absolut! :)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav eponinethen » tor jan 06, 2005 17:46

Jag såg detta avsnitt för första gången igår.. Och det var inte det bästa någonsin men det gjorde mig peppad på att se mer Angel (har nu snart sett hela säson 2).

Det bästa var att jag inte sett att Eliza skulle vara med. Så i sista scenen ser jag Angel, och en glasruta, och en spegelbild, hm, men är inte det där..? Kameran svänger runt och där sitter Faith, finare än jag i princip någonsin sett henne. Jag hoppade, ofrivillgt, och började fnittra (eh). Var tvungen att spola tillbaka och se om den korta men underbara scenen mellan Angel och Faith tre gånger.. ahh.. (Jag har ännu inte sett avsnitten i säsong 1 då Faith är med så...)
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tor jan 06, 2005 17:51

Angel/Faithscenen är fin. De är bra vänner med en speciell förbindelse, snygg gest att han besöker henne här.

Angel s4
Synd att de inte direkt hinner spinna vidare på den vänskapen här, även om Angelus/Faith också är riktigt bra.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » tor jan 06, 2005 18:05

eponinethen: Hur kommer det sig att du ser serien baklänges? Eller, det verkar ju det iaf om du redan har sett det mesta av S2 utan att ha sett det här, men inte har sett S1.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » tis jan 25, 2005 21:30

De här domarna som kommer upp från ingenstans, är inte en av dem samma figur som kommer och "tar" Angels själ för att han är skyldig Giles en tjänst när de lurar Faith i Buffy? S.3 eller hur.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » tis jan 25, 2005 21:37

Har jag faktiskt inte ens tänkt på - visst är det samma stil, men å andra sidan ser nog de flesta i heltäckande svart dräkt ungefär likadana ut.


Bild

Bild
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Off » tis jan 25, 2005 21:40

Samma demonras kanske.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Nästa

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare