Survivor Vanuatu

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Survivor Vanuatu

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 16:41

Är det bara jag här som dyrkar Survivor? Det är den bästa reality-showen som finns, ingen fråga om saker. :D
Någon som vill diskutera Survivor med mig? Please?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre nov 19, 2004 16:42

Vi är allmänt sett rätt anti-dokusåpor på det här stället. Men det kanske finns någon som tittar, vad vet jag?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre nov 19, 2004 16:44

Vanuatu? Är det ön dem är på eller?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » fre nov 19, 2004 16:56

Låter lite japanskt. Är de indelade i två grupper, ninjas och samurajer och så ska de slåss och ha ihjäl varandra? För då kommer jag att titta.

Go, ninja go!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 16:56

Off skrev:Vanuatu? Är det ön dem är på eller?

Ja just det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 17:46

caffeineaddict skrev:Vi är allmänt sett rätt anti-dokusåpor på det här stället. Men det kanske finns någon som tittar, vad vet jag?

Jag skulle inte kalla Survivor en dokusåpa. Robinson och Big Brother och liknande där det är massa sex och skandaler och bråk o.s.v. är dokusåpor.
Survivor är ett spel, mycket mer likt en sport. och det är det bästa spelet som finns.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre nov 19, 2004 19:49

Robinson och Survivor är exakt samma grundidé/program?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CiX » fre nov 19, 2004 20:08

Vanuatu: En ögrupp, ett land, som har toppdomänen .nu
CiX
Minion

Inläggav noike » fre nov 19, 2004 20:12

Så inga ninjor eller samurajer?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CiX » fre nov 19, 2004 20:16

ligger det ett antal hundra mil ifrån japan så kan det vara många iallafall.
CiX
Minion

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 20:18

Illyria skrev:Robinson och Survivor är exakt samma grundidé/program?

Grunden är i stort sett samma.
Dom tävlande skickas till en ö (eller andra ställen), delas upp i två lag, röstar ut varanndra o.s.v.
Men kvalitén på programmen är mycket olika.
Det är svårt att förklara, men dom som gör Survivor är genier.
Dom som gör Robinson, är inte det.

Robinson var ganska bra förut tycker jag, helt ok att se på, men den senaste säsongen på tv3 har ju varit hemsk. Där har dom ju gjort allt för att locka tittare och massa skandaler o.s.v.

Som jag sa tidigare är Survivor mycket mer av ett spel än Robinson. I Robinson åker dom typ bara dit för att få vara med i tv eller liknande, medans i Survivor är det mycket fler 'spelare' som är där för att vinna.
Och spelet i sig är så brilliant, men bara för det är inte serien det. Som sagt tyckte jag att Robinson var ganska bra förut, sämst nu, och jag har också sätt Survivor UK vilket också är samma koncept men det var riktigt tråkigt!

Sen den här säsongen har dom också börjat med 'Survivor Live' som visas på cbs.com på torsdagar innan veckans avsnitt och på fredagar med personen som åkte ut 'kvällen innan' som gäst.
programledare är Chris Booker och Richard Hatch (han som vann första säsongen, fantastisk spelare) och där pratar dom om dom olika deltagarna och strategier och vad dom tror ska hända och tittarna ringer in och ställer frågor, och dom har gamla deltagare som gäster som ger sin syn på den pågående säsongen och det är helt och hållet fantastiskt att se och verkligen få insikt i det hela.

Sen ska Mark Burnett massvis av props för han är en brilliant skapare. Inte som Joss, men nästan. Dom två skulle kunna utföra mirakel.

Så slutligen: För en utomstående kan Survivor och Robinson verka som två likadana dokusåpor, men för en insatt är dom lika lika som NHL och lågstadiets hockey-liga är för en hockey-älskare.
och om man älskar NHL bryr man sig nog inte om lågstadiets hockey-liga förutom om någon man känner är med där.

Men precis som alla inte gillar hockey så gillar inte alla Survivor.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre nov 19, 2004 20:23

Hmm, har du sett på Robinson i år?

Enda dokusåpan jag följer, och jag tycker det är bra mycket bättre en vad Svt har gjort med den någongång. Mycket tack vare mer tävlingar och mer saker runt omkring som händer. Man ändrar förutsättningar hela tiden för att försvåra paktsystemet och gör på så vis det hela mycket mer oförutsägbart. Samt att Robert Ashberg är suverän som programledare. Han driver verkligen på på öråden.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 20:24

noike skrev:Så inga ninjor eller samurajer?

Nej, tyvärr.
BTW, är "Stolt medlem av the Riley Finn Appreciation Society" allvarligt eller sarkastiskt menat? Alla verkar hata Riley utan riktig anledning!
Han är min favorit i Buffy efter Andrew.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre nov 19, 2004 20:26

LWes skrev:
noike skrev:Så inga ninjor eller samurajer?

Nej, tyvärr.
BTW, är "Stolt medlem av the Riley Finn Appreciation Society" allvarligt eller sarkastiskt menat? Alla verkar hata Riley utan riktig anledning!
Han är min favorit i Buffy efter Andrew.

Det är allvarligt, jag antar att du kan gå med,
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 20:32

Tob skrev:Hmm, har du sett på Robinson i år?

Enda dokusåpan jag följer, och jag tycker det är bra mycket bättre en vad Svt har gjort med den någongång. Mycket tack vare mer tävlingar och mer saker runt omkring som händer. Man ändrar förutsättningar hela tiden för att försvåra paktsystemet och gör på så vis det hela mycket mer oförutsägbart. Samt att Robert Ashberg är suverän som programledare. Han driver verkligen på på öråden.

Det var den här säsongen jag menade var dålig. Jag började se den men slutade efter ett tag för att jag inte gillade det.
Jag gillar absolut inte "flera dagar i veckan"-formatet. Tycker det är dåligt.
Och jag tycker att dom gjort serien mer inriktad på person-drama än själva tävlingen, men jag har heller inte sett så mycket.
och jag tycker att det är mer som Farmen/Big Brother nu än det varit tidigare.
Jag vet för ett faktum att Richard Hatch skulle hata det och kalla dom alla för värdelösa för att dom inte 'spelar' o.s.v.
Men jag ska ge serien en chans nästa säsong då det är 'kändis-Robinson'. Min klasskompis pappa ska vara med då...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 20:36

Tob skrev:Det är allvarligt, jag antar att du kan gå med,

Hur gör jag det? Kul att se att jag inte är ensam om att uppskatta Riley.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre nov 19, 2004 20:38

Du kan skriva "Stolt medlem av the Riley Finn Appreciation Society" i signaturen, men det är inget krav. Allt vi gör är att försvarar Riley lite när folk börjar banka på honom och det inte är berättigat.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre nov 19, 2004 20:39

LWes: Du skriver "Stolt medlem av the Riley Finn Appreciation Society" i din signatur. That's it.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » fre nov 19, 2004 20:46

Jag tycker dem senaste omgångarna av Robinson har varit trista, konflikter, händelsefattigt, konflikter, en tävling, konflikter, förutsägbart, konflkter osv.

Tv3 har ändrat på det, och det mycket tack vare sända flera gånger i veckan formatet, för (nästan) varje dag händer det något, men som sagt var det är ju bara vad jag tycker.

Tacka vet jag Camp Molloy, det måste vara den bästa svenska dokusåpan som har gjorts, tyvärr så var det inte så många som tyckte det, så Tv4 gjorde Farmen Afrika året därpå istället.

EDIT: Fresten välkommen till Riley klubben, han kommer nog inte in på någons topp 5 lista bland karaktärer (förutom din då kanske), men han är defintivt inte så hemsk som alla påstår.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Re: Survivor Vanuatu

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 19, 2004 21:09

LWes skrev:Är det bara jag här som dyrkar Survivor? Det är den bästa reality-showen som finns, ingen fråga om saker. :D

Det finns ett stort problem med Survivor/Robinson... de är för snälla mot deltagarna, det blir inte verkligt när de har kamerateam med sig hela tiden och möjlighet att sticka iväg och få mat om de vill.

Såhär borde de göra showen istället:

* Välj ut ett antal människor, lika antal män som kvinnor.
* Flyg dem till valfri tropisk ö, dock ingen som det finns bebyggelse eller andra människor på.
* Åk iväg, lämna kvar dem med ytterst begränsade resurser men med med varsin handdriven videokamera.
* Kom tillbaka efter ett år, leta upp de skäggiga vildarna och se vilka som har överlevt.
* Ha en tävling där de får springa i sanden efter en kokosnöt eller whatever.
* Den som finner får 1.000.000:-
* Visa filmen från handkamerorna som själva programmet.

Där snackar vi "reality"-show....
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Pazuzu » fre nov 19, 2004 21:17

Mönsterstudenten Thomas skrev:Såhär borde de göra showen istället:

* Flyg dem till valfri tropisk ö, dock ingen som det finns bebyggelse eller andra människor på.
* Åk iväg, lämna kvar dem med ytterst begränsade resurser men med med varsin handdriven videokamera.
* Kom tillbaka efter ett år, leta upp de skäggiga vildarna och se vilka som har överlevt.

Då skulle jag definitivt titta. :D
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 21:19

Mönsterstudenten Thomas skrev:
LWes skrev:Är det bara jag här som dyrkar Survivor? Det är den bästa reality-showen som finns, ingen fråga om saker. :D

Det finns ett stort problem med Survivor/Robinson... de är för snälla mot deltagarna, det blir inte verkligt när de har kamerateam med sig hela tiden och möjlighet att sticka iväg och få mat om de vill.

Såhär borde de göra showen istället:

Oj oj vad Richard Hatch skulle bli arg av att läsa det! I Robinson tvivlar jag inte på att dom kan få mat av kameramännen o.s.v. men Survivor är väldigt mycket hårdare än Robinson.
Dom får inga egna saker med sig. inga lådor med mat (i början fick dom lite mer än nu) dom får typ bara en machetti (eller vad det heter) och inte mycket mer än så.
I Survivor UK blev jag häpen av hur mycket saker dom fick. Lådor med proviant och verktyg, till och med regnkläder!!! Helt sjukt!
Sen vat jag inte vad dom får i Robinson, men jag tror inte att dom får så mycket...
I Survivor finns det heller ingen som helst civilization i närheten av där dom är.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre nov 19, 2004 21:21

"Who wants to be an evil supervillain?"

Last week Oscar thre one of his opponents into a pit full of starving crockodiles and a lot has happened since then.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 21:24

jag skulle vilja se en tecknad version av Survivor: "Survivor: Marvel Superheroes"
Hur fantastiskt hade inte det varit???
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav monkeyboy » lör dec 04, 2004 22:02

CiX skrev:Vanuatu: En ögrupp, ett land, som har toppdomänen .nu

Direkt felaktigt, det "riket" som äger .nu är Niue...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Återgå till TV-serier och film