Var tar avsnittsförfattarna vägen?

Ett forum för att prata om Angel

Var tar avsnittsförfattarna vägen?

Inläggav Off » lör maj 22, 2004 2:33

Följ länken för att se vart de flesta tar vägen. Edlund och Fury har inget bokat än men det kan vi väl slänga upp i tråden såfort vi får reda på något.

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=17619
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » lör maj 22, 2004 11:16

Tack för länken, Off! Mycket intressant. Och det måste ju bara vara en tidsfråga innan Edlunf och Fury får jobb. Jag är särskilt imponerad av Fury som enligt mig fann sin rätta plats i Buffyverse då han började skriva för Angel.

Mere Smith... TARZAN!!!?! Ouch! Visst är det den som blev riktigt rejält sågad eller har jag missuppfattat nåt?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lois » lör maj 22, 2004 14:02

Jag trodde att Alias var en dålig serie men om både Drew Goddard och Jeff Bell ska dit är det kanske dags att ge serien en chans. Vet någon om serien går på svensk tv nu och hur långt efter USA ligger vi i så fall?
Användarvisningsbild
lois
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2003

Inläggav Mr Chase » lör maj 22, 2004 14:04

TV4 har visat hela säsong ett (och TV4+ repriserar) och jag hoppas de snart börjar visa s2 (där också Lena Olin dyker upp). USA visar det sista avsnittet av s3 i morgon den 23 maj.

Alias är bra och därmed basta!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav lois » lör maj 22, 2004 14:17

Tack Mr Chase, jag ska ladda ner ett par avsnitt och se vad jag tycker om serien.
Användarvisningsbild
lois
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2003

Inläggav noike » lör maj 22, 2004 14:49

lois: bra manusförfattare är ingen säker indikation på en series brahet. Steve DeKnight går ju över till Smallville -- serien med den uslaste första säsongen jag har sett.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lestat » lör maj 22, 2004 20:19

lois skrev:Jag trodde att Alias var en dålig serie men om både Drew Goddard och Jeff Bell ska dit är det kanske dags att ge serien en chans. Vet någon om serien går på svensk tv nu och hur långt efter USA ligger vi i så fall?



:rolleyes: Snälla! Åk aldrig till Knutby. Och om någon skickar ett sms ”supposedly” från Josh Whedon där han ber er att utföra onda gärningar: tänk efter först! Det är stor sannolikhet att det inte är han.
Lestat
Demon Fodder
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 08 maj 2004

Inläggav Langtry » lör maj 22, 2004 20:47

*kikar mot Lestat*

He's baaaack :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 0:21

Japp Buffyforums egen lilla solstråle är på besök igen... :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » sön maj 23, 2004 10:14

He's not a ball of sunshine!!!

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 10:35

AKS: Nej han är ett troll ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Langtry » sön maj 23, 2004 10:38

Här på BF har man inte sett till troll så ofta...
De kanske gömmer sig i skogen?
=)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 10:57

Eller så finner de vår cuddlyness motbjudande :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » sön maj 23, 2004 11:04

Wow, det här är en stor nyhet: Lestat tillbaka!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Langtry » sön maj 23, 2004 11:04

Kan vara så =)

"Bah, look at all the light, warmth and happiness. Me like dark and moody place better. I go to woods."

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav gaspode » sön maj 23, 2004 19:25

Ska man komma tillbaka med så bra inlägg kan man lika gärna stanna borta.

Det är inte vi som gör bort oss med vår blindhet, det är du.
I princip alla här inne kritiserar både Buffy och Angel, och jag tror inte att någon anser att Alias garanterat blir bra för att Bell och Goddard går dit, men oddsen ökar ju med tanke på att det är två kompetenta manusförfattare. I våra ögon, vi som gillar Buffy och Angel, trots att vi kanske inte har högskolepoängen som gör våra åsikter värda något.

När du har lust att skriva meddelanden som tar andra än dig själv på allvar, go ahead, tills dess, var snäll och håll dig tyst.

Ja det här var ett surt inlägg, men först drar du från en diskussion efter att ha retat upp folk och inte lyssnat på deras åsikter, sen kommer du tillbaka och bara provocerar...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån maj 24, 2004 20:16

gaspode skrev:Ska man komma tillbaka med så bra inlägg kan man lika gärna stanna borta.

När du har lust att skriva meddelanden som tar andra än dig själv på allvar, go ahead, tills dess, var snäll och håll dig tyst.


Väl talat (skrivet), gaspode! Hade lust att säga samma sak själv, men valde att inte göra det eftersom jag förra gången tydligen var oerhört elak. Nåväl, he's not a ball of sunshine... som sagt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » mån maj 24, 2004 20:33

Tydligen försvann han igen och kommer förmodligen inte ta åt sig av våra inlägg och sedan försvinna en gång till.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Off » ons jun 02, 2004 1:05

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=4852

Fury ska börja jobba som ex producer på "Lost"
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » tor jun 17, 2004 15:49

Off skrev:Fury ska börja jobba som ex producer på "Lost"

Har sett de två första avsnitten av Lost och det kan komma att bli en bra serie till hösten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » tis jul 27, 2004 1:05

GLOBAL FREQUENCY

The gang at Kryptonsite picked up the phone and heard, "Jenni Baird, You Are On The Global Frequency." The actress has been cast as Dr. Katrina Finch, according to producer John Rogers. The series is slated for thirteen episodes with a tentative March 2005 launch date, and confirmed writers include David Slack ("Teen Titans"), Diego Gutierrez ("Buffy"), and Ben Edlund ("Angel")
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis jul 27, 2004 1:12

Gutierrez skrev ju bara ett endaste avsnitt (det IMHO lysande Normal Again) men var Joss assistent serien igenom (eller åtminstone en längre tid) om jag minns rätt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis jul 27, 2004 1:36

Har gett mig en rejäl anledning att titta på global frequency iaf. Respect the Edlund!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » ons aug 11, 2004 13:59

Här är en uppdatering med vilka som ska var. Kanske är postat redan men jag har lite bråttom :)

To (mostly) recap, here’s where the former Buffiverse writers have landed so far:

Jeff Bell (Joss Whedon’s co-writer on the spectacular “Angel” series finale) is headed to “Alias.”

Liz Craft & Sarah Fain (they scripted Hamilton’s introduction in the five-star “Underneath”) have been asked to join “The Shield.”

Steve DeKnight (he co-scripted the hilarious Italy-set “Angel”) is headed to “Smallville.”

Ben Edlund (whose “Angel” work includes “Life of the Party,” “Time Bomb”), is aboard “Global Freqency.”

Jane Espenson (“Earshot,” “The Replacement,” “I Was Made To Love You”), who worked on both “The O.C.” and “Gilmore Girls” last year, is joining “Tru Calling” as part of her two-year deal with Fox.

Brent Fletcher, who wrote an episode of “Angel” last season titled “Soul Purpose,” has joined the “Lost” staff.

David Fury (“Gone,” “Lies My Parents Told Me,” “You’re Welcome,” “Power Play”) has also signed aboard “Lost.”

Drew Goddard (DeKnight’s co-writer on “The Girl in Question”) is headed to “Alias.”

Drew Z. Greenberg (“Him,” “The Killer in Me,” “Empty Places”), who was scripting “Smallville” last season, is joining “The O.C.”

Diego Gutierrez, who wrote the mental-institution episode of “Buffy” during its sixth season, has joined the “Global Frequency” staff.

Rebecca Kirshner (“Help,” “Touched”), a "Freaks & Geeks" vet who was on “Las Vegas” this season, is joining “Gilmore Girls.”

Tim Minear, who followed his wonderful “Angel” season-four finale with the wonderful “Wonderfalls,” is adapting a classic Robert Heinlein novel to the big screen.

Doug Petrie ("As You Were," "End of Days"), who worked on both "Tru Calling" and an aborted "Lost in Space" series for the WB this season, is said to be taking the year off from TV next season to work on movie projects (Petrie, some will recall, wrote "Harriet the Spy" and drafted an early screenplay for "The Fantastic Four").

Buffiverse mastermind Joss Whedon, who wrote more “Angel” teleplays this season than ever before, is directing the big-screen “Firefly” movie, “Serenity.”

If you, constant reader, have heard of any employment motion among the other Buffiverse writer-types, drop us a line. For this just-concluding season David Greenwalt was at “Jake 2.0,” Marti Noxon at (the still unaired Fox drama) “Still Life,” and Mere Smith at “Tarzan.”
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons aug 11, 2004 14:31

Off: Med tanke på hur bra ursprungsmaterialet är kommer nog Global Frequency att bli riktigt bra. Speciellt eftersom de ville ha mer sammanhålling mellan avsnitten.

Och med Både Edlund, Gutierrez (vars avsnitt växer för varje gång jag ser det) coh Ellis himself så ser jag inte hru det kan gå åt helvete. Men å andra sidan tyckte jag samma sak angående både Firefly och Wonderfalls.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » ons sep 15, 2004 11:49

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=18369

Kanske inte så mycket nytt men men...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » tis sep 28, 2004 13:50

"Angel" vet Tim Minear is close to signing on as exec producer/showrunner for the 20th/Imagine-produced high school undercover drama set to bow later this season on Fox.


http://news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/variety/20040927/va_tv_ne/_inside__finds_a_leading_man_1
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Buffybot Wannabe » tis nov 16, 2004 0:20

blev på underbart bra humör när jag såg Gilmore Girls på femman i söndags... när eftertexterna kom så slank ett välbekant namn förbi i rutan.... Jane Espenson.... När nu femman snart slutar sända BtVS så blir söndagarna min nya favoritdag... Gilmore Girls vid sju och Angel vid tolv-tiden!!!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Koala » tis nov 16, 2004 0:48

Vem är det som typ alltid tar död på karaktärer?
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav noike » tis nov 16, 2004 1:14

Koala skrev:Vem är det som typ alltid tar död på karaktärer?


TIMMY! (Minear)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron