Därför hatar jag Dawn

Här pratar vi mest om Säsong 5

Inläggav latarmig » fre okt 15, 2004 21:20

ttias skrev:Jag tror det skall till något otroligt för att man skall kunna tycka om en karraktär som införs i storyn efter fem år som om den alltid varit med från början, alla ad hoc förklaringar i efterhand till trots.


Håller med. Jag har fortfarande svårt att se henne som en karaktär bland andra. Hade det givits en naturlig förklaring, gärna om den förberetts i säsong ett (Buffy talar om sin syster som bor hos sin pappa), så hade jag utan tvekan sett henne som en i gänget. Nu är och förblir hon lite udda. Detta till trots så gillar jag henne mer och mer ju mer jag ser av henne. Jag älskar numera hennes introduktion i serien (när hon står ovanför Buffy och säger "Can we go now?"). När jag såg det första gången exploderade jag av ilska. :-D
Senast redigerad av latarmig fre okt 15, 2004 21:24, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre okt 15, 2004 22:02

latarmig skrev:Jag älskar numera hennes introduktion i serien (när hon står ovanför Buffy och säger "Can we go now?"). När jag såg det första gången exploderade jag av ilska. :-D


Jag gapskrattade. A good mindfuck is a good mindfuck.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav latarmig » fre okt 15, 2004 22:06

Det tog lite tid för mig att vänja mig vid den jobbiga tonåringen. Numera gillar jag att hon är jobbig, är man tonåring ska man vara a pain in the ass. Det är väl i och för sig en stereotyp att alla tonåringar är sådana, men det är roligare på det viset.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre okt 15, 2004 23:38

Koala skrev:Är det bara jag som tycker att hon är extremt het?


Definitivt inte. Liksom alltför många kvinnliga skådisar ser hon ibland obehagligt smal ut, men hon är onekligen väldigt vacker. Och nu för tiden även 18 år gammal så att attraktionen känns legitim och inte lika... opassande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » fre okt 15, 2004 23:41

Jag har dock svårt att se henne som något annat än 15 än så länge... en söt 15 åring men ändock en 15-åring.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » fre okt 15, 2004 23:43

VelocityBoy skrev:Jag har dock svårt att se henne som något annat än 15 än så länge... en söt 15 åring men ändock en 15-åring.


Så du googlar henne inte?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » fre okt 15, 2004 23:45

Nix... jag behöver nog se henne i några roller som inte är Dawn först, det känns helt fel att se bilder ifrån "sexiga" fotosessioner med henne.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » fre okt 15, 2004 23:53

VB: Jag hade det "problemet" ett tag. Sedan såg jag 6FU S4. Nu har jag inte det problemet längre.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » fre okt 15, 2004 23:55

caffeineaddict: ok du är förlåten ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Noam » lör okt 30, 2004 0:54

Jag älskade Dawn från första gången jag såg henne, mycket pga. av sättet hon presenterades på... den totala förvirringen.. känslan av att ha missat en säsong =)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav icyveil » fre nov 05, 2004 13:05

hata dawn? okej, ehm.. lite starkt ordval, kanske;) iofs så använder jag mig också alltid av starka uttryck, så jag borde väl inte säga nåt:P
men jag gillar dawn, hon känns lite som en syrra för mig. och hela familjen kommenterar hela dagarna att jag är lik henne också (:'D), ännu en orsak att löva henne;P men jag måste erkänna att hon var omåttligt irriterande i "him". älskar hennes ylanden iaf, det är roligt att härma dom somliga dagar när man har det tråkigt^^. get out, get out, GET OUT!!
 
(ain't sweet like the cutest demon you've ever laid your eyes on?)
Användarvisningsbild
icyveil
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: öjebjo

Inläggav Noggster » mån nov 08, 2004 0:24

Koala nej, absolut inte.. trachtenberg <3 !
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav micke_finland » mån nov 08, 2004 17:11

icyveil skrev: get out, get out, GET OUT!!


*Turning green, shirt ripping* AAAARGGH!
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 08 okt 2004

Inläggav Koala » mån nov 08, 2004 18:06

Exakt, hennes dampryck är det enda som är irriterande..

Spoiler nåt avsnitt i s7
Hennes snack med Xander i slutet av potential, höjs hon och hennes roll till en skyhög nivå!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Joamna » lör jan 08, 2005 2:07

Visste inte riktigt var jag skulle lägga det här, men här fanns iaf en diskussion om Dawn.. och för alla oss som inte hatar Dawn och har en liten Dawn appreciation society länk i signaturen så vill jag säga att den gamla länken inte fungerar längre utan byt till denna: http://img.photobucket.com/albums/v225/ ... nidawn.jpg
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » lör jan 08, 2005 2:11

Flisa: uppdaterar min signatur direkt kan ju inte ha en död länk till en så viktig site ;) (speciellt inte nu då jag har fått reda på att jag tydligen är Dawn enligt det där testet)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Pazuzu » lör jan 08, 2005 2:16

Flisa skrev:Visste inte riktigt var jag skulle lägga det här, men här fanns iaf en diskussion om Dawn.. och för alla oss som inte hatar Dawn och har en liten Dawn appreciation society länk i signaturen så vill jag säga att den gamla länken inte fungerar längre utan byt till denna: http://img.photobucket.com/albums/v225/ ... nidawn.jpg


Har uppdaterat, jag också.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Joamna » lör jan 08, 2005 2:25

Det är bra. Vi måste ju hålla oss uppdaterade om vi ska kunna hålla kampen om allas vår lillasyster uppe! :)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Pazuzu » lör jan 08, 2005 2:31

Flisa skrev:Det är bra. Vi måste ju hålla oss uppdaterade om vi ska kunna hålla kampen om allas vår lillasyster uppe! :)


Jag skulle gärna byta ut min lillasyster mot Dawn. Stackars Buffy som skulle få en halvgalen åtta-åring på halsen. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Glorificus » lör jan 15, 2005 8:59

Det är alltid lika kul när jag pratar med nya tittare IRL och de säger exakt samma sak som "Internet-folk" säger...
"Jo, vi gillar s4, men... Riley..."
eller
"Jo, vi gillar s5, men... Dawn är så... gnällig..."

Som tur är finns det inga "men" när det är tal om s6. Inget prat om att det är för mörkt eller nånting. 8)

Själv har jag alltid gillat Dawn! Och Michelle är ju über-duktig skådespelerska. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » lör jan 15, 2005 13:20

Glorificus skrev:Det är alltid lika kul när jag pratar med nya tittare IRL och de säger exakt samma sak som "Internet-folk" säger...
"Jo, vi gillar s4, men... Riley..."

The bastards! Någon borde göra något åt dem.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Ankh » tor aug 11, 2005 8:48

Pazuzu skrev:Jag blev nog mest förvånad när hon introducerades i säsong 5, men jag har aldrig tyckt illa om henne. Om hon nu skulle vara gnällig så tillhör väl det en del av tonåren? [/spoiler] (spoiler 5x16)


Ja satan vad förvånad man blir när hon först kommer in i serien!Man försäker hitta logik och teorier om hur det skulle kunna stämma etc.. Sen får man en förklaring till slut. Men ja.. många gånger ville jag slå henen på käften det måste jag säga. Röstade hem henen nåpgra gånger.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav sus@n » tor aug 11, 2005 13:46

Måste ge Michelle som skådespelare beröm för att hon ställde upp på mycket extramaterial i S5,S6 och 7s extramaterial!

För att sedan nämna Dawn så har jag någon ljumkänsla för henne, i säsong 5 känns hon okej men när hon inte längre i säsong 6 är nycklen (jo men utan funktion) förlorar hon lite mystik (som om Buffy inte längre skulle vara en slayer) men i början av säsongen är hon okej men till mitten så är hon nästan olidlig (jag får ingen uppmärksamhet bla bla bla) men Whedon gjorde ett genialt drag och lät henne växa upp i sista säsongen och då växte hon även i mina ögon. :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav The Ankh » tor aug 11, 2005 14:26

Ja verkligen. i säsong sju imponerades jag av henne flera gånger. Mycket.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tob » tor aug 11, 2005 14:59

Ända sedan jag såg Blood Ties för första gången där Dawn och framförallt Michell T är helt jävla fantastisk så är det för mig omöjligt att hata henne. Tror nog att jag har sagt något annat i Older and Far Away tråden, men det skall man nog inte ta på så stort allvar, överlag känns Dawn ändå ganska gjuten på något sätt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Nyx » tor aug 11, 2005 19:39

Det finns ingen som "piper" så bra som Dawn! Varje gång hon utstöter sina högfrekventa och vältajmade >squeak< så har jag roligt. En sällsynt begåvning, faktiskt!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MTL » tor aug 11, 2005 20:33

Usch jag gillade henne aldrig. Hon skulle alltid bestämma massa saker och var allmänt jobbig + att hon väldigt ofta tycker synd om sig själv..
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav The Ankh » fre aug 12, 2005 14:12

Nyx skrev:Det finns ingen som "piper" så bra som Dawn! Varje gång hon utstöter sina högfrekventa och vältajmade >squeak< så har jag roligt. En sällsynt begåvning, faktiskt!


Mycklet sällsynt, detta är nått min krets av buffsters diskuterat en del. Hennes röst. Hon var ju oxå fantastisk i OMWF! Vilken pipa!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Binchy » fre aug 12, 2005 14:20

The Ankh skrev:
Nyx skrev:Det finns ingen som "piper" så bra som Dawn! Varje gång hon utstöter sina högfrekventa och vältajmade >squeak< så har jag roligt. En sällsynt begåvning, faktiskt!


Mycklet sällsynt, detta är nått min krets av buffsters diskuterat en del. Hennes röst. Hon var ju oxå fantastisk i OMWF! Vilken pipa!


Fast det var inte många rader hon sjöng där i. Tror det var så att hon hade strupkatarr och knappt kunde sjunga.

Squeak-en från Dawn är nog det bästa med henne. Och i sista säsongen så är hon betydligt mindre "Ingen bryr sig om mig, lämna mig ifred"-aktig. Just det är annars det jag retar mig på mest. (Man kan ju inte skrika "getout, getout, GETOUT till folk, och sedan bli sur när de går!)

Edit, changing the swenglish to proper svenska. Arbetsskada, eftersom allt mail-kommunikation förs på engelska, många här är inte från Sverige (5,5 i mitt lilla hörn är inte svenskar), så mycket av den muntliga förs också på engelska. Så till slut tänker man på engelska.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav The Ankh » fre aug 12, 2005 14:24

All in all får man nog ändå säga att rollen är fantastiskt bra castad. Oavsett om man gillar Conceptet dawn eller ej.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron