1x1 - City Of

Prata om Säsong 1

Angels premiäravsnitt, Fisk eller flygfisk?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
3
5%
6
5
9%
7
12
21%
8
13
23%
9
15
27%
10
7
13%
 
Antal röster : 56

Inläggav Graves » tis sep 28, 2004 20:10

nata skrev: härligt att se David på den tiden han såg riktigt bra ut!

Ser han inte bra ut nu?
I alla fall, VAD hände efter att Angel frågade om Russel kan flyga? Inspelningen slutade efter det.
I want the same thing as you. To kill 'em, to kill 'em all. -Angel, Episode 2, Season 1
Graves
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 sep 2004
Ort: Horred

Inläggav Koala » tis sep 28, 2004 20:21

Han sparkar ut honom och hans stol igenom fönstret och säger nåt vitsigt..
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Tob » tis sep 28, 2004 20:32

"...I guess not..." Eller något liknande säger han. Han tittar lite nedlåtande på Lindsey när han går ut, samtidigt som han stoppar något i hans ficka. Lindsey tar upp telefonen och ringer ett samtal där han säger att "....we have a new player in town...." eller något liknande. Angel, Doyle och Cordelia träffas i Angels lägenhet där dem bestämmer sig för att starta en "detektiv" byrå, Angel Investigations. Cordelia ser ju detta som en chans att tjäna pengar.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Graves » ons sep 29, 2004 11:21

Tack, schysst av er :)
I want the same thing as you. To kill 'em, to kill 'em all. -Angel, Episode 2, Season 1
Graves
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 sep 2004
Ort: Horred

Inläggav Tinkerbelle » lör okt 02, 2004 12:25

såg det i söndags och jag gillar det.!
ska bli kul att se hur det fortsätter.!
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Noggster » lör nov 06, 2004 16:13

unfair att angel 1x01 har 5sidor och buffy 1x01 har 2sidor.. big up yourselfs.
Angels första avsnitt är faktiskt rätt bra, en av dom bättre på säsongen t.om.
Spoiler frammåt (angel1-5) ->
va hände med vampire detectors? angel verkade inte ha några problem att komma in, visst i senare säsonger hade han ju rätt lätt att överaska romanov, men första gången hade skulle verkligen ta sig in i wolfram and hart så hade han ju massa problem med att ta sig igenom vampyrdetekorna osv, han behövde ju t.om. hjälp. Men aja, ska väl inte gnälla för mkt.

lätt en 8a av 10, första avsnittet ger rätt känsla från direkten vilket gör det så starkt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » lör nov 06, 2004 22:59

I det här avsnittet är Angel aldrig inne på Wolfram & Harts kontor, bara Russell Winters Enterprises. Där finns det nog inga vampire detectors, verkar krångligt när överhuvudet själv är vamp. Dock är dessa kontor väldigt lika Wolfram & Harts inne, och dessutom är det väl tom samma exteriörbild (med annan skylt) som används...l
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Noggster » sön nov 07, 2004 17:32

ahh, explains it.. Ser sjukt likt ut faktsikt.
Sen tänkte jag åxå på vampyr-fejjsen.. fyfan va fula dom är! inte äns 1x01 av buffy hade så fula. vilken miss av dom hah
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav micke_finland » lör nov 13, 2004 23:54

Så har man då äntligen börjat kolla Angel från början. Tycker att det är ett bra avsnitt, men jag gillar inte Doyles amerikansk-irländska dialekt. Trodde först att det var dåligt skådespelande, men när jag kollade upp det såg jag att han flyttade till USA 1988. Åren på Roseanne gjorde väl att han tappade lite av irländskan.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 08 okt 2004

Inläggav AKS » sön nov 14, 2004 0:14

Jag tror jag har läst en intervju med Glenn Quinn då han sa att han var tvungen att anpassa sin Irish brogue för att amerikanerna skulle förstå honom. Han pratar nog helt annorlunda "irländska" privat. (Höll på att glömma: pratade blir det ju :(.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav micke_finland » sön nov 14, 2004 2:01

Jag tycker att han borde snackat vanlig amerikansk-engelska istället, nu låter det bara fel. En språkintresserad skandinav är ju förstås inte riktigt the target audience i och för sig, så jag blir väl tvungen att förlåta dem.

Det verkar som "live hard, die young"-mentaliteten aldrig går ur tiden. Lite synd tycker jag.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 08 okt 2004

Inläggav Matt » tis nov 16, 2004 15:21

Såg om det här avsnittet idag. Hade för mig att jag tyckte det var en svag inledning på serien. Det tycker jag inte nu. Tycker avsnittet är riktigt bra. Angel är riktigt hård och vemodig så som jag gillar honom.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav unehed » mån nov 29, 2004 16:32

Idag kom Angel season 1-boxen neddimpande i brevlådan. Abstinensen efter Buffy på femman blev helt enkelt för stor så jag lade in en beställning trots att min ekonomi är "något" ansträngd just nu. Jag hade bara sett andra avsnittet på fyran förut. Jag missade det första och som den perfektionist jag är så ansåg jag att det då var lika bra att skita i att kolla överhuvudtaget. ;)

Jag tyckte att det första avsnittet var riktigt trevligt. Jag fick riktig myskänsla och återfick på något vis en livsgnista som inte har funnits där sedan Buffy tog slut. Jag har höga förhoppningar på serien och längtar redan efter att se mer. Fan, varför får jag känslan av att denna dvd-box inte kommer att räcka så länge som jag planerat... :twisted:
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Johannah » tis nov 30, 2004 3:14

Har lite smått börjat med min omtitt nu och tänkte att jag skulle kommentera lite.

Jag hade glömt bort hur bra det här avsnittet egentligen är. Otroligt bra inledning på Angel. Bara det faktum att Tina dog visar att AtS är bra mycket mörkare än BtVS. Andra saker som slog mig:

- Mäktig musik!
- Middendorfs (Tina) skådespel. Riktigt bra. Det riktigt lyser rädsla och osäkerhet ur ögonen på henne.
- Angel som hoppar in i fel bil. Bara FÖR bra. :)
- Vad ung Borenaz ser ut att vara här! Gosh! Han som ser så gammal ut senare i serien.

Spoiler fram till Angel S4
- Jag saknar Doyle.
- Jag saknar den gamla Cordelia! Insåg inte hur mycket förän nu när jag tittade på avsnittet. Efter att ha sett S4 avskydde jag henne. Min Cordy...

Såg förresten på datumet för mitt första inlägg i den här tråden att det är ganska exakt två månader sedan jag såg det första avsnittet av Angel. Otroligt. Känns som fem år sedan.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav xAMNESIAx » sön dec 26, 2004 13:22

Jag hade sagt still migsjälv att jag skulle inte börja se Angel förän jag är på Buffy S4 (omtitt), men jag kunde inte hålla mig från City Of. Sent på Julaftons kvällen så föll jag i Angel fällan och kan bara säga en sak, 10.
Jag är ett stort fan av The Crow, och jag glädja mig att Angel är likt O'Barrs mästerverk på mer än en punkt.

City Of är en underbar inledning på Angel, den ger en perfekt bild av LA och den framhäver verkligen Angels personlighet. Vilket är mörker och mer mörker, just som jag vill ha det. Synd bara att jag måste vänta i flera månader innan jag kan se nästa avsnitt. :|
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Johannah » tis dec 28, 2004 13:16

Ett nytt Angel-fan, välkommen till vår sjuka Angel-gemenskap! :P
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Binchy » fre feb 04, 2005 23:03

Dags att börja kommentera Angel, snart klar med Buffy. Har bara sett Angel säs 1, så jag har MASSOR av timmar av tittande framför mig. Kan dock inte låta bli spoilerknapparna (*slår mig själv på fingrarna*), så jag har lite hum om vad som kommer hända.

Första gången jag såg detta avsnitt var på en rätt kass DivX som stannade varannan sekund, så jag fick inget sammanhang i händelserna. Men eftersom jag gillade det lilla jag såg, sa maken att då köper vi den på DVD istället (isn't he marvelous). Sedan tog det inte många dagar innan jag sett hela säsongen. Håller just på att se den för tredje gången, orkar dock inte se den parallellt med Buffy säs 4, blir ett herrans utplockande och isättande av DVD-skivor.

Jag tycker detta är en fantastisk inledning av en serie, och då har jag inte Buffyskala i huvudet. Hur många andra serier börjar så här starkt. ÄLSKAR när Angel reser sig i baren, svänger runt och sveper ut med kappan böljande bakom sig. Visst, vampfacen är inte jättebra här men de blir ju bättre, klart de ville testa något nytt, synd dock att de inte genast märkte att det var kasst och filmade om. Gillar Doyle skarpt, en irländare som bor i USA borde väl tala irländsk-amerikanska. (Your part of England, som Cordy säger i något avsnitt. Bästa sättet att reta en irländare!) Cordy är ju också underbar här, skönt att de inte tappade bort henne efter Buffy säs 3.

Russel: I can do anything I want.
Angel: Can you fly.

Angel: I guess not.

Oooooh, jag är frälst!

Jag väntade mig inte en ny Buffy-serie, utan något nytt, med Angel i huvudrollen. Och det är ju precis vad man får, thank you Joss! Buffy-serien finns ju redan, dumt att göra en till. Men Joss speciella sorts humor och önskan att pina sin publik finns ju med.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » lör feb 05, 2005 22:56

Okej, så efter allt tjat folk utsatt mig för varje gång jag luftat mina farhågor inför Angel så har jag nu bestämt mig: jag ska ge tall dark & broodys serie en liten chans.

Spontana reaktioner på första avsnittet:

1. Vad har hänt med vampfacen? Har det något med smogen i LA att göra att alla vampyrer plötsligt ser ut som om de handlat maskerna på Buttericks?

2. Den ansiktsmakeupen är dock mirakulös jämfört med whatshisface, Whistler Jr. Som inte blir mindre irriterande av den där fåniga accenten han håller på med. Jag undrar fortfarande exakt varför Angel inte slängde ut honom eller bet ihjäl honom... Jag menar, han gav egentligen inga speciellt bra skäl till varför Angel INTE skulle göra det. "Du måste komma närmare människorna, bla bla bla." Eh, jaha? Och han behöver Doyle till det exakt varför?

3. Storyn känns mest som ett gammalt avsnitt av En röst i natten. Plus vampyrer då. Hade inte blivit ett dugg förvånad om Angel avslutat med "Goodnight America, wherever you are".

4. Varför har en multimiljardär som är vampyr sitt konferensrum högt upp i en skyskrapa med panoramafönster, där det bara behövs att någon gläntar på gardinen för att han ska bli aska? Och är inte såna där fönster gjorda i extratjockt glas? OK att Angel är stark, men det där fönstret sprack VÄLDIGT lätt.

5. Ett par snygga ögonblick ändå. Angels pinsamma försök att spela full i början - jag antar i alla fall att det ska föreställa ett pinsamt dåligt försök? Smågillar scenen där Angel tar fel bil. Cordelia är genomgående utmärkt, bättre än hon ofta var i Buffy. Scenen där hon avslöjar vampyren är klockren. I övrigt känns både hennes misslyckade karriär och även Doyles försök att ramma grinden ganska förutsägbara, men småkul.

6. Ofta enormt irriterande klippning i fightscener. Hur lyckas Angel - EFTER att ha blandat bort bilar - ändå komma ivägen för skurkarna, som bara vill raka vägen ut? Och hur tar de sig över stängslet om Angel är för svag för att gå själv?

7. Sen när är Angel James Bond? Rep med krokar? Sprängladdningar med digitalklockor som räknar ner? Pålar med fjädermekanismer? Höh?

8. Var är humorn? Var är dialogen? Var är allt det som gjorde Buffy till en av de bästa TV-serier som gjorts? Eller OK, det där är orättvist, det här är en annan serie (trots att det här avsnittet pushar rätt hårt på vinkeln "Ni gillade Buffy, så vi och våra annonsörer hoppas ni gillar det här också!") men så här då: var är det, huggtänderna undantaget, som antas göra detta till något annat än ännu en deckarserie?

9. Reflektion (spoiler Buffy 4x01)
Både "The Freshman" och "City Of" avslutas alltså med att en potentiell big bad blir damm. Vet inte om detta ska kallas konsekvens eller idébrist. Å andra sidan var den här gubben så trist att jag är rätt nöjd med att slippa se honom igen.

10. Visst, första säsongen av Buffy var också svag. Men det skyller jag på att ME-teamet inte var varma i kläderna; nu har de haft 3 säsonger på sig att lära sig hur man bär sig åt. Så nej, jag tänker INTE ge Angel samma learning curve innan den blir bra.

Så sammanlagt alltså: Inte så uselt som jag fruktat. Inte speciellt anmärkningsvärt, och inte i närheten av något utom möjligen de allra sämsta avsnitten av Buffy, men inte så dåligt att jag ger upp omedelbart. Ett par avsnitt till får den. Men jag ändrar INTE min signatur än.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Off » lör feb 05, 2005 23:13

Synd att du tyckte såhär illa om det då a bear. Det verkar ju dock som att du sitter och letar fel nästan. En sån sak som glaset tror jag inte du hade tänkt särskilt mycket på om det varit Buffy. Inte tillräckligt mycket för att ta upp det i en avsnittstråd iaf.

Även om du verkar tycka att serien ska hoppa in på samma kvalitet som Buffy direkt så hoppas jag du fortsätter titta. En serie kan imho inte hitta sig själv efter bara några avsnitt. Mest pga att det kan krävas många stand alone för att få in folk i serien och presentera karaktärerna men även pga att skådespelarna behöver hitta sina roller. Även om Angel varit med i Buffy innan så är det inte samma person som han är/blir i sin egen serie och därmed behöver han hitta den.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav A bear » lör feb 05, 2005 23:18

Off skrev:Synd att du tyckte såhär illa om det då a bear. Det verkar ju dock som att du sitter och letar fel nästan. En sån sak som glaset tror jag inte du hade tänkt särskilt mycket på om det varit Buffy.


Sant iofs. Men det är kul att raljera. :twisted: Jag har en tendens att överdriva lite grann.

Nu tyckte jag inte direkt illa om det - det är då sannerligen inte sämre än det mesta som går på TV - bara inte speciellt bra än så länge... men jag kommer att ge det fram till typ "Five By Five", eftersom jag vill se exakt vad som händer där.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » lör feb 05, 2005 23:21

A bear skrev:Spontana reaktioner på första avsnittet:
1. Vad har hänt med vampfacen? Har det något med smogen i LA att göra att alla vampyrer plötsligt ser ut som om de handlat maskerna på Buttericks?

Det var ett misstag, det har de erkänt. De vill pröva ett mer skrämmande utseende samtidigt som de hade helt ny make-up-avdelning.

2. Den ansiktsmakeupen är dock mirakulös jämfört med whatshisface, Whistler Jr. Som inte blir mindre irriterande av den där fåniga accenten han håller på med. Jag undrar fortfarande exakt varför Angel inte slängde ut honom eller bet ihjäl honom... Jag menar, han gav egentligen inga speciellt bra skäl till varför Angel INTE skulle göra det. "Du måste komma närmare människorna, bla bla bla." Eh, jaha? Och han behöver Doyle till det exakt varför?

Mer eller mindre. För det första, det är så han pratar på riktigt. Angel, bita hjäl och kasta ut folk utan anledning? Lika fel som att låta Buffy meja ner en vampyr i ett bar med en kulspruta. Och Doyle behövs av den anledningen han gav, några högre väsen är intresserade av Angel och hans kamp mot ondskan. Det får sin förklaringe mer eller mindre framöver.

4. Varför har en multimiljardär som är vampyr sitt konferensrum högt upp i en skyskrapa med panoramafönster, där det bara behövs att någon gläntar på gardinen för att han ska bli aska? Och är inte såna där fönster gjorda i extratjockt glas? OK att Angel är stark, men det där fönstret sprack VÄLDIGT lätt.

Fönstret och skyskrapan känns mer som om stereotypen krävde det. Men det där med fönstret är precis lika dumt som att någon kan slå in en träbit i bröstet på någon med ett litet "huh!"

8. Var är humorn? Var är dialogen? Var är allt det som gjorde Buffy till en av de bästa TV-serier som gjorts?

jag tyckte det var närvarande hela tiden faktiskt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » sön feb 06, 2005 0:09

noike skrev:
2. Den ansiktsmakeupen är dock mirakulös jämfört med whatshisface, Whistler Jr. Som inte blir mindre irriterande av den där fåniga accenten han håller på med. Jag undrar fortfarande exakt varför Angel inte slängde ut honom eller bet ihjäl honom... Jag menar, han gav egentligen inga speciellt bra skäl till varför Angel INTE skulle göra det. "Du måste komma närmare människorna, bla bla bla." Eh, jaha? Och han behöver Doyle till det exakt varför?

Mer eller mindre. För det första, det är så han pratar på riktigt. Angel, bita hjäl och kasta ut folk utan anledning? Lika fel som att låta Buffy meja ner en vampyr i ett bar med en kulspruta. Och Doyle behövs av den anledningen han gav, några högre väsen är intresserade av Angel och hans kamp mot ondskan. Det får sin förklaringe mer eller mindre framöver.


Sant att Angel inte skulle bita ihjäl FOLK - men Doyle är ju en demon, och Angel har väl sällan varit någon större älskare av sådana? Men kasta ut honom då. Vad jag menar är, jag förstår vitsen med Doyle - men jag tycker den förklaring han ger Angel känns väl tunn. Jag tycker det borde krävas mer för att övertyga honom att lägga om sitt liv helt och hållet. Det fungerar kanske i det långa loppet, men just i den scenen känns det lite för mycket. "Hej, du har aldrig sett mig förr men jag tycker du borde leva så här i stället." "Jaha, jaja, du vet väl bäst. OK." Om det hade varit Whistler - vilket väl var meningen från början? - hade det känts lite mer logiskt. Nu blir resultatet mest att Angel just inte verkar ha någon egen vilja alls.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » sön feb 06, 2005 0:23

A bear skrev:Sant att Angel inte skulle bita ihjäl FOLK - men Doyle är ju en demon, och Angel har väl sällan varit någon större älskare av sådana? Men kasta ut honom då. Vad jag menar är, jag förstår vitsen med Doyle - men jag tycker den förklaring han ger Angel känns väl tunn.

Han vet en massa om Angel och han vet vad han behöver -- Angel mår inte bra i LA och Doyles ord träffar precis där det behövs.

Sedan det här med demoner. Hade det varit i Buffy under samma period så hade han säkert varit död, men i den här serien är demon = ond inte något självklart. Långt ifrån faktiskt. På det sättte är den mycker mer som senare säsonger av Buffy.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » sön feb 06, 2005 0:39

Kul att du har gett den en chans i alla fall. Jag tyckte ungefär som du efter att ha sett första avsnittet, långt ifrån övertygad. Efter att ha sett hela serien tycker jag att den är nästan lika bra som BTVS.

Den första säsongen är klart sämst (men den blev betydligt bättre under omtitten), och dessutom annorlunda än andra säsonger eftersom det är väldigt mycket CotW. Det är väldigt synd om du inte ser mer än den.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Binchy » sön feb 06, 2005 0:52

Jag fullkomligt älskar varje gång ni säger att första säsongen är sämst. Jag har bara sett första och tyckte den var jättebra, visst alla avsnitt var inte lysande, men jag hoppar inte över några avsnitt ens på tredje (eller om det är fjärde) omtittningsrundan. Så om det bara blir bättre så är det ju GREAT!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » mån apr 11, 2005 20:21

Har precis börjat se om säsong 1 innan jag ska ta mig an osedda s.2-s.5 :)

Jag tycker att serieöppningen av Angel är kanon! Skulle nog inte kunna bli bättre. På en gång får man en hint av hur serien kommer att vara och man får lite arc-känsla redan från starten.

Det finns många roliga scener i det här avsnittet och när jag såg det första gången var jag nästan lite förvånad över att se Angel så munter.

Angels komentar om Cordelia är klockren och lockar verkligen till skratt :D

It's nice that she has grown as a person


Tycker också att det är bra att det finns en koppling mellan serierna såhär i början. Telefonsamtalet och Doyles inledande besrivning tycker jag känns bra och det gör att man känner igen sig direkt.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tis apr 12, 2005 10:43

Gordo skrev:Har precis börjat se om säsong 1 innan jag ska ta mig an osedda s.2-s.5 :)


Mycket att se framemot alltså :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Gordo » tis apr 12, 2005 11:15

sus@n skrev:
Gordo skrev:Har precis börjat se om säsong 1 innan jag ska ta mig an osedda s.2-s.5 :)


Mycket att se framemot alltså :)


Japp :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis apr 12, 2005 11:28

Gordo skrev:
sus@n skrev:
Gordo skrev:Har precis börjat se om säsong 1 innan jag ska ta mig an osedda s.2-s.5 :)


Mycket att se framemot alltså :)


Japp :)


Jag säger som så många andra här; det blir bara bättre framöver. (Åtminstone säs 2 och 3, längre har inte heller jag sett, så det kan jag inte uttala mig om.)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Yog-Sothoth » tis apr 12, 2005 13:15

Jag tycker det är kul när Angel säger till den bistre afro-amerikanska mannen att han påminner honom om Buffy. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare