The West Wing / Sports Night

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

The West Wing / Sports Night

Inläggav caffeineaddict » tor okt 28, 2004 12:38

Hm. West Wing S6 har börjat rätt bra. Det är fortfarande långt ifrån Sorkin-klass, men det är bättre än S5. Bytet av showrunner märks dock kraftigt. Sorkins originalitet och charmiga humor är inte längre en del av serien, utan det känns nu som något mer konventionellt men inte utan goda punkter. Det har sjunkit ungefär till samma nivå som ER: klart sevärt, men väldigt traditionellt. Och vändningen i slutet av 6.02 gillade jag inte alls. "Ovärdigt" är nog det ord som jag först kommer att tänka på, och jag kan inte tänka mig att Sorkin är särskilt lycklig alls över de karaktärsförändringar som skett.
Senast redigerad av caffeineaddict ons sep 20, 2006 21:42, redigerad totalt 2 gånger.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån nov 01, 2004 22:24

Efter att ha sträcksett de nio första avsnitten av West Wing S3 idag så slås jag av ytterst blandade känslor. För det första hur jävla bra denna säsong, som när den först sändes sågs som en kvalitetsmässig nergång efter S2, verkligen är. För det andra precis till vilken grad livet och charmen har slagits ur en serie (som jag faktiskt bara blir mer och mer kär i ju mer jag ser om den) sedan Aaron Sorkin lämnade den.

Det är fullkomligt deprimerande att tänka på det, och de Sorkin-åren hade en närmast magisk kvalitet och en känsla av att tillhöra en enhet (naturligt med tanke på att karln skrev 99% av avsnitten, och det är inte en överdrift).

Herregud, bara att jämföra så gott som vilket S1-S4-avsnitt som helst med t.ex. förra veckans 6.02 eller för den delen i stort sett vilket S5-avsnitt som helst (förutom det med Glenn Close, som faktiskt var riktigt bra, åtminstone i jämförelse med de andra runt om), är som att jämföra en diamant med en plastbit.

Och ändå är det på sätt och vis lite svårt att hitta fel med West Wing som den är idag, men den är bara så jävla.... halvduglig och run of the mill. Inget särskilt. Inget liv i dialogen, och knappt något liv i skådespelet från en cast som under Sorkin-åren var i absolut världsklass. Stora events och twists som inte kommer i närheten av att röra så mycket som t.ex. sista scenen i 3.09 The Women of Qumar. Och framförallt, ingen humor! Sorkin var en mästare på att kunna få in skratt även i avsnitt som annars hade känslomässiga scener eller stora politiska statements.

Onekligen kommer min DVD-samling av serien att sluta efter S4 (även om det innebär att jag slutar på en cliffhanger, doggarnit!). Det måste handla om det största kvalitetsfallet inom en serie någonsin, och därför är jag så upprörd just nu...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 22:38

Caffeinaddict: bränn en vcd-skiva med första avsnittet från S5 och stoppa i boxen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån nov 01, 2004 22:40

noike: De två första om man ska vara pillig, men ja, det är något sådant jag funderar på. Fast då kommer det ju likväl att vara 87-88 bra avsnitt och sedan ett lamt dubbelavsnitt som "serieavslutning". ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 22:48

Det andra alternativet är att repa sista dvd-skivan så att säsongsavslutningen inte fungerar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån nov 01, 2004 22:50

noike: Du har rätt. Och isf är fanimig en lam serieavslutning bättre för 4.21 och 4.22 fucking rules.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre nov 05, 2004 12:03

Okej, West Wing 6.03 var ett klart steg uppåt från säsongens två första avsnitt. Jag skrattade faktiskt högt vid mer än ett tillfälle ("BIG FLOPPY HAT!") och det kändes mer som karaktärerna jag lärde känna och älska under Sorkin-åren än Wells pod-people. Helt klart ett steg i rätt riktning, även om det aldrig kommer bli detsamma igen.

MEN, Wells har våldfört sig på continuityn! Han har hoppat över ett år i administrationens historia och hoppats att ingen skulle märka! De börjar nämligen prata om att det är valår "nästa år". Det är rent skitsnack! Serien har alltid följt traditionen att 1 säsong = 1 år och dessutom varit rätt pillig med det (State of the Union vid ungefär samma avsnittsnummer varje år o.s.v.), men nu vill han få oss att tro att det har gått tre år sedan omvalet i början av S4. Whazzup with that? Betyder ju också att det här är sista säsongen (inte för att jag klagar så jättemycket på det).

Weeeird. Ytterligare en orsak till att inte byta boss in midstream.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nea » mån nov 08, 2004 23:45

The West Wing på svt1 just nu. Urtrist avsnitt. Vad har hänt egentligen?

*skakar på huvudet*

Är det pågående säsong som inte längre har Aaron Sorkin som manusförfattare? Missade de första avsnitten av den här säsongen, men om de är likadana som det här avsnittet så har jag nog inte missat så värst mycket... :?
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav caffeineaddict » mån nov 08, 2004 23:49

Nea: Jupp, SVT har precis begynnt S5, säsongen då allt gick åt helvete. Ungefär. Det är en lagom halvengagerande och småtrist men kapabel serie nu. Jävligt synd med tanke på att det var ett mästerverk, eller åtminstone i närheten, under de första fyra säsongerna.

Läs mina rants om det på sida 28 i tråden om du vill.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nyx » tis nov 09, 2004 1:30

Nea skrev:The West Wing på svt1 just nu. Urtrist avsnitt. Vad har hänt egentligen?

*skakar på huvudet*


Såg det med. Instämmer. :(

CJ som brukade vara så kul.
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor nov 11, 2004 12:47

The West Wing 6.04: Liftoff

Would'ya look at that! Ett riktigt bra avsnitt från Wells West Wing. Inte det allra vanligaste, men det ser faktiskt ut som att S6 åtminstone kan bli en förbättring i jämförelse med S5. Mycket underbar Allison Janney och även ett par klockrena Richard Schiff-ögonblick. Och Anna Deavere Smith! Yes! Jag trodde hon hade försvunnit oförklarligt ur serien.

Dock verkar det lite konstigt att göra Mary McCormack till regular i början av S6 och sedan inte låta henne dyka upp i varken 6.03 eller 6.04. Inte för att jag klagar, hon är ingen favorit. Problemet är att hon är regular, inte att hon inte dyker upp. Och nu är Jimmy Smits regular också. Han fungerade dock rätt väl i sin scen måste jag säga.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor nov 18, 2004 22:53

The West Wing 6.05: The Hubbert Peak

Son of a bitch! The tide has turned!

Båda de två senaste avsnitten har varit alldeles underbara och närmast av Sorkin-klass. Jag känner mig alldeles oerhört lycklig över det. Hoppas trenden håller i sig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre nov 19, 2004 23:20

Nea skrev:The West Wing (även om nuvarande säsong har tappat ordentligt i kvalitet)


Jag är alldeles överlycklig då de två senaste sända avsnitten i USA nästan har nått forna höjder. Hoppas bara att det fortsätter så nu. Men onekligen är S5 en tragedi i jämförelse med S1-S4.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön nov 21, 2004 12:49

Jag såg precis om The West Wing 1.05: The Crackpots and These Women (vilket underbart avsnittsnamn!) som är ett av mina favoritavsnitt. Ett mästerverk in fact. Hur underhållande som helst, med bl.a. Sam Lloyd (Ted i Scrubs) som UFO-nörd, CJ som får lära sig om Pluie The Wolf och presidenten som "fuskar" i sporter genom att få storspelare att bara "råka" komma förbi och hoppa in i hans lag. Dessutom oerhört rörande med Joshs bakgrundshistoria som avslöjas. Ett sådant avsnitt som jag tycker folk som är lite i valet och kvalet över att se serien borde använda som test. Tycker man inte om det här är chansen rätt stor att man inte kommer tycka om serien i helhet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön nov 21, 2004 13:30

caffeineaddict skrev:Dessutom oerhört rörande med Joshs bakgrundshistoria som avslöjas.

Den här biten vill inte riktigt komma till ytan i mitt minne. Skulle du kunna tänka dig ett referat, min gode vän?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön nov 21, 2004 13:36

adolvsson (spoiler 1.05):Josh får ett NSA-kort med instruktioner om vad han ska göra "in case of a nuclear attack" (jag kom verkligen inte på en bra svensk översättning på det just nu). Sedan får han reda på att det bara är han, presidenten och Leo som har fått sådana kort och m.a.o. är de enda som kommer prioriteras att räddas ifall landet attackeras. Sam, CJ, Toby och alla de andra kommer helt enkelt att få klara sig själva. Detta drar igång hans gamla skuldkänslor över hans systers död, och vi får reda på att hans syster dog när deras hus brann ner medan hon var barnvakt åt honom och han sprang ut ur huset utan att försöka hjälpa henne. Paralellerna mellan de två situationerna påverkar honom starkt under avsnittets gång och kulminerar till slut i en underbar scen där han och CJ lyssnar på Schuberts fantastiska "Ave Maria" (ett alldeles sinnessjukt vackert stycke musik, oavsett om man är religiös eller inte).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön nov 21, 2004 13:50

[quote="caffeineaddict"][/quote]
Ah, right. Nu kommer jag ihåg. Tack.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön feb 13, 2005 4:52

noike skrev:men om man gör en serie på det så blir den lätt pompös och distansierad utan någon egentlig förankring i karaktärerna. (Som West Wing vill jag påstå.)


Wohöh! (negativt menat!) Nu är jag iofs berusad, men att säga att WW (åtminstone S1-S4) inte är ankrad i karaktärerna är... fel. Banne mig nästan objektivt fel. Pompös blir den onekligen ibland, men för var gång den blir pompös utan att förtjäna detta i S1-S4 så finns det ett dussin underbara karaktärsögonblick, så jag har lätt att förlåta "flagg-ögonblicken".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön feb 13, 2005 14:51

caffeineaddict skrev:Wohöh! (negativt menat!) Nu är jag iofs berusad, men att säga att WW (åtminstone S1-S4) inte är ankrad i karaktärerna är... fel. Banne mig nästan objektivt fel. Pompös blir den onekligen ibland, men för var gång den blir pompös utan att förtjäna detta i S1-S4 så finns det ett dussin underbara karaktärsögonblick, så jag har lätt att förlåta "flagg-ögonblicken".

Nja, nu menade jag det inte bara negativt i West Wings fall, men jag ser/såg på West Wing för dialogen och lite för politiktjafset. Karaktärerna var väldigt tunna och lätta att förutsee, ibalnd verkade det till och med att de följde en liknande mall som används i sitcoms.

Nu händer något, Sam kommer in och har problem med ett tal och Tobey är sur. Sedan kommer Donna och hänger inte med riktigt utan missförstår något. Ibland förekom ett dubbelavsnitt eller som när Josh var hos psykatrikern för skottskadetraumat, men alldeles för sällan för att jag skulle vilja säga att karaktärerna spelar någon egentlig roll. Men i West Wing fungerar det när den inte är pompös.

Qarlsso: jo, det håller jag med om. Och man kommer förbi bios-begränsningarna om att man bara kan ha max fyra (om man tar bort DVD/CD-romenheten).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » sön feb 13, 2005 15:08

caffeineaddict skrev:Då har vi verkligen, verkligen vilt skilda uppfattningar om WW-karaktärerna. Den enda av original-casten (det nya John Wells-folket räknas inte) som jag ibland tyckte kändes tunn karaktärsmässigt var Sam, men åtminstone Jed tycker jag är uppe i toppen över de allra starkaste TV-karaktärerna (åter igen, främst under Sorkin-åren naturligtvis).

Följer du förresten serien fortfarande, eller hur långt har du sett?

Jag såg till halva s3 och sedan lite slumpmässigt till en bit efter att Sam hade slutat. Jag hade önskat att Joshua Malina hade haft lite mer av sin Kill the Man-karaktär. Det blev lite för mycket flaggviftande ett tag efter 9-11, jag förlorade intresset och kom aldrig riktigt in i serien igen.

Jed var alltid intressant, och tillsammans med Josh en av de få karaktärer jag tyckte utvecklades.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör apr 02, 2005 14:15

Början på West Wing S4 är nästan omöjligt bra. Dubbelavsnittet som startar säsongen, 20 Hours in America är ett fullkomligt mästerverk som gjorde mig alldeles tokigt giddy lycklig bara av sin rena briljans, och som fick mig att skratta högt och länge vid flera tillfällen och dessutom drog i tårkanalerna under den sista kvarten. Josh, Toby och Donna som aldrig verkar kunna komma hem är en lysande sidohistoria som skapar flera oförglömligt roliga ögonblick. Throwaway-dialogen (den som knappt hörs i t.ex. början av en scen) är bättre än andra seriers allra bästa dialog.

Man vet att en serie (för att inte tala om en ytterst speciell kombination av en författare och en skådespelare) är bra när man är en icke-troende som normalt sett får en allergisk reaktion av flaggviftande och som ändå börjar snyfta av ett fiktivt president-tal som slutar med de oundvikliga orden "God bless the United States of America". Only on West Wing, children. Only on West Wing.

"We changed time zones!?!"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor apr 07, 2005 21:20

West Wing 4.22 Commencement är ungefär så bra som icke-Joss-TV blir. De sista minuterna framförallt är uppe och nosar i riktigt otroligt mästerlig klass. Extrem spänning. Oerhört välskrivna karaktärer som ställs på dess spets när kaos inträffar. Fucking beautiful. Varför, varför, varför orkade inte Aaron stanna?

Trots detta måste jag dock säga att Wells Wing 6.22 2162 Votes också var väldigt bra. Extremt bra för att vara Wells Wing. Men likväl ingenting som inte ett Sorkin-avsnitt som Commencement kunde spöa hands down. Likväl ser jag nu väldigt mycket fram emot en S7, och det skulle jag inte ha sagt för ett år sen, då Wells Wing 5.22 officiellt var den lamaste säsongsavslutningen i TV-historien.
Senast redigerad av caffeineaddict fre nov 18, 2005 2:25, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån jul 18, 2005 16:24

Gick tillbaka och bakfylletittade på West Wing 1.12, ett utmärkt avsnitt som innehåller ett av de stora citaten i TV-världen. Ren briljans, utmärkt levererat av Martin Sheen.

"You know, I was watching a television program before with a sort of, uh, roving moderator who spoke to a seated panel of young women who were having some sort of problem with their boyfriends, apparently, because the boyfriends had all slept with the girlfriends' mothers. Then they brought the boyfriends out and they all fought right there on television. Toby, tell me, these people don't vote, do they?"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån jul 18, 2005 17:14

caffeineaddict skrev:Gick tillbaka och bakfylletittade på West Wing 1.12, ett utmärkt avsnitt som innehåller ett av de stora citaten i TV-världen. Ren briljans, utmärkt levererat av Martin Sheen.


Lysande scen. Jag hoppas också att de inte röstar i nästa val.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån okt 10, 2005 10:27

The West Wing 7.03. Det är bra igen! Riktigt bra till och från, som idag. Men det är inte samma serie längre.

Herregud, bara Josh dök upp av originalcasten idag, och han var inte ens med särskilt mycket. Vi var aldrig i The West Wing. Men det var förbannat bra likväl. Nu hoppas jag verkligen att serien inte fortsätter efter den sjunde säsongen, men jag har alla förhoppningar på att de ska få till ett bra slut. Så ohyggligt fascinerande att de verkligen har lyckats balansera de två kandidaterna. Båda två är sympatiska och multifacetterade, båda två har fula trick i rockärmen, båda två känns riktiga. Nu tror jag ändå att Santos/McGarry kommer ta hem det här (och att twisten kommer vara att det är Leo som är president om tre år), men helt säker kan man inte vara.

Apropå flashforwarden i 7.01 var det ett enkelt och bra sätt för dem att ge closure åt alla de karaktärer som vi har älskat länge om de nu kommer sippra bort en efter en (utan att jag nästan har märkt det har både Dulé Hill, Josh Malina och Janel Moloney försvunnit ur förtexterna, och Stockard Channing kommer tydligen inte heller tillbaka). Den bilden av CJ och Danny var allt som behövdes för att jag skulle vara en happy puppy, vad som än händer i de kommande avsnitten.

Donna måste ändå komma tillbaka som gästskådis. Scenen i 7.01 kan inte vara hennes sista i serien. Den slet alldeles för mycket i hjärtat för det. Vilket var första gången på väldigt länge som WW verkligen slet i hjärtat.


Jag är mer förvirrad och obestämd kring vad jag tycker om WW efter säsong 4 än vad jag har varit om någon serie någonsin. Ibland är det en kass kopia av sitt forna jag, ibland riktigt bra, men annorlunda. It's bloody confusing! Men om de fortsätter som de håller på nu så ska det nog ändå gå rätt bra. Jag har aldrig en tanke på att sluta se så som jag hade under S5:s mörkaste timmar (eller, för den delen, det patetiska 6.02. Jävlar vad serien har hämtat upp sig på ett år).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån okt 17, 2005 11:01

West Wing 7.04:
Herrejävlar, en överraskning, en twist, som sved till i buken. Överhuvudtaget ett mycket bra avsnitt, igen. Säsong 7 har varit en av höstens höjdare än så länge. Wells har efter en misslyckad och en lite mer lyckad säsong hittat sin egen stil. Och det krossar Commander in Chief så fullständigt att det är löjligt.

Nu när man vet att "det gamla gänget" är på väg ut så blir man lite nostalgisk så fort man ser dem. Hoppas de ges lite mer utrymme nu under deras sista avsnitt.

Fy satan vad vithårig Martin Sheen har blivit, när man såg honom så i 7.01 trodde jag det var make-up gjord för flash-forwarden, men han ser så ut här med.

Nu ser jag fram emot live-avsnittet om tre veckor. Kan bli riktigt spännande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön okt 30, 2005 13:27

Det blev West Wing 2.18: 17 People först. Ett avsnitt av sådan ren och skär briljans, skuret ur det renaste guldet som går att finna inom den artistiska mänskligheten att jag har sett sju minuter och redan behövt stanna och ponera precis hur något kan vara så här tokigt bra flera gånger. Den här serien var under lång tid ett mästerverk på en nivå som nästan känns omöjlig. Och sju minuter in sitter Josh där och säger "You know what they did? They forgot to bring the funny." och helt plötsligt är det så klart vad som har saknats i West Wing efter 4.22...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön okt 30, 2005 13:53

Richard Schiff. WW 2.18.

"For ninety minutes that night there was a coup d'etat in this country!"

Det här kan handla om det finaste skådespel som överhuvudtaget har skådats. Och jag menar verkligen det. Vissa scener i det här avsnittet, främst de med Schiff, Sheen och John Spencer, är precis perfekta.

WW 7.05:Dessutom sitter jag hela tiden med minnet av scenen mellan Schiff och Sheen i Oval Office i senaste avsnittet, och det är väldigt likt och samtidigt totalt olikt. Det var också en mycket bra scen, men det är inte i närheten. "It's not even the same fucking ballpark."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » sön okt 30, 2005 13:56

Nu får jag verkligen lust att ta itu med en omtitt av The West Wing. För som caffe redan har påpekat många gånger så var dom där fyra första säsongerna nästan osannolikt bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » sön okt 30, 2005 14:11

The Buffster skrev:Nu får jag verkligen lust att ta itu med en omtitt av The West Wing. För som caffe redan har påpekat många gånger så var dom där fyra första säsongerna nästan osannolikt bra.


Gör så! Jag vill ha någon att diskutera WW med. Det måste ju by fucking far vara den bästa serien i världen som nästan ingen på det här forumet verkar titta på.

"I'm just saying, if you were in an accident I wouldn't stop for a beer."
"If you were in an accident, I wouldn't stop for red lights."

Det är nästan så man blir en shipper.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare